Postingstijd interval gedetecteerd van 54.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 2  [ 90 berichten ]
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
NU.nl schreef:
Brussel wil digitale ID-kaart waarmee je ook kunt inloggen bij grote websites

De Europese Commissie (EC) wil een digitale identiteitskaart introduceren waarmee mensen zich kunnen aanmelden bij grote online platforms, zoals grote webwinkels en sites als Facebook en Google. Ook moet de app een digitaal alternatief voor een ID-kaart, rijbewijs of paspoort worden. Daarmee zou iemand in de hele Europese Unie bijvoorbeeld een bankrekening kunnen openen of een auto kunnen huren. Het gebruik wordt niet verplicht.

Het voorstel werd donderdag gepresenteerd door EC-vicevoorzitter Margrethe Vestager en Eurocommissaris Thierry Breton (Interne Markt). De Commissie wil eind 2022 met een testfase hiervoor beginnen.

De Commissie spreekt van een digitale portemonnee, die niet alleen als digitale ID-kaart moet dienen. In de app moeten mensen bijvoorbeeld ook diploma's, een huwelijksakte, bankpassen of doktersrecepten kunnen opslaan.

Daarmee moet het makkelijker worden om in de hele Europese Unie zaken te regelen. "Het is eigenlijk hetzelfde als een papieren document laten zien, maar dan digitaal", zei Vestager.

Gebruikers van de app moeten zelf kunnen kiezen welke gegevens zij in bepaalde situaties willen delen.

Iemand die bijvoorbeeld in een café bier wil bestellen, zou slechts moeten kunnen aantonen oud genoeg te zijn om in dat land alcohol te drinken. De kroeg zou daarbij geen andere persoonlijke gegevens hoeven in te zien als de appgebruiker dat niet wil.

Met Europese ID-kaart inloggen bij zeer grote websites
De Europese Commissie wil ook dat zeer grote online platforms waar gebruikers een account kunnen aanmaken de digitale ID-kaart accepteren als inlogmethode.

Zo moet het mogelijk zijn om je niet met een Facebook- of Google-account, maar met je digitale Europese ID-profiel aan te melden, zei Vestager.

Vooralsnog gaat de eis gelden voor sites die in Europa meer dan 45 miljoen gebruikers (10 procent van de EU-bevolking) hebben. Naast Facebook en Google vallen veel andere sociale media daar ook onder.

Het staat echter nog niet helemaal vast welke websites onder de definitie zeer grote platforms vallen. De Commissie presenteerde het wetsvoorstel waarin dat wordt vastgesteld afgelopen december, maar de tekst moet nog langs het Europees Parlement.

Dat geldt voor het donderdag gepresenteerde voorstel voor de digitale ID-kaart en portemonnee. In de onderhandelingen kunnen delen of details van het voorstel nog veranderen.


Citaat:
Gebruikers van de app moeten zelf kunnen kiezen welke gegevens zij in bepaalde situaties willen delen.

Natuurlijk beginnen we zo. Daarna ordinair verplicht. :boos: :boos:

Waarom zou het voor Facebook en Google nodig zijn om je ID-kaart te gebruiken om in te loggen?
  Bericht 
Forza!
Master
 
nu nog een chip en het chartale geld afschaffen dan kun je echt niks meer. ik had 20 jaar eerder geboren moeten worden, dan zou het nu aan me reet roesten.
  Bericht 
wernert
Die hard
 
Up next: de Europeese internetvergunning.
  Bericht 
18vti
Master
Waar blijven die IS terroristen die Brussel opblazen...

pm voor funding
  Bericht 
bert65
Master
Forza! schreef:
nu nog een chip en het chartale geld afschaffen

Chip zit al in het paspoort en rijbewijs, een digitale handtekening hebben ook al veel inwoners van ons land (DigiD) en chartaal geld heb ik bijna niet meer bij mij. Trouwens, niet alleen ik maar ook bij een bank wordt het moeilijk. Probeer maar eens, zonder reservering zo'n € 4000.- op te nemen. Grote kans dat ze dat niet hebben liggen.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
bert65 schreef:
Probeer maar eens, zonder reservering zo'n € 4000.- op te nemen. Grote kans dat ze dat niet hebben liggen.
Dagelijks 500 euro pinnen. Kost wat tijd maar je moet toch iedere dag even de benen strekken.

Maar de strijd tegen cash is inderdaad in volle gang.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Maserati Teun schreef:
Iemand die bijvoorbeeld in een café bier wil bestellen, zou slechts moeten kunnen aantonen oud genoeg te zijn om in dat land alcohol te drinken. De kroeg zou daarbij geen andere persoonlijke gegevens hoeven in te zien als de appgebruiker dat niet wil.


Ah, hoe herkenbaar:
(2:57")


Youtube video


Maserati Teun schreef:
De Europese Commissie (EC) wil een digitale identiteitskaart introduceren waarmee mensen zich kunnen aanmelden bij grote online platforms, zoals grote webwinkels en sites als Facebook en Google.

Geef de criminelen en andere kwaadwillenden het even op een presenteerblaadje. :nothanks:

Maserati Teun schreef:
Waarom zou het voor Facebook en Google nodig zijn om je ID-kaart te gebruiken om in te loggen?

Feestboek doe ik sowieso niet aan en Goochel heb ik afgezworen op het moment dat je verplicht werd te koppelen met je profiel op JijBuis.
Geef ze nog meer macht. :fp:

Forza! schreef:
het chartale geld afschaffen

Als dat ooit zou lukken, gaan ze daar naderhand meer dan spijt van krijgen.
Er zijn nu al mensen die niet met plastic of onzichtbaar geld kunnen omgaan, als zo'n scenario ooit gestalte krijgt, groeit er een generatie op die volledig in de vernieling gaat.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Ducantoni schreef:
groeit er een generatie op die volledig in de vernieling gaat.

Niet zo pessimistisch hè.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Twee generaties dan?
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Als ze dit er door krijgen is het een kleine stap om overal ermee te moeten inloggen. Er word al vaker geopperd om als je online wilt reageren dat onder je echte naam te doen.
  Bericht 
Forza!
Master
 
Op zich prima want dan kun je de identiteit van linkse sujetten ook zien. Liefst ook adres erbij :[
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Maserati Teun schreef:
De Europese Commissie (EC) wil een digitale identiteitskaart introduceren waarmee mensen zich kunnen aanmelden bij grote online platforms, zoals grote webwinkels en sites als Facebook en Google. Ook moet de app een digitaal alternatief voor een ID-kaart, rijbewijs of paspoort worden. Daarmee zou iemand in de hele Europese Unie bijvoorbeeld een bankrekening kunnen openen of een auto kunnen huren. Het gebruik wordt niet verplicht.

Klinkt als een elektronische enkelband .
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Gerustellend dat de EU helemaal niets kan dus dit zak ook een stille dood sterven.
  Bericht 
18vti
Master
Dikke Dakduif schreef:
Gerustellend dat de EU helemaal niets kan dus dit zak ook een stille dood sterven.


Ahh, nu ben ik weer opgelucht...thanks :applaus:
  Bericht 
Ducantoni
Master
Laten we het hopen. Er zijn dingen die hun doel volledig voorbij schieten.
Bovendien ben ik er niet zo happig op dat er steeds meer dingen in digitale bestanden verwerkt worden en ergens opgeslagen waar hekkers er vroeg of laat toegang tot krijgen.
Er gaat nu al geen dag voorbij dat er ergens een buitenlandse mogendheid uit het (verre?) Oosten aan het ploegen is in die van een Westerse staat.
  Bericht 
Abel1
Master
Ducantoni schreef:
Er gaat nu al geen dag voorbij dat er ergens een buitenlandse mogendheid uit het (verre?) Westen

Fixed that for you.
Amerika bespioneerd europa meer dan dat China dat doet, en dat zijn dan onze "bondgenoten"
  Bericht 
bx gek
Master
Ik ben en blijf voor Nexit
  Bericht 
IsIkke
Master
Idem, maar gaat wel een hoop problemen meenemen
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
IsIkke schreef:
Idem, maar gaat wel een hoop problemen meenemen
Zoals maanden eerder dan de buurlanden vaccins kunnen uitdelen.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Security.nl schreef:
Van Huffelen: Nederlandse digitale identiteitskaart wettelijk nog niet mogelijk

Een Nederlandse digitale identiteitskaart is wettelijk nog niet mogelijk, zo stelt staatssecretaris Van Huffelen van Digitalisering. Ze reageerde op vragen van de SP of de coronapandemie wordt aangegrepen voor de invoering van een digitaal id-bewijs.

Follow the Money kwam in december met een artikel dat grote techbedrijven en overheden de komst van een nieuwe, digitale identiteit voor iedereen promoten en daarbij meeliften op de coronacrisis. Experts waarschuwden daarbij voor vergaande gevolgen. Zo vreest hoogleraar privacy en identiteit Bart Jacobs van de Radboud Universiteit voor "het einde van vrijheid zoals we die kennen" als politici de verkeerde keuzes maken. Volgens Jacobs zit achter de lobby voor digitale datavergaring "een agenda van surveillance waartegen we ons moeten verzetten."

Aanleiding voor SP-Kamerlid Leijten om opheldering te vragen. "Kunt u ingaan op de zorgen van wetenschappers dat de coronapandemie door bedrijven en politici wordt gebruikt of misbruikt om een digitale identiteitskaart (ID) in te voeren?", zo stelde ze de vraag. "De Nederlandse digitale identiteitskaart bestaat op dit moment niet. De wet op de identificatieplicht laat dit niet toe", reageert Van Huffelen.

Leijten wilde ook van de staatssecretaris weten in hoeverre zij het ethisch verantwoord vindt dat bedrijven of beleidsmakers een gezondheidscrisis gebruiken om een digitale identiteit aan te prijzen, waardoor zij meer winst kunnen maken of meer invloed kunnen vergaren door dataverzameling. "Er is door de overheid geen gezondheidscrisis gebruikt om meer winst te maken of invloed te vergaren door datavergaring", laat Van Huffelen daarop weten.

Volgens de staatssecretaris zal de verdere doorontwikkeling van de digitale identiteitsinfrastructuur altijd een maatschappelijk vraagstuk zijn dat weloverwogen stappen vergt. "De kern is dat ik wil bouwen aan vertrouwen in de digitale wereld door een betrouwbare digitale identiteit infrastructuur in te richten. Winst van private partijen zal hierbij geen doel zijn. Invloed vergaren door middel van dataverzameling bij het gebruik van digitale identiteitsmiddelen is voor zowel overheden als private partijen volgens de voorgestelde wetgeving niet toegestaan", zo laat ze weten.

SP-Kamerlid Leijten vroeg de staatssecretaris ook of ze kritiek van experts begrijpt die aangeven dat hoewel mensen bij een digitale identiteit eigenaar lijken te zijn van hun eigen data, dit principe wordt ondermijnd door verdienmodellen van verschillende deelnemers en aanbieders van digitale identiteiten.

Daarop stelt Van Huffelen dat zowel bij een Europese digitale identiteit als in de voorstellen voor de Wet Digitale Overheid gebruiks- en gebruikersgegevens en eventuele andere persoonsgegevens niet gebruikt mogen worden voor andere doeleinden dan de veilige uitgifte van inlogmiddelen en het inloggen met deze middelen. "De data van mensen dienen dus niet het verdienmodel van een aanbieder van een digitaal identiteitsmiddel, omdat dit onder de voorgestelde wetgeving niet wordt toegestaan", voegt ze toe.

Leijten wilde ook van de staatssecretaris weten hoe wenselijk de invloed is van onder andere Microsoft, maar ook andere multinationals of big techbedrijven, in de oproep aan overheden tot het ontwikkelen van een zogenoemde coronapas. Daarop antwoordt Van Huffelen dat de Europese digitale identiteit onafhankelijk van de Europese coronapas wordt ontwikkeld. Wel zal er en kennis en ervaring vanuit het bedrijfsleven worden gebruikt. "Dit doen we op een open wijze met een gelijk speelveld voor de betrokken partijen", aldus de staatssecretaris.



Citaat:
Een Nederlandse digitale identiteitskaart is wettelijk nog niet mogelijk


De woordjes "nog niet" zijn in deze heel gevaarlijk.
  Bericht 
basjuh1981
Master
En de mensen met hun coronapasjes zijn mooie proefkonijnen.
  Bericht 
Roelf
Master
 
Er vanuit gaande dat datgene wat tussen quotes staat, de letterlijke antwoorden waren, heeft ze nergens de woordjes "nog niet" gebruikt. De rest is dichterlijke vrijheid van de schrijver
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Roelf schreef:
Er vanuit gaande dat datgene wat tussen quotes staat, de letterlijke antwoorden waren, heeft ze nergens de woordjes "nog niet" gebruikt.
Maar wat ze wel zegt is:
Maserati Teun schreef:
"De kern is dat ik wil bouwen aan vertrouwen in de digitale wereld door een betrouwbare digitale identiteit infrastructuur in te richten.




Dikke Dakduif schreef:
Zoals maanden eerder dan de buurlanden vaccins kunnen uitdelen.
Grappig dat ik dit vorig jaar nog gezegd heb. Mijn mening op dit gebied is ondertussen al aardig bijgesteld.
  Bericht 
Roelf
Master
 
Dikke Dakduif schreef:
Maar wat ze wel zegt is:


Ik weet niet goed hoe ik dat moet lezen. Daarvoor ken ik de plannen niet. Maar als ze daarmee doelt op het fraudebestendig maken van DigiD, kan ik het alleen maar toejuichen. We willen allemaal wel graag dat we onze zaken met de overheid digitaal kunnen regelen. Volgens mij heb je daarvoor precies dit nodig:

Maserati Teun schreef:
een betrouwbare digitale identiteit infrastructuur
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Roelf schreef:
Ik weet niet goed hoe ik dat moet lezen.
Dat is precies de bedoeling van politici die moeten antwoorden op gevoelige kwesties :lol:

Het gerustestellende antwoord was geweest dat er nooit een EU wijd digital ID zal komen, maar dat hoor ik niet. En het waarom is heel simpel. Het is een plan dat al een tijdje op tafel ligt en als het aan Rutte & Kaag ligt, gewoon stapje voor stapje ingevoerd gaat worden zonder lastige democratische inmenging.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Maserati Teun schreef:
De wet op de identificatieplicht laat dit niet toe", reageert Van Huffelen.


Een mooie om je achter te verschuilen. Wat als die wet aangepast wordt?

Roelf schreef:
We willen allemaal wel graag dat we onze zaken met de overheid digitaal kunnen regelen.


Correctie: dat wil de overheid. Ik spreek liever iemand achter de balie en hoop daarmee ook kwaadwillenden op afstand te houden. Computervredebreuk wordt niet altijd onmiddellijk opgemerkt.
  Bericht 
Forza!
Master
 
Winkel: Wilt u de scanner proberen? Nee, want dan hebben die kassieres straks geen baan meer.

Apotheek: Wilt u een afhaalkluisje? Nee, ik kom liever even een praatje met jullie maken.

Nog ff en alles is geoptimaliseerd, alleen wordt het wel saai dan.

Ducantoni schreef:
liever iemand achter de balie
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
TJa, iets moet de mind control van de religies overnemen. 2047 wordt interessant. Hopelijk is het dan op Mars een beetje goed toeven voor vrije mensen.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Security.nl schreef:
Van Huffelen: lessen coronabewijs gebruikt voor Europese digitale identiteit

De lessen die zijn geleerd met het gebruik van het digitale coronabewijs en andere digitale middelen die tijdens de coronacrisis zijn ingezet zullen worden meegenomen in de ontwikkeling van een Europese digitale identiteit, zo heeft staatssecretaris Van Huffelen van Digitalisering laten weten.

Vorig jaar presenteerde de Europese Commissie plannen voor de invoering van een digitale identiteit waarmee burgers zich in de gehele Europese Unie kunnen identificeren. Vanuit een speciale wallet-app voor smartphones moeten burgers zich kunnen identificeren en elektronische documenten delen. Grote platformen zullen worden verplicht om de nieuwe Europese digitale identiteit te accepteren.

Volgens de minister laten online platformen gebruikers met accounts inloggen en worden deze partijen steeds dominanter in Europa, terwijl deze accounts en de online transacties ermee, onvoldoende zekerheid bieden voor betrouwbaar en veilig gebruik en bescherming van gegevens van gebruikers. De Europese digitale identiteit moet Europese burgers een alternatief bieden en hen meer controle geven.

Bij de ontwikkeling van de digitale identiteit wordt ook gekeken naar lessen die tijdens de coronacrisis zijn geleerd. "De lessen die we geleerd hebben door in Nederland op een privacybeschermende manier om te gaan met digitale middelen in de bestrijding van de COVID-19 pandemie, nemen wij mee in de uitwerking van het Europese digitale identiteit raamwerk", laat Van Huffelen weten op Kamervragen van Kamerlid Van Haga.

Het Kamerlid wilde ook van de minister weten in hoeverre het Europese coronabewijs een testcase is voor de ontwikkeling van een digitale identiteit. Van Huffelen merkt op dat het raamwerk voor een Europese Digitale Identiteit en de ontwikkeling van de toolbox voor een digitale identiteit van de EU hier los van staan. "Als vanzelfsprekend zullen de lessen die we geleerd hebben tijdens het gebruik van het digitale COVID-certificaat wel meegenomen worden in de ontwikkeling van deze toolbox", voegt de staatssecretaris toe.

Gegevens in wallet
Van Haga vroeg ook of Van Huffelen kan bevestigen dat het opslaan van de persoonskenmerken adres, leeftijd, geslacht, burgerlijke staat, gezinssamenstelling, nationaliteit, onderwijskwalificaties, -titels en -diploma’s, beroepskwalificaties, -titels en –licenties, openbare vergunningen en licenties en financiële en bedrijfsgegevens door de EU als minimale eis is gesteld voor de Europese digitale identiteit.

"Ja, dat kan ik bevestigen", antwoordt de staatssecretaris. Ze merkt op dat de voorgestelde verordening voor het Europese digitale identiteit raamwerk de minimale set van attributen omschrijft die lidstaten uit authentieke bronnen ter beschikking moeten stellen voor gebruik in de wallet-app. "Deze gegevens worden echter nooit 'door de EU' ergens opgeslagen", voegt Van Huffelen toe. "De burger kiest er altijd zelf in vrijwilligheid voor om attributen in een zelf gekozen wallet op te nemen."

De staatssecretaris stelt dat de Europese digitale identiteit burgers juist meer autonomie en regie geeft over eigen gegevens dan de huidige situatie waarin de burger niet over deze attributen kan beschikken en deze vaak op onveilige wijze overgedragen worden. "Denk hierbij aan kopietjes paspoort, gescande handtekeningen of minder veilige cloud of sociale media platformen", voegt ze toe. Op dit moment hebben veertien landen en 59 procent van de EU-bevolking een digitale identiteit. De Europese Commissie wil dit met een Europese digitale identiteit aanpakken.
  Bericht 
Walker
Master
 
Maserati Teun schreef:
De Europese digitale identiteit moet Europese burgers opgelegd worden en de EU meer controle geven over het doen en laten van de burgers.



FTFY.
  Bericht 
Robert1
Master
Van Huffelen schreef:
nooit


Een politicus die 'nooit' zegt ... :fp: :loco:

de EU schreef:
persoonskenmerken adres, leeftijd, geslacht, burgerlijke staat, gezinssamenstelling, nationaliteit, onderwijskwalificaties, -titels en -diploma’s, beroepskwalificaties, -titels en –licenties, openbare vergunningen en licenties en financiële en bedrijfsgegevens


Wat een lijst ... als openingsbod ... ;(
  Bericht 
basjuh1981
Master
Alles om het makkelijker te maken...

...om de burgers te kunnen controleren.
  Bericht 
Christafari
Master
Wappie.
  Bericht 
basjuh1981
Master
:kniktja:



O:)
  Bericht 
Christafari
Master
:thumb:
  Bericht 
snovvdog
Master
Brussel is eigenlijk sinds de jaren 2000 al lang niet meer positief bezig geweest.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Ze kunnen het ook beter hernoemen naar Germania.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
NU.nl schreef:
Er komen nieuwe EU-regels voor het uitwisselen van data

Het Europees Parlement heeft deze week ingestemd met nieuwe regels voor het uitwisselen van data. De zogeheten Data Governance Act (DGA) is daarmee weer een flinke stap dichterbij. Maar wat staat daar nou precies in?

De DGA is een Europese verordening voor gegevensbeheer. Het is onderdeel van een groter beleidsplan van de Europese Unie op het gebied van data. Volgens de Europese Commissie zijn er op dit gebied meer regels nodig, omdat onze samenleving steeds meer wordt gedreven door data.

De verordening werd eind 2020 gepresenteerd door Eurocommissaris Margrethe Vestager. Het voorstel heeft betrekking op de gegevens van overheidsinstanties, bedrijven en burgers. De DGA heeft drie doelen:

1. Vertrouwen in delen van gegevens vergroten
Gegevens van personen, bedrijven of organisaties die vrijwillig beschikbaar worden gesteld, moeten zoveel mogelijk worden gebruikt voor het algemeen belang. Het gaat dan bijvoorbeeld om data die van belang kunnen zijn voor de wetenschap, gezondheidszorg, klimaatbestrijding of verbetering van mobiliteit.

Organisaties die gegevens verzamelen voor algemeen belang moeten straks ook een aanvraag kunnen indienen om te worden opgenomen in een landelijk register. Er komt dan één Europees logo om aan te geven dat de organisatie de DGA naleeft. Europa hoopt dat dit burgers zal aanmoedigen om data met deze organisaties te delen.

2. Hergebruiken overheidsgegevens makkelijker maken
De DGA moet het hergebruiken van bepaalde gegevens die in handen zijn van de overheid makkelijker maken. Het gaat dan bijvoorbeeld om persoonsgegevens of informatie over handelsgeheimen. Deze data kan van toegevoegde waarde zijn voor economie en maatschappij.

In de verordening staat dat overheidsinstanties technisch moeten worden uitgerust om veilig met deze gegevens om te gaan. Er moet daarom een elektronisch register van overheidsgegevens op worden gezet.

3. Voor strengere regels rond de neutraliteit van datadelers zorgen
Leveranciers van datadelingsdiensten (zogenoemde data-intermediairs) moeten zich aan strengere regels houden. Zo mogen de bedrijven na invoering van de DGA gegevens niet op eigen initiatief verhandelen.

Data-intermediairs die gegevens willen doorverkopen, zullen dit voortaan moeten melden bij een bevoegde overheidsinstantie. Deze organisaties zien erop toe dat de bedrijven zich aan de regels houden. Het is nog onduidelijk welke Nederlandse overheidsinstantie de bedrijven gaat controleren.

De bedoeling is dat de data-intermediairs gaan functioneren als een neutrale partij. Zij moeten data-houders en data-gebruikers op een neutrale manier met elkaar verbinden.

Nieuwe regels zo goed als definitief
Het Europees Parlement heeft nu de definitieve tekst van de DGA goedgekeurd. Ook de Europese Raad en de lidstaten moeten dit nog doen, maar vaak is dat meer een formaliteit.

Zodra er een definitief akkoord is bereikt en de inhoud is gepubliceerd, duurt het nog vijftien maanden voordat de nieuwe regels gaan gelden in alle lidstaten.


Alle informatie staat straks in de centrale database van Brussel. :boos: :boos:

De risico's zijn gigantisch. Denk maar even aan de Joden die als Jood geregistreerd stonden in de gemeentelijk bestanden. Wij weten wat die mensen hebben moeten doorstaan.
  Bericht 
Walker
Master
 
Maserati Teun schreef:
Er moet daarom een elektronisch register van overheidsgegevens op worden gezet.


Scary...
  Bericht 
18vti
Master
Calling Putin....use the red button on Brussels please
  Bericht 
Christafari
Master
Zijn er ook nog zaken waar de 'complotdenkers' geen gelijk in hebben gekregen?
  Bericht 
18vti
Master
Christafari schreef:
Zijn er ook nog zaken waar de 'complotdenkers' geen gelijk in hebben gekregen?


Denk het wel maar over een jaar of 2 is dat lijstje vast nog een stuk korter.
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
Brussel wil nog verder gaan en het internet helemaal af sluiten indien gewenst door de boven ons gestelden:
https://www.geenstijl.nl/5164517/ursula ... te-zetten/

Citaat:
De Europese Commissie bouwt aan een "crisis-respons-mechanisme" in de zogenaamde Digital Services Act (DSA). Vrij vertaald: een dikke vette Sovjetrode NOODSTOP voor het hele internet. In geval van een crisis kan de EU een unilaterale noodtoestand uitroepen en daarbij "online platforms als Facebook, Instagram en Twitter dwingen om de vrijheid van meningsuiting en online informatieverspreiding in te perken."
  Bericht 
18vti
Master
VTEC_Driver schreef:
Brussel wil nog verder gaan


De boostershotlovers die hier voormalig ook lid waren zullen wel dansen van vreugde.
  Bericht 
GerbiE
Master
nu.nl schreef:
Finland wil vingerafdrukken van paspoort gebruiken om criminelen op te sporen

Finland wil zware criminelen kunnen opsporen met behulp van vingerafdrukscans die zijn gemaakt bij het aanvragen van paspoorten en identiteitsbewijzen. Het Finse ministerie van Buitenlandse Zaken onderzoekt momenteel of dit haalbaar is, meldt YLE News. Volgens de omroep zouden de vingerafdrukgegevens alleen worden gebruikt bij de opsporing van daders van ernstige misdrijven, zoals moord, verkrachting of een terroristische aanslag. Wanneer mensen in Finland een paspoort of identiteitskaart aanvragen, moeten zij hun vingerafdrukken afgeven. Deze worden vervolgens opgeslagen in een database. Ook in Nederland gebeurt dit.
Het Finse ministerie deed in 2014 al een soortgelijk onderzoek, maar kwam toen tot de conclusie dat de vingerafdrukken niet voor opsporing gebruikt konden worden. Het land vermoedt dat de Europese regels inmiddels zo zijn aangepast dat het nu in uitzonderlijke gevallen wel toegestaan is. Het ministerie wil ook onderzoeken of het mogelijk is om foto's te gebruiken voor biometrische identificatie. In de praktijk zou dit kunnen betekenen dat mensen automatisch worden geïdentificeerd met gezichtsherkenning.


Het hellende vlak gaat weer iets verder
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Jup en Jan met de pet wordt er de dupe van.
Zou mij niets verbazen als ze het dna van alle coronatesten hebben veiliggesteld.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Christafari schreef:
Zijn er ook nog zaken waar de 'complotdenkers' geen gelijk in hebben gekregen?

djee schreef:
Zou mij niets verbazen als ze het dna van alle coronatesten hebben veiliggesteld.
Je weet dat dat een complottheorie is...



(zal dus wel waar zijn)
  Bericht 
Bambi killer
Master
Alles is een complot!

Maar natuurlijk vinger afdrukken zijn nodig om boeven op te sporen maar natuurlijk :fp:
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
DNA van coronatesten is te onzeker. Kan te makkelijk vervuild zijn omdat het afgenomen is in open ruimtes met meerdere aanwezigen die niet volledig ingepakt waren.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
geen enkele test gedaan dus ik kan lekker ongezien aan de zware criminaliteit.
 Pagina 1 van 2  [ 90 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy