Pagina 1 van 1  [ 49 berichten ]
  Bericht 
esgigt
Master
Tekst:
Verhagen zet in op elektrische auto
Laatste update: 29 juni 2011 08:29 info .AMSTERDAM - Minister Maxime Verhagen van Economische Zaken wil dat er veel meer elektrische auto’s op de Nederlandse weg gaan rijden. Als het aan de bewindsman ligt, is in 2025 een op de tien auto’s voorzien van een elektromotor.

Volgens bronnen van de krant zouden er tijdens de huidige kabinetsperiode al 15.000 tot 20.000 elektrische wagens op de weg moeten komen.

Momenteel rijden er slechts 700 van deze voortuigen rond. De krant meldt dat het kabinet de nieuwe plannen woensdag zal presenteren.


Regelingen

Verhagen hoopt het rijden in elektrische wagens aantrekkelijk te maken door gunstige fiscale regelingen te behouden die voor gewone auto’s inmiddels zijn vervallen. Volgens de krant zou het betekenen dat elektrische wagens tot ten minste 2018 zullen worden vrijgesteld van fiscale bijtelling, motorrijtuigenbelasting en bpm.

Daarnaast wil de minister dat het gebruik van elektrische leaseauto’s openbaar vervoer en taxi’s sterk toeneemt. Afspraken met ondernemers, regio’s en steden moeten ertoe leiden dat aanschaf van oplaadpunten voor de wagens eenvoudiger wordt. De minister zou mogelijk ook bereid zijn om financiële regelingen te treffen, zo meldt de krant.


Bron: nu.nl
link: http://www.nu.nl/economie/2551851/verha ... -auto.html

Ik zeg: kansloos :fp:
  Bericht 
Guppenklup
Master
Ik zeg: kansloos :fp:
  Bericht 
Raymond
Master
Ik zeg: doen! Ik wil wel zo'n elektrohok. Kan mij die actieradius schelen, ik moet 20 kilometer.
  Bericht 
salush
Master
Iedereen aan de Tesla S dan maar. Kosten worden door heer Verhagen gedragen?

Resultaat -> dan loopt de staat weer inkomsten mis en dan worden alle voordeeltjes weer voor 2018 verwijderd.
  Bericht 
Kiwi45
Master
Klap van de windmolen gehad.....

Kansloos dus.
  Bericht 
esgigt
Master
Een op de tien autos betekent: VOOR die tijd een aantal electrischteits centrales bijplanten en het NET aanpassen. Kost veel geld, veel planning en MD en andere miljeumaffiaclupjes gaan niet accoord met meer centrales, daarvoor hoef je nieteens een glazen bol te hebben.

Tel uit je winst (=niets). Gaat DUS niet eens van de grond komen. :lol:
  Bericht 
Kiwi45
Master
esgigt schreef:
Tel uit je winst (=niets).

Dat is het risico inderdaad.
Geen winst, enorme potentiële problemen, gigantische luchtfietserij, heel veel prestige, kortom: alle ingrediënten voor de overheid om er heel veel geld in te stoppen.
Waarna men er na een jaar of tien achter komt dat het allemaal vijf keer zo duur is als geraamd, niet functioneert, en dat de oplevering tien jaar later komt dan de planning.
Waarna de verantwoordelijken vanwege hun bestuurlijke ervaring baas worden van een volgend fiasco.
  Bericht 
esgigt
Master
Kiwi45 schreef:
alle ingrediënten voor de overheid om er heel veel geld in te stoppen.

= Griekse toestanden :fp:
  Bericht 
egeltjes
Master
Nooit geweten dat je auto's kon vergokken in het casino. :woop: :woop:
  Bericht 
basgitaar
Master
Citaat:
Verhagen hoopt het rijden in elektrische wagens aantrekkelijk te maken door gunstige fiscale regelingen te behouden die voor gewone auto’s inmiddels zijn vervallen.

Zijn dat die regelingen die onlangs gestopt zijn omdat het geld op was?
  Bericht 
Entropie
Master
Kiwi45 schreef:
Kansloos dus.

+1
  Bericht 
zadkine
Master
esgigt schreef:
Een op de tien autos betekent: VOOR die tijd een aantal electrischteits centrales bijplanten en het NET aanpassen. Kost veel geld, veel planning en MD en andere miljeumaffiaclupjes gaan niet accoord met meer centrales, daarvoor hoef je nieteens een glazen bol te hebben.

Tel uit je winst (=niets). Gaat DUS niet eens van de grond komen. :lol:


Valt wel mee. 50 m² zonnecel per auto voldoet wel ongeveer extra investering per electrobak derhalve een slordige twinigduizend euro....

Bovendien is er capaciteit zat 's nachts als die dingen geladen worden. Niet voor niets is het nacht tarief nu zo laag....
  Bericht 
Guppenklup
Master
"En welk geluid had u bij uw nieuwe Opel E-Meriva willen hebben?"

"Ach, doe die van een Ferrari maar"

:fp: :hug:
  Bericht 
Scaniafan
Master
esgigt schreef:
Als het aan de bewindsman ligt, is in 2025 een op de tien auto’s voorzien van een elektromotor.



Yes, dan voldoet de mijne al ruimschoots :woop:

2x ruitenwissermotor
4x raammotor
2x koplampverstellingsmotor
1x startmotor

en dan ben ik er nog wel wat vergeten :roflol:
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Guppenklup schreef:
"En welk geluid had u bij uw nieuwe Opel E-Meriva willen hebben?"

"Ach, doe die van een Ferrari maar"

:fp: :hug:


:roflol: :roflol:

Verder een kansloze actie.
  Bericht 
Furr
Master
Zolang je maar weinig kan rijden: kansloos.

Echter beginnen ze al met elektrische auto die na 80 km (accu leeg :fp:) benzine bijspringt. Jeujj. Dan kan je maar liefst 500 km. Jeuj. Onderweg na Frankrijk alsnog stil.

En ze gaan 20 paaltjes plaatsen (of 10 weet ik veel) door heel NL waarmee je in maar liefst 30 minuten!! een accu vol hebt. :fp:
  Bericht 
Raymond
Master
Ach, jij hoeft toch alleen maar naar de Mac in Almelo, dat kan ook elektrisch.
  Bericht 
Kiwi45
Master
zadkine schreef:
50 m² zonnecel per auto voldoet wel ongeveer


zadkine schreef:
is er capaciteit zat 's nachts als die dingen geladen worden

Voel je al ergens nattigheid??
  Bericht 
Furr
Master
Raymond schreef:
Ach, jij hoeft toch alleen maar naar de Mac in Almelo, dat kan ook elektrisch

Nee joh kan ik lopend af! :/
  Bericht 
bruintje beer
Master
Raymond schreef:
Ach, jij hoeft toch alleen maar naar de Mac in Almelo, dat kan ook elektrisch.
Hoi hoi, op de persoon spelen mag tóch :woop: :[
  Bericht 
Signum
Master
Verhagen weet zelf ook wel dat het onrealistisch is.. dit is puur en alleen om de auto fabrikanten een nog grotere impuls te geven.

Ik zeg doen!
  Bericht 
egeltjes
Master
Scaniafan schreef:
Yes, dan voldoet de mijne al ruimschoots :woop:

2x ruitenwissermotor
4x raammotor
2x koplampverstellingsmotor
1x startmotor

en dan ben ik er nog wel wat vergeten :roflol:


Ik heb er maar ietsje meer dan 25 (2x koplampwissers; 2x koplamphoogte; 1x sproeier; 1x startmotor; 1x ruitenwisser; 1x kachel-ventilator; 3x kachel-uitlaatkleppen; 1x kachel-temperatuur; 2x radio-cd-speler; 4x buitenspiegels; 4x elektrieke arko; 5x deurvergrendeling (incl. kofferbak); 1x antenne; 1x? airco ???; 1x? cruis-control??? - en wellicht nog een paar extra onder de motor-kap, die ik ff niet op kan komen).

Ik heb niet zo'n luxe bak. :lol: :lol:
  Bericht 
Furr
Master
Dom mens op tv: jaa ik wil wel zon auto, kost niks want je hoeft hem op te laden en niet te tanken voor benzine

:fp: FAIL
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Furr schreef:
Dom mens op tv: jaa ik wil wel zon auto, kost niks want je hoeft hem op te laden en niet te tanken voor benzine


Die heeft een EMGeld nodig. :kniktja: :kniktja:

Wat een stom mens.
  Bericht 
egeltjes
Master
Een EMF dus (EM-financien).
  Bericht 
rikski
Die hard
 
Ja, allemaal rijden op steenkool!!!
Dat is goed voor het milijui...

Elektrische rijden. Iets met minder rendement konden ze nog niet maken... Verlies om elektro te maken, verlies om het ergens te krijgen, verlies om het in een accu te stoppen, verlies om van accu naar de motor te sturen, verlies in de motor...

Veel beter dus...
  Bericht 
foetsi
Master
 
Moet zelf in 2012 een nieuw leasehok, die Volvo V60 plugin hybrid is best intressant. Doet 49gram co2 officieel, is dus bijtellingsvrij, ook al rij je prive, scheelt nogal op een auto van rond de 40 mille...

Met mijn rechtervoet zal dat wel niet kloppen, das bij fiesta niet anders (bijna 8ltr/100km met een Fiesta Diesel, boekje zegt: 4.2ltr/100km :[ )

JA, maar is zo'n traag accu hok met onderbemeten motor... Nee, dat is het niet... Gewoon de diesel D5 met 215 pk koppelen met een accupakket welke je ook nog middels een snoertje kan opladen... Totaal rond de 300pk en 500nm koppel... Komt u maar (als de leaseprijs verder niet al te gek is, en ik het bij mn werk kan regelen (eigen bijdrage fors omhoog (immers, ben ik prive de bijtelling kwijt, kan ik dan in leasebudget steken, ben onder de streep dan net zo duur uit als een kale focus/golf)...

Benzine hybrides enzo mogen we gelukkig niet meer, we trappen met zn allen te hard door, verbruik klopt bij lange na niet :[
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Gisterenavond was Prins Bernhard Jr in K&vdB. Die zat met bravoure te verkondigen dat elektrisch rijden de toekomst is.

Hij was wel in een elektrische Opel naar K&vdB gegaan. De auto stond op Duits kenteken, was niet van hem en hij moest gelijk de oplader aansluiten. Heerlijk handig zulke voertuigen.
  Bericht 
blightzor
Die hard
 
Die Verhagen is druk bezig om met rechtse standpunten weer zieltjes te winnen, daar komt hij een beetje laat mee vind ik...

Verhagen pak je elektro auto en rijd lekker een eind weg. Ik wil als ik geld heb later (mocht dat ooit gebeuren) zeker wel een dikke BENZINE Porsche rijden!
  Bericht 
Raymond
Master
Ach kom. Voor 10kWH aan zonnepanelen op je schuurdakje en klaar. Hier kan het zo liggen. Alleen die prijs he.
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Welke (verkeers)minister was dat ook al weer die Prius ging rijden om het goede voorbeeld te geven (groot mediaspektakel) en vervolgens stilletjes het hok heeft ingeruild voor een BMW diesel ? O:) O:) O:)
  Bericht 
zadkine
Master
Kiwi45 schreef:
Voel je al ergens nattigheid??


In tegenstelling tot velen kan ik rekenen.....
Iets als 100Wh per kilometer (voor een fatsoenlijk ontworpen electrowagen).
Gemiddeld aantal kilometers per jaar (benzine wagens) 12-17K
Benodigd derhalve uitgaand van 17000 kilometer 1700 KWh per auto.
Huidig normale verbruik in mijn stulpje...6000 KWH.
Opbrengst 50M² zonnecellen : 3500 KWh per jaar...kan ik dus die 2 electro wagens volledig voor rijden gemiddeld.....

O ja, heb ik wel een supercondensatorbank (3000 euro voor opslag 52 kwh oftewel ca 520 kilometer rijden...) of accu thuis nodig....want het net kan het niet aan als iedereen 's nachts gaat laden....

Electrisch rijden is daarmee een economisch investerings probleem, niet een technische onmogelijkheid.

Te investeren : golf 3 variant:15000 euro (geen BPM)
Ombouw naar electrisch (http://www.ececars.nl) ca 60-65000 euro
Zonnecellen : 20000 euro (incl installatie)
Opslag stroom thuis: 3000 euro (exclusief installatie)

totaal Euro 103000+ euro voor een golfje.....

Jaarbesparing: Geen accijns meer, ook niet over de zelf opgewekte stroom....
Geen wegenbelasting ed...
Geen brandstof kosten en een veel lagere onderhouds rekening....

Totaal echter slechts een fractie van de extra investerings kosten.


Helaas moet de overheid de gederfde accijnzen elders halen....dus andere belastingen gaan omhoog als men op grote schaal zo investeert.


Zoals Raymond ook al aangeeft
  Bericht 
basgitaar
Master
Wat wil Verhagen doen aan de eigenlijke vervuilers en energieslurpers op de weg: het vrachtverkeer? Mogelijk moeten die iets langer opladen als die elektrisch zijn gemaakt.

:[
  Bericht 
Warmaster
Master
Verhagen op de electrische stoel zou ik een beter plan vinden. :woop:
  Bericht 
bx gek
Master
Warmaster schreef:
Verhagen op de electrische stoel zou ik een beter plan vinden. :woop:

:kniktja:
  Bericht 
Forza!
Master
 
Elektrische auto= snel optrekken ;)\\lijkt me wal wat om erbij te hebben. Wel bpm en zo vrij.
  Bericht 
basgitaar
Master
En dan 's winters de kachel erbij aan? Actieradius gaat van 100 naar 40 kilometer per acculading?
  Bericht 
Aanhanger
Master
Als je genoeg vermogen trekt dan zal er wel restwarmte zijn om het voertuig mee te stoken. Maar als je in de file staat wordt het lastig ja.
Warmteisolatie van elektrische voertuigen wordt nog een groot ding. :kniktja:
  Bericht 
esgigt
Master
blightzor schreef:
zeker wel een dikke BENZINE Porsche


zadkine schreef:
totaal Euro 103000+ euro voor een golfje


... ontloopt elkaar voor dat geld niet echt.

Voor rond 50K heb je een nette 997 en daarin kun je nog heel wat jaarjes rijden voor je die resterende 53K verstookt hebt. En bovendien met aanzienlijk meer "permagrin" dan in dat elektrieke golfje.
  Bericht 
Kiwi45
Master
zadkine schreef:


Electrisch rijden is daarmee een economisch investerings probleem, niet een technische onmogelijkheid.

Maar dat geldt voor vrijwel alles.
De PFV (Personal Flying Vehicle) is technisch ook prima mogelijk. Lost ook de files op.

Jij hebt het over zonnecellen, en dan vervolgens over 's nachts opladen. Daar moet dus al een stukje opslag tussen zitten. Condensatoren? Leuk. Jammer dat de grondstoffen daarvoor schaarser zijn dan olie. En dus geen mogelijkheid om massaal te gebruiken. Idem voor accu's. Lithium wordt nu al zeer schaars.

Op een dag zullen we vast wel met micro-thorium reactoren werken, die een huis of een woonwijk van energie voorzien, maar wij gaan dat hooguit nog meemaken als we al lang in een bejaardenhuis zitten.

Maar met de huidige techniek is elektrisch rijden gewoon nog niet logisch.
  Bericht 
zadkine
Master
Kiwi45 schreef:
Jammer dat de grondstoffen daarvoor schaarser zijn dan olie.


Er is geen bijzondere grondstof nodig voor nano condensatoten...in iedergeval veel minder dan voor accu's. Opslag capaciteit (per gewicht) is voor nanocondensatoren niet slechter als voor (lithium) accu's. Lithium voor die accu's zou wel een probleem gaan vormen.

Per slot heeft een condensator slechts een geleidende laag nodig..er treden geen chemische reacties op bij laden en ontladen.

http://www.zerauto.nl/blog/index.php/20 ... capaciteit

Inderdaad ben ik wel met je eens (gaf ik ook al aan) dat nu electrisch rijden economisch te duur is....misschien zou formule 1 eens moeten overschakelen naar electrisch of een aparte electrische competitie organiseren. Dat geeft een boost aan de ontwikkelingen. Ook voor "snellaad" technieken.

ps. Tevens maakt stroomopslag thuis het benodigde piek vermogen en piek stroomsterkte door het net lager...daar besparen we dan weer grondstoffen op, vooral koper.
  Bericht 
egeltjes
Master
zadkine schreef:

Er is geen bijzondere grondstof nodig voor nano condensatoten...


Wat bedoel je met een nano condensator?
Een hele rits aan die kleine dingetjes (van hooguit 999nF - nog net geen 1uF) ???
Die dingetjes kunnen helemaal geen veel lading kwijt.

Afbeelding
1nF condensator, hooguit 10mm lang.

Afbeelding
820nF condensator, lengte (maximaal?) 20mm lang en 7.5mm breed ???
  Bericht 
zadkine
Master
Nano condensator: gemaakt met nano technologie, geen nanafarads...

Google search op super condensator of nano condensator. Dan vind je wel wat info (waaronder de link in mijn vorige post).
  Bericht 
egeltjes
Master
Weer zo'n miljeu-uitvinding, qua naamgeving, zeker. :fp: :fp:
ultra-condensatoren, nano-condensatoren, super condensator ... wat is het nou.
Nu alweer 3 verschillende namen voor 1 opslagmethode.
  Bericht 
zadkine
Master
egeltjes schreef:
Weer zo'n miljeu-uitvinding, qua naamgeving, zeker. :fp: :fp:
ultra-condensatoren, nano-condensatoren, super condensator ... wat is het nou.
Nu alweer 3 verschillende namen voor 1 opslagmethode.


Dit is nou net GEEN miljeu uitvinding....sterker nog, de meeste miljeu fanaten hebben hier nog niet eens van gehoord.

Om uit te leggen wat het werkelijk is: Daarvoor moet je wel weten hoe de capaciteit van een condensator bepaald wordt. Die is afhankelijk van de afstand tussen de condensator platen en de oppervlakte daarvan. Ook de isolator daar tussen in heeft nog effect...Als je de platen ook nog eens extra dun maakt kan je een zeer grote oppervlakte met zeer kleine afstand kwijt in een betrekkelijk klein rolletje...

De term nanocondensator slaat op de afstand tussen die condensator platen...is dus in nano meters.
Super en ultra is meer een modieuze term die slaat op de , juist door die kleine afstand , relatief gezien zeer grote capaciteit van de condensator.

Deze ontwikkeling komt ook voort uit de nano techniek die bv bij electronica, glasvezel technologie ed nodig is.

Er zullen waarschijnlijk ook maar relatief weinig mensen weten dat je een "transistor" (aan uit, niet analoog dus) kunt maken van glas zodat je rechtstreeks kunt schakelen met glasvezels, zonder de vertraging van de nu gebruikte electronica aan het eind van die vezelstrengen....(Te vinden op de inauguratie rede een jaar of wat geleden van prof A Driessen, ut twente)
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Tegen de algemene opinie hier in roep ik kansrijk! En ik meen het :lief:
  Bericht 
esgigt
Master
egeltjes schreef:
ultra-condensatoren, nano-condensatoren, super condensator ... wat is het nou.

Pico-brain, misschien? Schijnt heel miljeuverantwoord te zijn. :kniktja:
  Bericht 
egeltjes
Master
Geef het dan 1 naam ... klaar.
  Bericht 
rikski
Die hard
 
Ik blijf lekker met mijn trouwe dieseltje rijden.

Als ie koud is rookt ie blauw en als ie warm is rookt ie zwart.

Alleen maar diesel dus, schoner is er niet...
 Pagina 1 van 1  [ 49 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy