Postingstijd interval gedetecteerd van 33.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 1  [ 32 berichten ]
  Bericht 
nova_niek
Respect
November 2021 ben ik met mijn Combo een Ultra Low Emission Zone in London ingereden.
November 2022 kreeg ik 2 vrijwel identieke boetenota's.

De verschillen:
Boetenota 1 was van de London LEZ, bedrag €1200,30. (verhogingen tot €3600,90)
Boetenota 2 was van de ULEZ, bedrag €96,02. (verhogingen tot 288,08)

Op de brief staat dat je bezwaar kunt maken, maar nergens staat waar. Het enige wat er staat is hoe je Euro Parking Collection PLC moet betalen.
De brief zelf is verzonden uit Rijswijk, maar achterop de envelop staat "if undelivered please return to een adres in Birmingham"

Wat zoekwerk leverde een linkje op naar PePiPoo, een soort Engelse ForumIndex (linkje http://forums.pepipoo.com/index.php?showtopic=129810) waar gesteld werd dat EPCPLC een papieren tijger is.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ik ben benieuwd.. Ze doen ook Noorse boetes / tolpoorten weet ik uit ervaring. Die toen maar betaald.

Was een laag bedrag en had geen zin herinnerd te worden aan een ex, was de gedachte. €1200 is wel een beste :x
  Bericht 
nova_niek
Respect
nova_niek schreef:
London LEZ


Bijlagen :


  Bericht 
nova_niek
Respect
Zie bijlage


Bijlagen :


  Bericht 
Dave
Webspecialist
Dus je zit al op 3600+288 nu? We zijn al een paar weekjes uit 't '22 tijdperk. 2x 14 dagen, gekkenwerk.
  Bericht 
nova_niek
Respect
Dave schreef:
€1200 is wel een beste


Yep. Wat het raar maakt is dat ik 2 boetes heb gekregen met identieke gegevens (datum, tijdstip, locatie) van 2 schijnbaar verschillende instanties. De ene boete is voor een acceptabel bedrag, de andere is voor een volstrekt idioot bedrag.

Oh, de eerste herinnering heb ik al binnen. Wordt vervolgd.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
nova_niek schreef:
de eerste herinnering heb ik al binnen. Wordt vervolgd.


vreemd.. de termijnen zijn allang voorbij
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Moet je de komende jaren nog in Londen zijn?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
met de boot.
  Bericht 
nova_niek
Respect
Dave schreef:
3600+288


Klopt ja. TFL (Traffic For London) wil kennelijk heul veul geld zien.

Dave schreef:
allang voorbij


Tja, die eerste 2 boetes hebben ze bijna een jaar over gedaan. Vlot zijn ze dus niet.
  Bericht 
nova_niek
Respect
Lotus Omega schreef:
Moet je de komende jaren nog in Londen zijn?


Niet in (greater) London. En sowieso niet met deze auto.
  Bericht 
nova_niek
Respect
Dave schreef:
boot


Boot of Eurotunnel, wat op dat moment gunstiger uitkomt.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Nee, op het dak :lol:
  Bericht 
maarten28
Master
Wat is de vraag? Betalen of niet? Je bent zo te zien al buiten de termijn dus dan moet je al de het aanmaningsbedrag betalen.

De 14 dagen termijn zit in de normale boetestructuur, je krijgt 50% korting als je binnen 14 dagen betaalt.
Voor de London Low Emission Zone (gebied Greater London, min of meer alles binnen de M25):
De gereduceerde boete van € 1.200 (zal wel £ 1000 zijn) geldt voor voertuigen die geen Euro IV norm halen zwaarder dan 3,5 ton. Dat zal je Caddy niet zijn.
De boete voor je Caddy zal eerder £ 500 (£ 250 binnen 14 dagen) zijn: van 1,2-3,5 ton.
Waar de 3x verdubbelaar vandaan komt weet ik niet.

Dus wat dat betreft zou een bezwaar wel kunnen lonen. Maar je bent al buiten de gestelde termijn.
https://tfl.gov.uk/modes/driving/low-em ... ty-charges

De boete voor de Ultra Low Emssion Zone (een kleiner gebeid in London) is £ 160 of £ 80 als je binnen 14 dagen betaalt. Dat komt overeen met die € 192,05 en € 96,02.
https://tfl.gov.uk/modes/driving/ultra- ... s-for-ulez

Als ze het registreren kan het best zijn dat je de volgende keer dat je het VK binnenkomt ze aan je oren trekken.

Als je bezwaar wil maken ben je rijkelijk laat:
Citaat:
Timing your representation

You have 28 days from the date of service of the PCN to either pay the penalty or challenge the PCN by making a representation. If you pay within 14 days of the date of service, you'll receive a 50% discount.

We do not have to consider any representations received outside the 28-day period.

If you are prevented from sending us your representation within 28 days, we will use our discretion and may still consider it. You must provide supporting evidence to show what delayed you (eg proof of illness or holiday).

Als je zegt dat je ze al in november hebt gekregen (en als dat ook de datum is die er op staat) heb je een probleem.
  Bericht 
nova_niek
Respect
Dave schreef:
Nee, op het dak


LOL
Dat was een partij voorbumpers met een lading folie er omheen gewikkeld. Slecht weer, dus goed ingepakt. 8)
  Bericht 
Abel1
Master
Waarom die brief niet terug gestuurd naar Birmingham? geadresseerde onbekend.
  Bericht 
nova_niek
Respect
maarten28 schreef:
Wat is de vraag?


2 vragen eigenlijk.
- zijn anderen bekend met EPCPLC
- hoe het mogelijk is dat ik 2 verschillende boetes krijg voor dezelfde overtreding.

Voor wat betreft betalen: nee. Die brieven hangen van onduidelijkheid aan elkaar. Totaal geen contactgegevens, verschillende bedragen, na een jaar komen ze pas aan en dan moet er binnen 2 weken ineens absurd veel geld worden opgehoest. Not happening. :boos:

Tussen het moment van overtreding en ontvangst boetes ben ik nog 2x in Engeland geweest. Geen woord van de Engelse douane. Diezelfde ervaring heb ik ook met boetes uit Frankrijk; de Franse douane bij de overgang naar Engeland doet hier niets mee.

Binnenkort ga ik weer naar Engeland. Wordt vervolgd.
  Bericht 
maarten28
Master
nova_niek schreef:
hoe het mogelijk is dat ik 2 verschillende boetes krijg voor dezelfde overtreding.


Twee verschillende overtredingen. Een in de LEZ, een in de ULEZ.
  Bericht 
GSXR1000
Master
maarten28 schreef:
Voor de London Low Emission Zone (gebied Greater London, min of meer alles binnen de M25):
De gereduceerde boete van € 1.200 (zal wel £ 1000 zijn) geldt voor voertuigen die geen Euro IV norm halen zwaarder dan 3,5 ton. Dat zal je Caddy niet zijn.
De boete voor je Caddy zal eerder £ 500 (£ 250 binnen 14 dagen) zijn: van 1,2-3,5 ton.
Waar de 3x verdubbelaar vandaan komt weet ik niet.


1: Komt de totaal maximum massa uit boven de 3500kg?
2: Heeft je aanhanger een eigen kenteken of enkel een witte plaat?
3: Hebben beide boetes een ander kenmerk?

Citaat:
Use this service to:
find out if you need to pay for your vehicle.
pay the daily charge.
view maps of clean air zones.


Dit keer betaal je wel vooraf de charge? Wat een dom gedoe als je betaald is alles prima en groen.
https://www.ukcarline.co.uk/news/london ... here-when/
  Bericht 
nova_niek
Respect
GSXR1000 schreef:
1: Komt de totaal maximum massa uit boven de 3500kg?
2: Heeft je aanhanger een eigen kenteken of enkel een witte plaat?
3: Hebben beide boetes een ander kenmerk?


1: absoluut niet. Met de beste wil van de wereld weegt een Opel Combo met aanhanger geen 3½ ton. :kniktja:
2: aanhanger heeft een eigen kenteken.
3: boetes hebben verschillende kenmerken (want andere organisatie?) maar de foto's, plaats, datum, tijdstip etc. zijn identiek.
  Bericht 
GSXR1000
Master
2: Ik heb de indruk dat je dan een aparte boete voor je auto en aanhanger hebt gekregen? Maar dit is puur een gok. Immers dezelfde foto op beide boetes.

Wat het lastig maakt is dat je al door de bezwaartermijn heen bent.

Maar net wat je wilt maar ik zou beide als niet ontvangen beschouwen. Of zijn ze aangetekend verzonden?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
nova_niek schreef:
Geen woord van de Engelse douane. Diezelfde ervaring heb ik ook met boetes uit Frankrijk; de Franse douane bij de overgang naar Engeland doet hier niets mee.


lijkt me logisch, je bent niet strafrechtelijk vervolgd ofzo. Gaat om wat milieudingetjes in een lokaal stadje, totaal niet belangrijk voor een landsgrens.
  Bericht 
nova_niek
Respect
GSXR1000 schreef:
aparte boete voor je auto en aanhanger


Zou kunnen, maar dat blijkt nergens uit.

GSXR1000 schreef:
aangetekend verzonden?


Nope, gelukkig niet. Die brieven heb ik dus nooit ontvangen.
  Bericht 
GSXR1000
Master
nova_niek schreef:
Nope, gelukkig niet. Die brieven heb ik dus nooit ontvangen.


:thumb:

Keurig, zou me niet te druk maken.
  Bericht 
Suggestief
Master
GSXR1000 schreef:
Ik heb de indruk dat je dan een aparte boete voor je auto en aanhanger hebt gekregen?

De dure zou een economisch delict kunnen zijn omdat het een bedrijfsauto betreft.
De "goedkope" is de standaard bekeuring daar overheen.
  Bericht 
nova_niek
Respect
Dave schreef:
totaal niet belangrijk voor een landsgrens


My thoughts exactly :-)
  Bericht 
nova_niek
Respect
Suggestief schreef:
bedrijfsauto


Grijs kenteken, maar in particulier bezit. Als zodanig geen bedrijfsauto?
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Je zit toch al in de hoogste boetecategorie. Laat ze het uitzoeken.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
nova_niek schreef:
Die brieven heb ik dus nooit ontvangen.
Welke brieven?
  Bericht 
nova_niek
Respect
Dikke Dakduif schreef:
Welke brieven?


Dat dus 😇
  Bericht 
nova_niek
Respect
Abel1 schreef:
Waarom die brief niet terug gestuurd naar Birmingham?


Inmiddels 2 nieuwe brieven ontvangen zonder afzender op de envelop. Terugsturen dus geen optie.
Deze brieven zijn niet afgestempeld in Rijswijk, maar ergens in het VK. Ik heb ze nog niet geopend, komt later wel.
  Bericht 
Schoenzool
Master
nova_niek schreef:
Deze brieven zijn niet afgestempeld in Rijswijk, maar ergens in het VK. Ik heb ze nog niet geopend, komt later wel.


Doe eens :D
Want een verdubbeling kan het niet meer zijn, gezien je al skyhigh zit
 Pagina 1 van 1  [ 32 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy