Pagina 1 van 1  [ 3 berichten ]
  Bericht 
Bartje
Laat zich horen
Ik heb onlangs een boete gekregen voor het niet verzekeren van een scooter. Echter heeft deze scooter de openbare weg minstens 6 jaar niet meer gezien. Gehad op mijn 16e toen nog op plaatje en in 2006 wel een kentekenbewijs aangevraagd echter nooit een kenteken erop gezet. Sinds die tijd is deze scooter dus ook nooit verzekerd geweest maar ook niet geschorst.Scooter staat nog ergens in een schuur. Nooit meer wat van gehoord dus ook niks meer mee gedaan.
Nu krijg ik 5 jaar later een boete(M) voor het niet verzekeren van deze scooter. Kan ik hier nog iets tegen doen ? Ik zelf dacht aan verjaring aangezien in 2006 ze ook hadden kunnen zien dat deze niet verzekerd was.
  Bericht 
Aanhanger
Master
Bartje schreef:
Nu krijg ik 5 jaar later een boete(M) voor het niet verzekeren van deze scooter.

Ik neem aan dat de boete is voor het niet hebben van een verzekering dit jaar, en niet voor het niet hebben van een verzekering in 2006?
  Bericht 
viffer
Master
Bij elke controle die uitgevoerd wordt ben je verplicht je voertuig verzekerd te hebben. Dat er 5 jaar lang niet gecontroleerd is betekent niet dat dat nu ineens niet mag. De vraag is dus (zoals aanhanger eigenlijk ook al vraagt) wanneer de controle plaats heeft gevonden.
 Pagina 1 van 1  [ 3 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy