Pagina 1 van 1  [ 9 berichten ]
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Veel onrust in Sydney nadat bisschop wordt neergestoken tijdens dienst, menigte voor kerk
De Australische politie heeft een 15-jarige verdachte opgepakt na een steekpartij in een kerk in Sydney. Behalve een bisschop raakten een andere geestelijke en zeker twee andere personen gewond. Het incident was tijdens een mis die live werd uitgezonden. Na de steekpartij verzamelden zich honderden boze mensen bij het gebedshuis. Volgens Australische media werd de politie bekogeld met stenen en andere spullen.

Buitenlandredactie 15-04-24, 12:49 Laatste update: 15-04-24, 17:25
Het incident vond plaats in de wijk Wakeley. Op beelden van een livestream van de kerkdienst is te zien dat een man met zwarte kleding insteekt op een kerkelijke leider, die net bezig was met het prediken van de bijbel. Het gaat om bisschop Mar Mari Emmanuel van Christ The Good Shepherd Church, een kerk in het westen van Sydney. De man blijft op hem insteken tot kerkgangers naar voren rennen en ingrijpen.

Omroep ABC bericht dat vier mensen gewond zijn geraakt. Een vijftiger is met steekwonden overgebracht naar het ziekenhuis, evenals een tweede gewonde, een man van in de dertig. Twee anderen konden ter plekke worden behandeld. De politie meldt dat een aanhouding is verricht.

Menigte bij gebedshuis gooit met stenen
Plaatselijke media berichten dat zich honderden mensen hebben verzameld bij het gebedshuis in stadsdeel Wakeley en dat de menigte in de omgeving van de kerk steeds groter wordt. De oproerpolitie probeert mensen op afstand te houden. Via een politiehelikopter worden omstanders opgeroepen te vertrekken.

Volgens The Sydney Morning Herald zou ook met stenen en andere spullen worden gegooid naar de politie. Een politievakbond meldt dat daardoor ook politiemensen gewond zijn geraakt.

De neergestoken bisschop zou deel uitmaken van een zeer conservatieve Assyrische geloofsgroep. Een lokale bestuurder vertelde dat de gewonde geestelijke na de steekpartij naar verluidt zijn hand op de dader legde en begon te bidden. De politie heeft de vermeende dader aangehouden en de verdachte bevindt zich niet langer in de kerk. Hij zou zijn overgebracht naar een geheime locatie.

Het is de tweede keer in korte tijd dat de stad wordt opgeschrikt door een grote steekpartij op een publieke locatie. Zaterdag stak een man om zich heen in een winkelcentrum, met zeker zes doden tot gevolg. Vijf slachtoffers waren vrouwen.

Het is niet duidelijk of er een verband is tussen de twee steekpartijen.


Ik las het bericht vanavond op mijn telefoon en ik dacht: waar ken ik die man van? Is dat de man die in mijn YT-feed langs kwam? Ja dus.

Deze uploader meent dat de aanval hierom was:


Youtube video


Zou kunnen, maar hij trapte op meer tenen. Zomaar wat van zijn preken:


Youtube video



Youtube video



Youtube video


Ik ben niet zo religieus ingesteld, maar mensen die zich zo durven uit te spreken zijn een aanwinst voor de mensheid. Hopelijk herstelt hij spoedig :respect:
  Bericht 
Walker
Master
 
Ziet eruit alsof hij van de Grieks-Orthodoxe tak is.

Edit: Stuk tekst niet eerst gelezen:

Mr.Cabdriver schreef:
een zeer conservatieve Assyrische geloofsgroep.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
15?? :loco:
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Zou 16 zijn. Een booslim.


Youtube video
  Bericht 
maarten28
Master
Als alle religieuzen elkaar nu eens zouden uitmoorden, dat zou de wereldvrede zeer ten goede komen.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Dat hoeft ook weer niet. Ze zouden het oordelen gewoon aan hun god kunnen overlaten.
Net als dat boos worden over boekverbrandingen. Het blijven slechts kopieën.
Dat sommige regimes bepaalde boeken verbieden is veel kwalijker.
  Bericht 
Christafari
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Ze zouden het oordelen gewoon aan hun god kunnen overlaten


Juist! :respect: Liefde, dat hoort centraal te staan. En wat ik zo gauw gezien heb van deze beste man is het een liefhebbende, goede man. Die zelfs gaat bidden voor zijn belager. Hoe liefdevol ben je dan?! Maar ook dat gaat over het hart, en ik geloof dat alleen God daar volledig inzicht in heeft. Daarom kunnen wij ook niet oordelen, we zien alleen de buitenkant.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Ze zouden het oordelen gewoon aan hun god kunnen overlaten.


Waar moeten de Zionisten dan naar toe?
  Bericht 
maarten28
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Dat hoeft ook weer niet. Ze zouden het oordelen gewoon aan hun god kunnen overlaten.
Net als dat boos worden over boekverbrandingen. Het blijven slechts kopieën.


Veel te rationeel gedacht voor een religieuze.
 Pagina 1 van 1  [ 9 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy