Pagina 1 van 1  [ 40 berichten ]
  Bericht 
no justice
Master
hd schreef:
Overweldigende meerderheid Haarlemmers stemt tegen uitbreiding parkeren

Van onze verslaggever
Vandaag om 00:01
HAARLEM

Een meerderheid heeft tegen de uitbreiding van het betaald parkeren in Haarlem gestemd.

Van de ruim 132.000 Haarlemmers die mochten stemmen, hebben 49.834 mensen dat gedaan. Het opkomstpercentage van het referendum is daarmee 37,72 procent. Van de stemmers heeft 81,25 procent tegen en 18,42 procent voor de ’Nota Uitwerking parkeerregulering: Uitbreiding betaald parkeren in Haarlem’ gestemd. Verder heeft 0,3 procent een blanco of ongeldige stem uitgebracht.

De definitieve uitslag volgt op 13 maart. Burgemeester Jos Wienen volgde de voorlopige uitslag met grote interesse: „Dit referendum heeft de stad de afgelopen weken flink bezig gehouden. De voorlopige uitslag is bekend en de drempel van 30 procent is gehaald. Haarlem heeft haar advies gegeven. Het is aan de gemeenteraad om een besluit te nemen over de definitieve uitslag van het referendum en wat dit voor de Nota Uitwerking parkeerregulering betekent.”

De burgemeester maakt op 13 maart de definitieve uitslag bekend.

Over het referendum heeft Haarlems Dagblad de hele dag een blog bijgehouden.


Het is geen bindend referendum dus ze zullen zich er wel weer niks van aantrekken. Gek he dat mensen het vertrouwen kwijt zijn in de politiek.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
81 tegen 18, daar kan je ook net niets mee

hd schreef:
De burgemeester maakt op 13 maart de definitieve uitslag bekend.


oeh spannend. Jos Wienen, CDA.
  Bericht 
Pineut207
Die hard
 
Opmerking van een inwoner uit een wijk die er geen last van had (maar wel bibeko Haarlem)

"Wij hebben er geen last van, maar je weet nooit wat ze in de toekomst gaan doen en daarom stem ik tegen!"
  Bericht 
bruintje beer
Master
Dave schreef:
81 tegen 18, daar kan je ook net niets mee
Als in: echt overtuigend is het nou ook weer niet? :lol:

Pineut207 schreef:
"Wij hebben er geen last van, maar je weet nooit wat ze in de toekomst gaan doen en daarom stem ik tegen!"
Precies! Vinger, hand, arm, dochter. De overheid is gewoon niet te vertrouwen.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Dave schreef:
81 tegen 18, daar kan je ook net niets mee


no justice schreef:
Het opkomstpercentage van het referendum is daarmee 37,72 procent
Je begrijpt toch wel dat die 62% thuisblijvers in principe allemaal voor betaald parkeren zijn.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Dikke Dakduif schreef:
Je begrijpt toch wel dat die 62% thuisblijvers in principe allemaal voor betaald parkeren zijn.

Jazeker, zwijgen is toestemmen.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
nos schreef:
Woensdag 20 december, 09:44
Raad Amersfoort stemt ondanks referendum wel in met parkeerplannen

De gemeente Amersfoort zet de bekritiseerde parkeerplannen door, ondanks de massale tegenstem bij het referendum. Coalitiepartijen kwamen dinsdag met een aantal aanpassingen aan het beleid. Zo is onder andere de prijs voor de eerste vergunning bekendgemaakt. De oppositie is woedend dat de coalitie de plannen alsnog uitvoert.

De uitslag van het referendum was duidelijk: 76 procent van de inwoners is tegen de plannen. Vooral de onduidelijkheid over de uitvoer kon op veel kritiek rekenen. Want hoe duur worden de vergunningen? Moeten bezoekers straks betalen? Wanneer is mijn wijk aan de beurt? Antwoorden op die, en nog vele andere vragen, zouden in een later stadium pas komen.

Coalitiepartijen D66, CDA, GroenLinks, Partij voor de Dieren en ChristenUnie hebben nu een aantal aanpassingen aangebracht, waarmee ze denken de inwoners tegemoet te komen.

Vanmiddag is vastgesteld dat de eerste vergunning 30 euro per jaar gaat kosten. Ook belooft wethouder Tyas Bijlholt goed in gesprek te gaan met ondernemers, die zich zorgen maken over het wegblijven van klanten als de plannen worden ingevoerd.

Amersfoort-Noord over tien jaar
De tweede grote verandering is dat de plannen in Vathorst, Kattenbroek, Hoogland, Hooglanderveen en Nieuwland pas na 2035 worden ingevoerd. De noordelijke wijken zouden al als laatste aan de beurt komen, maar nu is ook duidelijk wanneer. Wel wordt een kleine slag om de arm gehouden. In het aangenomen voorstel staat dat het eerder zou kunnen als inwoners daar zelf om vragen, als er sprake is van een waterbedeffect of als het noodzakelijk is voor woningbouw.

“We kunnen deze uitkomst niet negeren”, zegt Kirsten Mik (D66). Toch heeft onder andere deze partij wél voor de plannen gestemd. De coalitie vindt de plannen nodig om de stad in de toekomst leefbaar en bereikbaar te houden. Met de aanpassingen vinden ze dat er voldoende is geluisterd naar de uitslag van het referendum. De aanpassingen moeten een deel van de zorgen bij inwoners wegnemen.

Uitslag referendum is duidelijk: Amersfoorters massaal tegen nieuw parkeerbeleid
Vanaf dag één kunnen de nieuwe parkeerplannen van de gemeente Amersfoort rekenen op een storm van kritiek. Inwoners vinden het onnodig om overal in de stad parkeervergunning in te voeren. Veel mensen maken zich zorgen over hoe het plan er in de praktijk uit gaat zien. Uiteindelijk kwam het zelfs tot een referendum.

Wat waren de plannen ook alweer?De gemeente wil in fases vergunning-parkeren invoeren in de hele stad, inclusief Hoogland en Hooglanderveen. Het gebruik van deelmobiliteit, de fiets en het openbaar vervoer zou verder gestimuleerd worden. Rondom de wijken worden parkeerhubs gerealiseerd voor de tweede en derde auto. Op den duur wordt het lastiger om aan een tweede of derde vergunning te komen. De ruimte die daarmee vrijkomt kan gebruikt worden voor onder andere meer groen en woningbouw.

De coalitie vindt het logisch dat de plannen niet helemaal van tafel gaan. Het nieuwe parkeerbeleid is volgens hen nodig om onder andere aan de woningbouwopgave te voldoen. “Het aantal auto’s in de stad stijgt nog steeds en als dit zo doorgaat kunnen we niet de beloofde tienduizend woningen bouwen”, zegt Jan de van der Schueren (CDA). “We staan voor serieuze problemen in de stad en met dit plan kunnen we veel oplossen”

Oppositie woedend
De oppositiepartijen zijn niet te spreken over de aanpassingen. Zij vinden het belachelijk dat de plannen überhaupt doorgang vinden, nadat inwoners massaal hebben aangegeven tegen de plannen te zijn. Niet alleen stemde 76 procent nee tijdens het referendum, ook in een enquête achteraf bleek dat ruim twee derde weinig voordelen ziet in de plannen.

Ook Amersfoort Panel straft nieuw parkeerbeleid af
“Het is een wassen neus”, vindt Tom van Lamoen (Amersfoort voor Vrijheid). Amersfoort-Noord zou al als laatste aan de beurt zijn en eerder al heeft de wethouder aangeven het gesprek op wijkniveau te gaan voeren. “Nu stemmen we in met aanpassingen, die eigenlijk al in de plannen stonden.”

Ook Amersfoort 2014, SP en VVD zijn niet te spreken over de gang van zaken. “Niet in één wijk en één stembureau hebben meer mensen voor dan tegen gestemd”, stelt Menno Fousert (Amersfoort2014). “Deze plannen nu doorduwen is een dikke vinger naar de inwoners.” De oppositie stemde daarom tegen de parkeerplannen. De voltallige oppositie bracht zelfs een motie van afkeuring in tegen de coalitie


Haarlem gaat vast naar Amersfoort kijken hoe ze het beste de burger vol in de bek kunnen schijten
  Bericht 
no justice
Master
Met het niet bindende referendum kunnen ze de nukubu het gevoel geven dat ze luisteren. Vervolgens doen ze er geen zak mee. What's new ? Er moet toch geld binnen komen en de auto is nou eenmaal een prachtige melkkoe. Zum kotsen. Nep democratie! #kutland
  Bericht 
basjuh1981
Master
Dikke Dakduif schreef:
Haarlem gaat vast naar Amersfoort kijken hoe ze het beste de burger vol in de bek kunnen schijten


Dat konden ze in 2016 al van Rutte leren. Daarom is het nu "onze" oorlog.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
basjuh1981 schreef:
Dat konden ze in 2016 al van Rutte leren. Daarom is het nu "onze" oorlog
Uiteindelijk ligt het ook aan de kiezer. Na de farce met het EU grondwet referendum, hebben de kiezers niet massaal op een anti-EU partij gestemd. Hetzelfde na het inlegvelletje van Rutte. Als je zolang blijft slapen, verdien je niet beter.

Barendrecht heeft laten zien dat je het kartel letterlijk weg kan stenmmen. Ik heb wat dat betreft ook (enige) hoop voor Den Haag in 2026 en wie weet gaan de inwoners van Haalem het ook snappen.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Dikke Dakduif schreef:
Ik heb wat dat betreft ook (enige) hoop voor Den Haag in 2026


Alle ballen op Richard, bedoel je?
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Dikke Dakduif schreef:
Tyas Bijlholt

Mein Gott..



basjuh1981 schreef:
Daarom is het nu "onze" oorlog.

Never forget.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
basjuh1981 schreef:
Alle ballen op Richard, bedoel je?
Hart voor Den Haag is op uitermate smerige wijze eerst de coalitie uitgewerkt en daarna buiten de deur gehouden ondanks zijn vrijspraak. Ik ga er vanuit dat de meeste hagenezen dit ook zo zien en de partij een mega overwinning bezorgen in 2026.

Mr.Cabdriver schreef:
Mein Gott..
Niet best als dat wethouder van je stad is.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Dikke Dakduif schreef:
Hart voor Den Haag is op uitermate smerige wijze eerst de coalitie uitgewerkt


Noem het beestje maar bij de naam: er is een coup gepleegd.

Mr.Cabdriver schreef:
Mein Gott..


Je kan beter in een bad liggen...
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Dikke Dakduif schreef:
Na de farce met het EU grondwet referendum, hebben de kiezers niet massaal op een anti-EU partij gestemd. Hetzelfde na het inlegvelletje van Rutte.


En het referendum in NL is ook de nek omgedraaid, door het vorige kabinet.
  Bericht 
superwormjim
Pro
no justice schreef:
heeft haar advies gegeven. Het is aan de gemeenteraad om een besluit te nemen over de definitieve uitslag

Zegt ie dat ook over z'n vrouw als die ergens nee tegen zegt...? :roll:
Het is in ieder geval duidelijk hoe hij zijn inwoners onderdanen ziet.

Dikke Dakduif schreef:
Het gebruik van deelmobiliteit, de fiets en het openbaar vervoer zou verder gestimuleerd worden.

Stimuleren = zorgen dat er zoveel mogelijk alternatieven zijn en mensen zelf de keuze laten (= in de lijn van supply side economics/Hayek/Oostenrijkse school)

Stimuleren ≠ ´é´én alternatief belemmeren/verbieden en roepen "end demand" in de verwachting dat die vraag dan ook automagisch verdwijnt (= in de lijn van demand side economics/Keynes)
  Bericht 
Ducantoni
Master
Dikke Dakduif schreef:
Haarlem gaat vast naar Amersfoort kijken hoe ze het beste de burger vol in de bek kunnen schijten


Democratie ten top; je vraagt de burger om een mening en vervolgens druk je je eigen plannen door.
  Bericht 
basjuh1981
Master
De Rutte-doctrine.
  Bericht 
no justice
Master
rtvnh schreef:
Ook na uitslag parkeerreferendum gaat de loopgravenoorlog in de gemeenteraad door
13 minuten geleden · Door: Rob Wtenweerde

Wordt de nota invoering gereguleerd parkeren helemaal ingetrokken of alleen aangepast, na de overduidelijke uitslag van het parkeerreferendum? Daarover werd donderdagavond langdurig gedebatteerd in de Haarlemse raadscommissie. Het besluit valt volgende week in de voltallige gemeenteraad.

Een met bomen omzoomde woonstraat met aan weerszijden geparkeerde auto's en traditionele huizen op de achtergrond op een bewolkte dag.

Bij het referendum op 6 maart stemde een overgrote meerderheid van de Haarlemmers tegen het invoeren van betaald parkeren in grote delen van de stad. Een uitslag waar het gemeentebestuur niet omheen kan.

De coalitiepartijen (PvdA, GroenLinks, D66, CDA en Actiepartij) stellen nu voor om, in samenspraak met wijkbewoners en andere betrokken partijen, met een burgerberaad te werken aan een gewijzigde parkeernota.

PvdA-fractievoorzitter Maarten Wiedemeijer vroeg de oppositiepartijen in het debat om daar ook plannen voor aan te dragen. "Dit moet niet alleen een kwestie van de coalitie tegenover de oppositie zijn. We gaan gewoon samen een nieuw plan maken", zei de PvdA-voorman.

Fatsoen
Wiedemeijer riep zijn collega's ook op om fatsoenlijk met elkaar om te gaan in de discussie over het betaald parkeren. Dat lukte niet erg. Vooral nadat hij zich hardop afvroeg hoe het kon dat partijen, die subsidie hadden gekregen voor een neutrale campagne, in de praktijk vooral tegen de parkeernota leken te zijn.

Moussa Aynan van Jouw Haarlem wond zich op over die laatste opmerking en vond dat Wiedemeijer hem een leugenaar noemde. De voorzitter moest ondertussen meerdere keren ingrijpen om het rumoer vanaf de volle publieke tribune in de raadszaal te beteugelen.

"Intrekken is niet hetzelfde als wijzigen. Maak er geen woordspelletje van"

Ruud Kuin, SP Haarlem
De hele discussie draaide donderdagavond uit op een taalkwestie. De oppositie wil dat het hele parkeerplan de prullenbak in gaat, terwijl de coalitiepartijen lieten doorschemeren dat er alsnog een plan moet komen om betaald parkeren in te voeren. Maar wel met meer inspraak van de Haarlemmers.

Louise van Zetten van Hart voor Haarlem hamerde net als Ruud Kuin van de SP op het verschil tussen een nota 'intrekken' en een nota 'wijzigen'. Kuin haalde er zelfs een woordenboek bij: "Intrekken is annuleren en dat is niet hetzelfde als wijzigen. Maak er geen woordspelletje van!"

Terug naar de tekentafel
De coalitiepartijen lieten weten dat Haarlem grote uitdagingen kent en dat betaald parkeren onderdeel is en blijft van de mogelijke oplossingen. Er moeten woningen worden gebouwd en er moet ruimte komen voor meer groen in de stad. Daarom kan het aantal auto's in de stad niet blijven groeien, vinden ze.

Een aantal oppositiepartijen lijkt het daar voor een deel mee eens te zijn. Andere partijen vinden dat de hele nota helemaal van tafel moet. Op donderdag 28 maart stemt de gemeenteraad over de uitslag van het referendum en de gevolgen daarvan voor de parkeernota. Het laatste woord over het betaald parkeren in Haarlem is bepaald nog niet gezegd.


Het gaat er toch komen; ze verdienen er teveel geld aan. :boos:
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
no justice schreef:
terwijl de coalitiepartijen lieten doorschemeren dat er alsnog een plan moet komen om betaald parkeren in te voeren. Maar wel met meer inspraak van de Haarlemmers.

basjuh1981 schreef:
De Rutte-doctrine.

Betaald parkeren met een inlegvelletje.
  Bericht 
no justice
Master
Nhnieuws.nl schreef:
Tevreden Haarlemmers over besluit: raad trekt nota betaald parkeren in
29 maart 2024, 06.06 uur · Aangepast 29 maart 2024, 09.04 uur · Door: Rob Wtenweerde







Goed nieuws voor de Haarlemmer die op 6 maart tegen stemde: de Nota invoering gereguleerd parkeren is van tafel. De gemeenteraad van Haarlem stemde donderdagavond unaniem in met een motie van de coalitiepartijen om de plannen voor het invoeren van betaald parkeren in grote delen van de stad in te trekken.



Volle publieke tribune raad Haarlem - Foto: NH Media / Rob Wtenweerde
De publieke tribune in de raadszaal was tot de nok gevuld, zoals vaker als het betaald parkeren wordt behandeld in de gemeenteraad. Tot groot genoegen van het publiek waren alle coalitiepartijen en de oppositie voor een keer eensgezind: de Haarlemmer heeft gesproken en heeft de parkeerplannen massaal verworpen.

De uitslag van de volksraadpleging over het parkeerbeleid op 6 maart loog er niet om: meer dan tachtig procent van de mensen die hun stem uitbrachten, was tegen de plannen. En de opkomst lag ook ruim boven de drempel van dertig procent. Daarmee is de uitslag geldig.

Omdat het om een raadgevend referendum ging, kon de coalitie de uitslag naast zich neerleggen, maar dat gebeurde niet.

"Een historisch besluit, het is uniek dat het unaniem is"

Ruud Kuin, SP Haarlem
Fractievoorzitter Ruud Kuin van de SP is tevreden. "Echt heel bijzonder. Een historisch besluit. Toen we begonnen met het referendum, zei iedereen dat het toch niet ging lukken. Wij hebben stap voor stap alle bezwaren overwonnen. Het is uniek dat het unaniem is. Ook de coalitie ziet in dat de stad heeft gesproken."

De coalitiepartijen willen nu de tijd nemen om het gesprek met de stad aan te gaan. Zo liet Meryem Çimen van D66 weten dat de uitdagingen die Haarlem kent, niet verholpen zijn met het verwerpen van het invoeren van betaald parkeren.

Gesprek met de stad
"Met het intrekken van de nota houdt het niet op. Onze partij staat nog altijd achter het voorgestelde beleid. Gesprekken met Haarlemmers moeten ons nu verder helpen. Er moeten woningen worden gebouwd en de stad moet vergroenen. Dan kunnen er niet ook nog meer auto's bijkomen."

SP-er Ruud Kuin heeft daar begrip voor: "Ik verwacht niet van andere partijen dat ze ineens iets anders vinden. Maar het is wel bijzonder dat ze desondanks zeggen dat ze opnieuw beginnen. Niet de nota aanpassen, ze zien in dat je met een schone lei moet beginnen. Ik heb altijd gezegd dat het ons gaat om de zeggenschap van de mensen. We zijn niet per se tegen gereguleerd parkeren, maar we waren wel tegen dit plan."


:thumb: :woop:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Nhnieuws schreef:
Omdat het om een raadgevend referendum ging, kon de coalitie de uitslag naast zich neerleggen, maar dat gebeurde niet.

"Een historisch besluit,


democratie wat nog werkt, historisch inderdaad
  Bericht 
superwormjim
Pro
:applaus:

Voorlopig... *fingers crossed*
  Bericht 
Blaataap
Master
In 2027 opnieuw proberen :lol:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
want betaald parkeren is dè oplossing

men moet eigenlijk is een keer massaal het kenteken van de auto afhalen.
  Bericht 
superwormjim
Pro
Dat moet je dan doen nadat een referendum genegeerd is. Anders is het in no time gespindoctord naar dat de "asociale autobezitters" anti-democratisch zijn omdat die "niet mee willen betalen aan de parkeerbelasting die we met z'n allen hebben afgesproken". :[

En qua uitvoering maakt iets als "heel toevallig een kartonnen doos voor alle kentekens in de straat zetten" waarschijnlijk het meeste kans.
Bereik je hetzelfde mee, en je overtreedt dan alleen de ondemocratisch ingevoerde regel (niet de voertuigeisen). (f)

Heeft Ghandi niet ooit een stel principes voor burgerlijke ongehoorzaamheid opgesteld?
  Bericht 
Raymond
Master
no justice schreef:
Er moeten woningen worden gebouwd en de stad moet vergroenen. Dan kunnen er niet ook nog meer auto's bijkomen."

Politieke logica, mooi he.

Dan kunnen er niet ook nog meer auto's bijkomen.

De normaalste zaak van de wereld toch. Er moeten woningen worden gebouwd. Daar komen mensen te wonen. Om dat te kunnen betalen moeten ze werken. Daar hebben ze meestal een auto voor nodig. Tenminste, als ik hier gedurende een werkdag eens kijk hoeveel auto's er voor het gemeentehuis staan geparkeerd...en die lui gaan je vertellen dat jij geen auto mag en geen parkeerplek, want die hebben zij nodig. Je zou ze wat.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Ze leven in een heel andere wereld. Puur cijfertjes staren op papier.
  Bericht 
snovvdog
Master
Lotus Omega schreef:
Ze leven in een heel andere wereld. Puur cijfertjes staren op papier.


Yep, ik probeer het te negeren, maar maakt mij altijd zo boos.

Mensen willen meer niet minder auto's, het aantal auto's per 1000 inwoners is toegenomen niet afgenomen... Maar die cijfertjes worden genegeerd.

En wie zegt dat we ''moeten'' vergroenen in de stad? Dat is ook zo'n waanbeeld.
  Bericht 
R
Master
Openbaar Vervoer verbeteren en loeigoedkoop maken. Als ze echt zouden willen, scheelt dat zoveel. Niet hier wel bij de gewone mens. Doe ook nog een sausje van segregatie en goeie koffie serveren voor nog veel meer resultaat.
  Bericht 
basjuh1981
Master
R schreef:
Openbaar Vervoer verbeteren en loeigoedkoop maken.


Dat betekent nog meer gemeenschapsgeld in het OV steken.
  Bericht 
R
Master
Jawel, voldoende vreemde doelen om het bij weg te halen.

Ik zeg niet dat ik voorstander ben maar zoals het nu allemaal gaat is het ook zo wat. Ik resideer de laatste tijd regelmatig in de Hofstad maar ik vind het nu echt niet meer te doen daar.

Beleid is al 40 jaren van ontmoediging van van alles, doorstroming, parkeren en bezit van en het wordt allemaal maar slechter en slechter.

Van de zevensprong met de oude diesel stad uit kan 25 minuten duren en in de dubbele tijd daarvan zit je in Arnhem, Tilburg of Lelystad.
  Bericht 
basjuh1981
Master
R schreef:
Ik resideer de laatste tijd regelmatig in de Hofstad maar ik vind het nu echt niet meer te doen daar.

Beleid is al 40 jaren van ontmoediging van van alles, doorstroming, parkeren en bezit van en het wordt allemaal maar slechter en slechter.


In mijn oude woonwijk (Rustenburg-Oostbroek) is volgens de bebording betaald parkeren uitgebreid naar 9:00 uur tot 18:00 uur - het was al van 18:00 uur tot 0:00 uur. Echter wordt er in die tijd niet gecontroleerd en is de maatregel uitgesteld. Het zou wel prettig zijn als de gemeente wat aan de bebording zou doen.
  Bericht 
Blaataap
Master
R schreef:
Openbaar Vervoer verbeteren en loeigoedkoop maken


Moet op Rijks- en provinciale niveaus worden overgenomen. Gemeentes zijn geen concessiehouders van OV. Het enige dat je kunt doen is lobbyen.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Lotus Omega schreef:
Ze leven in een heel andere wereld. Puur cijfertjes staren op papier.


80% van Nederland krijg ik onderhand de indruk, gaat niet goed gaan
  Bericht 
Raymond
Master
basjuh1981 schreef:
Dat betekent nog meer gemeenschapsgeld in het OV steken.

Daar ben ik niet op tegen als er wat voor terug komt. Nu gaan er ook bakken met geld van de MRB naar het OV, maar jouw gesponsorde treinkaartje is bijna niet te betalen. Als ik van hier met de trein naar een stad wil om wat inkopen te doen betaal ik met het OV 80 cent per kilometer. Doei.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Raymond schreef:
Daar ben ik niet op tegen als er wat voor terug komt.


En dat laatste is niet aan de orde. Kijk maar naar die klimaatfondsen waar miljarden euro's van ons allemaal in zitten.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Mein Gott..
:lol: Flesje, boertje, verschonen.. zou 'ie daar een assistent voor hebben?
  Bericht 
Ducantoni
Master
Raymond schreef:
als ik hier gedurende een werkdag eens kijk hoeveel auto's er voor het gemeentehuis staan geparkeerd...en die lui gaan je vertellen dat jij geen auto mag en geen parkeerplek, want die hebben zij nodig. Je zou ze wat.


Quod licet Iovi....
  Bericht 
Raymond
Master
...non Bon Jovi. Ik weet het.
 Pagina 1 van 1  [ 40 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy