Postingstijd interval gedetecteerd van 310.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 2  [ 61 berichten ]
  Bericht 
Daniella
Nieuwkomer
 
Mijn partner heeft een alcoholslot opgelegd gekregen en nu vroeg ik mij af of er nog meer mensen op dit forum zijn die ook een slot hebben ingebouwd.

Ik ben erg benieuwd hoe de ervaringen zijn van anderen. Ik was erg positief aanvankelijk over het rijden met slot alleen in de praktijk valt het me erg tegen.

Doordat mijn partner het slot in onze auto moest inbouwen ben ik nu de gelukkige mededeelnemer geworden van het slot.

Zo gebeurd het onder de rit en voordat de auto gestart is dat ik minimaal 5 tot 10 keer verkeerd blaas? Er komt telkens te staan op het scherm blaas te hard of zuigt te hard. Tijdens het rijden merk ik dat ik er echt moeite mee heb aangezien je dan binnen 10 minuten een keer goed moet hebben geblazen en dat lukt dan niet dat ik echt in paniek raak want ik wil natuurlijk niet dat mijn vriend zijn rijbewijs opnieuw moet inleveren terwijl hij er niets aan kan doen. Ook zijn ervaringen zijn dat hij regelmatig dezelfde meldingen krijgt.

Nu heeft hij pas sinds kort het slot en ik heb al gedacht dat er een fout kan zitten in het apparaat, maar wij willen niet dat we het slot opnieuw moeten uitbouwen en op moeten sturen en dat hij dan weer een tijd niet kan rijden...

Zijn er andere mensen op dit forum met dezelfde problemen met terug blazen? En hebben jullie last met de afleiding van het blazen en rijden? Heeft er iemand een ongeluk gekregen t.g.v. het slot? Ga nu inmiddels met angst achter het stuur omdat ik bang ben om iemand aan te rijden en ben al een keer van de weg geraakt door de harde piep die uit de speaker komt als je moet herblazen.

Ik hoop in ieder geval dat deze 2 jaar snel voorbij zijn!
  Bericht 
Loekieloekie
Die hard
Er zijn al veel discussies gevoerd over het asp. Lees de overige asp topics maar door.
  Bericht 
Daniella
Nieuwkomer
 
Loekie, ik heb al proberen te zoeken in de geschiedenis enkel heb ik geen bericht kunnen vinden van iemand die er daadwerkelijk mee rijdt? Ook niet echt ervaringen mbt het slot. Volgens drager bouwt er ook 1 op de 4 het slot daadwerkelijk in, zoveel mensen rijden er niet mee. Ook zijn er veel inbouwstations weggegaan doordat er te weinig vraag was. Er zullen dus niet veel mensen zijn met het slot en ook niet op het forum, maar ik ben toch benieuwd of er iemand is met ervaringen mbt het ASP.
  Bericht 
Loekieloekie
Die hard
http://forumindex.nl/viewtopic.php?t=72023

Is het algemene asp topic.
  Bericht 
Middle
Master
Daniella schreef:
Ga nu inmiddels met angst achter het stuur omdat ik bang ben om iemand aan te rijden en ben al een keer van de weg geraakt door de harde piep die uit de speaker komt als je moet herblazen.


Als een uit een speaker komend geluid al kan bewerkstelligen dat je van de weg afraakt zou ik me echt eens gaan afvragen of je wel geschikt bent om auto te rijden. Kom op zeg :fp:
  Bericht 
graspol
Master
Daniella schreef:
ben al een keer van de weg geraakt door de harde piep

Geef jij ook altijd als eerste een ruk aan het stuur als je getoeter hoort? Of vol op de rem? Levensgevaarlijk...
Middle schreef:
Als een uit een speaker komend geluid al kan bewerkstelligen dat je van de weg afraakt zou ik me echt eens gaan afvragen of je wel geschikt bent om auto te rijden

Daar dacht ik ook aan ja
  Bericht 
Daniella
Nieuwkomer
 
Wat een commentaar. Zijn jullie in het bezit van een alcoholslot? Hoogstwaarschijnlijk niet, dan heb je ook geen idee waar je over praat. Het geluid is alsof er een sirene in je auto zit. En ja, dat was ik niet gewend. Ik ben geen gevaar op de weg, nooit ongelukken gemaakt.

Nu het slot erin zit moet ik meerdere dingen tegelijk doen. En ondertussen kijken wanneer ik kan blazen kan pas als deze zogeheten ''opgewarmd'' is en daarbij moet ik natuurlijk ook ogen op de weg houden.
Dit gaat voor sommige mensen misschien samen, maar ik heb daarbij moeite met de auto tussen de strepen te houden. Voornamelijk omdat het gemiddeld 5 tot 10 keer duurt omdat ik klaarblijkelijk niet goed in blazen en het terugblazen ben, levert dit natuurlijk wel gevaar op. En daarom vroeg ik ook om ervaringen of dat meer mensen dit probleem ondervonden. Ook omdat hetzelfde probleem voordoet bij mijn partner. Het slot zit er pas 3 weken in dus misschien is het nog even wennen? Slot is uitvoerig getest bij de inbouw dus aan het apparaat kan het ook niet liggen.

Begrijp me niet verkeerd ik ben een groot voorstander van het alcoholslot, maar dan moet het wel werken!
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
Daniella schreef:
maar ik heb daarbij moeite met de auto tussen de strepen te houden.
Hoezo, zit dat ding dan ergens tussen de pedalen weggewerkt? Ik heb geen ervaring en dat zal ik ook nooit krijgen, ik drink geen alcohol als ik moet rijden, maar het lijkt mij toch niet dat, als je tijdens het rijden, in dat ding moet blazen, het ding bij je mond is te krijgen. Anders ben ik zwaar tegenstander van zo'n slot want het levert dan gevaarlijke situaties op.

Daniella schreef:
Ik ben geen gevaar op de weg, nooit ongelukken gemaakt.
Deze twee hoeven niet persé verband met elkaar te houden. Ik ken ook mensen die nog nooit een ongeval hebben meegemaakt maar toch een gevaar op de weg zijn, en ik ken ook mensen die helaas wel ongelukken hebben gehad maar absoluut geen gevaar op de weg zijn.
  Bericht 
Kwibus
Master
Uhmm, moet je tijdens het rijden op onverwachte momenten echt daadwerkelijk in dat apparaat blazen? Lekker debiel bedacht dan. Het wachten is op de eerste die een ernstig ongeluk veroorzaakt vanwege het ASP. Als ik TS zo mag lezen, is de 1e kandidaat al bijna zover...
  Bericht 
jitzzzze
Master
Precies, dat kan nooit lang meer duren.
  Bericht 
Daniella
Nieuwkomer
 
Ja, je kunt hem wel naar je mond toe doen Jackryan, maar ik ga toch echt niet in zicht in het ding blazen! Ook te meer omdat ik me erg schaam voor het slot. Niemand in onze omgeving heeft weet van het slot en kan je zeggen dat het moeilijk is om te verbergen aangezien het een aantal minuten duurt voor je weg kunt rijden. Ook kan niemand meer even met je meerijden. Ben ook een zwaar tegenstander van alcohol in het verkeer en zou mij ook nooit zijn overkomen.

Kwibus tijdens het rijden krijg je meermalen een herhalingstest. 3 keer bij een korte rit. Langere ritten vaker.

Dat is ook verder niet echt het probleem wat ik heb met het slot meer hetgeen dat het blazen iedere keer opnieuw moet. Jammer dat er niemand is met het slot want dan zou ik weten of dit een algemeen probleem is. Kan het slot weer laten terug sturen naar drager maar dan heeft mijn partner weer lange tijd problemen met zijn werk en dat is op dit moment onmogelijk.
  Bericht 
Middle
Master
Daniella schreef:

Ja, je kunt hem wel naar je mond toe doen Jackryan, maar ik ga toch echt niet in zicht in het ding blazen! Ook te meer omdat ik me erg schaam voor het slot. Niemand in onze omgeving heeft weet van het slot en kan je zeggen dat het moeilijk is om te verbergen aangezien het een aantal minuten duurt voor je weg kunt rijden.


Dus je zit achter het stuur allerlei krampachtige en vreemde capriolen uit te halen om te voorkomen dat iemand je in dat ding ziet blazen. :fp:
Het is niets anders dan je eigen frustratie die hier in de weg zit.
  Bericht 
jitzzzze
Master
Daniella schreef:
maar ik ga toch echt niet in zicht in het ding blazen!

Dus breng je jezelf en anderen maar in gevaar omdat je je schaamt? :fp:

Wij zouden beter af zijn als je stopt met autorijden.
  Bericht 
fb
Master
Er is een heel simpele oplossing voor al je problemen hoor: koop zelf een auto, desnoods een aixam (schijnt tegenwoordig heel stoer te zijn).
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
Daniella schreef:
Dat is ook verder niet echt het probleem wat ik heb met het slot meer hetgeen dat het blazen iedere keer opnieuw moet.
Omdat jij je in allerlei bochten wringt om maar niet aan je omgeving te laten weten dat jij zo'n ding in de auto hebt. Als je gewoon in dat ding blaast zo het hoort zal het vast in één keer gepiept zijn.

Zet je over je schaamte heen en blaas normaal in dat ding, daar wordt het op de weg een stuk veiliger door. En je mag in je omgeving best met enige verontwaardiging vertellen dat dat k*t ding door je partner zijn gedrag in die auto zit.

En anders: koop een tweede auto op jouw naam, verstop de sleutels heel goed voor je partner want hij is degene die niet van de drank af kan blijven als ie moet rijden, en ga daar lekker in rondrijden. Hoef je ook niet meer te blazen.
  Bericht 
Bramdaman
Master
Typisch Nederlands, een alcomobilist krijgt extra een kans om nog te kunnen rijden, levert het weer gezeik op.

Zeg tegen je partner dat hij je voor l*l laat rijden door zijn gedrag en koop een extra auto erbij.
  Bericht 
helistarter
Laat zich horen
 
Daniella schreef:
Loekie, ik heb al proberen te zoeken in de geschiedenis enkel heb ik geen bericht kunnen vinden van iemand die er daadwerkelijk mee rijdt? Ook niet echt ervaringen mbt het slot. Volgens drager bouwt er ook 1 op de 4 het slot daadwerkelijk in, zoveel mensen rijden er niet mee. Ook zijn er veel inbouwstations weggegaan doordat er te weinig vraag was. Er zullen dus niet veel mensen zijn met het slot en ook niet op het forum, maar ik ben toch benieuwd of er iemand is met ervaringen mbt het ASP.


Heb je echt niet goed gezocht..... :fp:
Ik rij al een jaar met het slot.
  Bericht 
helistarter
Laat zich horen
 
Hi Daniella, stuur mij maar een PB met je vragen.
  Bericht 
bx gek
Master
Ik denk dat ze daar te weinig voor gepost heeft. 8)
  Bericht 
helistarter
Laat zich horen
 
bx gek schreef:
k denk dat ze daar te weinig voor gepost heeft.


Maar dat kan iemand van flitsservice.nl toch wel aanpassen?
  Bericht 
bx gek
Master
Dat kan alleen Dave doen.
  Bericht 
Sherlock
Master
 
Wat reageren jullie allemaal bot op iemand die - begrijpelijkerwijs - moeite heeft met een slot, veroorzaakt door een fout waar ze zelf part noch deel aan heeft.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je met zo'n ding niet gezien zou willen worden, zeker als je zelf de wet niet overtreden hebt. Dat het blazen zo moeizaam gaat lijkt me een ander probleem; is het niet mogelijk om een keer met de auto naar een afgelegen plek te rijden en daar de auto gewoon 20, 30 keer te starten? Als je er daar alle rust voor hebt gaat het misschien iets beter wennen.

Daarnaast is in Nederland de volgende afrit nooit langer dan 10 minuten rijden, dus zou het ook goed mogelijk moeten zijn om even stil te staan tijdens het blazen voor de time-out. Dat lijkt me, als ik het zo hoor, voor iedereen beter.

Succes.
  Bericht 
HypHyper
Master
Sherlock schreef:
is het niet mogelijk om een keer met de auto naar een afgelegen plek te rijden en daar de auto gewoon 20, 30 keer te starten? Als je er daar alle rust voor hebt gaat het misschien iets beter wennen.


En als je partner meegaat naar die afgelegen plek kun je hem ook meteen ff blazen. :lol:
  Bericht 
Sherlock
Master
 
:lol:
  Bericht 
Raymond
Master
Is het mogelijk om eens wat foto's te plaatsen hoe zo'n ding er uitziet?
Overigens heb ik zelf altijd problemen bij een alcoholcontrole. Mag ook altijd 4 of 5 keer blazen voordat er een resultaat komt. Gelukkig heb ik de afgelopen 22 jaar wel 3x moeten blazen.
  Bericht 
Sherlock
Master
 
  Bericht 
Gianluca
Master
De apparaten zijn de laatste jaren sterk verbeterd. Je hoeft nu veel minder krachtig te blazen en de benodigde blaastijd is korter..
  Bericht 
bx gek
Master
Ik moet altijd doorrijden bij een alcoholcontrole, ik mag er niet eens inrijden :cry:
  Bericht 
fb
Master
Raymond schreef:
Mag ook altijd 4 of 5 keer blazen voordat er een resultaat komt. Gelukkig heb ik de afgelopen 22 jaar wel 3x moeten blazen.
:huh: Dus nog nooit resultaat gehad? :wink:
Sherlock schreef:
Wat reageren jullie allemaal bot op iemand die - begrijpelijkerwijs - moeite heeft met een slot, veroorzaakt door een fout waar ze zelf part noch deel aan heeft.
Hmmm. Het gaat hier om een partner. Als er binnen een gezin al geen duidelijke afspraken over drank en rijden gemaakt kunne worden ....
  Bericht 
MRE
Master
Daniella schreef:
blaas te hard of zuigt te hard


O:)

Sorry kon het niet laten :fp: :lol: :x
  Bericht 
Pita
Master
 
Tegenwoordig heeft de politie voor alcoholcontroles een apparaatje met een soort trechtertje waar je alleen maar heel kort in de richting van hoeft te blazen, gaat razend snel en men hoeft ook geen mondstukje meer te verwisselen.

En ja, ik mag ook altijd gewoon doorrijden zonder te hoeven blazen.
  Bericht 
Aanhanger
Master
Pita schreef:
En ja, ik mag ook altijd gewoon doorrijden zonder te hoeven blazen.
Hoe weet jij dat dan? :roll:
  Bericht 
Gianluca
Master
Pita schreef:
Tegenwoordig heeft de politie voor alcoholcontroles een apparaatje met een soort trechtertje waar je alleen maar heel kort in de richting van hoeft te blazen, gaat razend snel en men hoeft ook geen mondstukje meer te verwisselen.


Als er alcohol word gedetecteerd zal je, op straat, alsnog in een "normaal" apparaat (met mondstukjes) dienen te blazen..
  Bericht 
Daniella
Nieuwkomer
 
Ja, die op straat zijn stukken makkelijker, daar heb ik nooit problemen met blazen gehad. Bij het drager apparaat moet je toch best wel lang blazen en dan als je een piep hoort erachteraan zuigen. Kun je voorstellen dat het na een keer of 5 het moeilijk wordt om nog fatsoenlijk te blazen? Ik heb inmiddels tijdens het rijden met de auto dat ik begin te hyperventileren en zweet breekt me letterlijk uit.

Je moet trouwens binnen 10 minuten goed geblazen hebben dus dat betekend dat als je daarna blaast het als een weigering wordt gezien en dat heeft consequenties. Auto start niet meer. Gelukkig tot nu toe niet meegemaakt. Daarom ga ik niet eerst als ik op de snelweg ben parkeren om vervolgens pas te gaan blazen dat gaat allemaal van de tijd af en ook als ik stil sta om weg te rijden duurt minstens 5 keer gelukkig soms sneller.

Ik blijf in ieder geval gewoon met deze auto rijden want wij kunnen makkelijk met een auto af. Heb de auto helaas wel nodig om naar mijn werk te komen anders was ik lekker gaan fietsen.
Dat mijn partner met drank op rijdt klopt niet. Strafrechtelijk is hij vrijgesproken, maar bestuursrechtelijk krijg je het ASP bij een vermoeden ook al is het niet hard te maken. Is een goede maatregel, ze kunnen niet voorzichtig genoeg zijn, alcoholisten horen zeker niet in het verkeer thuis! Ik ben ook geen tegenstander van het ASP integendeel, maar ik vind het gebruik absoluut niet handig!

Het doet er verder ook niet toe want dat is ook niet de reden dat ik deze vraag hier stel. En als er alsnog commentaar is mag het dan alsjeblieft niet zo aanvallend? Dit is dus de reden waarom ik in het dagelijkse leven het ding probeer te verstoppen, om juist dit soort vooroordelen. Iedereen die weet dat je (mede)deelnemer bent van ASP geeft je de stempel alcoholist.
  Bericht 
Pita
Master
 
@ Aanhanger

Dat weet ik, omdat aan het verkeer deelnemen mijn beroep is
  Bericht 
ilona
Weet de weg
 
hoi daniella,
stuur mij even een prive berichtje met daarin al je concrete vragen over het alcoholslot. ik rijd daar nu bijna een jaar mee en kan echt een boel vragen van je beantwoorden.
groetjes,

ilona.
  Bericht 
John24
Master
Misschien een idee om er een FAQ van te maken?
  Bericht 
Raymond
Master
Ik hou je niet tegen.
  Bericht 
Plague
Master
fb schreef:
Hmmm. Het gaat hier om een partner. Als er binnen een gezin al geen duidelijke afspraken over drank en rijden gemaakt kunne worden ....


Jij moet rechter worden :). Je kunt zelfs over situaties achter de voordeur oordelen!
  Bericht 
laika
Laat zich horen
 
Mijn zoon heeft een rechtszaak aangespannen. Bij de voorzieningsrechter is de zaak ongegrond verklaart. Zie uitspraak voorzieningsrechter. http://jure.nl/ecli:nl:rbzly:2012:bx5068
Hierop is mijn zoon in hoger beroep gegaan. Het hoger beroep wordt uitgesproken door de raad van state. (De hoogste rechter van ons land) Deze uitspraak is nu al 3 x met een termijn van 6 weken uitgesteld. Wij hopen volgende week de uitspraak dan eindelijk te krijgen, anders zou dit betekenen dat de uitspraak weer met 6 weken verlengt wordt en zo gaat het allemaal wel erg lang duren. De voorzieningsrechter stelde in zijn uitspraak dat er onderzoek gedaan zou zijn naar het bedienen van de autoradio en stelt dat het alcoholslot net zo veilig zou zijn als het bedienen van de autoradio. Dit heeft de voorzieningsrechter klakkeloos aangenomen van de site van de overheid. Dit is een verzonnen regel en is inmiddels verwijderd van de site van de overheid.Uit een onderzoek van de swov van 2012 blijkt het tegendeel. Zie onderstaand rapport.
http://www.swov.nl/rapport/R-2012-04.pdf
Er zit in deze zogenaamd veilige maatregel wel degelijk een gevaarzetting! Laten we hopen dat de uitspraak snel komt.

Voor mensen die tegen het alcoholslot zijn, teken de petitie "stop het alcoholslot" http://petities.nl/petitie/stop-het-alcoholslot
  Bericht 
martyndewit
Nieuwkomer
 
Ervaringen met ASP tot nu toe (half jaar):

Het apparaat is degelijk en werkt goed geen noemenswaardige problemen mee. Je kunt zien dat dit apparaat grondig is getest voordat deze is ingevoerd. Zo heb je na het uitzetten van je auto 10 min vrije starttijd zodat je bijv. bij een tankstation of snelle boodschap niet hoeft te blazen. De hertesten worden duidelijk met een piep aangegeven en een oranje signaal. Mocht je op dat moment de muziek heel hard aan hebben en gefocust zijn op de weg begint na +/- 6 min het apparaat continue te piepen waardoor je de hertest bijna niet kunt missen. Enige nadeel is wel als je je auto op contact laat staan bijvoorbeeld omdat je band vervangt of even bij een vriend langs gaat oid, dan denkt de auto dat je aan het rijden bent, dit zou een reden kunnen zijn waardoor je een hertest mist.

Het is en blijft lastig als je je auto bijvoorbeeld na de garage brengt of je aan een vriend uitleent, er zijn strikte instructies en zoals ik hierboven beschrijf zijn er wat dingen die je moet weten. Deze kunnen worden vergeten door garage of vriend. Dit gebeurde in mijn geval bij de garage die een hertest had gemist (hiervan mag je maar 3x de mist in gaan in 2 jaar) de garage heeft netjes aan CBR laten weten hoe en wat en dat het zijn schuld was dit is verder goed afgehandeld en sta nog steeds op nul hertesten. En ik weet je kunt garage code aanvragen dit nog niet gedaan omdat ik de garage ken en hij wel wilde blazen.

In het eerste half jaar mag je dus onbeperkt starttesten fout blazen om te wennen aan het apparaat, dit heb ik dan ook wel is na een avondje stappen geprobeert en dus ff de auto proberen te starten met veelste veel alcohol en na de volgende uitlezing stond netje u heeft op dat en dat tijdstip 467 ugh/l geblazen. (auto stond op dat moment thuis en ik had niet de intensie om te rijden).

Ik heb 1 maal hinder ondervonden van dat ik s ochtends nog teveel alcohol op had om te rijden, mijn zaterdagplanning is toen met 1,5uur op geschoven. Verder weet ik nu dat als ik tot een uurtje of 5 aan stappen ben geweest dat ik het voor 11 uur niet hoef te proberen.

Als je onder de wettelijk toegestane minimum blijft maar wel wat alcohol in je bloed hebt dan doet het apparaat er langer over dit verbaasde mijn en heb dit nagevraagd bij de ASP cursus. Hier werd mij vertelt dat het apparaat de alcohol verbrand om de test uit te voeren en doordat er alcohol verbrand moet worden de test langer duurt.

De alcoholcursus heb ik tot nu 1 dagdeel gehad, doordat ik het 2de dag had gemist deels niet goed in agenda gezet en die dag te horen had gekregen dat mijn contract niet verlengt werd. Kreeg ik een brief thuis dat ik opnieuw de alcoholcursus moest doen. Dus ik mocht weer even fijn 343euro overmaken naar trafieq. Advies zorgen dat je het niet mist, was een duur klote dagje.

ASP cursus dag 1 krijg je een video te zien waar je echt duidelijk wordt gemaakt wat alcohol met je doet achter het stuur zeer interessant om te zien en herkenbaar voor die avond. Mensen denken dat ze nog goed rijden maar doen ze niet, zou CBR advieseren om zo'n video openbaar te maken.

ASP cursus liet ook zien wat voor mensen er voornamelijk in het ASP zitten, en zijn meestal niet de dronkelappen die gaan rijden (hebben meestal geen auto :P) maar vaak is combinatie van en veel problemen/stress en alcohol dan achter het stuur gaan zitten. Iedereen op cursus is wel mee eens dat goed middel is maar dat de kosten gewoon veel te hoog zijn, die mening deel ik dan ook.

Succes allen met het ASP
  Bericht 
ezel
Pro
 
Daniella schreef:
ik ga toch echt niet in zicht in het ding blazen!

broodje er omheen. is het net alsof je een hap van een broodje neemt
  Bericht 
Shoelace
Weet de weg
 
Wat dacht je van een 2e auto? Of een nieuwe vriend.
  Bericht 
Signum
Master
Shoelace schreef:
Wat dacht je van een 2e auto? Of een nieuwe vriend.


Neem dan een 2e vriend met een auto :lol:
  Bericht 
shootme
Master
Ik dacht dat je niet iemand anders op een ASP mocht laten blazen...
  Bericht 
viffer
Master
Naturlijk wel, maar als die persoon teveel gedronken heeft komt dat op naam van de ASP-er
  Bericht 
shootme
Master
http://www.draeger.net/IK/nl/alcoholslo ... coholslot/

Citaat:
Kan er door iemand anders dan de chauffeur worden blazen?
Ja, in principe kan door iemand anders worden geblazen. Echter tijdens de rit kan (optioneel) op een of meerdere willekeurige momenten om een herhalingstest worden gevraagd. In die situatie zal die ‘iemand anders’ dan ook steeds mee moeten rijden.
Bij alcoholsloten als onderdeel van het alcoholslotprogramma (ASP) zal de optie hertest worden ingeschakeld.

U heeft gelijk.
Citaat:
Is het wel veilig om tijdens het rijden te blazen?
Ja, een nieuwe ademtest aanvraag zal met een akoestisch en optisch signaal kenbaar worden gemaakt. In de meeste gevallen kunt u de hertest veilig uitvoeren terwijl u rijdt. Bovendien - indien de verkeerssituatie het niet toelaat - is er ruim de tijd om de hertest op een later moment af te leggen. Indien gewenst kan de hertest worden uitgevoerd nadat de auto op een veilige manier tot stilstand is gebracht.
Bij alcoholsloten als onderdeel van het alcoholslotprogramma (ASP) zal de tijd om een hertest uit te voeren ingesteld worden op 12 minuten waarbij, indien de hertest nog niet is uitgevoerd, een herinneringssignaal wordt afgegeven met tussenpozen van 3 tot 5 minuten.

Tijd genoeg voor deze beschaamde chauffeuse dus om ergens stiekem te blazen..
En vrouwen staan er toch om bekend dat ze meerdere dingen tegelijk kunnen doen?
Daarnaast zie ik er vele aan het whatsappen (meer dan mannen) tijdens het rijden of make-up etc doen...
  Bericht 
Pita
Master
 
@ martyndewit

Nog steeds niets geleerd dus. :thumb_d: :thumb_d: :thumb_d:
  Bericht 
ezel
Pro
 
Pita schreef:
@ martyndewit

Nog steeds niets geleerd dus.

hoe kom je daar nou bij? als ik zijn stukje lees denk ik juist wel dat hij er wat van geleerd heeft. hij verteld alleen zijn ervaringen met het ASP...
  Bericht 
Kami
Master
Hij heeft in ieder geval geleerd dat tot 5 uur stappen betekent dat ie tot minimaal 11 uur in bed kan blijven liggen ;-)

Als je na het eerste half jaar dus met een kater van jewelste in dat ding blaast heb je een probleem.
Maar eigenlijk kun je de blaastest dus gebruiken om te bepalen wanneer je weer mag rijden.
Dus fout blazen en niet gaan rijden zou eigenlijk moeten kunnen toch ? Werkt dat apparaat ook nog eens preventief als alleen als controle of je gedronken hebt.
 Pagina 1 van 2  [ 61 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy