Postingstijd interval gedetecteerd van 1347.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 1  [ 37 berichten ]
  Bericht 
no justice
Master
Noord-Holland wil verbinding tussen A8 en A9
21 oktober 2010
NOORD-HOLLAND - Noord-Holland wil gauw verder met de realisatie van een nieuwe verbindingsweg tussen de rijkswegen A8 en A9. De provincie schrijft dit in een brief aan de nieuwe minister van Infrastructuur en Milieu, Melanie Schultz van Haegen. Dit heeft de provincie woensdag laten weten.

De brief is ook geschreven namens de Stadsregio Amsterdam en de gemeenten Zaanstad, Heemskerk, Beverwijk, Uitgeest en Velsen. Volgens de betrokken overheden is een nieuwe verbindingsweg tussen de A8 en A9 noodzakelijk om de bereikbaarheid, verkeersveiligheid en leefbaarheid in de metropoolregio Amsterdam aan te pakken.

Ook voor het bedrijfsleven is de verkeersader van groot economisch belang, vinden de opstellers van de brief. De regio heeft zelf al 110 miljoen euro gereserveerd voor de aanleg van de weg.

Bron: http://www.webregio.nl/zaanstreek/regio ... en-a9.aspx

Het zal verdomme eens tijd worden zeg. :fp:
  Bericht 
egeltjes
Master
Zo'n soort bericht komt mij al bekend voor, maar ik heb geen idee of dit bericht een aanvulling is ...

Kan ook zijn dat ik het ergens anders gelezen heb (en hier niet geplaatst heb). 8) 8)
  Bericht 
Bussloo
Master
Er is zelfs een website voor in het leven geroepen: http://www.a8-a9.nl/
  Bericht 
InsecureThreat
Master
Ik zeg: DOEN!
  Bericht 
Guppenklup
Master
InsecureThreat schreef:
Ik zeg: DOEN!

Ik zeg: METEEN doen! Had er dertig jaar geleden al moeten liggen :fp:
  Bericht 
Quaresma7
Die hard
Niet doen, wie wil nou snel naar Amsterdam :[
  Bericht 
Arno
Master
:lol:

Ik niet :schudnee:
  Bericht 
Trasher
Master
Quaresma7 schreef:
Niet doen, wie wil nou snel naar Amsterdam

Niet met de auto in ieder geval :[
  Bericht 
Marten320TD
Master
 
:[ 6-baans A.dam uit, karrenspoor A.dam in. Als alle rendabelen A.dam uit zijn kan die 6 baans snelweg tot start- of landingsbaan van Schiphol worden omgebouwd . :[

Een vriend van mij heeft er ooit een "mooi en gevoelig stuk poëzie" voor bedacht:

Amsterdam, oh Amsterdam
mooie stad vol coke.
Waar de vrouwen vrouw zijn,
en de mannen
ook

[ :wink: onzin-modus uit]
  Bericht 
InsecureThreat
Master
Quaresma7 schreef:
Niet doen, wie wil nou snel naar Amsterdam :[


't maakt het ook een stuk makkelijker om om amsterdam heen te rijden (f)
  Bericht 
egeltjes
Master
Guppenklup schreef:
Ik zeg: METEEN doen! Had er dertig jaar geleden al moeten liggen :fp:


Ik zeg: dit had allang gedaan moeten zijn. :duh:

Quaresma7 schreef:
Niet doen, wie wil nou snel naar Amsterdam :[


Eigenlijk wil ik zo snel mogelijk voorBIJ amsterdam zijn (en dan via A10-oost - want oostelijker ligt er nog niets).
  Bericht 
Brakefire
Master
Voilà:

Afbeelding
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
Waarom niet gelijk aangesloten op de A22??

Afbeelding
  Bericht 
egeltjes
Master
VTEC_Driver schreef:
Waarom niet gelijk aangesloten op de A22??


Dat is ook wel een goede route.

Hoewel er dan wel met viaducten gerotzooid moet worden. :/ :\
  Bericht 
Guppenklup
Master
Quaresma7 schreef:
Niet doen, wie wil nou snel naar Amsterdam :[

wel doen, er zijn mensen die er snel weg willen :kniktja:
  Bericht 
Celica
Die hard
Dan kan je wel gelijk beginnen aan de derde Coentunnel... mag van mij nog wel een jaartje of 20 duren voordat ze die A8 doortrekken :)
  Bericht 
InsecureThreat
Master
Celica schreef:
Dan kan je wel gelijk beginnen aan de derde Coentunnel... mag van mij nog wel een jaartje of 20 duren voordat ze die A8 doortrekken :)


Dan een tweede zeeburgertunnel (f)
Ik denk dat het na de coentunnel daar gaat vast lopen.
  Bericht 
egeltjes
Master
Dan denk ik aan een route A'dam-noord Felvopolder.

Ergens A10/S115 een route richting Almere (en desnoods op die hoge ringweg S101). Al of niet via een tunnel/ aquaduct idee.
  Bericht 
no justice
Master
Voorkeuren traject A8-A9 verschillen

Door Daniel Verheij - 4-7-2014, 4:05 (Update 4-7-2014, 4:05)

Afbeelding

In een kronkel om de golfclub, of er toch dwars doorheen?

ASSENDELFT - Route 3, of route 4? Of toch een andere? Er zijn grofweg acht manieren om de A8 aan de A9 te verbinden, die de komende tijd nog eens onderzocht worden. Donderdag was een bijeenkomst in het Wapen van Assendelft, waarbij alle mogelijkheden nog eens voorbij kwamen.

In elke hoek van het zaaltje hangt een plattegrond, met daarop de acht verschillende routes die het laatste deel van de A8 kan lopen. Een waaier aan kleuren, en elke route heeft wel een nadeel.

Op de bijeenkomst in Assendelft lijkt de Heemskerkse variant, die in een kronkel ten noorden om de golfbaan heengaat, een meerderheid achter zich te krijgen. De variant genoot lange tijd de voorkeur van de betrokken bestuurders.

Voorkeuren

De voorkeuren zijn ook regionaal gebonden, ziet projectleider Harry van der Pijl. Op de bijeenkomst eerder deze week in Heemskerk werden de zuidelijke varianten, richting Beverwijk, enthousiaster onthaald, terwijl daar in Assendelft kritischer op wordt gereageerd. ,,Wat logisch is’’, stelt Pijl. ,,In Heemskerk willen ze er liever geen oprit bij. Maar met de zuidelijke route ontlast je in Krommenie en Saendelft het verkeer niet.’’

Bron: http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... en?lref=L5
  Bericht 
DB10
Master
Route 2 of 4 lijken mij zo op het eerste oog goede opties. Wat ik in de buurt gehoord heb is dat er al een aantal betonnen blokken liggen daar waar de snelweg uiteindelijk moet gaan komen. Een boerin wist dat te melden. Of dat alleen het eerste (rechte) stuk is tot voor de afbuiging (voor routes 1, 2, 4, 5, 6, 7 en 8) of ook verder weet ik niet. Voor me gevoel verder, maar dat zou betekenen dat er al keuzes zijn gemaakt door de gemeente/provincie en dat is nog niet zo begrijp ik uit het verhaal.

Toch vreemd dat niet alle mensen uit de omgeving zijn geïnformeerd, had wel naar die bijeenkomst in Assendelft willen gaan.
  Bericht 
no justice
Master
DB10 schreef:
Toch vreemd dat niet alle mensen uit de omgeving zijn geïnformeerd, had wel naar die bijeenkomst in Assendelft willen gaan.


Ik heb netjes een informatiebrochure en uitnodiging thuis gekregen. Ik had alleen niet de behoefte om langs de informatieavond te gaan.
  Bericht 
Cloudbase
Die hard
Variant 2 schijnt niet te kunnen omdat het knooppunt daar niet voor geschikt is. Het zou enorme investeringen vragen om daar een soepel lopend kruispunt tussen de A22, A9 en de A8 te maken.
Van wat ik hoor en lees heeft optie 3 de grootste potentie, ook omdat Rijkswaterstaat al grote stukken grond in dat tracé in bezit heeft.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Variant 2 gaat echt heel veel werk worden, vooral omdat je aan de "bovenkant" geen ruimte hebt vanwege de gebouwde woonwijk aldaar, dus A8 - A9 (ri. Haarlem) kan niet met de klok mee een 270 gradendraai maken om op de A9 te komen. Je zou al bovenlangs moeten gaan, een beetje als het Prins Clausplein, laag over laag. Tevens zal dat, zoals gezegd, niet de gehoopte winst opleveren, omdat het meeste verkeer over de huidige N8 juist uit de Noord komt of daar weer naartoe gaat.
  Bericht 
DB10
Master
no justice schreef:
Ik heb netjes een informatiebrochure en uitnodiging thuis gekregen. Ik had alleen niet de behoefte om langs de informatieavond te gaan.

Misschien woon ik dan niet dicht genoeg bij de route, al gaat optie 8 daar best dicht langs. Ga de informatiestromen maar eens in de gaten houden de komende tijd, ben benieuwd welke route het gaat worden en wat de bewoners hebben in te brengen.

Cloudbase schreef:
Variant 2 schijnt niet te kunnen omdat het knooppunt daar niet voor geschikt is. Het zou enorme investeringen vragen om daar een soepel lopend kruispunt tussen de A22, A9 en de A8 te maken.
Van wat ik hoor en lees heeft optie 3 de grootste potentie, ook omdat Rijkswaterstaat al grote stukken grond in dat tracé in bezit heeft.

Dat laatste had ik dus ook begrepen, maar dan moet de Golfbaan daar weg. Benieuwd hoe ze gaan doen, verplaatsen of opdoeken?

lacheisleuk schreef:
omdat het meeste verkeer over de huidige N8 juist uit de Noord komt of daar weer naartoe gaat.

Dan zou optie 4 de betere zijn, rijden de mensen 1 afrit verder door of 1 afrit eerder er af en zal de N2023/N8 een stuk rustiger worden.....zal de roverheid weer niet leuk vinden, want dan zullen ze minder snelheidsovertreders kunnen pakken daar (f)
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
Nog even op goegel maps gekeken en geconstateerd dat ik bijna iets doms zou gaan neerzetten.

Ik ga voor optie 2
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
DB10 schreef:
Dat laatste had ik dus ook begrepen, maar dan moet de Golfbaan daar weg. Benieuwd hoe ze gaan doen, verplaatsen of opdoeken?
Was de golfbaan niet al bezit van RWS?

DB10 schreef:
Dan zou optie 4 de betere zijn, rijden de mensen 1 afrit verder door of 1 afrit eerder er af en zal de N2023/N8 een stuk rustiger worden.....zal de roverheid weer niet leuk vinden, want dan zullen ze minder snelheidsovertreders kunnen pakken daar (f)
Dat was ook de oorspronkelijke optie. Dan hoop ik alleen dat ze met het N8 stuk van de 203 niet hetzelfde gaan doen als met het stuk vanaf de N246 flyover tot aan Zaandam. Verneuken naar 1 strooks.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Is optie 3 niet de variant zoals de A8 origineel gepland was?

Lijkt mij de beste optie.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
no justice schreef:
n een kronkel om de golfclub, of er toch dwars doorheen?

Dwars er doorheen natuurlijk... Die golfclub zooi heeft echt niemand nodig.

Maar vooruit 2 èn 5 lijkt me het efficiëntst.
  Bericht 
Tweebel
Master
Dave schreef:
Dwars er doorheen natuurlijk... Die golfclub zooi heeft echt niemand nodig.


Ik zeg: tunnel. Daar zijn we goed in, in dit land. Tunnels bouwen onder grasvelden.
  Bericht 
hoevenpe
Die hard
 
Voor de duidelijkheid: dit is dus gepland als 2x2 GOW met een vMax van 80. Kostenplaatje: honderden miljoenen...
  Bericht 
DB10
Master
hoevenpe schreef:
Voor de duidelijkheid: dit is dus gepland als 2x2 GOW met een vMax van 80. Kostenplaatje: honderden miljoenen...

Zoals de A5, Coentunnel - A9 en vice versa, of is de snelheid daar inmiddels verhoogd naar vMax 100?

Edit: € 150 miljoen, maar kan natuurlijk zomaar meer worden O:)
Citaat:
Uitgangspunt is de zogenaamde Heemskerkvariant uitgevoerd als een provinciale weg met 2x2 rijstroken. De Heemskerkvariant loopt van de A8 ter hoogte van de Nauernasche Vaart naar de A9 ter hoogte van de aansluiting Heemskerk. Het streven is deze weg te realiseren in de periode 2018-2020. De nieuwe verbinding moet leiden tot snellere reistijden, een verbetering van de leefbaarheid in grote delen van Zaanstad en bijdragen aan de robuustheid van het hele wegennet. De kosten van de aanleg zijn geraamd op € 150 miljoen euro.

Bron
  Bericht 
DB10
Master
no justice schreef:
Ik heb netjes een informatiebrochure en uitnodiging thuis gekregen. Ik had alleen niet de behoefte om langs de informatieavond te gaan.

Het de informatiebrochure gevonden op internet, echter nooit in de bus gekregen. Zoals ik onder het plaatje in de brochure zie staan (zie hieronder) is dat ze verwachten binnen dat gebied de toekomstige verbinding verwachten. Dat zou betekenen dat route 1 en 2 niet eens tot de mogelijkheden behoren.
Toen ik nog aan het kijken was naar een (nieuwbouw) woning daar werd ons verteld dat er in de toekomst huizen gebouwd gingen worden richting de A9, dat kan natuurlijk nog steeds, maar met opties 4 t/m 8 zou het zomaar kunnen betekenen dat er een 'snelweg' tussendoor komt.
Afbeelding
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Optie 2 lijkt mij de beste, daarna 1,3 of 4 in willekeurige volgorde, 5,6,7,8 alle slecht met 8 op stip :fp:
  Bericht 
Bambi killer
Master
Optie 2 en 4 zijn de beste, eigelijk moet je zonder gehinderd te worden naar de A8 dat is het beste :thumb:
  Bericht 
Vroeg op
Master
Ik ga voor 4. :kniktja:
  Bericht 
Vroeg op
Master
.
  Bericht 
Cloudbase
Die hard
DB10 schreef:
Dat laatste had ik dus ook begrepen, maar dan moet de Golfbaan daar weg. Benieuwd hoe ze gaan doen, verplaatsen of opdoeken?


Golfbaan is recentelijk nog failliet gegaan. Rijkswaterstaat heeft daar destijds ook wat grondaankopen gedaan. Daar zal het niet op knellen denk ik.
 Pagina 1 van 1  [ 37 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy