Postingstijd interval gedetecteerd van 110 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 1  [ 50 berichten ]
  Bericht 
Black98
Master
Telegraaf schreef:
Amsterdam maakt zich klaar voor 30 kilometer per uur
1 uur geleden in BINNENLAND

AMSTERDAM - Amsterdam maakt zich klaar voor het invoeren van de maximumsnelheid van 30 kilometer per uur. De maatregel gaat pas op 8 december in, maar vanaf maandag worden er al bijna 5000 nieuwe snelheidsborden neergezet, 170 verkeerslichten afgesteld en andere „infrastructurele maatregelen” genomen, aldus de gemeente. Ook start de stad met een campagne met de slogan ’30 doen we voor elkaar’.

De nieuwe 30 kilometer-borden hebben nu nog stickers met de mededeling dat de nieuwe snelheid vanaf 8 december geldt. Die stickers worden een nacht van tevoren verwijderd. Het aanpassen van de lijnen op de 30 kilometer-wegen gebeurt pas na 8 december.

De gemeente wil veiliger en stiller verkeer in de hoofdstad. Meer dan 80 procent van de wegen wordt daarom een 30 kilometer-weg. Op sommige plekken moet het openbaar vervoer ook 30 gaan rijden. Bussen en trams die op een aparte baan rijden, mogen straks wel nog steeds 50 rijden. De nieuwe maximumsnelheid moet zorgen voor 20 tot 30 procent minder ernstige ongevallen. Ook zou de geluidsoverlast afnemen. Samen met vervoersmaatschappijen en nood- en hulpdiensten gaat de gemeente die veranderingen in de gaten houden.

Verder wordt op middelbare scholen les gegeven over de verandering, en is er een test waarbij jongeren de impact kunnen ervaren van een botsing met 30 kilometer per uur en met 50 kilometer per uur. Ook zullen vanaf januari langs de weg led-borden en smileys te zien zijn die weggebruikers op de juiste snelheid wijzen.


Overal borden 30 neerzetten en dan denken dat mensen zich daaraan houden :lol: :fp:
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Ik ben zo blij dat ik daar ver vandaan woon. Wat een kntstad is dat zeg. Het wordt ieder jaar erger. Met dank aan Femke Fatale
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Black98 schreef:
5000 nieuwe snelheidsborden neergezet, 170 verkeerslichten afgesteld en andere „infrastructurele maatregelen” genomen


Mag wat kosten.
Ze hebben er zelf voor gestemd, 0 medelijden mee.
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Ze hebben er zelf voor gestemd


Nee dat is niet helemaal waar, en Halsema is niet democratisch gekozen.
  Bericht 
Christafari
Master
Leuk man, heb je het eindelijk helemaal gemaakt in de drugswereld, mag je nog maar 30 in je AMG.
  Bericht 
R
Master
:D :applaus: En als het dan nog elke dag 25 graden zou zijn met een zonnetje..
  Bericht 
IsIkke
Master
:fp: je zou er maar wonen... Hoe is het zo ver kunnen komen?
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Femke Halalsema
  Bericht 
GSXR1000
Master
Black98 schreef:
maar vanaf maandag worden er al bijna 5000 nieuwe snelheidsborden neergezet, 170 verkeerslichten afgesteld en andere „infrastructurele maatregelen” genomen,


Heeft iemand hier een rapport voor betreffende de CO2 impact :fp:
  Bericht 
IsIkke
Master
Lotus Omega schreef:
Femke Halalsema


Natuurlijk... maar zij gaat die borden niet zelf plaatsen, zijn meer mensen die een duimpje omhoog heeft gedaan voor dit achterlijke plan
  Bericht 
regiorunner
Master
IsIkke schreef:
zou er maar wonen... Hoe is het zo ver kunnen komen?


Studentenstad. Net als Utrecht en Nijmegen. Tegen de tijd dat ze zelf last krijgen van GL wonen ze in het gooi met de jubelton van paps
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Ze hebben er zelf voor gestemd, 0 medelijden mee.
Iets van 10% stemt wel enigzins normaal in 020 en die worden dus geterroriseerd door de linkse meerderheid.
  Bericht 
Blaataap
Master
kosten


Amsterdam verdient genoeg aan mobiliteit, met name de stilstaande variant ervan, om dit te kunnen betalen.

Daarbij heeft dit weinig te maken met Halsema. Dit komt uit de vorige en huidige colleges van b&w en gemeenteraden (meervoud want stadsdeelraden enzo).
  Bericht 
no justice
Master
Amsterdam de gekste!
  Bericht 
Abel1
Master
Is wel de manier om het OV te stimuleren in die stad, want die mogen wel met 50km er door heen.
Maar kom op de meeste straten in amsterdam kon je toch al niet sneller dan 30km en vaak haal je dat al niet eens, ivm wild overstekende voetgangers, en chaotische fietsers.
  Bericht 
Black98
Master
Abel1 schreef:
Is wel de manier om het OV te stimuleren in die stad, want die mogen wel met 50km er door heen.


Blijkbaar ook niet overal
Citaat:
Op sommige plekken moet het openbaar vervoer ook 30 gaan rijden. Bussen en trams die op een aparte baan rijden, mogen straks wel nog steeds 50 rijden.
  Bericht 
zadkine
Master
regiorunner schreef:
wonen ze in het gooi met de jubelton van paps


Welke jubelton...(Die van € 28947 euro soms?)
  Bericht 
bert65
Master
Black98 schreef:
Bussen en trams die op een aparte baan rijden, mogen straks wel nog steeds 50 rijden.

Hup, snel de lijnbusbaan op en 50 rijden. Dit is goedkoper dan 20 km te hard rijden....
  Bericht 
Christafari
Master
Dan moet je wel eerst nog even je auto transformeren naar een bus of tram.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Brandweerauto's mogen altijd hard. En over busbanen rijden O:)
  Bericht 
Christafari
Master
Ja, je moet er alleen een midweek voor uittrekken voordat dat ding überhaupt 50 km/u rijdt.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Nou, nou, dat valt ook wel weer mee :duh:
  Bericht 
zerty
Master
Christafari schreef:
Ja, je moet er alleen een midweek voor uittrekken voordat dat ding überhaupt 50 km/u rijdt.


:roflol: :roflol: :roflol: :thumb:
  Bericht 
Raymond
Master
bruintje beer schreef:
Nou, nou, dat valt ook wel weer mee :duh:

Hoe zat het ook alweer met die adventskalender?
  Bericht 
maarten28
Master
bruintje beer schreef:
Brandweerauto's mogen altijd hard.


Wat is de brancherichtlijn? 30 km/h harder dan de maximum snelheid? Geldt ook voor politie en ambulance natuurlijk.
  Bericht 
Blaataap
Master
40km/h
  Bericht 
no justice
Master
Dan mogen ze 70 en dat in 020. Levensgevaarlijk O:)
  Bericht 
Scaniafan
Master
maarten28 schreef:
Wat is de brancherichtlijn? 30 km/h harder dan de maximum snelheid? Geldt ook voor politie en ambulance natuurlijk.


Tot 5 ton voertuiggewicht 40 km/h boven VMax, boven de 5 ton voertuiggewicht 20 km/h boven VMax
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
AT5 schreef:
Palenplan per direct opgeschort vanwege hinder voor hulpdiensten

Het palenplan op en rond de Brouwersgracht in stadsdeel Centrum wordt voorlopig opgeschort. Dat laten stadsdeelbestuurder Micha Mos en wethouder Melanie van der Horst (Verkeer) zojuist weten in een brief aan gemeenteraadsleden.

Volgens de twee is de hinder voor hulpdiensten groter dan verwacht. "Vanochtend is ook samen met de brandweer, politie en ambulancedienst gekeken in het projectgebied welke problemen er zijn. Daarna hebben wij gezamenlijk besloten om het palenplan per direct op te schorten."

De komende tijd wil de gemeente verder in overleg met de nood- en hulpdiensten 'om te kijken hoe het palenplan met de juiste instrumenten wel uitgevoerd kan worden op een voor iedereen goed werkbare manier'. Mos en Van der Horst schrijven dat ze de gemeenteraadsleden opnieuw informeren 'zodra er zicht is op een herstart'.

Volgens de stadsdeelbestuurder en de wethouder is deze zomer uit de proef met de knip op de Weesperstraat gebleken dat nood- en hulpdiensten zorgen hebben over de bereikbaarheid van de stad. Daarom is besloten dat 'de afstemming tussen de nood- en hulpdiensten en de gemeente op het gebied van bereikbaarheid beter kan en moet'. "Dit wordt nu verder geëvalueerd, uitgewerkt en omgezet naar reguliere processen om dit in de toekomst beter met elkaar te regelen."

Het zou ook 'nieuw licht op het palenplan werpen'. Mos en Van der Horst schrijven dat ze willen zorgen voor 'een autoluwe stad met meer ruimte voor fietser en voetganger waar tegelijkertijd de nood- en hulpdiensten optimaal hun werk kunnen doen'.

Tien minuten
Op de eerste dag van de proef spraken brandweerlieden al hun onvrede uit over de tijd die het kostte om de paaltjes weg te halen. Ze zeiden dat het tien minuten kostte. Wethouder Melanie van der Horst zei daarna tijdens een commissievergadering in de Stopera dat het proces met de brandweer nog eens geoefend zou worden.

Afgelopen maandag trok een aantal omwonenden aan de bel omdat ze zelf zeiden dat hulpdiensten langer onderweg waren naar een reanimatie die dag op de Herengracht. Een woordvoerder van de brandweer liet toen aan AT5 weten dat de streeftijd wel gehaald was en ook een woordvoerder van de ambulancedienst zei dat de ambulances er op tijd waren. In de brief wordt geen specifiek incident genoemd, dus het is onduidelijk of deze melding een rol heeft gespeeld bij de beslissing om het plan voorlopig te stoppen.

Agenten, handhavers, brandweermensen en ambulancepersoneel konden de palen zelf weghalen met een sleutel en mochten hierbij 'binnen hun eigen richtlijnen naar eigen inzicht handelen'. Ze waren ook niet verplicht om de paaltjes zelf terug te plaatsen. Vermoedelijk lagen er daarom ook af en toe paaltjes nog los op straat. De nood- en hulpdiensten zouden er zelf voor verantwoordelijk zijn dat ze de sleutels bij zich hadden, zei een woordvoerder van het stadsdeel.

VVD-raadslid Daan Wijnants had dinsdag via Twitter al aangekondigd dat hij een debat wilde 'om het palenplan zo snel mogelijk te stoppen'. Hij schrijft vanavond dat hij het 'ontluisterend' vindt dat het zo ver moest komen en dat hij nog steeds een debat wil.

De proef met de tien afsluitingen heeft iets meer dan anderhalve week geduurd.



De stommeriken hebben nooit aan de hulpverleners gedacht. :loco: :loco:
  Bericht 
bert65
Master
De stommeriken hebben nooit aan de hulpverleners gedacht. :loco: :loco:

Hoofdzakelijk 1 persoon; een stampvoetende kleuter, Melanie v.d. Horst. Zij (van D66) en de dorpsgek Zeeger Ernsting (van GL) natuurlijk, verzinnen iedere keer weer iets nieuws. Ze pretenderen dat ze overleg hebben gehad maar laten iedere keer duidelijk zien zich meer in een soort sociale werkplaats te bevinden dan zich bezig te houden met belangrijke vraagstukken. Hoe kan je (binnen 1 jaar al 2 keer) een proef bedenken en dan vergeten dat de hulpdiensten nog wel op tijd ergens moeten komen?
  Bericht 
basjuh1981
Master
bert65 schreef:
Hoe kan je (binnen 1 jaar al 2 keer) een proef bedenken en dan vergeten dat de hulpdiensten nog wel op tijd ergens moeten komen?


Omdat menselijk leed ze geen ene reet interesseert.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Volgens de twee is de hinder voor hulpdiensten groter dan verwacht.


De hinder is voor iedereen groter dan verwacht.

bert65 schreef:
Hoe kan je (binnen 1 jaar al 2 keer) een proef bedenken en dan vergeten dat de hulpdiensten nog wel op tijd ergens moeten komen?


Omdat die lui alles via handboeken en richtlijnen doen en totaal geen voeling met de praktijk hebben.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Alleen papierstaren, niet weten wat er in de echte wereld gebeurt.
  Bericht 
bruintje beer
Master
..met als gevolg dat er een boel geld verspild wordt. Wanneer worden ze dáár eens op afgerekend?
  Bericht 
superwormjim
Pro
Pfoe, nou ik merkte laatst wel dat al die treuzelende auto's uitlokken om gevaarlijke inhaalmanoeuvres te gaan maken zeg...

...en dat was nota bene op de fiets! :roflol: :roflol: :fp: :fp: :slotje:
(OK, OK, ergens waar het sowieso al 30 km/u was, maar je snapt m'n punt.)
Mijn vriendin is ook een snelle fietser en kwam laatst met dezelfde klacht. :lol:

Black98 schreef:
Overal borden 30 neerzetten en dan denken dat mensen zich daaraan houden :lol: :fp:

Heb nog niet in de auto gezeten sinds de nieuwe situatie, maar ben niet van plan me er blind aan te houden. Hadden ze toen ik wél nog jong en kneedbaar was maar niet met de slagzin moeten adverteren: "geef je verstand eens voorrang." Die is nou nét wel blijven hangen. :dag:
  Bericht 
Bambi killer
Master
Christafari schreef:
transformeren naar een bus of tram.


Of je identificeren als bus of tram :lol:
  Bericht 
superwormjim
Pro
superwormjim schreef:
ben niet van plan me er blind aan te houden

Of überhaupt. Merk ik als ik in de auto zit...
AT5 schreef:
Gemeente wil geen parkeervergunning meer afgeven voor vervuilende auto's
22 april 2024, 17.39 uur · Aangepast 22 april 2024, 17.51 uur · Door AT5

Om de luchtkwaliteit in de stad te verbeteren, wil de gemeente geen parkeervergunning meer afgeven voor vervuilende auto's.

Vanaf begin volgend jaar krijgen alleen diesel- en benzinevoertuigen met een zogenoemde emissieklasse van 5 of hoger nog een parkeervergunning, meldt de gemeente.

De emissieklasse zegt hoe schoon een auto is. Hoe hoger het cijfer, hoe schoner de auto. Voertuigen met een emissieklasse van 4 of lager zijn 15 jaar of ouder.

Voor bewoners die al een parkeervergunning voor een onzuinige auto hebben verandert er niks, benadrukte de gemeente. Bewoners kunnen tot 10 juni hun mening geven over de plannen. Het college stelt waarschijnlijk na de zomer de definitieve plannen vast.

Door vieze lucht in de stad leeft de Amsterdammer gemiddeld 11 maanden korter. Deze vieze lucht staat gelijk aan het meeroken van 4,4 sigaretten per dag, aldus de gemeente. In Amsterdam geldt daarom sinds 2020 de 'schoner parkeren-regeling', waarmee vervuilende auto's zo veel mogelijk uit de stad worden geweerd.

...en daarmee komt die "vervuilende" youngtimer er nu ook definitief, voor het einde van het jaar. :[ Tsja, in ´é´én klap van minstens Euro 1 naar minstens Euro 5, dán is 't nu of nooit hè... Daaaag, veelal elektrische deelautokilometers! :dag:

Zou toch wat zijn als iedereen met datzelfde plan dat nu massaal voor het vuurwerkloze nieuwjaar gauw nog gaat uitvoeren, en alle ambities voor het emissieloze nieuwjaar dus net zo averechts gaan werken. :lol: :glaasje:
  Bericht 
dabeetle
Master
superwormjim schreef:
Door vieze lucht in de stad leeft de Amsterdammer gemiddeld 11 maanden korter.


Als er iets in deze positief bijdraagt aan het klimaat is het dit wel. Wat is de klimaatimpact als 800.000 mensen 11 maanden langer leven?
  Bericht 
maarten28
Master
superwormjim schreef:
..en daarmee komt die "vervuilende" youngtimer er nu ook definitief, voor het einde van het jaar. :[ Tsja, in ´é´én klap van minstens Euro 1 naar minstens Euro 5, dán is 't nu of nooit hè... Daaaag, veelal elektrische deelautokilometers! :dag:

Zou toch wat zijn als iedereen met datzelfde plan dat nu massaal voor het vuurwerkloze nieuwjaar gauw nog gaat uitvoeren, en alle ambities voor het emissieloze nieuwjaar dus net zo averechts gaan werken. :lol: :glaasje:

Dus als ik het goed begrijp heb je nu een echte oldtimer die je voor de meeste ritten niet gebruikt? Ja, dat zal het gemiddelde profiel van de amsterdammer zijn :lol:

Euro 5 trouwens een youngtimer noemen vind ik ook wel wat. Euro 5 is vanaf 2009. Als we het over een youngtimer hebben dan denk ik meer aan die Mercedessen uit de jaren 90.
  Bericht 
Christafari
Master
superwormjim schreef:
Door vieze lucht in de stad leeft de Amsterdammer gemiddeld 11 maanden korter


Dat schiet inderdaad nog niet zo op :lol:
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
superwormjim schreef:
Vanaf begin volgend jaar krijgen alleen diesel- en benzinevoertuigen met een zogenoemde emissieklasse van 5 of hoger nog een parkeervergunning, meldt de gemeente.

Een Euro5 diesel meurt ook gewoon naar diesel. Nog geen AdBlue.
maarten28 schreef:
Euro 5 is vanaf 2009. Als we het over een youngtimer hebben dan denk ik meer aan die Mercedessen uit de jaren 90.

Vanaf 15 jaar .
  Bericht 
maarten28
Master
15-25 jaar oud lees ik. Valt dus net buiten de boot want 2009 is volgens mij 15 jaar geleden.
Maar ik heb echt een probleem om een Volvo V70 uit 2005 een youngtimer te noemen. Dat is gewoon nog een courante auto. :lol:
Geen euro 5 trouwens.
  Bericht 
superwormjim
Pro
maarten28 schreef:
Dus als ik het goed begrijp heb je nu een echte oldtimer die je voor de meeste ritten niet gebruikt?

Nee, ik *wil* al een tijd een Saab uit de jaren '90 kopen. Maar ik hád geen haast en was rustig aan het rondkijken, bovendien maak ik momenteel weinig kilometers.
Dus ik *doe* intussen precies wat zij willen: ik heb een deelautoabonnement en houd momenteel dus geen eigen plek bezet. ;)

*Totdat* de gemeente nu in ´é´én klap ALLE auto's die ik of superwormin ooit leuk gevonden hebben onmogelijk gaat maken, *behalve* als ik hem dit jaar nog gauw voor de deur zet. Een gelijkwaardig huis in een andere gemeente krijg ik ook echt niet binnen een paar jaar, dus:
*Nú* gaat er een eigen auto komen die een parkeerplek bezet gaat houden, ongeacht hoeveel erin gereden wordt. En gaan alle ritten in die Euro 1 of Euro 2, immers: de vaste kosten zij dan toch al gemaakt. Zolang ik het kan betalen gaan ze me dit niet afpakken.

Overheid geeft nieuwe gevallen na datum [x] minder rechten -> mensen gaan voor datum [x] bestaande rechten veiligstellen.
Dat is waarom menigeen die in het buitenland zit een huis aanhoudt in Amsterdam, een (tweede) auto aanhoudt ook al wordt die nauwelijks gebruikt, enz.
Zodra je het van de hand doet ben je je rechten kwijt.

maarten28 schreef:
Ja, dat zal het gemiddelde profiel van de amsterdammer zijn :lol:

:kniktja: Word ik dan tóch nog gemiddeld. :lol:
  Bericht 
basjuh1981
Master
superwormjim schreef:
Word ik dan tóch nog gemiddeld. :lol:


Dan ben je geen echte Amsterdammert :lol:
  Bericht 
superwormjim
Pro
Zou ik dan op dit forum zitten? ;)

*Mikt Amsterdamse geboorteakte gauw onderin la* O:)
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
superwormjim schreef:
Word ik dan tóch nog gemiddeld.


Blij dat ik weg ben uit Amsterdam, maar ik ben sowieso al geen gemiddeld persoon :[
  Bericht 
bruintje beer
Master
JonnyJohnson schreef:
maar ik ben sowieso al geen gemiddeld persoon
The man that has been everywhere.
  Bericht 
Masterdam
Master
JonnyJohnson schreef:
maar ik ben sowieso al geen gemiddeld persoon :[


Ok, nu klink je als een vrouw. Die denken ook allemaal dat ze uniek zijn. :lol: :nee:
  Bericht 
zadkine
Master
Masterdam schreef:
Ok, nu klink je als een vrouw. Die denken ook allemaal dat ze uniek zijn


Op naar een cafe......met tegeltjes wijsheden.

Ooit een normaal mens ontmoet?





En....beviel 't


Ik heb nog nooit een gemiddeld persoon ontmoet. Iedereen wijkt wel ergens af van het gemiddelde.
  Bericht 
superwormjim
Pro
My statistics professor told me I was average...

... I told her "that's Mean".
 Pagina 1 van 1  [ 50 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy