Postingstijd interval gedetecteerd van 32.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 1  [ 18 berichten ]
  Bericht 
BLikent
Master
Citaat:
’Parkerende automobilisten massaal onterecht op de bon geslingerd in Randstad’

Automobilisten worden massaal onterecht op de bon geslingerd als ze parkeren in de Randstad. Dat blijkt uit navraag van het consumentenprogramma Kassa (BNNVARA) bij de gemeentes Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.

In deze gemeenten regende het afgelopen jaar bezwaren. Het merendeel werd in het gelijk gesteld en kreeg de zogenoemde naheffingsaanslag parkeerbelasting van maximaal 76,70 euro terug, sommigen moesten daarvoor zelfs naar de rechter.

De gemeente Amsterdam ontving vorig jaar ruim 95.000 bezwaren, meer dan helft (64 procent) werd in het gelijk gesteld. Rotterdam kreeg ruim 100.000 bezwaren voor haar kiezen waarvan maar liefst 75 procent gegrond bleek te zijn. Bij de gemeente Den Haag kwamen vorig jaar ruim 50.000 bezwaren, iets minder dan de helft (43 procent) haalde zijn gelijk. In Utrecht tot slot zijn vorig jaar bijna 110.000 naheffingsaanslagen parkeerbelasting opgelegd, deze gemeente kon nog niet aangeven hoeveel bezwaren gegrond waren.

Er blijken veel fouten gemaakt te worden door scanauto’s die namens de gemeente controleren of iemand geen of te weinig parkeergeld heeft betaald.

Bron: De Telegraaf
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Wat jammer dat de journalist niet vermeld/ heeft uitgezocht waarom die mensen onterecht op de bon zijn geslingerd?
  Bericht 
BLikent
Master
De site van het televisieprogramma Kassa geeft iets meer duidelijkheid daarover.
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
O doorklikken......
  Bericht 
Christafari
Master
BLikent schreef:
Er blijken veel fouten gemaakt te worden door scanauto’s die namens de gemeente controleren of iemand geen of te weinig parkeergeld heeft betaald

Dan is dat blijkbaar geen goede methode en moeten we daarmee stoppen.
  Bericht 
BLikent
Master
Voor degene die geen zin hebben om te lezen, kwam ik net deze video tegen:


Youtube video
  Bericht 
bruintje beer
Master
Christafari schreef:
Dan is dat blijkbaar geen goede methode en moeten we daarmee stoppen.
Dat gaat niet gebeuren want geld.
  Bericht 
Christafari
Master
Ja, alsof geld een argument is :roll:
  Bericht 
bruintje beer
Master
:lol: Voor de (r)overheid? Uiteraard!
Alle linkse hobby's moeten betaald worden.
  Bericht 
Christafari
Master
… en de rechtse ook. Maar inderdaad, graaien it is.
  Bericht 
Bussloo
Master
Totdat er een paar rechters onterecht een bon krijgen.

Kassa schreef:
Emeritus hoogleraar straf- en sanctierecht Henny Sackers stelt dat mensen in het gelijk gesteld kunnen worden, afhankelijk van welke kantonrechter ze treffen.

"Het is niet uit te leggen aan burgers dat een verkeersovertreding een veel zwaardere straf oplevert dan een strafrechtelijke gedraging. Dat is ook de kern van de adviezen die minister Yeşilgöz (Justitie en Veiligheid) heeft gekregen van het OM en de Raad van State. Maar die heeft ze helaas in de wind geslagen. Als de rechter in toenemende mate besluit de verhoging niet eerlijk te vinden, wordt de minister mogelijk gedwongen om die terug te draaien."
Interessant. Dit gaat nog meer bezwaar en beroep opleveren.
  Bericht 
Peter3
Weet de weg
 
JonnyJohnson schreef:
Wat jammer dat de journalist niet vermeld/ heeft uitgezocht waarom die mensen onterecht op de bon zijn geslingerd?


Ik weet één geval waarbij de parkeerder één teken van het kenteken fout had ingevoerd (niet ikzelf - ik kom niet met de auto in Amsterdam). Óf forumindex/flitsservice, of rechtspraak.nl hadden me verteld dat een typefout geen terechte boete oplevert, dus geld terug (als het door jullie komt: dank!)

Dat zou zomaar vaker kunnen voorkomen.
  Bericht 
Blaataap
Master
Betaald parkeren valt onder het belastingrecht, dus als je kunt aantonen dat je hebt betaalt is dat voldoende. Je kunt niet worden verplicht een kloppend kenteken in te voeren.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Peter3 schreef:
Ik weet één geval waarbij de parkeerder één teken van het kenteken fout had ingevoerd


Ik ben een keer staande gehouden voor het voeren van een niet-goedgekeurde kentekenplaat. De bekeuring valt op de mat met kenteken JW-xx-xx. Het kenteken van de auto was JN-xx-xx. Één briefje naar het CJIB, met de mededeling dat dit kenteken mij volkomen onbekend is, was voldoende om de bekeuring te vernietigen.
  Bericht 
dvdouden
Master
Broertje werkt op het moment in Amsterdam op een bouwplaats. Er is een stuk parkeerterrein afgehuurd door de aannemer zodat het personeel kan parkeren, afgezet met hekken en borden.
Een ambtenar in scanauto heeft het al een paar keer geflikt om het gehuurde stuk op te rijden en iedereen op de bon te gooien. Bezwaren op de bekeuring worden nogal willekeurig toegekend of afgewezen. Broertje valt helaas in de tweede categorie en mag naar de kantonrechter om z’n recht te halen. :slotje:
  Bericht 
bruintje beer
Master
De bekeuring valt op de mat met kenteken JW-xx-xx. Het kenteken van de auto was JN-xx-xx.
Geen grapjes maken over de verstandelijke beperking van andere mensen, Teun.
  Bericht 
Blaataap
Master
dvdouden schreef:
Amsterdam


Heeft parkeerhandhaving uitbesteed. Daar komt geen ambtenaar aan te pas.
  Bericht 
dvdouden
Master
Had ik het toch goed geschreven O:)
 Pagina 1 van 1  [ 18 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy