Postingstijd interval gedetecteerd van 349.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 1  [ 24 berichten ]
  Bericht 
bert65
Master
De Telegraaf schreef:
Zuurdijk -
Een automobilist is zondagmorgen even voor half zeven op de Hoofdweg in Zuurdijk zwaar gecrasht.

De auto is met hoge snelheid het dorp ingereden, reed meerdere paaltjes omver en ramde een lantaarnpaal. De auto is over de kop geslagen en kwam uiteindelijk vlak voor een woning op de stoep tot stilstand.

Er zijn meerdere slachtoffers waarvan een ernstig gewond. Het traumateam is ter plaatse gekomen om het slachtoffer hulp te bieden. Er zijn twee slachtoffers naar het ziekenhuis vervoerd.

De toedracht van het ongeval wordt onderzocht.


:o
Dat ging niet met 50 km/u de bibeko in. Wel een sterk autootje geweest die Volvo!
  Bericht 
Kenji
Master
Ik denk :glaasje:
  Bericht 
Marten320TD
Master
 
Hm Volvo 480ES (Elektronische Storing), Niet verwacht dat het apparaat zo stevig zou zijn. Zonde van deze klassieker (of ben ik nu wel heeeeeel auto-minded??)
  Bericht 
bruintje beer
Master
Even een sfeerbeeld erinknallen.
Afbeelding
  Bericht 
Mdw
Ultimate Master
http://www.112groningen.nl/Groningen/ni ... video.html nog meer pica's :o :o :o

Dat zal wel niet met 50 km/h zijn gebeurd :x
  Bericht 
357kurt
Master
l.f.
  Bericht 
Mdw
Ultimate Master
Citaat:
ZUURDIJK - Op de Hoofdweg in Zuurdijk deed zich zondagmorgen een ernstig verkeersongeval plaats. Een automobilist (38) uit Houwerzijl verloor door onbekende oorzaak de macht over het stuur. Hij ramde onder meer een lantaarnpaal en vloog vervolgens een aantal keren met zijn voertuig over de kop.

In de auto zaten naast de bestuurder drie inzittenden afkomstig uit Leens (21), Kloosterburen (23) en Ezinge (21). De man uit Kloosterburen die naast de bestuurder zat, is met ernstige verwondingen naar een ziekenhuis gebracht. De bestuurder, die eveneens letsel opliep, verkeerde onder invloed van alcohol. In het ziekenhuis is een bloedtest van hem afgenomen. Hij bleek niet in het bezit van een rijbewijs. De twee andere inzittenden bleven ongedeerd.


:fp:

Lekker bezig ,...geen rijbewijs en met drank op achter het stuur :duh: :thumb_d:
  Bericht 
nicotdi
Die hard
480 is supersterk,tenminste,in botsveiligheid. Heb er twee gehad en meerdere,waaronder gecrashte, gesloopt. Hier kan je gerust een zware aanrijding mee krijgen. Één keer een exemplaar gesloopt die met 160km/h drie keer over de vangrail gerold was,bestuurder stapte uit met alleen een gebroken sleutelbeen. Heb nog ergens een filmpje van de auto,hij reed zelfs nog. Enige nadeel van die dingen was idd electra en roest aan kofferbak en spatborden achter.

Over dit ongeval;ik ken de bestuurder. Hij heeft helemaal geen rijbewijs. Ben benieuwd hoe het dan afloopt. De twee mensen achterin hadden niets. Dr was flink alcohol gebruikt. De stukjes glas konden ze de volgende dag uit de arm pulken. Absoluut geen medelijden mee in zon geval.
  Bericht 
Raaf
Master
nicotdi schreef:
Over dit ongeval;ik ken de bestuurder. Hij heeft helemaal geen rijbewijs.

Dan is het gelukkig niet de auto waarvan ik even dacht dat die het was.


nicotdi schreef:
Ben benieuwd hoe het dan afloopt. De twee mensen achterin hadden niets. Dr was flink alcohol gebruikt. De stukjes glas konden ze de volgende dag uit de arm pulken. Absoluut geen medelijden mee in zon geval.

Sja.. Hoop dat de 2 frontpassagiers het er nog OK vanaf brengen. En dat dat 4 inzittenden er iets van leren.
  Bericht 
Mdw
Ultimate Master
nicotdi schreef:
ik ken de bestuurder. Hij heeft helemaal geen rijbewijs


Ook nooit gehad ?
  Bericht 
nicotdi
Die hard
Volgens mij niet,heeft zelf iig geen auto
  Bericht 
Mdw
Ultimate Master
nicotdi schreef:
Volgens mij niet,heeft zelf iig geen auto


:nah: , snap je niet he ,.... :fp:
  Bericht 
nicotdi
Die hard
Als de drank is in de man...
  Bericht 
NooitTeSnel
Master
nicotdi schreef:
Hij heeft helemaal geen rijbewijs. Ben benieuwd hoe het dan afloopt.

Vervolging voor rijden zonder rijbewijs en het veroorzaken van een ongeval met letsel, standaard boete voor artikel 8 (daar heb je geen rijbewijs voor nodig voor zover ik weet) en een verzekeraar die alle schade (auto, medische kosten, straatmeubilair) op hem persoonlijk zal verhalen. Die kosten zijn denk ik zijn grootste probleem, gevolgd door de juridische nasleep van het veroorzaken van een ongeval met letsel, zeker als dat letsel zo serieus is als uit het eerste bericht lijkt.
  Bericht 
raspatat
Respect
Mdw schreef:
Lekker bezig ,...geen rijbewijs en met drank op achter het stuur

Dan kan je hem tenminste ook niet kwijtraken he O:)
  Bericht 
Celica
Die hard
Damn, stevige wagen, wel de ideale auto voor de drankrijder zonder rijbewijs.

Als dit 50 was dan rij ik dagelijks met 50 naar m'n werk...over de a7.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Eis: vier jaar cel voor veroorzaken dodelijk ongeval

Tegen een 39-jarige man uit Houwerzijl is wegens het veroorzaken van een dodelijk ongeval een gevangenisstraf van vier jaar geëist, waarvan een jaar voorwaardelijk.

De man reed vorig jaar Kerst in Zuurdijk tegen een wegversmalling. De Houwerzijlster zat zonder rijbewijs en dronken achter het stuur. De auto sloeg over de kop en raakte een lantaarnpaal waardoor een van de inzittende ernstig gewond raakte.

Het slachtoffer, een 23-jarige inwoner van Kloosterburen, overleed op oudejaarsdag. Volgens de officier van justitie hebben de ouders van het slachtoffer levenslang. De officier eist een forse gevangenisstraf, mede omdat de verdachte geen medeleven toont met de nabestaanden.

Bron http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=116087
  Bericht 
Donald Duck
Master
Terechte straf vind ik
  Bericht 
MissRis
Master
Poeh Teun, ik lees graag hoe dat soort verhalen altijd afloopt maar hoe kun je dat onthouden? Ik zie best vaak dat je na een jaar nog met de afloop komt, zo nu ook deze. Heb je dat ergens allemaal genoteerd staan of zit je alles elke keer bij elkaar te puzzelen en te zoeken?

Soms wel interessant, ik stel het in elk geval op prijs (f)
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
@MissRis, soms herinner ik me bepaalde zaken en dan even de zoekfunctie gebruiken en klaar is Kees.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Twee jaar cel voor veroorzaken dodelijk ongeluk

De Groningse rechtbank heeft een 39-jarige automobilist uit Houwerzijl veroordeeld tot drie jaar cel, waarvan één voorwaardelijk, voor het veroorzaken van een dodelijk ongeluk.

De man veroorzaakte vorig jaar Kerst een verkeersongeval op de Hoofdweg in Zuurdijk door met een forse hoeveelheid drank op en onder invloed van softdrugs tegen een wegversmalling te rijden. De auto sloeg daardoor over de kop en raakte een lantaarnpaal. Daardoor raakte een van de inzittenden dodelijk gewond.

Bron http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=116460
  Bericht 
Guppenklup
Master
MissRis schreef:
Poeh Teun, ik lees graag hoe dat soort verhalen altijd afloopt maar hoe kun je dat onthouden?

Het zijn juist dit soort zaken waar alcohol een grote rol speelt die ook mij bijblijven. Helaas hebben politie en OM totaal geen aandacht voor dit soort gevallen die écht wezenlijk bijdragen aan verkeersonveiligheid. Ook dit keer zal de doodsoorzaak wel weer geclassificeerd worden als 'snelheid' om de instanties weer een triest excuus te geven om argeloze automobilisten te beroven.
  Bericht 
renew40
Master
maar daar doen ze dus een jaar over om een straf te bedenken :huh:
  Bericht 
Guppenklup
Master
renew40 schreef:
maar daar doen ze dus een jaar over om een straf te bedenken :huh:

:kniktja: behalve voor de bekeuring voor de snelheidsovertreding, die lag al binnen een week op de mat
 Pagina 1 van 1  [ 24 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy