Postingstijd interval gedetecteerd van 355.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 1  [ 36 berichten ]
  Bericht 
Superkoe
Master
Citaat:
Bij een ongeval op de Provincialeweg (N59) ter hoogte van Kerkwerve zijn drie personen zwaar gewond geraakt. Het ongeluk gebeurde rond 18.50 uur. Ook de brandweer is uitgerukt, omdat één van de betrokken auto's na de botsing in brand vloog. De bestuurder van deze auto heeft zeer zware brandwonden opgelopen.
In de andere auto zaten twee mensen, deze twee raakte ook zwaar gewond . Inmiddels zijn alle drie de slachtoffers door de hulpverleners uit hun voertuigen gehaald. Twee van hen zijn met de traumahelikopter, die vanuit Nijmegen naar het ongeluk snelde, afgevoerd. Het andere slachtoffer is met de ambulance vervoerd. Op dit moment word er onderzoek gedaan door de politie


http://www.112zeeland.nl/index.php?mact ... eturnid=51

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoorde al heel veel toeters en bellen. Heel veel respect voor de hulpdiensten en omstanders die in deze omstandigheden 3 levens weten te redden.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Op foto 1 zie ik een Audi TT en heel veel brandweermannen.
Superkoe schreef:
Heel veel respect voor de hulpdiensten en omstanders die in deze omstandigheden 3 levens weten te redden.
:kniktja: +1 :thumb:
  Bericht 
MarcelV
Respect
 
Inderdaad heftige crash zo te zien. De heli uit Nijmegen stond rond 18.00 uur nog op de A2 bij Beesd (89,3 afslag naar benzine station). Daar was een wagen op de afrit van de weg geraakt. Daar stonden ook genoeg hulpverleners rondom ...

Zie http://112alarm.net/index.php?selectie= ... aats=&fts=
  Bericht 
Superkoe
Master
Wat voor auto is deze grijze? Op het hulpverleningsforum dacht iemand dat het een Porsche was. Maar wel 4 deuren. Dan zou het een Panamera moeten zijn geweest?

Afbeelding

EDIT: Mercedes-velgen dus. Geen Porsche dus.
  Bericht 
Aanhanger
Master
Een porsche met mercedesvelgen lijkt me onwaarschijnlijk.
Niet onmogelijk.
  Bericht 
bastiaanS2
Die hard
 
dat zie je niet vaak lijkt mij.. 2 traumaheli's..
  Bericht 
Superkoe
Master
Ik denk dat het een gewone W210 is geweest:

Raamstijl van de achterportier komt overeen, evenals de zwarte stijl van het voorportier en de stootstrips op de flanken.

Eén keer eerder gezien bij Kats (richting Goes), toen was het die van Rotterdam en de heli uit Brugge.

EDIT: ook geen W210, uitsparing koplampen komen niet overeen.
EDIT 2: een W202 (C-klasse midden jaren 90):

Afbeelding
  Bericht 
944 guy
Master
Gaat goed de laatste paar dagen met die zware ongelukken. Zouden de lui van de allerslechtste chauffeur van NL weer op de weg zijn?
  Bericht 
Superkoe
Master
In een halfjaar op 10 km N59 nu al drie keer een traumiheli aanwezig geweest.
  Bericht 
bastiaanS2
Die hard
 
het is toch ook vrij ongewoon dat er daadwerkelijk iemand met de traumaheli meegenomen wordt.?
  Bericht 
Kiwi45
Master
Superkoe schreef:
In een halfjaar op 10 km N59 nu al drie keer een traumiheli aanwezig geweest.

Tijd voor flitspalen! En trajectcontrole! En laserguns.
  Bericht 
MarcelV
Respect
 
bastiaanS2 schreef:
het is toch ook vrij ongewoon dat er daadwerkelijk iemand met de traumaheli meegenomen wordt.?

Weet ik niet. Maar ik lees dat het slachtoffer zware brandwonden heeft. Om dan vanuit Zeeland naar een brandwondencentrum te rijden met een ambulance . :nono:
Vervoer per heli lijkt me in dit geval wel gerechtvaardigd.
  Bericht 
Superkoe
Master
Citaat:
Slachtoffer ongeval Kerkwerve overleden

ZIERIKZEE - Een van de slachtoffers van het ongeval maandagavond op de N59 bij Kerkwerve is dinsdag in Rotterdam aan de gevolgen van zijn verwondingen overleden.
Het gaat om een 60-jarige man uit Zierikzee, die werkzaam was bij woningbouwvereniging Zeeuwland. De man zat samen met een andere inwoner van Zierikzee in een Audi. Volgens de politie werden zij aangereden door een Mercedes die op de verkeerde weghelft was geraakt. Alle drie betrokkenen zijn mannen, afkomstig uit Zierikzee. Behalve de overleden 60-jarige, gaat het om een 24-jarige en nog een 60-jarige.


Het schijnt dat er één als een dolle heeft gereden. Dat zal dus de 24 jarige bestuurder van de Mercedes zijn geweest.

Foto van de sporen van de geslipte Mercedes:

Afbeelding

Al mag het landelijk gebied zijn, er wonen hier veel te veel idioten op het eiland. :boos:
  Bericht 
Shan
Eendagsvlieg
 
De grijze mercedes is/ was een grijze Mercedes W202 uit '97/ '98.

Een C35 AMG (super- sport).
Ik ken deze auto omdat ik hem geregeld tegenkwam tussen Zierikzee - Renesse.
Ondanks dat deze maar kort en enkele weken rond heeft gereden op dit eiland.

Overigens was dit ongeluk compleet te verwachten.
Uit eigen ervaring weet ik dat de bestuurder niet naar borden keek. En regels? Die kendde deze man niet.

Bumper kleven, rechts inhalen (over een busstrook + verdrijvingsvlak), met een gigantische snelheid inhalen.
Samen met een maatje van hem races houden. Tja ik zit zelf erg veel op de weg op dit eiland, dus weet over welke auto ik het heb.
En het was slechts een kwestie van tijd in dit geval.

Even voor op staand hoor, ik gun een ongeluk niemand, zeker zo`n ongeluk niet. Maar iemand die zo rijdt, zoals ik zei 't is slechts een kwestie van tijd.

Afbeelding
Zoals deze desbetreffende auto er uit zag.
  Bericht 
Walker
Master
 
Alleen jammer dat hij dan een ander de dood in moet rijden.
  Bericht 
Superkoe
Master
Nooit gezien, Maar ik rij meestal weg via de Zeelandbrug.
  Bericht 
hneel
Master
Walker schreef:
Alleen jammer dat hij dan een ander de dood in moet rijden.


Het lijkt wel of het meestal zo gaat: De veroorzaker overleeft het. Het slachtoffer niet.
  Bericht 
Tweebel
Master
Bericht valt me nu pas op, is dit niet erg ver voor de heli uit Nmgn? Staat er geen meer in Gent?
  Bericht 
bruintje beer
Master
Tweebel schreef:
is dit niet erg ver voor de heli uit Nmgn?
Maakt niet zoveel uit. Als de heli d'ran te pas komt is de overlevingskans gering. Hier in Enschede komen ze regelmatig over, en je leest vrijwel altijd dat het slachtoffer later is overleden. :[ :(
  Bericht 
Superkoe
Master
In dit geval heeft de heli het slachtoffer met brandwonden (lees dader) meegenomen. En die leeft nog.
  Bericht 
bruintje beer
Master
:duh: helickopter z'n werk niet goed gedaan?
  Bericht 
944 guy
Master
Superkoe schreef:
In dit geval heeft de heli het slachtoffer met brandwonden (lees dader) meegenomen. En die leeft nog.

Niet echt gerechtvaardigd dus... de veroorzaker kan beter het loodje leggen ipv onschuldigen. Nou zijn brandwonden wel nare dingen om op grote schaal te hebben dus deze kerel zal waarschijnlijk altijd uit moeten leggen waarom hij zo lelijk is geworden. :x
  Bericht 
Superkoe
Master
Je kant moeilijk tijdens de reddingsactie eerst gaan kijken wat er mis is gegaan. En brandwonden zijn zichtbaar, inwendig letsel niet. Ik denk dat het maar goed is dat de hulpverleners deze afwegingen niet maken.
  Bericht 
renew40
Master
gezien de eilanden in zeeland is het gewoon handiger een helicopter te gebruiken want die kan in één rechtelijn naar het ongeval/ziekenhuis terwijl een ambulance gauw al honderd of meer moet omrijden alvorens te arriveren.

Trouwens als de bewoners al wisten van het rijgedrag van deze man waarom dan niet al eerder een melding gedaan want in een kleine gemeenschap is het al snel ons kent iedereen. :kniktja:
  Bericht 
Superkoe
Master
Zo klein is het ook weer niet hoor. 35.000 inwoners. En de geografische spreiding is groot. Ik had deze auto dan ook nog nooit gezien op het eiland.
  Bericht 
renew40
Master
'shan' heeft hem al meerdere keren gezien anders.
  Bericht 
Guppenklup
Master
Goed dat er een EMG is :x :x :x :x :x :x :x
  Bericht 
Aanhanger
Master
Guppenklup schreef:
Goed dat er een EMG is

Helaas..
  Bericht 
Superkoe
Master
Nou....

Citaat:
Jaar gevangenisstraf voor veroorzaken dodelijk ongeval Kerkwerve

MIDDELBURG - Een 25-jarige Zierikzeeënaar is donderdag veroordeeld tot een jaar gevangenisstraf en vijf jaar ontzegging van de rijbevoegdheid.

De rechter achtte de man schuldig aan het veroorzaken van een ongeval op 4 juli vorig jaar op de N59, ter hoogte van Kerkwerve. Daarbij kwam een 60-jarige Zierikzeeënaar om het leven. Een andere inwoner van Zierikzee - eveneens 60 jaar - raakte zwaargewond. De veroorzaker reed veel te hard en op gladde banden, vond de rechter. De straf is hoger dan de officier van justitie had geëist. De rechter wil dat weggebruikers voor langere tijd worden beschermd tegen het rijgedrag van de 25-jarige. De officier had om een jaar cel en drie jaar ontzegging gevraagd.


Lijkt me toch een zeldzaam zware straf. Zeker als je bedenkt dat de dader zelf zware brandwonden heeft opgelopen als gevolg van het ongeluk. (Al heb ik in dit geval nul komma niks compassie met de veroorzaker).
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Mja, een eventueel geregistreerd verleden misschien laten meewegen? Ik vind er niks mis mee. Als je je zo nodig zo moet gedragen, moet je ook de consequenties dragen. De familie zal het slachtoffer voor altijd moeten missen.
  Bericht 
shootme
Master
944 guy schreef:
Niet echt gerechtvaardigd dus... de veroorzaker kan beter het loodje leggen ipv onschuldigen. Nou zijn brandwonden wel nare dingen om op grote schaal te hebben dus deze kerel zal waarschijnlijk altijd uit moeten leggen waarom hij zo lelijk is geworden. :x

Laten we niet iemand de dood toewensen (f)
Misschien is wel een goede vader voor zijn kinderen, of waardevolle buurman voor een oud vrouwtje, of vrijwilliger, of werkt met zwakkere mensen (gehandicapten of ouderen zorg)
  Bericht 
hneel
Master
De dader schijnt plaatselijk toch wel bekend te zijn als ik zo de reacties lees:

link
  Bericht 
944 guy
Master
shootme schreef:
Laten we niet iemand de dood toewensen

Zo, reageren op een oude post :lol: Zo teruglezend, iemand die zo obvious de dader is mag blijven liggen tot de rest is afgevoerd. Ik wens hem niet de dood toe, maar hij mag wel netjes op zijn beurt wachten bij de ambulances. En dat is als laatste wat mij betreft.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Rijgedrag leidt tot zwaardere straf voor verdachte dodelijk ongeval Kerkwerve

Het strafblad met betrekking tot zijn verkeersgedrag stemt niet tot optimisme. Mede daarom veroordeelde het gerechtshof in Den Bosch een 26-jarige man tot 16 maanden cel vanwege het dodelijk ongeluk dat hij op 4 juli 2011 veroorzaakte op de N59 bij Kerkwerve. Ook mag hij 5 jaar niet autorijden.

Die straf is 4 maanden hoger dan de 12 maanden die de rechtbank in Middelburg oplegde. Bij het ongeluk kwam een 60-jarige Zierikzeeënaar om; een eveneens 60-jarige man uit Zierikzee raakte zwaargewond. De dader reed bij het ongeval mogelijk zelfs 177 kilometer per uur in een Mercedes met 260pk en gladde banden.

Of de man zijn straf zal uitzitten is echter de vraag. De advocaat-generaal van het Openbaar Ministerie zei dat hij ervoor vreesde dat de man nooit meer naar Nederland komt om zijn straf uit te zitten. Momenteel zit hij in zijn geboorteland Azerbeidzjan voor het behandelen van de wonden die ook hijzelf opliep.

Meer in de PZC, editie Schouwen-Duiveland van woensdag 2 oktober

Bron http://www.pzc.nl/regio/schouwen-duivel ... -1.4032194
  Bericht 
Donald Duck
Master
177 km per uur, die is echt gek. Goed om te horen dat zo iemand behoorlijk gestraft wordt.
En nu maar hopen dat hij terug komt naar Nederland. Ik vrees het ergste :(
  Bericht 
Supercop
Master
 
Superkoe schreef:
Zo klein is het ook weer niet hoor. 35.000 inwoners. En de geografische spreiding is groot. Ik had deze auto dan ook nog nooit gezien op het eiland.


Hij kwam dan ook uit Azerbeidzjan :P

Het eiland is iig groter dan geheel gemeente Rotterdam en zijn havens, dat dan weer wel.

En in de zomermaanden mag je het "inwoner" aantal wel x 10 doen.

Maar ik geef je gelijk wat betreft idioten op de weg, maar dat geld voor heel Zeeland, veel jong publiek, die bij paps en mams inwonen, hard werken en een dikke auto (willen) hebben.
Gooi er nog een paar druppel alcohol bij en het is bijna elke week wel weer raak, tja de meeste dodenwegen vind je hier wel.
 Pagina 1 van 1  [ 36 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy