Postingstijd interval gedetecteerd van 678.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 2 van 2  [ 75 berichten ]
  Bericht 
zadkine
Master
MoNo_eGo schreef:
wat denk je ...
dan zouden zo in december nog die zooi aan het ruimen zijn in de stad .


Bv een paar pilonen op de rand van de klep laten staan,of in het donker waarschuwingslampen...
  Bericht 
zadkine
Master
Masterdam schreef:
jij hebt iets BIJNA zien gebeuren

???
Ik heb echt zien gebeuren dat er iemand op 10 cm die klep miste...oftewel bijna een kop zien rollen, permanent gescheiden van het lichaam.
  Bericht 
MoNo_eGo
Master
zadkine schreef:
Bv een paar pilonen op de rand van de klep laten staan,of in het donker waarschuwingslampen...



De waarschuwing behoorde de verkeersregelaar te zijn , de zooi was afgesloten ,
en ook al was die knakker zich zelf ff aan het afrukken op de hoek dan nog ,
iemand met een beetje normaal verstand weet dat er na zo'n evenement een hoop gebeurd,
zoals opruimen en zo , het is nou niet dat het iemand was die uit een ver land even op vacantie was en nog nooit een zomercarnaval had meegemaakt hier .

Als je al zoveel mensen en vrachtwagens ziet ga je dan met je oogkleppen op met een redelijke vaart er doorheen .
nee dan let je 6x zo goed op en rij je er of niet doorheen of stapvoets,

Ik blijf erbij dat ze gewoon totaal niet heeft nagedacht en of opgelet ,
het is kut dat het een dodelijke afloop heeft en rot voor de nabestaanden maar ik blijf van mening dat ze zelf zich veel betr had kunnen aanpassen aan de situatie aldaar .
  Bericht 
Appeltje
Master
 
MoNo_eGo schreef:
ok dus jij stapt uit , doet je klep naar beneden , pakt de spullen die je evt nodig heb eg een trolley , doet je klep omhoog , pakt bv het vat , doet je klep omlaag , hijst het vat omhoog , doet je klep dicht , zet het vat in de auto , doet de klep omlaag , stapt eraf , doet de klep omhoog , , pakt het volgende deel , enz enz ..

Als je nu probeert te omschrijven dat iemand wellicht zelf op dat moment IN de vrachtwagen was, dan doe je dat wel op een heeeeel omslachtige manier. Dat lijkt me namelijk de enige reden om de klep omhoog te laten staan... als je zelf in die vrachtwagen bezig bent (spullen op zn plek zetten/vastzetten etc.

Dan blijft overigens onverlet dat je dat op een nette manier moet doen, en zoveel mogelijk veiligheid moet creëren. Dat dat meer werk is, tja, dat hoort dan eenmaal bij dat werk....

MoNo_eGo schreef:
Als je al zoveel mensen en vrachtwagens ziet ga je dan met je oogkleppen op met een redelijke vaart er doorheen .
nee dan let je 6x zo goed op en rij je er of niet doorheen of stapvoets,

Ik blijf erbij dat ze gewoon totaal niet heeft nagedacht en of opgelet ,

Je zou als fietser natuurlijk kunnen denken dat ze het fietspad als eerste hebben vrijgegeven... omdat het voor fietsers het meest vervelend is om er omheen te moeten rijden. JIJ weet natuurlijk dat dat was voor hulpdiensten en om uitladende vrachtwagens op te stallen, maar JIJ bedenkt dat dan ook achteraf en hebt e.e.a. al kunnen lezen. Zij kan dat helaas niet meer.

Ik vind het kort door de bocht om hier iemand de schuld te geven aangezien we niet alles weten maar ik vind het eigenlijk ronduit stuitend om dat te doen zoals jij het doet: bij iemand die zich niet eens meer kan verdedigen... en zonder dat het bewezen is. Sorry maar zo denk ik erover.
  Bericht 
Scaniafan
Master
zadkine schreef:
Bv een paar pilonen op de rand van de klep laten staan,of in het donker waarschuwingslampen...


Dat werkt op een laadklep die open en dicht en schuin en plat gaat :fp: Die dingen vallen er bij de eerste beste beweging van de klep gewoon weer af. Geloof me, ik heb 4 jaar lang met trailers met laadkleppen gereden...


Appeltje schreef:
Dat lijkt me namelijk de enige reden om de klep omhoog te laten staan... als je zelf in die vrachtwagen bezig bent (spullen op zn plek zetten/vastzetten etc.

Dan blijft overigens onverlet dat je dat op een nette manier moet doen, en zoveel mogelijk veiligheid moet creëren. Dat dat meer werk is, tja, dat hoort dan eenmaal bij dat werk....


gooi nog maar een mogelijkheid in het kippenhok:

- Chauffeur was klaar met laden van de spullen. Laadklep ligt nog op de grond, chauffeur stapt eraf en gaat aan de rechterzijkant van de vrachtwagen bij het bedieningskastje gehurkt zitten (op onderstaand plaatje het zwarte kastje met Dhollandia erop)

Afbeelding

De chauffeur wil de laadklep sluiten, wat als volgt gaat:

- klep omhoog naar de hoogte van de laadvloer
- daarna de klep omhoog laten draaien waardoor deze tegen de achterzijde van de laadbak sluit.

Hierbij heeft de chauffeur weinig tot geen zicht wat er van de linkerzijde van het voertuig aankomt, omdat hij daar de laadbak in zijn gezichtsveld heeft.

De chauffeur kan de afstandsbediening van de klep niet gebruiken, want die is alleen gemaakt voor omhoog / omlaag, en niet voor de andere functies.

Eventuele beveiliging in de vorm van pilonen op de laadklep zijn weggehaald omdat de chauffeur de klep aan het sluiten is.
  Bericht 
Kiwi45
Master
Kortom: als je op de brommer rijdt en je ziet een vrachtwagen, rijdend of stilstaand, moet je extra goed uitkijken.
Erg triest dat dit uitkijken niet is gebeurd, voor iedereen. Ook voor de chauffeur(s), dat moet geen lekker gezicht zijn geweest.
  Bericht 
MoNo_eGo
Master
Appeltje schreef:
Je zou als fietser natuurlijk kunnen denken dat ze het fietspad als eerste hebben vrijgegeven... omdat het voor fietsers het meest vervelend is om er omheen te moeten rijden. JIJ weet natuurlijk dat dat was voor hulpdiensten en om uitladende vrachtwagens op te stallen, maar JIJ bedenkt dat dan ook achteraf en hebt e.e.a. al kunnen lezen. Zij kan dat helaas niet meer.

Ik vind het kort door de bocht om hier iemand de schuld te geven aangezien we niet alles weten maar ik vind het eigenlijk ronduit stuitend om dat te doen zoals jij het doet: bij iemand die zich niet eens meer kan verdedigen... en zonder dat het bewezen is. Sorry maar zo denk ik erover.



Is niet kort door de bocht , kijk naar de foto's
dan zie je toch dat hier duidelijk nog erg veel gaande is .
En je weet ook dat na zo'n groot evenemant dat ze nog wel een aardig tijdje bezig zijn ,

Heeft niets met schuld geven wijzen ed te maken ,
pure feiten dat er niet goed is opgelet , als je tussen zoveel rotzooi rijd dan moet je 10x beter opletten en langzaam rijden .
als je stapvoets rijd dan moet je wel heel erg veel pech hebben om hieraan te overlijden.

Heeft iemand ook gezien hoe ver de scooter van de vrachtwagen af ligt ?

En dan nog iets , als ik de beelden goedbekijk en ik kijk naar de bavaria auto die hier wel eens voorbij komt , dan is die licht strook een onderdeel van zijn laadklep.
  Bericht 
bernardo A.
Master
 
Scaniafan schreef:
Is dit hem überhaupt verteld? Stond dit aangegeven?


Ehhm, Scaniafan, je citeert mij wel, maar als je mijn commentaar leest zal je zien dat dit in een totaal andere context is geplaatst.
Svp eerst lezen, want nu ruk je mijn opmerking volkomen uit zijn verband.
  Bericht 
Scaniafan
Master
Mwah, vind het wel meevallen.. Ook als ik het complete gedeelte citeer blijft bij mij de vraag aan jou:

bernardo A. schreef:
@Zadkine.
De schuldvraag zal lastig worden. Die vrachtwagenchauffeur moest die baan vrijhouden voor hulpdiensten, maar hoefde geen rekening te houden met passerende scooters ed. Ik weet ook niet waarom die vrachtwagen uitgerekend daar stond en wat ze precies aan het doen waren, wat de omstandigheden waren waardoor die vrachtwagen daar stond.
Met dit stukje uit het AD wordt de sluier iets verder opgelicht, maar weten we nog veel te weinig om te kunnen oordelen.


Wie zegt dat de vrachtwagenchauffeur de instructie (via een aanwijzing van een verkeersregelaar, dan wel op een andere manier) heeft gekregen om het fietspad vrij te houden voor hulpdiensten. Jij beweert dat de vrachtwagenchauffeur dat moest.

Daarmee beweer je dat de vrachtwagenchauffeur het wist dat er verkeer over het fietspad kon komen.
  Bericht 
bernardo A.
Master
 
Scaniafan schreef:
Om nog maar wat speculaas in het kippenhok te gooien:


Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat -egaal of hij er nou wel, of niet mocht staan- de chauffeur (mogelijk) het pad moest vrijhouden voor hulpvoertuigen, maar dat hij daar geen scooters hoefde te verwachten.
Het vrijhouden van dat pad had dus een logistieke reden en daarbij speelde verkeersveiligheid ter plaatse amper een rol. Dat lijkt me voor de aansprakelijkheid van de vrachtwagenchauffeur nogal verschil uit te maken.
Dat was in reactie op de stelling van Zadkine.

Verder gaf ik expliciet aan dat er veel teveel omstandigheden onbekend zijn om een oordeel te kunnen vellen. Dus al je "misschiens en alsen ten spijt" we weten het niet.
  Bericht 
MoNo_eGo
Master
bernardo A. schreef:
Het vrijhouden van dat pad had dus een logistieke reden



Ik kan me best voorstellen dat als ie een complete tap instalatie in de wagen moest zetten dat ie de laadklep idd over het fietspad op de andere stoep laat zakken ,

Anders stoep af en op , en ik weet dat die complete karren zeer zwaar wegen ..
  Bericht 
Tweebel
Master
MoNo_eGo schreef:
Anders stoep af en op , en ik weet dat die complete karren zeer zwaar wegen ..


Als 't water eruit is valt 't nog mee.

Heb een paar jaar catering gedraaid. Wij hadden vrijwel altijd meerdere mensen aanwezig bij laden lossen, zodat de klep zsm weer omlaag kan om of een nieuwe lading uit te laden, danwel een nieuwe lading in te laden.

Nooit leeg half hoog laten staan, dan kan je ook niet laden/lossen.

Met meerdere mensen werken helpt sowieso enorm voor de veiligheid bij dat gedoe met die kleppen.
  Bericht 
Ducantoni
Master
MoNo_eGo schreef:
Als je al zoveel mensen en vrachtwagens ziet ga je dan met je oogkleppen op met een redelijke vaart er doorheen .
nee dan let je 6x zo goed op en rij je er of niet doorheen of stapvoets,


En daarmee is meteen de kern van het probleem bereikt; het verkeersinzicht..
Ontelbare malen komt het voor dat als een vrachtwagen ergens staat te lossen of de chauffeur ergens aan het inparkeren/achteruitrijden is de tweewielers, gemotoriseerd of ongemotoriseerd, links en rechts er voorbij proberen te komen, liefst zonder het minderen van de snelheid. De situatie zoals hier in R'dam is vergelijkbaar met het afbreken van de kermis, ook dan staan er links en rechts auto's spullen in te laden. Ook in dat geval zou je met je volle verstand niet met hoge snelheid over het terrein rijden.

Overigens zijn die rood-wit gekleurde dingen achterop de wagen van de foto die Scaniafan hierboven heeft geplaatst ook een waarschuwingsmiddel, deze blijven nl. verticaal hangen als de laadklep in horizontale positie staat. Jammer genoeg worden deze ook nog wel eens (te) laat opgemerkt.. :cry:
  Bericht 
fb
Master
Tweebel schreef:
Wij hadden vrijwel altijd meerdere mensen aanwezig bij laden lossen, zodat de klep zsm weer omlaag kan om of een nieuwe lading uit te laden, danwel een nieuwe lading in te laden.
:thumb:
  Bericht 
HAW2006
Master
Ducantoni schreef:
Overigens zijn die rood-wit gekleurde dingen achterop de wagen van de foto die Scaniafan hierboven heeft geplaatst ook een waarschuwingsmiddel, deze blijven nl. verticaal hangen als de laadklep in horizontale positie staat. Jammer genoeg worden deze ook nog wel eens (te) laat opgemerkt

Die zie je niet als je van de zijkant nadert, alleen zichtbaar van de achterkant.
  Bericht 
Ducantoni
Master
HAW2006 schreef:
Die zie je niet als je van de zijkant nadert, alleen zichtbaar van de achterkant.


Dat mag duidelijk zijn.
Maar zoals gezegd, sommigen zien ze zelfs dan niet..
  Bericht 
Rover
Master
zadkine schreef:
Als je de foto op het AD artikel bekijkt zie je dat er een volledig gescheiden fietspad ligt.
De hulpdiensten dat soort slingers laten maken is dan niet echt een issue.
En al helemaal niet als al die feestkramen er nog staan met vele duizenden feestgangers. Sorry dat ik niet meteen neergezet had dat het een gescheiden fietspad was....

De hulpdiensten maakten daar inderdaad een slinger. (al pakten de meeste hulpdiensten direct de trambaan)
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Vrijspraak chauffeur voor dodelijk ongeluk

De rechter heeft een vrachtwagenchauffeur vrijgesproken voor een fataal ongeluk op de Coolsingel in Rotterdam. In juli 2011 kwam een 25-jarige vrouw om het leven. Ze reed met haar scooter tegen de laadklep van een vrachtwagen.

Volgens justitie was de chauffeur onzorgvuldig geweest door zijn wagen bij het fietspad te parkeren. De laadklep stak over het fietspad. De Coolsingel was destijds afgesloten vanwege het Zomercarnaval. Alleen het fietspad was open, maar de chauffeur zei dat hij dat niet wist.

Volgens de rechter in Dordrecht is niet bewezen dat de man schuldig was aan het ongeluk. Justitie vond dat wel, maar had twee weken geleden geen straf geëist.

Bron: http://www.rijnmond.nl/nieuws/13-06-201 ... jk-ongeluk
  Bericht 
flaskk
Master
Dus het fietspad was dus wel vrij voor verkeer?
  Bericht 
zadkine
Master
flaskk schreef:
Dus het fietspad was dus wel vrij voor verkeer?

Zo lees ik dat ook...dus als die chauffeur onschuldig is, wie dan wel? De organisatie omdat ze dat niet duidelijk gemaakt hadden aan de chauffeur?
  Bericht 
bert65
Master
zadkine schreef:
flaskk schreef:
Dus het fietspad was dus wel vrij voor verkeer?

Zo lees ik dat ook...dus als die chauffeur onschuldig is, wie dan wel? De organisatie omdat ze dat niet duidelijk gemaakt hadden aan de chauffeur?

Gemeente? Geslotenverklaringen geplaatst maar fietspad niet afgesloten of de verkeersregelaars die wel de fietsers doorlieten terwijl er een geslotenverklaring stond?
  Bericht 
viffer
Master
bert65 schreef:
of de verkeersregelaars die wel de fietsers doorlieten terwijl er een geslotenverklaring stond


Het is maar net welke instructie er meegegeven is aan de verkeersregelaars.
  Bericht 
Superkoe
Master
Het lijkt me dat het fietspad wel afgesloten had moeten zijn, om de vrachtwagen veilig te kunnen laden.
  Bericht 
Bussloo
Master
zadkine schreef:
...dus als die chauffeur onschuldig is, wie dan wel?


Wellicht is er geen schuldige aan te wijzen en is het een ongelukkige samenloop van omstandigheden waardoor dit kon gebeuren.
  Bericht 
R
Master
Wat ik echt achterlijk vind in deze rechtstaat, is de 23 maanden die ze ook nu weer nodig hebben om de zaak uit te zoeken en te te behandelen.
 Pagina 2 van 2  [ 75 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy