Postingstijd interval gedetecteerd van 2045.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 1  [ 30 berichten ]
  Bericht 
Forza!
Master
 
Utrechtse agent Ondiep verdacht van doodslag
Uitgegeven: 2 mei 2007 14:23
Laatst gewijzigd: 2 mei 2007 17:37

UTRECHT - De politieman die in maart een 54-jarige man uit de Utrechtse wijk Ondiep doodschoot, wordt verdacht van doodslag. Dat heeft een woordvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) woensdag gezegd. De man was tot nu toe getuige in de zaak.

Volgens de woordvoerster is er inmiddels een gerechtelijk vooronderzoek geopend. De rechter-commissaris laat een reconstructie van het incident maken.

Wanneer het onderzoek zal zijn afgerond, is onduidelijk. Pas na afronding wordt duidelijk of justitie de agent vervolgt.

Bedreigd

De agent schoot op 11 maart de Utrechter vlak bij zijn huis neer, omdat de man hem bedreigd zou hebben met een mes. De man overleed dezelfde avond aan zijn verwondingen.

Na het schietincident braken in Ondiep rellen uit. Burgemeester en politie besloten daarop de wijk hermetisch af te sluiten met hekken. Die bleven zes dagen staan.

Rijtje

Een woordvoerder van de Nederlandse Politiebond laat in reactie weten "het goed te vinden dat bij elk dodelijk schot de feiten op een rijtje worden gezet."

"Daarna is het aan justitie of er voldoende aanwijzingen zijn voor een strafzaak en vervolgens aan de rechter of dat terecht is." De Utrechtse politie was tot nu toe niet bereikbaar voor commentaar.
  Bericht 
Forza!
Master
 
zuigt zwaar die politiebond.

Zelfverdediging, ik vind het meer dan juist dat politieagenten op mogen treden als er een met een mes aan komt zetten, en dat ie dan deaud gaat is pech voor die messetrekker.

Bah, waarom zeiken ze hier zo, geen wonder dat de blauwe pet zo'n stel watjes worden.


Code:
wilders aanhangers vallen onder het cordon sanitaire. gelieve niks te vragen, u krijgt geen antwoord.
  Bericht 
FastForward
Master
Ik vraag me af waarom iemand die al die tijd geen mes heeft getrokken en zelfs na escalatie met de hangjeugd er rustig onder is gebleven nu wel een mes trekt. Misschien commentaar van de agent in kwestie? U moet niet zo moeilijk doen meneer, oid? Het gedrag of de houding van de agent is in ieder geval een duidelijke faktor in deze vergelijking.

FastForward
  Bericht 
egeltjes
Master
Zijn ze in eindhoven allemaal zo agressief?
  Bericht 
Forza!
Master
 
FastForward schreef:
Ik vraag me af waarom iemand die al die tijd geen mes heeft getrokken en zelfs na escalatie met de hangjeugd er rustig onder is gebleven nu wel een mes trekt. Misschien commentaar van de agent in kwestie? U moet niet zo moeilijk doen meneer, oid? Het gedrag of de houding van de agent is in ieder geval een duidelijke faktor in deze vergelijking.

FastForward


speculatie allemaal. ik vind dat zowel agenten als burgers meer recht op zelfverdediging moeten hebben, en zeker agenten moetn door hun meerderen beschermd worden. Als in Frankrijk een inbreker bij je IN huis is, mag je hem beschieten. Dan is ie op JOUW terrein. Dat soort wetgeveing werkt prima afschrikwekkend. En ga daar niet dollen met de gendarmes, die hebben altijd gelijk. Maar: als er wat bij je gejat wordt, dan komen ze kijken en gaan aktief op zoek. Wordt de dader gevonden, en gaat het om een klein vergrijp, dan komen ze samen met meneer de inbreker langs, en mag hij de spullen teruggeven en zijn excuses aanbieden. Zo verging het vrienden van ons. In dat geval heb je wat aan de politie.
Hier is het "komt u morgen maar aangifte doen" of zoiets. Of je mag met je in de marokkanenebuurt opengebroken auto naar het buro rijden en daar een uur wachten tot er een of ander vod wordt ingevuld waar ze nooit wat meer mee doen.
  Bericht 
laagvlieger
Master
Ik ben anders blij dat we een nette politie hebben die niet 'eerst schiet en dan vragen stelt'. Lijkt me meer dan terecht dat elk sterfgeval wordt onderzocht.
  Bericht 
Dion
Tour de France kenner '18
Voor zover ik weet waren zowel de hangjongeren als de agent in kwestie van Marokkaanse afkomst (je zou er een soort 1 + 1 van kunnen maken).
  Bericht 
FastForward
Master
Citaat:
ik vind dat zowel agenten als burgers meer recht op zelfverdediging moeten hebben, en zeker agenten moetn door hun meerderen beschermd worden. Als in Frankrijk een inbreker bij je IN huis is, mag je hem beschieten. Dan is ie op JOUW terrein. Dat soort wetgeveing werkt prima afschrikwekkend. En ga daar niet dollen met de gendarmes, die hebben altijd gelijk. Maar: als er wat bij je gejat wordt, dan komen ze kijken en gaan aktief op zoek. Wordt de dader gevonden, en gaat het om een klein vergrijp, dan komen ze samen met meneer de inbreker langs, en mag hij de spullen teruggeven en zijn excuses aanbieden.


Amen! :thumb:

FastForward
  Bericht 
Raymond
Master
Ik vind die "verdacht aan doodslag" best wel erg. Dat een OvJ dat durft te eisen voor een agent die zijn beroep uitoefent. Of was die OvJ een Marokkaan van een rivaliserende stam?
Als hij nu eerst die man liet knielen en dan een nekschot gegeven had, ok. Ik vind dat je als agent eerst mag schieten, en dan vragen stellen als er iemand met een mes op je af komt.
  Bericht 
FastForward
Master
Citaat:
Ik vind dat je als agent eerst mag schieten, en dan vragen stellen als er iemand met een mes op je af komt.


Kleine nuance is wel op z'n plaats: schieten om hem te beletten dichterbij te komen, dwz. bv. in z'n bovenbeen, vind ik te billijken. Maar gericht schieten om te doden niet, dan vind ik doodslag weer wel een redelijke eis.

FastForward
  Bericht 
Worf
Master
Duidelijk hier weer een geval van de klok horen luiden en geen clou waar de klepel hangt. Als je je een klein beetje in de wetgeving verdiept, weet je waarom de agent in kwestie als een verdachte wordt aangemerkt. Maar daar zijn jullie natuurlijk niet in geïnteresseerd.... Jullie roepen veel liever ongefundeerde dingen want dat staat lekker stoer :boos: :boos: :boos: :boos:
  Bericht 
FastForward
Master
Worf,

Tsja, ik ga geen voorbarige conclusies trekken, ook geen aannames doen, maar ik denk dat gericht schieten toch wel een uiterste maatregel is voor iedere agent, dan moet de situatie toch echt wel nijpend zijn, het spreekwoordelijke mes op de keel.

FastForward
  Bericht 
Forza!
Master
 
Worf schreef:
Duidelijk hier weer een geval van de klok horen luiden en geen clou waar de klepel hangt. Als je je een klein beetje in de wetgeving verdiept, weet je waarom de agent in kwestie als een verdachte wordt aangemerkt. Maar daar zijn jullie natuurlijk niet in geïnteresseerd.... Jullie roepen veel liever ongefundeerde dingen want dat staat lekker stoer :boos: :boos: :boos: :boos:


Welnee. stoer interesseert me echt geen barst. De meesten hier moeten me toch niet, dat maakt het alleen maar makkelijker.
Nederlandse politie, als organisatie, daar heb ik zo mijn vraagtekens bij wat die lui eigenlijk waard zijn, maar als je ook he-le-maal niks mag zonder meteen veroordeeld te worden, dan krijg je dat.
Nou proberen ze "respect"te kweken door jongetjes te straffen die geintjes uithalen maar als er écht wat gebeurt dan mogen ze niks tenzij ze daarna graag even voor de rechter willen.
Dan is de politie verworden tot een soort hond die een beetje mag blaffen maar niet bijten. Dat is al jaren zo. Soft gedoe. Niet stoer, nee.
  Bericht 
TheRealRex
Die hard
Sneu voor de messentrekker maar ik vind het toch een beetje dom van hem dat hij met een mes naar een schietpartij ging......
Tuurlijk wordt de zaak grondig onderzocht maar mijn gevoel zegt dat de agent correct heeft gehandeld. Blijkt dat ie echt fout geoordeeld heeft en in deze situatie niet had mogen schieten dan komt dat heus wel boven water en volgen bijpassende maatregelen.
  Bericht 
dmachiel
Master
 
Citaat:
Duidelijk hier weer een geval van de klok horen luiden en geen clou waar de klepel hangt. Als je je een klein beetje in de wetgeving verdiept, weet je waarom de agent in kwestie als een verdachte wordt aangemerkt. Maar daar zijn jullie natuurlijk niet in geïnteresseerd.... Jullie roepen veel liever ongefundeerde dingen want dat staat lekker stoer


Worf, ik ben wel een beetje bekend met wetgeving en in deze moet ik toch echt zeggen dat ze wel heel erg creatief omgaan met die wetgeving om een doel te bereiken. Als een agent zo met de wet om zou gaan dan heeft hij een probleem en dan tikt, in een later stadium, de ombudsman hem op de vingers.

Een agent verdachte maken om zo een GVO af te dwingen is naar mijn idee niet netjes maar ik ben dan ook geen ovj of rechter dus ik zal er wel helemaal naast zitten.
  Bericht 
Raymond
Master
TheRealRex schreef:
Sneu voor de messentrekker maar ik vind het toch een beetje dom van hem dat hij met een mes naar een schietpartij ging......
Tuurlijk wordt de zaak grondig onderzocht maar mijn gevoel zegt dat de agent correct heeft gehandeld. Blijkt dat ie echt fout geoordeeld heeft en in deze situatie niet had mogen schieten dan komt dat heus wel boven water en volgen bijpassende maatregelen.

Eis dan niet bij voorbaat doodslag, maar pas als een onderzoek negatief uitvalt.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Politie ontkent aantijgingen schietende agent Ondiep

De politie blijft achter de agent staan die in 2007 Rinie Mulder doodschoot in de Utrechtse wijk Ondiep. Mulder viel de agent aan met een mes, waardoor de diender geen andere mogelijkheid zag dan te schieten, verklaarde de politie zaterdag.

'In dit geval is door de agent volkomen juist gereageerd met een noodlottig gevolg dat niemand - en hij al helemaal niet - wilde. Toch was zijn beslissing juist', aldus districtschef Johan van Renswoude.

De nabestaanden van Mulder kondigden vorige week in het AD aan dat ze naar de rechter stappen. Volgens de familie is er voldoende bewijs dat de agent en het korps in Utrecht fouten hebben gemaakt. Maar volgens de politie is dat beeld onjuist en beschadigend.

De motoragent zag Mulder scheldend en met een bebloed hoofd over straat lopen, aldus de politie. De agent stopte, maar toen hij omkeek zag hij dat Mulder met een ongeveer 30 centimeter lang mes op hem afrende. Het mes had hij hoog opgeheven, Mulders ogen waren wijd opengesperd. De agent riep dat Mulder het mes moest laten vallen, maar die reageerde niet. Daarop schoot de agent. Op het moment van het fatale schot was Mulder 'op 50 tot 150 centimeter afstand van het vuurwapen', verklaart de politie.

Het is de eerste keer dat de politie zich uitlaat over de dood van Mulder. Volgens de verklaring had dit te maken met 'het feit dat er lange gerechtelijke procedures liepen en de politie nooit vooruit heeft willen lopen op de uitkomst daarvan'. Ook zegt de politie 'uit respect voor de nabestaanden' geen 'strijd' te hebben willen voeren via de media.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... medium=RSS



Weduwe Ondiep sleept schietende agent voor rechter

De familie van de man die in 2007 in de Utrechtse wijk Ondiep werd doodgeschoten door een politieagent, is een civiele rechtszaak begonnen tegen de politie.
Het is voor het eerst dat de politie in een dergelijke zaak voor de rechter wordt gedaagd door een burger. Daarmee opent het AD. De nabestaanden van de neergeschoten man denken dat er voldoende bewijs is dat het korps en de schietende agent fouten hebben gemaakt.

Mulder (54) was op een groepje jongeren afgestapt omdat ze geluidsoverlast veroorzaakten. Toen de gebelde politie kwam, schoot de agent omdat hij dacht dat Mulder met een mes op hem afstapte. De motoragent die het fatale schot loste, beriep zich op noodweer en werd nooit strafrechtelijk vervolgd.

De weduwe van Mulder zegt dat ze niet uit is op geld. Ze wil alleen dat de politie toegeeft dat de agent niet goed heeft gehandeld. 'Die agent kan een fout hebben gemaakt. Maar zeg dat dan! Dan kunnen wij misschien verder met verwerken.'

De aankondiging van de rechtszaak komt voor de politie op een pijnlijk moment. Afgelopen weekend schoot de politie in Den Haag een 17-jarige jongen dood op station Hollands Spoor. De politie kreeg een melding over een gewapende jongen, maar de doodgeschoten tiener bleek geen wapen op zak te hebben. Politiebond NPB noemt het 'vervelend' dat de politie door schietincidenten 'in het beklaagdenbankje zit'. 'Ik begrijp tegelijk dat burgers het optreden van de politie willen toetsen,' zegt voorzitter Han Busker.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... hter.dhtml
  Bericht 
shootme
Master
Maserati Teun schreef:
Politiebond NPB noemt het 'vervelend' dat de politie door schietincidenten 'in het beklaagdenbankje zit'.

:cry:
  Bericht 
Hunswijk
Die hard
Geen gelul , als je op max 2m van een agent met mes zwaait kun je een kogel verwachten.

Maar....was dat zo ?

Jack
  Bericht 
Gifpen
Master
 
Deze agent is een goede vriend van mij. Ik ken de zaak tot in detail. Ik ken de dode verdachte ook heel goed omdat ik in die wijk gewerkt heb. Zijn familie ken ik dus ook.

De agent is vooralsnog op alle punten in het gelijk gesteld. Zijn eigen korps, de rijksrecherche, de Ovj, bij de art.12 procedure etc.
De familie is getraumatiseerd geraakt door het verlies van Rini, overigens een zware jongen met een strafblad van een telefoonboek dik. Zij kunnen zijn dood niet verwerken. Het enige dat zij kunnen om te overleven is blijven vechten. De realiteit dat Rini naast een vader, een man en een broer, ook een vervelende alcoholist en geweldpleger was, is voor hun teveel. Zij zullen blijven vechten tegen deze realiteit tot er geen opties meer zijn. Dit civielrechtelijke traject is hun laatste strohalm.

Er is bij mij geen enkele twijfel dat de agent ook dit doorstaat. Hopelijk is het daarna klaar. Voor hem, maar ook de familie.

Gek genoeg gaat het feitelijk niet meer om de agent of om Rini. Het gaat om de kapotgeslagen illusies van zijn vrouw en kinderen. Emotioneel kunnen zij die realiteit niet aan. Het is eigenlijk triest dat hun hele verwerking nog plaats moet vinden.. als ze ooit zover zullen komen.
  Bericht 
alexs
Master
Let jij op wat je op internet gooit?
  Bericht 
Close Encounter
Master
alexs schreef:
Let jij op wat je op internet gooit?

In mijn optiek niet meer als dat al geschreven is in de media... (f)
  Bericht 
Gifpen
Master
 
Wat ik vertel is niet meer dan wat reeds bekend is gemaakt. Door de politie, de media en in interviews in dagbladen door de nabestaanden zelf. Daarnaast plaats ik een mening over de reden dat zij maar door blijven gaan. Dit alles heeft niets te maken met vertrouwelijke feiten die niet bekend mogen worden gemaakt.
  Bericht 
tjappie (Guus)
Master
Politie doorbreekt stilzwijgen naar buiten over schietincident Ondiep

Laatste update: 08-12-2012 | 09:08
Utrecht - Voor het eerst reageert de politie in het openbaar inhoudelijk op het schietincident in de wijk Ondiep in maart 2007. Daarbij stierf buurtbewoner Rinie Mulder door een politiekogel waarna grootschalige rellen uitbraken.

Directe aanleiding is een interview in het AD van 30 november jongstleden met de nabestaanden. De vragen en twijfels die in het interview worden opgeroepen, verdienen een reactie van de politie.

Begrip
Vooropgesteld wil de Politie Utrecht begrip uitdrukken voor het verlies en het verdriet van de nabestaanden van Rinie Mulder. De politie begrijpt ook dat het voor nabestaanden zeer onbevredigend is als er voor hen nog vragen onbeantwoord zijn gebleven en niet alle gebeurtenissen volkomen helder zijn geworden.

Niet vooruitlopen op procedures
Sinds deze gebeurtenis heeft de politie niet gereageerd op vragen van media en op publicaties. Dit had vooral te maken met het feit dat er lange gerechtelijke procedures liepen en de politie nooit vooruit heeft willen lopen op de uitkomst daarvan. Niet vanuit bezorgdheid over de uitkomst van rechterlijke toetsing, maar om de schijn van vooringenomenheid te vermijden. Ook wilde de politie uit respect voor de nabestaanden geen ‘strijd’ voeren via de media.

Onjuist beeld
Er zijn twee redenen dat de politie nu wel wil reageren. De eerste reden is dat de recente publicatie in het AD een onjuist beeld schetst van de gebeurtenissen op 11 maart 2007, de uitkomsten van het onderzoek door de Rijksrecherche en de betekenis van de gerechtelijke uitspraken die op basis van dit onderzoek zijn gedaan. Dit beeld is beschadigend voor de politie en de betrokken agent.

Strafrechtelijk onderzoek voltooid
Een andere reden is dat het strafrechtelijk onderzoek naar het handelen van de betrokken agent pas enkele maanden geleden tot in de hoogste instantie, het Europese Hof, is afgerond. Eerder oordeelde het Openbaar Ministerie dat sprake was van noodweer en besliste dat de betrokken agent niet werd vervolgd. De nabestaanden vochten deze beslissing aan bij het Gerechtshof Amsterdam en uiteindelijk het Europese Hof, maar die bevestigden dat het OM de juiste beslissing had genomen.

Zelfverdediging
De nabestaanden hebben onder andere steeds in twijfel getrokken dat Rinie Mulder de agent met een mes aanviel. Een dergelijke situatie voltrekt zich in seconden. Uit het onderzoek is gebleken dat de agent geen kant meer op kon. Hij had zelfs geen tijd meer om van de motor af te stappen. Toen hij het mes zag, was Mulder al vlakbij. Er ontstond een situatie waarin hij zich moest verdedigen tegen een ogenblikkelijke aanval met een groot mes (zie verderop voor een uitgebreid overzicht van de feiten die zijn komen vast te staan in het onderzoek).

Andere opties?
Over noodweer bestaan veel misverstanden. Kon de agent geen pepperspray gebruiken? Had hij niet op de benen kunnen richten? In deze situatie was er maar een optie: het vuurwapen. Pepperspray pakken en gebruiken kost meer tijd. De kans dat de agent onder deze omstandigheden tijdig Mulder zou kunnen hebben geraakt en gestopt, is verwaarloosbaar klein.

Geen gericht schot
In deze verdedigingssituatie is van gericht schieten geen sprake geweest. De agent moest wegduiken voor de aanstormende Mulder. Het enige wat je dan rest, is met het wapen het beoogde doel proberen ‘aan te wijzen’ en afdrukken. Zo wordt dit ook getraind.

Juiste beslissing
Districtschef Johan van Renswoude van het district Utrecht stad: "Een dergelijke gebeurtenis is voor politiemensen een nachtmerrie. Maar iedere diender weet ook dat hij of zij beroepshalve in dit soort situaties terecht kan komen en dan in fracties van seconden moet reageren. Ga er maar aanstaan. In dit geval is door de agent volkomen juist gereageerd met een noodlottig gevolg dat niemand – en hij al helemaal niet – wilde. Toch was zijn beslissing juist. Dat vind ik als zijn leidinggevende. Belangrijker nog, dat was het oordeel van de rechter."

Overzicht van de vastgestelde feiten
Hieronder volgt een overzicht van de feiten zoals die zijn komen vast te staan tijdens het onderzoek door de Rijksrecherche. Het Openbaar Ministerie heeft op basis van het onderzoek van de Rijksrecherche, mede gelet op het oordeel van de Adviescommissie Politieel Vuurwapengebruik, geoordeeld dat hier sprake was van noodweer. In een zogenoemde artikel 12-procedure die de nabestaanden hebben aangespannen, heeft het Gerechtshof Amsterdam geconcludeerd dat dit een juiste beslissing was. Het Hof stelt dat dit gebaseerd is op onafhankelijk en uitgebreid onderzoek van de Rijksrecherche. Dit oordeel van het Gerechtshof is inmiddels ook getoetst door de Europese rechter.

Aanval met mes
In het onderzoek van de Rijksrecherche is vastgesteld dat Mulder met een mes van circa 30 cm op de motoragent afrende. Dit is niet alleen gezien door de agent die het schot heeft gelost, maar ook door zijn collega die zich op korte afstand van hem bevond, eveneens op de motor. Getuigen hebben Mulder kort voor de aanval met een mes zien lopen.
De tweede agent zag Mulder met het geheven mes op zijn collega afrennen, trok ook zijn vuurwapen maar heeft dat niet meer hoeven gebruiken. Op de plaats van het incident werd het mes door andere politieagenten naast Mulder op de grond aangetroffen. Een van de agenten heeft dit mes een eindje weggetrapt omdat hij direct begon met het reanimeren van Mulder. Het mes is in beslag genomen en op dit mes is door het Nederlands Forensisch Instituut DNA van Mulder aangetroffen.
De eerste motoragent zag Mulder met bebloed hoofd en scheldend over straat lopen. Hij meende dat Mulder hulp nodig had en stopte even verderop om zijn motor weg te zetten. Op dat moment was Mulder hem al rennend tot een afstand van ongeveer zes meter genaderd. Pas op dat moment zag hij de wijd opengesperde ogen en het hoog opgeheven mes in de rechterhand van Mulder.
De agent heeft naar Mulder geschreeuwd te stoppen en het mes te laten vallen, zag dat Mulder niet reageerde. Hij trok zijn vuurwapen en loste – nog zittend op zijn motor en wegbuigend voor Mulder - een schot. Het Nederlands Forensisch Instituut heeft op basis van sporen vastgesteld dat Mulder zich op dat moment op 50 centimeter tot 150 centimeter afstand van het vuurwapen bevond.
Contact met nabestaanden
De politie is contact met de nabestaanden nooit uit de weg gegaan. Direct na het incident nu vijfenhalf jaar geleden is dat contact er ook geweest. De gerechtelijke procedures die sindsdien hebben gelopen, bemoeilijkten het voortzetten van contacten. Enkele maanden geleden heeft de politie op verzoek van de familie Mulder weer geprobeerd contact te leggen. Dit heeft nog niet geresulteerd in daadwerkelijke gesprekken. De bereidheid aan politiezijde blijft bestaan om in gesprek te komen.

politie.nl
  Bericht 
Speedy J
Master
Gifpen schreef:
Het is eigenlijk triest dat hun hele verwerking nog plaats moet vinden.. als ze ooit zover zullen komen.

Ben ook benieuwd. Zo lang mensen nog in de vechtstand staan... lan ook nog veel meer ellende van komen. In de privésfeer dan.

Hoe is het met je vriend, de betreffende agent dan?
  Bericht 
WJM
Master
 
Had destijds iemand die andere Mulder maar doodgeschoten....
  Bericht 
Masterdam
Master
WJM schreef:
Had destijds iemand die andere Mulder maar doodgeschoten....

En nu in zijn gezicht, in plaats van achter dat stoere toetsenbord van je.

Je gaat hier toch niet even iemand doodwensen, simpele. :nothanks:
  Bericht 
Signum
Master
De agent moest wegduiken voor de aanstormende Mulder.


Deze zin leest wel erg apart.
  Bericht 
Gifpen
Master
 
Gelet op het feit dat het meestal de burgers zijn die moeten wegduiken voor de aanstormende Mulders vind ik hem idd wel grappig O:) Maar het is natuurlijk wel een serieus topic :wink:
  Bericht 
WJM
Master
 
Masterdam schreef:
WJM schreef:
Citaat:
Had destijds iemand die andere Mulder maar doodgeschoten....

En nu in zijn gezicht, in plaats van achter dat stoere toetsenbord van je.

Je gaat hier toch niet even iemand doodwensen, simpele.



Persoonlijk zie ik dat soort rechtsverkrachters summa cum laude ook liever eerst langdurig gemarteld worden, maar ja, dat was in dit draadje nou eenmaal niet de analogie....;))

Ergo, mijn arsenaal is beperkt, anders zou ik voor de zekerheid wellicht zelfs 1 silv'ren kogel hebben geambieerd....:))
 Pagina 1 van 1  [ 30 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy