Postingstijd interval gedetecteerd van 321.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 1  [ 44 berichten ]
  Bericht 
Tweebel
Master
PowNed schreef:
Een 23-jarige stomdronken militair is vanmorgen in het Brabantse Loon op Zand met zijn auto tegen een boom geknald. Zijn 20-jarige medepassagier is hierbij om het leven gekomen.

De militair zat achter het stuur met vijf keer de wettelijk toegestane hoeveelheid alcohol in zijn bloed. Zijn rijbewijs is direct ingevorderd. Omdat het een militair betreft, doet de Koninklijke Marechaussee onderzoek.

Bij de botsing werd de dode jongen uit de auto geslingerd, hij overleed ter plaatse. Nog een andere inzittende raakte eveneens gewond. Drie andere passagiers plus de bestuurder bleven ongedeerd.


Zie ook: http://www.nu.nl/binnenland/2690643/dro ... geluk.html
  Bericht 
Aanhanger
Master
Militair opgepakt na dodelijk ongeluk in Loon op Zand

LOON OP ZAND - De politie heeft zondag in Loon op Zand een militair uit Terneuzen aangehouden. De 23-jarige man zou onder invloed van drank rond vijf uur 's ochtends een ongeval hebben veroorzaakt op de Kasteellaan. Daarbij kwam een bijrijder om het leven.

Omstanders vertellen dat het gaat om een snorder, een illegale taxi uit Tilburg. De politie kan dat nog niet bevestigen. De man zou vanuit de richting van Tilburg zijn gekomen en op de bochtige Kasteellaan eerst tegen een boom zijn aangereden en vervolgens tegen een verkeersbord.

Slachtoffers
Volgens de politie zaten er zes mensen in de auto bij de militair. Dat zijn er te veel, omdat er maar voor vijf personen gordels in de auto's zaten. Bij het ongeval kwam een 20-jarige bijrijder uit Loon op Zand ter plekke om het leven nadat hij uit de auto werd geslingerd. Een ander raakte gewond en is naar het ziekenhuis gebracht.

Alcohol
De militair is een 23-jarige man uit Terneuzen. Bij de blaastest heeft de militair vijf keer de toegestane hoeveelheid alcohol geblazen. Volgens de politie gaat het om een beginnend bestuurder. Zijn rijbewijs is ingevorderd. De politie en de Koninklijke Marechaussee onderzoeken de zaak.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/16622 ... +Zand.aspx
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Tel ik nu 6 man in die auto?

En niemand heeft in de gaten gehad dat die militair stomdronken was, of waren ze allemaal stomdronken?
  Bericht 
A.A
Respect
Ik zie een foto op Telegraaf.nl .. Ze zaten met zes man in die wagen .. vreselijk ongeluk zeg .. drank .. :duh:
  Bericht 
Vroeg op
Master
Maserati Teun schreef:
of waren ze allemaal stomdronken?

Zal me niet verbazen...
  Bericht 
Aanhanger
Master
Verstandig om dan een taxi te nemen.
  Bericht 
Mdw
Ultimate Master
Aanhanger schreef:
Omstanders vertellen dat het gaat om een snorder, een illegale taxi uit Tilburg.


Aanhanger schreef:
Verstandig om dan een taxi te nemen.


:x
  Bericht 
Tweebel
Master
Waarom zou je als militair een illegale taxidienst rijden terwijl je dronken bent????
  Bericht 
Aanhanger
Master
Of als bloemist.
  Bericht 
viffer
Master
In dit geval begrijp ik niet wat het ermee te doen heeft dat het een militair was. Het enige verschil is dat de KMAR het nu behandelt en niet de politie volgens mij.
  Bericht 
A.A
Respect
GertJan schreef:
In dit geval begrijp ik niet wat het ermee te doen heeft dat het een militair was. Het enige verschil is dat de KMAR het nu behandelt en niet de politie volgens mij


Ik maak mezelf misschien niet erg geliefd met wat ik nu ga zeggen ... :

Het is onverminderd erg, of het nu een miltair is, en agent, of een werkloze vmbo-er MAAR van bepaalde mensen verwacht ik juist nog meer verantwoordelijkheid. Juist een militair zou beter moeten weten. ( evenals een agent of anderen met een bepaalde functie. ) :oops:
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Voor zo'n gast hebben ze in het buitenland nog het instituut van een vuurpeloton .
  Bericht 
viffer
Master
A.A schreef:
Juist een militair zou beter moeten weten.


Dat hangt dan heel erg af van de functie en opleiding van de militair. Met alle respect, maar een militair die in de wasserij werkt hoeft niet een bijzondere vooropleiding achter de rug te hebben.
  Bericht 
djroadstar
Master
GertJan schreef:
Dat hangt dan heel erg af van de functie en opleiding van de militair. Met alle respect, maar een militair die in de wasserij werkt hoeft niet een bijzondere vooropleiding achter de rug te hebben.

van een sergeant tot hoger moet er wel dit disipline zijn. zo'n beetje alle militairen in de rang soldaat hebben het zelfde gedrag als de 16-18jarige die nog op school zitten (nee de tijd dat de dienst je disipline leerde zodat je je volwassen gedraagt is voorbij)
en korporaals zitten er net tussen in. je hebt erbij die plaats vervangend zijn en die zijn meestal weer volwassener dan zij die alleen korporaal voor functie zijn
  Bericht 
HL-V70
Die hard
Stomdronken? 1,0 promille had hij dus als hij beginnend bestuurder was.
  Bericht 
Turkosariba
Master
Citaat:
Bij de botsing werd de dode jongen uit de auto geslingerd, hij overleed ter plaatse.


Intrigerend, eerst dood gaan, uit de auto geslingerd worden, weer tot leven komen en voor de 2e keer sterven. Hoeveel pech kun je hebben? 8)
  Bericht 
Guppenklup
Master
Turkosariba schreef:
Intrigerend, eerst dood gaan, uit de auto geslingerd worden, weer tot leven komen en voor de 2e keer sterven. Hoeveel pech kun je hebben? 8)

Eigenlijk is het te triest voor woorden, maar dit is wel :roflol:
  Bericht 
viffer
Master
Turkosariba schreef:
Intrigerend, eerst dood gaan, uit de auto geslingerd worden, weer tot leven komen en voor de 2e keer sterven. Hoeveel pech kun je hebben? 8)


Dezelfde grap werd om 11:44 al gemaakt in het Nederlandse taal topic en daar vind ik hem veel gepaster.
  Bericht 
Groningen
Master
 
Niet frontaal op de boom geknalt, maar met de achterkant een boom opzoeken is vakkundig stuurmanskunst.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Maserati Teun schreef:
Voor zo'n gast hebben ze in het buitenland nog het instituut van een vuurpeloton
Nee Teun, het is geen oorlog. Of je moet een van de verafgelegen buitenlanden bedoelen waar we normaal gesproken geen goed woord voor over hebben.
  Bericht 
viffer
Master
ad.nl schreef:
Dat de taxirijder dronken was, merkte je niet'
Bastiaan (20) komt om bij ongeluk na avondje stappen
De illegale taxi raakte zwaar beschadigd. De chauffeur liet vijf klanten toe, terwijl er plek was voor vier. Een van de passagiers werd uit de auto geslingerd en kwam om het leven. FOTO FPMB/ERIK HAVERHALS

Een stapavond in het Brabantse Tilburg is voor een groep vrienden uit Sprang-Capelle gisterochtend geëindigd in een drama. Een militair die hen met zijn illegale taxi naar huis bracht, had te veel gedronken en botste tegen een boom. Bastiaan Dank (20) werd uit de auto geslingerd en overleefde het ongeval niet.
'Ik weet alles nog. Van het moment dat we in de berm raken en beginnen te slingeren tot we twee keer een boom raken. Het was bizar,' zegt een aangeslagen beste vriend Ricky Dank (20, geen familie) die ook in de auto zat, aan het AD.

Overleden
Dank moest met een hersenschudding en een gebroken sleutelbeen naar het ziekenhuis, maar bracht het er wonderwel levend vanaf. 'Als je dan je vriend zo op straat ziet liggen en meteen weet dat hij is overleden, zakt de grond onder je voeten weg.'

Feestelijk begin
De avond begon zo feestelijk in een woning in Loon op Zand. Een van de jongens was jarig en vierde dat in de ouderlijke woning. Ter afsluiting zouden ze gaan stappen in Tilburg. Het werd een geslaagde avond, tot het op de weg terug vreselijk misging.

Met zijn vijven regelden de jongens op straat een zogenoemde 'zwarte taxi'. Een 23-jarige militair uit Terneuzen die de auto bestuurde, had eigenlijk maar plek voor vier passagiers. 'Dat je met een man meer instapt is natuurlijk niet de bedoeling, maar je weet dat ze daar in een zwarte taxi niet zo moeilijk over doen. En het scheelt een hoop geld op zo'n rit. We hadden het al eerder gedaan en toen ging het ook goed.'

Biertjes
Wat de jongens niet doorhadden, was dat de 23-jarige militair uit Terneuzen volgens de politie vijf keer meer had gedronken dan het wettelijk maximum voor een beginnend bestuurder.

Dank heeft er geen moment iets van gemerkt. 'Ik had in het begin van de avond wel wat biertjes op, maar was nuchter toen we weggingen uit Tilburg. Aan die man kon je absoluut niet merken dat hij had gedronken. Hij praatte niet met dubbele tong en liep gewoon recht. Bovendien was hij van Turkse komaf. Van zo iemand verwacht je ook niet dat hij drinkt. Als we het wel hadden gemerkt, waren we natuurlijk niet ingestapt.'

De 23-jarige militair die de vrienden naar huis bracht, is aangehouden. Omdat het om een militair gaat, is de Koninklijke Marechaussee betrokken bij het onderzoek.

Lees het dramatische verhaal vandaag in het AD. (Redactie)
  Bericht 
bx gek
Master
GertJan schreef:
Met zijn vijven regelden de jongens op straat een zogenoemde 'zwarte taxi'.

Voor een paar euro meer hadden ze een busje bij een legaal taxibedrijf kunnen regelen.
  Bericht 
Masterdam
Master
Voor een paar Euro minder was er eentje nuchter gebleven. :wink:
  Bericht 
bx gek
Master
Ook dat, ik had vroegah met vrienden de afspraak dat er van tevoren afgesproken werd wie nuchter bleef en de rest naar huis bracht.
  Bericht 
Masterdam
Master
Ik heb zelfs nog wel met een dobbelsteen bij de benzinepomp gestaan (op de heenweg) om te bepalen wie er terug zou rijden. Misschien een triest aangezicht, maar de manier waarop we het deden boeit me weinig. Er werd in ieder geval nooit bezopen gereden.
  Bericht 
bx gek
Master
Masterdam schreef:
Er werd in ieder geval nooit bezopen gereden.

Bij mij en mijn vrienden ook niet 8)
En bij mijzelf nog steeds niet. :colaatje:
  Bericht 
fb
Master
HL-V70 schreef:
Stomdronken? 1,0 promille had hij dus als hij beginnend bestuurder was.
Pas op nou, straks gaan ze nog denken dat snelheid de oorzaak van het ongeval was!

Masterdam schreef:
Voor een paar Euro minder was er eentje nuchter gebleven.
Ricky was naar eigen zeggen nuchter....
  Bericht 
944 guy
Master
HL-V70 schreef:
Stomdronken? 1,0 promille had hij dus als hij beginnend bestuurder was.

Ach, in elk geval teveel. Ik fiets ook nog recht als ik 4 biertjes op heb, maar onder bepaalde omstandigheden (bijv. op een lege maag) voel ik die vier biertjes al wel.
  Bericht 
Guppenklup
Master
HL-V70 schreef:
Stomdronken? 1,0 promille had hij dus als hij beginnend bestuurder was.

Voor iedere bestuurder is 1,0 promille te veel :roll:
  Bericht 
Sherlock
Master
 
Ja, maar je bent met 1,0 promille niet 'stomdronken'.
  Bericht 
makila
Master
 
Nu ja, stap niet in de wagen als er géén plaatsen meer vrij zijn. Ik heb ook eens aangeboden gekregen om in de kofferbak plaats te nemen, wegens plaatsgebrek én ja ik was stomdronken. Ik heb echter vriendelijk bedankt. :)
  Bericht 
viffer
Master
Vroeger gingen we met een taxibusje naar een discotheek 2 dorpjes verderop. 8 stoelen maar er namen rustig 14 personen in plaats. De rotonde onderweg nog even een "rondje van de zaak"; het liefst tegen de richting in. Chauffeurs hadden trouwens niet gedronken, dat dan weer niet.
  Bericht 
Raymond
Master
makila schreef:
Nu ja, stap niet in de wagen als er géén plaatsen meer vrij zijn.

Oh? Heb onlangs met 8 anderen in een Ford S-Max gezeten. Bestuurster was een politiemedewerker. :x Alles kan als het goed gaat.
  Bericht 
Sherlock
Master
 
Tegenwoordig S-Max-refobakken als arrestantenbusjes in het oosten ja?
  Bericht 
Gianluca
Master
:lol: :lol:
  Bericht 
Masterdam
Master
Een taxichauffeur heeft ooit eens 8 klanten in zijn taxi gehad + zichzelf dus. 2 op de voorstoel, 4 op de achterbank en twee in de kofferbak. Tja, voor 2,5 keer de ritprijs zijn chauffeurs bereid best ver te gaan. :wink:
  Bericht 
Appeltje
Master
 
Masterdam schreef:
Een taxichauffeur heeft ooit eens 8 klanten in zijn taxi gehad + zichzelf dus. 2 op de voorstoel, 4 op de achterbank en twee in de kofferbak. Tja, voor 2,5 keer de ritprijs zijn chauffeurs bereid best ver te gaan.

Tuurlijk, hij lachte zich dood om zoveel stommiteit, die 8 man betaalden nog meer dan dat ze dus voor 2 taxi's zouden hebben betaald waar ze allemaal normaal in konden zitten :)!
  Bericht 
Martijn
Master
Heb het ooit 1x gedaan, vanuit Breda naar Raamsdonkveer. Dat was eens maar nooit meer.
  Bericht 
bx gek
Master
Martijn schreef:
Heb het ooit 1x gedaan, vanuit Breda naar Raamsdonkveer. Dat was eens maar nooit meer.

Dan had je beter de Peutax kunnen bellen 8)
  Bericht 
Martijn
Master
Geen idee of dat in 1995 al bestond, maar goed, we pakten een normale taxi.
  Bericht 
bx gek
Master
Martijn schreef:
Geen idee of dat in 1995 al bestond,

Dat jaar was ik daar chauffeur :D
  Bericht 
Lucky1
Master
Citaat:
Celstraf geëist voor militaire snorder te Loon op Zand
ARNHEM - De 24-jarige militair uit Terneuzen die in de nacht van 10 op 11 december bij Loon op Zand een ongeluk met dodelijk afloop veroorzaakte, hangt een gevangenisstraf van negen maanden boven het hoofd.

Zo hoorde hij tegen zich eisen voor de militaire rechtbank in Arnhem. Mogelijk kan hij ook zijn rijbewijs kwijtraken voor een periode van drie jaar.

Hoewel de Zeeuw nooit eerder als 'snorder' werkte, nam hij die nacht op een plek voor illegale taxichauffeurs vijf mannen mee die waren wezen stappen in Tilburg. De mannen hadden niet in de gaten dat hun chauffeur vijf tot zes whisky's achter de kiezen had. Op de Kasteellaan raakte hij de macht over het stuur kwijt.

Bastiaan Dank uit Sprang-Capelle kwam daarbij om het leven.

Dinsdag meer in het Brabants Dagblad.

© Brabants Dagblad 2012, op dit artikel rust copyright.


Sorry voor de schop wellicht, maar ik vind het wel prettig om te weten hoe sommige zaken uiteindelijk aflopen. Ik vind het maar een lage straf eigenlijk.

Bron: http://bd.nl/nieuws/loon-op-zand/celstraf-geeist-voor-militaire-snorder-te-loon-op-zand-1.199313
  Bericht 
944 guy
Master
Is wel redelijk belachelijk ja. 5 whisky achter de kiezen, man, dat ruik je op 2m afstand echt wel (tenzij je zelf ook dronken bent).
A.A schreef:
Het is onverminderd erg, of het nu een miltair is, en agent, of een werkloze vmbo-er MAAR van bepaalde mensen verwacht ik juist nog meer verantwoordelijkheid. Juist een militair zou beter moeten weten.

Oude comment, ik weet t, MAAR: Maak ik nu echt een stomme opmerking als ik zeg dat je sowieso al van mindere intelligentie getuigt als je als soldaat in het leger zit? Ik begrijp niet hoe die mensen beweren dat ze zuiver goed werk doen in afghanistan op libië als je ook maar een beetje weet hoe die conflicten zijn ontstaan. Door de westerse wereld.
Zeker piloten en hogere rangs officieren zullen heus wel slim zijn maar hun moreel besef is nog steeds belachelijk laag.
  Bericht 
Masterdam
Master
Lucky1 schreef:
Sorry voor de schop wellicht, maar ik vind het wel prettig om te weten hoe sommige zaken uiteindelijk aflopen.
Dat vind ik ook dus dank daarvoor.
Lucky1 schreef:
nam hij die nacht op een plek voor illegale taxichauffeurs
Ah, ze hebben hun eigen standplaats? Handig hoor.
 Pagina 1 van 1  [ 44 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy