Postingstijd interval gedetecteerd van 3977.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 1  [ 29 berichten ]
  Bericht 
Arno
Master
Citaat:
Dinsdag 25 maart 2003 - Acht flitskasten aan de N65 zijn gisteren 'feestelijk in gebruik genomen'. Het gaat niet om melken, maar om een hoge subjectieve pakkans. Sinds oktober 2001 al wordt vrijwel dagelijks op snelheid gecontroleerd op de weg tussen Tilburg en Den Bosch. Maar sommige automobilisten wagen het er nog op. Vorige week zondag vloog een 46-jarige Goirlenaar met 137 kilometer per uur over de 80-kilometerweg, hij is nu zijn rijbewijs kwijt. Het kan nog sterker. Een 27-jarige Tilburger haalde eind november vorig jaar 164. Hij heeft zijn auto moeten inleveren.

Het toezicht heeft de gemiddelde snelheid van de 36.000 automilisten die dagelijks over de N65 gaan, fors gedrukt: van minder dan tien procent schiet de teller op een gewone dag nog boven de tachtig. Alleen al de politie Brabant-Noord deelde in 2002 11.900 bonnen uit. Op de stille uren (weekeinden, nachten) wordt echter nog vaak ouderwets op het gas getrapt.

Dat is vanaf volgende week ook niet meer raadzaam. Dan gaan drie camera's rouleren in de acht pas geplaatste flitspalen en weet de automobilist zich 24 uur per dag in de gaten gehouden. De weg kan al snel een van de intensiefst gecontroleerde van Brabant worden. Want naast de huidige negen 'ogen' - er is ook een digitale camera operationeel - zijn op de 15 kilometer lange weg al vier lokaties bepaald voor extra roodlicht/-snelheidcontrole. Dat komt dan op één per kilometer.

Melken
Landelijk verkeersofficier Koos Spee was gisteren naar Helvoirt gekomen om de flitskasten 'feestelijk in gebruik te nemen'. Niet met dollartekens in de ogen, nee, de mensen die hem verdenken van melken heeft hij niet hoog. "Landelijk zijn vorig jaar 135 miljoen overtredingen gemeten, maar slechts 7 miljoen bekeuringen uitgedeeld. Wie heeft het over een hetze?" Aan de N65 gaan ook 'maar drie camera's rouleren over maar acht kasten'. Of die je vanuit de middenberm van achter dan wel van voren flitsen blijft een gok. Dit verstoppertje spelen dient slechts om de subjectieve pakkans te vergroten.

En dat dient weer de veiligheid. Want daar is het het Openbaar Ministerie, provincie, Rijkswaterstaat, politie en gemeenten om te doen, luidt de gezamenlijke boodschap. Tussen 1995 en 2001 vielen jaarlijks gemiddeld twee doden en dertig gewonden op de N65. Dat het aantal doden juist vorig jaar, na invoering van de controles, omhoogschoot is betreurenswaardig maar zegt niets, aldus Spee. "Je moet dat over jaren bekijken. Dan blijkt dat niet zozeer het aantal, maar vooral de ernst van de ongelukken afneemt."

Geld
Het principe dat controle sluitstuk moet zijn van verkeersveiligheid, is even opzij gezet. Geld om de N65 structureel veiliger te maken is nu eenmaal niet overvloedig voorhanden. Er wordt niettemin serieus werk van gemaakt om langzaam verkeer zoveel mogelijk van de weg te halen, aldus L. Batterink van Rijkswaterstaat. Zo moeten de parallelwegen ter hoogte van Vught en Haaren in 2005 gereed zijn. Verder wordt de Heusdensebaan mogelijk afgesloten voor vrachtverkeer en komt er een veiliger fietsoversteek tussen Berkel-Enschot en Udenhout. Over een reeks andere maatregelen staat nieuw bestuurlijk overleg gepland, in mei.

Bron: Brabants Dagblad

En ome Koos maar beweren dat die palen voor de veiligheid zijn.... :evil:

Nu beweert hij ineens dat het puur om het geld gaat, omdat de overheid dus geen fatsoenlijke weg wil maken van de N65, moet de hardwerkende burger gaan betalen op deze 80km/h weg nog meer te vertimmeren :(

Goed bezig Koosje :nono:
  Bericht 
Yvesart
Master
Citaat van Koosje:
"Landelijk zijn vorig jaar 135 miljoen overtredingen gemeten, maar slechts 7 miljoen bekeuringen uitgedeeld. Wie heeft het over een hetze?"


tja zo kan ik ook veel beweren:
"vorig jaar reed ik 200 uur per week te hard, maar ik werd maar 16 seconden gevolgd dor een VROS wagen... Wie heeft het over een hetze?.." :D

nog zo'n citaat van Koosje:
"Dat het aantal doden juist vorig jaar, na invoering van de controles, omhoogschoot is betreurenswaardig maar zegt niets, aldus Spee. "Je moet dat over jaren bekijken. Dan blijkt dat niet zozeer het aantal, maar vooral de ernst van de ongelukken afneemt."

is nog makkelijker te beweren en onzinniger te weerleggen:
"Dat ik juist vorig jaar, na het krijgen van een snellere auto, harder ging rijden is betreurenswaardig maar zegt niets, aldus Yvesart. "Je moet dat over jaren bekijken: Dan blijkt dat niet zozeer het aantal keer te hard rijden, maar het gemiddelde afneemt." :D
  Bericht 
dmenace72
Master
het wordt tijd voor 'Koos Werkeloos' :)

@Koos Spee : :nono: :nono:
  Bericht 
MRE
Master
Ben benieuwd hoelang het duurt voordat al die kasten letterlijk in rook zijn opgegaan. Zal niet lang duren.

Btw. die opmerkingen van koos slaan natuurlijk nergens op.
  Bericht 
liquid_force
Master
ik zou wel eens een informatief gesprek met Koos willen hebben ... lijkt me best leuk om hem eens te interviewen ... heeft iemand toevallig een faxnummer van het bureau?
  Bericht 
BOOTZ
Weet de weg
 
en hier het plaatje wat er bij hoort (aanklikbaar voor een grote versie)
Afbeelding
  Bericht 
gz
Master
Arno schreef:
Landelijk verkeersofficier Koos Spee was gisteren naar Helvoirt gekomen om de flitskasten 'feestelijk in gebruik te nemen'. Niet met dollartekens in de ogen, nee, de mensen die hem verdenken van melken heeft hij niet hoog.


Feestelijk :huh: :( :nono: Hij had beter thuis kunnen blijven .... scheelt weer wat uitlaatgas van zijn auto.
  Bericht 
Arno
Master
BOOTZ schreef:
en hier het plaatje wat er bij hoort

Sorry Chris, niet meer aan posten toegekomen :oops:
gz schreef:
Feestelijk :huh: :( :nono: Hij had beter thuis kunnen blijven .... scheelt weer wat uitlaatgas van zijn auto.

Ja inderdaad :lol: :lol: :thumb:
  Bericht 
dmenace72
Master
BOOTZ schreef:
en hier het plaatje wat er bij hoort (aanklikbaar voor een grote versie)
Afbeelding



bedankt. :thumb:

houden jullie ook bij welke kant ze op staan ? ik kom binnenkort de n65 ook weer eens onveilig maken. :wink:
  Bericht 
Jayce
Weet de weg
 
Toch had die Spee wel gelijk:



(ik reed toevallig over de N65 gister en vroeg me af waarom al die palen daar stonden...)
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Arno schreef:
Het gaat niet om melken, maar om een hoge subjectieve pakkans.

Wat is een subjectieve pakkans ? :huh:
  Bericht 
basjuh1981
Master
De schop van het decennium :thumb:

Waarom heeft Spee gelijk?
  Bericht 
Superkoe
Master
Schop van de eeuw. :o
  Bericht 
Martijn
Master
Sodeju!
  Bericht 
beemer318TD
Master
 
Superkoe schreef:
Schop van de eeuw

Toch iemand die de zoekfunctie heeft gebruikt.
  Bericht 
WJM
Master
 
Met de jaren zijn voertuigen ook veiliger geworden, actief en passief.

Ecofascistisch-demagogische Superlulhannes^10.
  Bericht 
bernardo A.
Master
 
Dit is geen feestelijke reden. De weg is gevaarlijk omdat er veel ongelijkvloerse kruisingen zijn met landbouwwegen. Veel ongelijkvloerse kruisingen, het is een drukke verkeersader en er zijn geen vangrails en wel stevige bomen in de middenberm. Deze weg had al jaren geleden opgewaardeerd moeten zijn tot snelweg met ondertunneling in Vught en Helvoirt. Uitschieters daargelaten wordt er niet hard gereden. Daar is de weg vaak ook veel te druk voor, dus ook hier gaat het voor meer dan 95% om overtredingen tot 10 km.

De overheid weigert dus passende maatregelen te nemen en in plaats daarvan misbruikt ze de situatie om passanten uit te schudden.
  Bericht 
FastForward
Master
bernardo A. schreef:
De overheid weigert dus passende maatregelen te nemen en in plaats daarvan misbruikt ze de situatie om passanten uit te schudden.


Zo is 't en niet anders!
  Bericht 
bruintje beer
Master
Superkoe schreef:
Schop van de eeuw.
:o :respect:
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
bernardo A. schreef:
De weg is gevaarlijk omdat er veel ongelijkvloerse kruisingen zijn met landbouwwegen.
Je bedoelt waarschijnlijk "gelijkvloerse kruisingen".
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Ik zou 100 daar fijner vinden. Nu moet je daar 80 rijden en word je nogal eens ingehaald door vrachtwagens. Ik rijd alleen over de N65 als het echt niet anders kan.
  Bericht 
basgitaar
Master
basjuh1981 schreef:
De schop van het decennium :thumb:

Eerder een schop van een decennium. Ruim.
  Bericht 
Spook
Master
De verkeerslichten staan ook nog eens standaard op groen voor kruisend verkeer. Als je er 's nachts op de cruise control rijdt, moet je steeds remmen omdat je anders niet meer op tijd stilstaat als het licht op rood blijft. Maar dan op het laatste moment krijg je groen. Als ze nou eens gewoon zorgen dat het licht 5 of 10 seconden eerder al op groen gaat, zou dat veel frustratie schelen. En benzine. Of beter nog: doorgaand verkeer standaard groen geven en kruisend standaard rood. Iig 's avonds en 's nachts. Het is niet alsof er 's nachts veel kruisend verkeer is. Maar nog wel wat doorgaand verkeer. Het blijft immers de verkeersader tussen Den Bosch, en Tilburg. Het had echt al ergens vorige eeuw een snelweg moeten zijn.

Al die palen .. het slaat nergens op. Maar je kent ze op een gegeven moment wel. Het werkt totaal verlammend voor het verkeersbeeld. Iedereen hangt maar precies langs elkaar en in elkaars blinde hoek, omdat inhalen tussen de flitslocaties door moet geschieden. En als je ze niet precies weet, dan blijf je maar met 80 langs elkaar hangen. Zodat niemand er meer voorbij kan. Bah. K*tweg.
  Bericht 
keokiracer
Master
Kolere. Bijna 4000 dagen. En nog een on-topic reactie ook! :o :respect: :respect:
  Bericht 
scumbag
Pro
Citaat:
een veiliger fietsoversteek tussen Berkel-Enschot en Udenhout


Ben ik nou de eerste die het opvalt dat Berkel-Enschot en Udenhout beiden aan de noordkant van de N65 liggen? Ten zuiden van de N65 ligt Oisterwijk volgens google maps.

Ook zie ik op streetview daar geen veilige oversteekplaats "nerreges nie".
  Bericht 
Spook
Master
Je kunt het ook lezen als dat er een oversteek moet komen op de N65, en dat die oversteek ter hoogte ligt ergens tussen de dorpen Udenhout en Berkel. Niet dat de oversteek het fietsen tussen die 2 plaatsten faciliteert.

Sowieso .. als je van Udenhout naar Berkel wilt fietsen dan gaat dat vanzelf want het ligt gewoon tegen elkaar. Je komt vanzelf in het andere dorp terecht.
  Bericht 
bernardo A.
Master
 
Jack.Ryan schreef:
Je bedoelt waarschijnlijk "gelijkvloerse kruisingen".


Ja.
  Bericht 
Jayce
Weet de weg
 
basjuh1981 schreef:
Waarom heeft Spee gelijk?


Klopt heeft ie helemaal niet, nu ik het goed lees. Hij zei dat de ernst van de ongevallen en niet zozeer de aantallen ongevallen zal afnemen.
Over de ernst kan ik niks zeggen, maar over het aantal ongevallen zat hij er mooi naast, die zijn namelijk wel significant gedaald.
Faalhaas :lol:

Maar de verbeterde veiligheid van auto's zal wel wat met het dalende cijfer te maken hebben. Maar toch denk ik dat die kasten ook een aandeel hebben. Als ik zie hoe iedereen zich over het algemeen goed houdt aan de snelheid daar, op voldoende afstand van elkaar (want je 'kan' toch niet harder) etc.

//btw als je googled op N65 en flitskasten, is dit topic de derde link 8)
  Bericht 
Guppenklup
Master
Ik zeg: tijd voor een WOB feestje om te achterhalen wat deze graaipalen over de afgelopen tien jaar hebben binnengeharkt. Koos S is inmiddels afgevoerd, is nu een Verkeerde Baas of zo, maar het graaien gaat onverminderd door. Wanneer wordt die k*tweg nou eens ein-de-lijk A65? Weg met al die stoplichten en onzinnige FAS limieten. :slotje:
 Pagina 1 van 1  [ 29 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy