Postingstijd interval gedetecteerd van 44.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.
▼
[ 52 berichten ]
Kwak 'm d'r maar veur jong.
Op diezelfde plek is trouwens een poosje terug iemand omgekomen bij een ander verkeersongeval. Ik kom er regelmatig, het is inderdaad een riskante kruising.
Dat is wel een beetje de standaard voor kruisingen zonder invoegstroken op autowegen. Er zijn er nog wel enkele aan 100 inderdaad,als ik me niet vergis zelfs op deze N36.
Ik vergiste me dus wel: N33
Daar moet je ook niet voor afremmen. Van zo'n hok voel je bijna niets.
Wat ik meestal zie is dat ze zonder snelheid te maken bij het eerste blokje van de blokmarkering gelijk al naar links komen.
En vorige week op de A20 (Vmax 120 aldaar) twee beppen in een Arosa, die net aan 70 reden
Als je (vrij rap) wordt ingehaald door vrachtwagens, diepladers en dergelijke ga je toch denken "zal ik niet eens ietsjes harder gaan rijden?
Op B-wegen de weg opdraaien terwijl het eigenlijk niet kan gebeurd inderdaad de laatste tijd ook steeds vaker.....
Kan aan mij liggen, maar hoe moet het dan volgens jou?
Alsof het niet beiden kan...
Waarom heb ik nooit problemen met invoegen op voldoende snelheid?
Dat vind superkoe dus "ervoor kwakken" als ik het goed begrijp
En bovendien staat er in beide richtingen zo'n mooi fototoestel een stuk voor de kruising, dus te hard rijden kan je daar beter uit je hoofd laten. (of je wilt graag post uit L. ontvangen)
Afgezien van het kwakken is dat wel de juiste manier, die strook is bedacht vanuit het oogpunt dat je je snelheid kunt aanpassen aan die op de hoofdrijbaan. Helaas zul je altijd twijfelaars houden ( en boze gezichten enige ogenblikken daarna)
Precies daar waar een flitspaal staat! NU DUS WEER
Precies daar waar een flitspaal staat! NU DUS WEER
Ja gek he? Zou het niet komen door de kruising?
Nee die kruising is hardstikke duidelijk en overzichtelijk.
Die flitspaal zie je ineens en altijd als ik daar rij trappen ze voor me de rem in en rijden we 50 ipv 70.
Dat soort lui moet je melden bij dat anomieme wegpiraten nummer....
Opleiding volgen tot politieagent
+ talent voor het "anders voorstellen" vd waarheid.
Kun je als je iets slimmer bent ook de politiek mee in... verdient wel beter.
Ik vrees dat ik de neiging zo'n doos uit dr auto te trekken en haar de waarheid te vertellen net wel / net niet zou kunnen onderdrukken.
People have died from this you know.
OMG niks geleerd van de N35 bij Wierden. Daar zouden verkeerslichten ook de oplossing zijn bij de kruising Nijverdalsestraat/Vossenbosweg. Want het was er zo gevaarlijk oversteken. Lampjes erbij, gelijk een paar dodelijke ongevallen door donker oranje acties en vervolgens de Vossenbosweg/Nottermorsweg maar onbereikbaar maken voor auto's. Inderdaad ook een oplossing.
Dat is slechts een instelling van die verkeerslichten. Wel een debiele inderdaad.
Dat wilde ik vanochtend ook doen......rustig in een rijdende file invoegen, helaas kan dat niet altijd.
Ik laat altijd netjes een gaatje vallen als ik er toch al 0,0 mee verlies...een bitch in een gare mazda reed heel de tijd het kleine gaatje dicht zag ik, de meneer voor mij in een ct200h mocht er niet tussen...twee keer zelfs flikte ze dat....WHY??
(Ik heb het uiteraard ook geprobeerd maar dan wat "lomper" maar ben uiteindelijk maar een auto voor haar ingevoegd...bericht was wel aangekomen )
▲
[ 52 berichten ]
bruintje beer
Master
RTV Oost schreef:
Kettingbotsing bij Beerze
Bij een kettingbotsing op de N36 bij Beerze is donderdagmiddag een automobilist gewond geraakt.
Twee auto's en twee bestelbusjes moesten plotseling remmen voor enkele auto's die vanaf Mariënberg de N36 opreden en botsten op elkaar. Twee andere auto's die in het rijtje reden konden een aanrijding voorkomen door de berm in te rijden. Het verkeer heeft maar even hinder van het ongeval gehad.
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ll=52.506191,6.563945&spn=0,0.038409&z=15&layer=c&cbll=52.510025,6.562862&panoid=NA2Qgi-UGgglUXkUThemTA&cbp=12,128.4,,0,0Bij een kettingbotsing op de N36 bij Beerze is donderdagmiddag een automobilist gewond geraakt.
Twee auto's en twee bestelbusjes moesten plotseling remmen voor enkele auto's die vanaf Mariënberg de N36 opreden en botsten op elkaar. Twee andere auto's die in het rijtje reden konden een aanrijding voorkomen door de berm in te rijden. Het verkeer heeft maar even hinder van het ongeval gehad.
Kwak 'm d'r maar veur jong.
Op diezelfde plek is trouwens een poosje terug iemand omgekomen bij een ander verkeersongeval. Ik kom er regelmatig, het is inderdaad een riskante kruising.
Guppenklup
Master
Sinds een jaar of twee, drie is het opeens schering en inslag geworden om met extreem lage snelheid in te voegen op een weg waar toch redelijk doorgereden wordt. Gisteren nog een gebakje voor me dat bij Wijdewormer met amper 70 invoegde op de A7.
Hier op de N36 is het dus behoorlijk fout gegaan
Hier op de N36 is het dus behoorlijk fout gegaan
zadkine
Master
Bij die kruising is vzv ik weet de max. toegestane snelheid 70...en duidelijk niet voor niets.
@Guppenklup.
Invoegen? Er is daar geen invoegstrook , wel voldoende overzicht trouwens...
gevallteje niet kijken en/of heel veel te hard rijden.
@Guppenklup.
Invoegen? Er is daar geen invoegstrook , wel voldoende overzicht trouwens...
gevallteje niet kijken en/of heel veel te hard rijden.
Story
Master
zadkine schreef:
Bij die kruising is vzv ik weet de max. toegestane snelheid 70...en duidelijk niet voor niets.
Dat is wel een beetje de standaard voor kruisingen zonder invoegstroken op autowegen. Er zijn er nog wel enkele aan 100 inderdaad,
Ik vergiste me dus wel: N33
ruudt
Master
esgigt schreef:
Gisteren op de A13 ook zo'n moron in een Aygo
Daar moet je ook niet voor afremmen. Van zo'n hok voel je bijna niets.
esgigt
Master
Is zonde van mijn eigen blik...
Moet ik altijd weer denken aan dat grafopschrift: Hier ligt Piet, hij kwam van rechts.
Moet ik altijd weer denken aan dat grafopschrift: Hier ligt Piet, hij kwam van rechts.
Superkoe
Master
Wat je vaak ziet is dat de eerste er ruim op kan draaien, de tweede nog net aan en de derde denkt ze remmen wel en propt hem er ook nog achter. Invoegen doet men tegenwoordig ook steeds vaker op zijn Belgisch. Doorrijden tot het eind van de invoegstrook en hem er voor kwakken.
esgigt
Master
Tot het eind van de invoegstrook? Regelmatig kwakken ze hem er gewoon op, ongeacht snelheid van, en afstand tot het overige verkeer.
Standaard invordering op grond van Art. 5 zou zeer terecht zijn.
Standaard invordering op grond van Art. 5 zou zeer terecht zijn.
Kenji
Master
Superkoe schreef:
Doorrijden tot het eind van de invoegstrook en hem er voor kwakken.
Wat ik meestal zie is dat ze zonder snelheid te maken bij het eerste blokje van de blokmarkering gelijk al naar links komen.
En vorige week op de A20 (Vmax 120 aldaar) twee beppen in een Arosa, die net aan 70 reden
Als je (vrij rap) wordt ingehaald door vrachtwagens, diepladers en dergelijke ga je toch denken "zal ik niet eens ietsjes harder gaan rijden?
Op B-wegen de weg opdraaien terwijl het eigenlijk niet kan gebeurd inderdaad de laatste tijd ook steeds vaker.....
Marten320TD
Master
Tsja, als er iemand achterin rijdt, "zal die ander wel te hard hebben gereden, en dus schuldig zijn", lijkt de redenering(?) van dat soort automobilisten te zijn. Ik denk dan altijd: áls die ander dan "te hard rijdt", en jij ziet dat..... dan zet je je auto er toch helemaal niet voor ????
"Dan remmen ze maar even". Nog zo'n @$%#^redenatie van dezelfde automobilisten. Want enkel hardrijden is aso.....toch??
"Dan remmen ze maar even". Nog zo'n @$%#^redenatie van dezelfde automobilisten. Want enkel hardrijden is aso.....toch??
WimLex
F1 kenner '20
Superkoe schreef:
Invoegen doet men tegenwoordig ook steeds vaker op zijn Belgisch. Doorrijden tot het eind van de invoegstrook en hem er voor kwakken.
Kan aan mij liggen, maar hoe moet het dan volgens jou?
bruintje beer
Master
Anticiperen. Een gaatje kiezen en dan op zo'n manier snelheid maken dat je daar netjes in kunt schuiven.
esgigt
Master
Anticiperen is er dus helemaal niet bij... Blind de regels voor Vmax opvolgen DAT is het moderne devies op de weg. Bewust met het autorijden bezig zijn is totaal onbelangrijk want zolang we niet te hard rijden is het toch goed?
Ton.
Master
esgigt schreef:
Anticiperen is er dus helemaal niet bij... Blind de regels voor Vmax opvolgen DAT is het moderne devies op de weg.
Alsof het niet beiden kan...
Waarom heb ik nooit problemen met invoegen op voldoende snelheid?
WimLex
F1 kenner '20
bruintje beer schreef:
Anticiperen. Een gaatje kiezen en dan op zo'n manier snelheid maken dat je daar netjes in kunt schuiven.
Dat vind superkoe dus "ervoor kwakken" als ik het goed begrijp
Superkoe
Master
Nee, juist niet. Belgen zijn verplicht tot het eind door te rijden in eigen land. Daar doen ze het volgens de regels. De overige weggebruikers moeten daar op anticiperen. In Nederland moet je domweg voorrang verlenen bij het invoegen. Dus snelheid maken en invoegen op het moment dat er ruimte is. Het einde van de invoegstrook verleent je geen recht om voorrang te nemen.
Story
Master
Bij belgisch invoegen hoort ook belgisch knipperen. Die clignoteur staat al aan ruim voor men het puntstuk zelfs maar in zicht heeft. En doorrijden tot het einde? Dacht het niet. Laat de anderen maar raden wanneer je nou echt naar links komt.
Vroeg op
Master
Ducantoni
Master
zadkine schreef:
Bij die kruising is vzv ik weet de max. toegestane snelheid 70...en duidelijk niet voor niets.
En bovendien staat er in beide richtingen zo'n mooi fototoestel een stuk voor de kruising, dus te hard rijden kan je daar beter uit je hoofd laten. (of je wilt graag post uit L. ontvangen)
Superkoe schreef:
Doorrijden tot het eind van de invoegstrook en hem er voor kwakken.
Afgezien van het kwakken is dat wel de juiste manier, die strook is bedacht vanuit het oogpunt dat je je snelheid kunt aanpassen aan die op de hoofdrijbaan. Helaas zul je altijd twijfelaars houden ( en boze gezichten enige ogenblikken daarna)
Furr
Master
bruintje beer schreef:
Op diezelfde plek is trouwens een poosje terug iemand omgekomen
Precies daar waar een flitspaal staat! NU DUS WEER
Story
Master
Furr schreef:
Precies daar waar een flitspaal staat! NU DUS WEER
Ja gek he? Zou het niet komen door de kruising?
Kenji
Master
Net ook weer, ik kom de A12 op bij Den Haag (waar de Utrechtsebaan ophoudt en het A12 wordt)
je mag daar 80 (TC). De oprit vanaf het Schenkviaduct is daar een kilometer lang.
IEDER trutgebakje moet binnen een kilometer toch wel 80 halen denk je.
Rijdt er, ver voor me als ik de oprit op kom, een Opel Astra, die ,terwijl ik al lang en breed 80 rij, wel heel snel groter werd.
Blijkt die meut aan het eind van de oprit net aan 40 te rijden (!!!!), en gelijk bij het eerste blokje zonder raw te gebruiken opzij schuift (daarbij een taxi tot bijnanoodstop dwingend)....
Ik vervolgens gas gegeven en het fossiel over de invoegstrook voorbij geknalt en netjes ingevoegd (ik kreeg nog een grootlichtconcert ook).
Is het echt zo moeilijk???
je mag daar 80 (TC). De oprit vanaf het Schenkviaduct is daar een kilometer lang.
IEDER trutgebakje moet binnen een kilometer toch wel 80 halen denk je.
Rijdt er, ver voor me als ik de oprit op kom, een Opel Astra, die ,terwijl ik al lang en breed 80 rij, wel heel snel groter werd.
Blijkt die meut aan het eind van de oprit net aan 40 te rijden (!!!!), en gelijk bij het eerste blokje zonder raw te gebruiken opzij schuift (daarbij een taxi tot bijnanoodstop dwingend)....
Ik vervolgens gas gegeven en het fossiel over de invoegstrook voorbij geknalt en netjes ingevoegd (ik kreeg nog een grootlichtconcert ook).
Is het echt zo moeilijk???
Furr
Master
geelhoed schreef:
Ja gek he? Zou het niet komen door de kruising?
Nee die kruising is hardstikke duidelijk en overzichtelijk.
Die flitspaal zie je ineens en altijd als ik daar rij trappen ze voor me de rem in en rijden we 50 ipv 70.
bruintje beer
Master
Furr schreef:
Nee die kruising is hardstikke duidelijk en overzichtelijk.
Die flitspaal zie je ineens en altijd als ik daar rij trappen ze voor me de rem in en rijden we 50 ipv 70.
Da's hier niet aan de hand Furr. We hebben hier te maken met een stel voorkwakkers.
Die flitspaal zie je ineens en altijd als ik daar rij trappen ze voor me de rem in en rijden we 50 ipv 70.
bruintje beer
Master
[offtopic]
Furr, mijn zoon van 6 vind je auto 'cool', afgaande op je avatar.
weet hij veel
Furr, mijn zoon van 6 vind je auto 'cool', afgaande op je avatar.
weet hij veel
18vti
Master
Kenji schreef:
aan het eind van de oprit net aan 40 te rijden (!!!!), en gelijk bij het eerste blokje zonder raw te gebruiken opzij schuift (daarbij een taxi tot bijnanoodstop dwingend)....
Dat soort lui moet je melden bij dat anomieme wegpiraten nummer....
bruintje beer
Master
18vti schreef:
Dat soort lui moet je melden bij dat anomieme wegpiraten nummer....
eigenlijk zou je ze bij het cbr aan moeten kunnen melden voor een emg. Hoe zou dat moeten?
Glorfindel
Pro
bruintje beer schreef:
eigenlijk zou je ze bij het cbr aan moeten kunnen melden voor een emg. Hoe zou dat moeten?
Opleiding volgen tot politieagent
Tweebel
Master
Glorfindel schreef:
Opleiding volgen tot politieagent
+ talent voor het "anders voorstellen" vd waarheid.
bruintje beer
Master
Glorfindel schreef:
Opleiding volgen tot politieagent
Ik zat meer te denken aan een aanmeldaccount op het CBR-forum, ofzo.
esgigt
Master
Tweebel schreef:
+ talent voor het "anders voorstellen" vd waarheid.
Kun je als je iets slimmer bent ook de politiek mee in... verdient wel beter.
bruintje beer
Master
En we hebben d'r weer een.
RTV Oost schreef:
Motorrijder en duopassagiere gewond bij aanrijding
Een motorrijder en zijn duopassagiere zijn zaterdag aan het eind van de middag gewond geraakt bij een ongeval op de kruising van de N36 en de Beerzerweg bij Beerze.
De motorrijder werd door een auto die de kruising over stak aangereden. De automobilist heeft de motorrijder vermoedelijk over het hoofd gezien. De man en de vrouw die op de motor zaten, vlogen daarvan af en gleden tegen een auto die voor de N36 stond te wachten. Zij zijn met onbekend letsel naar een ziekenhuis vervoerd. De motor gleed achter de auto langs en belandde, na de bumper geschampt te hebben, in de berm.
Een motorrijder en zijn duopassagiere zijn zaterdag aan het eind van de middag gewond geraakt bij een ongeval op de kruising van de N36 en de Beerzerweg bij Beerze.
De motorrijder werd door een auto die de kruising over stak aangereden. De automobilist heeft de motorrijder vermoedelijk over het hoofd gezien. De man en de vrouw die op de motor zaten, vlogen daarvan af en gleden tegen een auto die voor de N36 stond te wachten. Zij zijn met onbekend letsel naar een ziekenhuis vervoerd. De motor gleed achter de auto langs en belandde, na de bumper geschampt te hebben, in de berm.
bruintje beer schreef:
het is inderdaad een riskante kruising
rikski
Die hard
Op de N202 bij Spaarnwoude is het ook altijd prijs... Heb daar gister nog een Micra met zelfmoordneigingen ingehaald langs de linkerkant van de vluchtheuvel omdat die er ook even voor ging, vanaf de indoorskibaan. Later bij Ijmuiden plaatste de vrouwelijke bestuurder nog even een vinger op het voorhoofd.
Het blijft lastig, 2 kanten opkijken...
Op zo'n moment had ik toch even zoiets van: zo, dus je ben echt stom... Jammer dat ik geen camera had.
Het blijft lastig, 2 kanten opkijken...
Op zo'n moment had ik toch even zoiets van: zo, dus je ben echt stom... Jammer dat ik geen camera had.
Raaf
Master
Zie maar eens genoeg snelheid te hebben met een klein gebakje icm 'het nieuwe rijden'' voor het eerste blokje.
Marten320TD
Master
rikski schreef:
Later bij Ijmuiden plaatste de vrouwelijke bestuurder nog even een vinger op het voorhoofd.
Ik vrees dat ik de neiging zo'n doos uit dr auto te trekken en haar de waarheid te vertellen net wel / net niet zou kunnen onderdrukken.
bruintje beer
Master
RTV Oost schreef:
Oplossing gevaarlijke kruising N36 Beerze dichterbij
Een oplossing voor de gevaarlijke kruising van de N36 in Beerze lijkt na een commissievergadering van de gemeente Ommen een flinke stap dichterbij. De bijdrage die de gemeente voor verkeerslichten zou moeten leveren is door Rijkswaterstaat verlaagd van €300.000 naar €180.000.
Hierdoor lijkt er eindelijk een oplossing in zicht te zijn voor het probleem waarover al vijftien jaar wordt gesproken. De gemeenteraad moet op 5 juni nog wel akkoord gaan met de financiële bijdrage voor de verkeerslichten.
Omwonenden reageren verheugd. "Het is nu wachten wat er 5 juni wordt besloten, maar wij hebben echt het positieve gevoel dat het wel goed gaat komen nu. Als dit plan wordt verworpen, dan zou ons dat heel erg tegenvallen", aldus een woordvoerder.
De omwonenden hopen dat er uiteindelijk een ongelijkvloerse kruising wordt aangelegd. Rijkswaterstaat staat hier niet negatief tegenover.
Verkeerslichten in een doorgaande autoweg, slecht plan. In de regel staan die dingen standaard op rood, met op-het-laatste-moment groen. Tot die ene keer dat 'ie niet op groen springt omdat er iemand gaat oversteken Een oplossing voor de gevaarlijke kruising van de N36 in Beerze lijkt na een commissievergadering van de gemeente Ommen een flinke stap dichterbij. De bijdrage die de gemeente voor verkeerslichten zou moeten leveren is door Rijkswaterstaat verlaagd van €300.000 naar €180.000.
Hierdoor lijkt er eindelijk een oplossing in zicht te zijn voor het probleem waarover al vijftien jaar wordt gesproken. De gemeenteraad moet op 5 juni nog wel akkoord gaan met de financiële bijdrage voor de verkeerslichten.
Omwonenden reageren verheugd. "Het is nu wachten wat er 5 juni wordt besloten, maar wij hebben echt het positieve gevoel dat het wel goed gaat komen nu. Als dit plan wordt verworpen, dan zou ons dat heel erg tegenvallen", aldus een woordvoerder.
De omwonenden hopen dat er uiteindelijk een ongelijkvloerse kruising wordt aangelegd. Rijkswaterstaat staat hier niet negatief tegenover.
People have died from this you know.
Raymond
Master
bruintje beer schreef:
Verkeerslichten in een doorgaande autoweg, slecht plan. In de regel staan die dingen standaard op rood, met op-het-laatste-moment groen. Tot die ene keer dat 'ie niet op groen springt omdat er iemand gaat oversteken
OMG niks geleerd van de N35 bij Wierden. Daar zouden verkeerslichten ook de oplossing zijn bij de kruising Nijverdalsestraat/Vossenbosweg. Want het was er zo gevaarlijk oversteken. Lampjes erbij, gelijk een paar dodelijke ongevallen door donker oranje acties en vervolgens de Vossenbosweg/Nottermorsweg maar onbereikbaar maken voor auto's. Inderdaad ook een oplossing.
Superkoe
Master
bruintje beer schreef:
Verkeerslichten in een doorgaande autoweg, slecht plan. In de regel staan die dingen standaard op rood, met op-het-laatste-moment groen. Tot die ene keer dat 'ie niet op groen springt omdat er iemand gaat oversteken
Dat is slechts een instelling van die verkeerslichten. Wel een debiele inderdaad.
18vti
Master
bruintje beer schreef:
Anticiperen. Een gaatje kiezen en dan op zo'n manier snelheid maken dat je daar netjes in kunt schuiven.
Dat wilde ik vanochtend ook doen......rustig in een rijdende file invoegen, helaas kan dat niet altijd.
Ik laat altijd netjes een gaatje vallen als ik er toch al 0,0 mee verlies...een bitch in een gare mazda reed heel de tijd het kleine gaatje dicht zag ik, de meneer voor mij in een ct200h mocht er niet tussen...twee keer zelfs flikte ze dat....WHY??
(Ik heb het uiteraard ook geprobeerd maar dan wat "lomper" maar ben uiteindelijk maar een auto voor haar ingevoegd...bericht was wel aangekomen )
bruintje beer
Master
RTV Oost schreef:
Ongeluk N36 Beerze maakt noodzaak maatregelen duidelijk
Een ongeluk op de kruising van de Beerzerweg en de N36 in Beerze toont aan dat de aanpak van de kruising geen overbodige luxe is.
Aan het begin van de middag was er een aanrijding tussen twee auto's, meldt de website Vechtdal Centraal. Volgens de eerste meldingen was er sprake van een gewonde maar dat bleek niet het geval.
In en rond Beerze wordt al lange tijd gepleit voor maatregelen omdat de kruising onveilig zou zijn. De gemeenteraad van Ommen besloot vorige maand om mee te betalen aan het plaatsen van tijdelijke verkeerslichten. Het rijk moet als wegbeheerder die verkeerslichten plaatsen maar heeft dat nog niet gedaan.
Ommen ziet het liefst dat er een viaduct op een tunnel komt. Daar heeft het Rijk echter geen geld voor over, zo heeft minister Schultz van Infrastructuur geantwoord op Kamervragen van het CDA. De gemeente start een lobby om de minister te overtuigen van de noodzaak van een ongelijkvloerse kruising, maar dat wordt volgens woordvoerder Engelsman van de gemeente Ommen een langdurig traject.
Een ongeluk op de kruising van de Beerzerweg en de N36 in Beerze toont aan dat de aanpak van de kruising geen overbodige luxe is.
Aan het begin van de middag was er een aanrijding tussen twee auto's, meldt de website Vechtdal Centraal. Volgens de eerste meldingen was er sprake van een gewonde maar dat bleek niet het geval.
In en rond Beerze wordt al lange tijd gepleit voor maatregelen omdat de kruising onveilig zou zijn. De gemeenteraad van Ommen besloot vorige maand om mee te betalen aan het plaatsen van tijdelijke verkeerslichten. Het rijk moet als wegbeheerder die verkeerslichten plaatsen maar heeft dat nog niet gedaan.
Ommen ziet het liefst dat er een viaduct op een tunnel komt. Daar heeft het Rijk echter geen geld voor over, zo heeft minister Schultz van Infrastructuur geantwoord op Kamervragen van het CDA. De gemeente start een lobby om de minister te overtuigen van de noodzaak van een ongelijkvloerse kruising, maar dat wordt volgens woordvoerder Engelsman van de gemeente Ommen een langdurig traject.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum