Pagina 1 van 1  [ 50 berichten ]
  Bericht 
Warmaster
Master
Brabant zet in op plan voor nul verkeersdoden

Auteur: door Hans Rube | dinsdag 13 december 2011 | 21:55 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 13 december 2011 | 22:21
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten

ESBEEK - Een officiële handtekening onder een manifest. Daarmee beloofden gemeenten, politie, Veilig Verkeer Nederland, Rijkswaterstaat en de provincie gisteravond op een bijeenkomst in Esbeek zich vanaf 1 januari in te zetten voor een ambitieus verkeersplan. Dat moet er toe leiden dat Brabant van jaarlijks 120 verkeersdoden uiteindelijk op 'nul' belandt.

Maak van de nul een punt wordt het motto van een communicatiecampagne. Zes ambassadeurs - wethouders uit diverse gemeenten verspreid over de provincie - gaan op pad om een gedragsverandering bij de verkeersdeelnemers op gang te brengen.

De campagne, met een looptijd van drie jaar, richt zich met name op de drie groepen waaronder nu nog de meeste dodelijke slachtoffers vallen: fietsers, jonge bestuurders en ouderen.


Wat een onrealistische dwazen. Wanneer gaan ze inzetten op 0 woninginbraken, of 0 geweldsmisdrijven?
  Bericht 
Guppenklup
Master
Warmaster schreef:
Wat een onrealistische dwazen.

:huh: hoezo? Je kunt heel ver komen met het terugdringen van het aantal verkeersdoden, al zijn daar volstrekt andere maatregelen voor nodig. Een ding is zeker: de huidige flitswaanzin voorkomt niet dat er in Brabant jaarlijks tientallen doden vallen.

Citaat:
De campagne, met een looptijd van drie jaar, richt zich met name op de drie groepen waaronder nu nog de meeste dodelijke slachtoffers vallen: fietsers, jonge bestuurders en ouderen.


Deze drie groepen zijn het meest kwetsbaar, om uiteenlopende redenen. Zo zullen jongeren hun rijvaardigheden zwaar overschatten, worden (brom)fietsers niet aangepakt voor hun levensgevaarlijke gedrag, en zijn ouderen fysiek beperkter in verkeersinzicht en reactievermogen. Het handhavingsbeleid zou juist op deze punten moeten worden gestoeld.
  Bericht 
viffer
Master
Warmaster schreef:
Wanneer gaan ze inzetten op 0 woninginbraken, of 0 geweldsmisdrijven?


Niet, want de grote bijkomstigheid van verkeers"handhaving" is hoge inkomsten.
  Bericht 
Raymond
Master
Van statistieken kun je alles maken toch?
Hartaanvallen worden gewoon verboden, net als epilepsie en niesbuien achter het stuur.
Gelukkig gaan ze er wat aan doen. Fietsers gaan vanaf nu verlichting voeren, handen uitsteken en voorrang verlenen. Ouderen krijgen een rijverbod en jongeren gratis extra bijscholing. Goed bezig daar in Brabant.
  Bericht 
Guppenklup
Master
GertJan schreef:
Niet, want de grote bijkomstigheid van verkeers"handhaving" is hoge inkomsten.

Natuurlijk, het zal er ook dit keer wel weer op uitdraaien dat alle veilige doorgaande wegen in Brabant naar de verrekkenis worden geflitst, en dat op gevaarlijke punten gewoon doden zullen blijven vallen.
  Bericht 
Furr
Master
0 kan natuurlijk nooit. Er is altijd een maloot die met zn dronken kop tegen een boom rijdt. Das al 1 ;)
  Bericht 
viffer
Master
Dus ook voorkomen dat mensen met alcohol op gaan rijden. Ik ben het wel met je eens dat 0 niet haalbaar is, een ongeluk kan ook door een technisch mankement komen en die zijn echt niet allemaal te voorkomen.
  Bericht 
EJvL
Master
 
Of een compleet autloos jaar in Brabant?
  Bericht 
Aanhanger
Master
De grootste stijging op het moment zit in het aantal doden bij eenzijdige ongevallen met oudere fietsers, ik ben benieuwd wat men daaraan denkt te gaan doen.
  Bericht 
esgigt
Master
Hoe willen ze dat doen? Zelfs in de tijd dat er alleen paar-en-wagen reed vielen er verkeersdoden.

Maar ja, daarvoor moet je waarschijnlijk politicus zijn, om zoiets utopisch te kunnen bedenken :fp:
  Bericht 
viffer
Master
Aanhanger schreef:
ik ben benieuwd wat men daaraan denkt te gaan doen.


Zijwieltjes :kniktja:
  Bericht 
FocusWagon
Master
Ik kan het voorstel wel waarderen: Lekker hoog inzetten, want elke dode is er 1 teveel :thumb:

Ook blij dat het een campagne wordt waarin niet alleen op snelheid wordt gefocust, maar ook naar andere zaken wordt gekeken (zoals het onzichtbaar overal tussendoor vliegen van fietsers :x )

Wel jammer dat van te voren al duidelijk is dat het doel niet SMART geformuleerd is (want niet erg realistisch O:) )
  Bericht 
esgigt
Master
Maar "SMART geformuleerd" zul je bij geen enkele politicus aantreffen. (f)
  Bericht 
aapje
Master
Als iedereen maximaal 10km/h gaat rijden kom je een heel eind.
  Bericht 
Aanhanger
Master
GertJan schreef:
Zijwieltjes

Goed idee.
Vanaf 55+ zijwieltjes, helmplicht, snelheidsbegrenzer en alcoholslot op de fiets.
Dat zal best zoden aan de dijk zetten.
  Bericht 
-Joske-
Tour de Fr kenner '19 '20
Warmaster schreef:
Brabant zet in op plan voor nul verkeersdoden

1 Aprill!!!!!
  Bericht 
Christafari
Master
Warmaster schreef:
Wanneer gaan ze inzetten op 0 woninginbraken, of 0 geweldsmisdrijven?

+100
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Als Brabant volgend jaar 0 doden wil hebben, is er maar 1 oplossing. Al het verkeer, inclusief lopen, in geheel Brabant verbieden. Andere problemen zijn dan ook gelijk opgelost zoals winkeldiefstallen, berovingen, overvallen etc etc etc.

Ik ben erg benieuwd wat de kosten van dit manifest zijn en gaan worden.
  Bericht 
357kurt
Master
l.f.
  Bericht 
Raaf
Master
Er zijn hier veel bomen. En veel beschonken chauffeurs die nog naar het dorp terug moeten.
Tel de bosjes bloemen maar langs bijv. de Zundertseweg :fp:

Het gaat nog verbazingwekkend vaak goed.
  Bericht 
egeltjes
Master
Warmaster schreef:
Brabant zet in op plan voor nul verkeersdoden


Op zich is de oplossing hiervoor heel simpel. :kniktja: :kniktja:

Maar of wij dat nu leuk gaan vinden, dat alle wegen opeens opgedoekt worden, is punt 2. :roll: :roll:
  Bericht 
esgigt
Master
egeltjes schreef:
Maar of wij dat nu leuk gaan vinden

Hoezo? je kunt Brabant OOK opheffen, dan vallen er in Brabant NUL verkeersdoden :thumb: (f)
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Gewoon allemaal te voet, is meteen ook goed voor het milieu want geen uitstoot of geluidsoverlast! :thumb:
  Bericht 
esgigt
Master
wel fijnstof door slijtende schoenzolen :thumb_d:
  Bericht 
MissRis
Master
Raaf schreef:
Tel de bosjes bloemen maar langs bijv. de Zundertseweg :fp:


Precies, als ze eerst alleen al die weg afsluiten ben je al een eindje op weg met de nul doden.
Maar net wat je zegt, al het volk dat dorst had moet langs een stelletje bomen naar huis, en ja dat wil wel eens mis gaan.
  Bericht 
uniclio
Die hard
 
MissRis schreef:
Maar net wat je zegt, al het volk dat dorst had moet langs een stelletje bomen naar huis, en ja dat wil wel eens mis gaan.

Meer bomen planten is dus de oplossing. Na een paar jaar zijn al die alcoholisten dood en komen er geen nieuwe meer. Dus daarna geen ongelukken meer.
  Bericht 
MissRis
Master
uniclio schreef:
Meer bomen planten is dus de oplossing. Na een paar jaar zijn al die alcoholisten dood en komen er geen nieuwe meer. Dus daarna geen ongelukken meer.


Ik stel voor; Zeg nee tegen alcohol in het verkeer en doe allemaal mee met de nationale boomplantdag :[
  Bericht 
Fopspee(n)
Master
Lotus Omega schreef:
Gewoon allemaal te voet, is meteen ook goed voor het milieu want geen uitstoot of geluidsoverlast!

En goed voor de omzet van de hakkenbar
  Bericht 
viffer
Master
Oplossing is heel simpel, gewoon een andere woordvoerder in dienst nemen

Afbeelding
  Bericht 
bernardo A.
Master
 
Als je er geen deadline aan verbindt kan je lekker doorgaan. minder dan 100 verkeersdoden in 2015 zou realistischer zijn, tenminste als je fanatiek gaat bidden dat het wagenpark in de tussentijd veiliger worden en intensief op (brom)fietsers controleert.
Maar VVN zit erin, dus zal het beleid gebaseerd zijn op anti-autoretoriek.

Inmiddels zijn alle doorgaande wegen, op een enkele na zone 60 geworden met volop drempels en wegversmallingen.
Daar valt geen winst meer te behalen.
  Bericht 
bx gek
Master
Ze zijn er vandaag al mee bezig. :duh:
Citaat:
flitser nb a50 oss ri eindhoven thv hmp 114.8 voor afslag veghel onder viaduct 10:04:50
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
FocusWagon schreef:
Ik kan het voorstel wel waarderen: Lekker hoog inzetten, want elke dode is er 1 teveel

Helemaal realistisch of niet, dat terzijde; het voorstel kan ik ook best waarderen. De enige manier om zo'n campagne te voeren is natuurlijk op deze manier. Hoog inzetten en alles wat je wint is winst. Je kunt moeilijk een campagne leus maken: "Brabant streeft naar 50 verkeersdoden!". Nee, dat horen er 0 te zijn. Het kán natuurlijk niet, maar het idee erachter is best oké.
  Bericht 
RucphenNB
Master
Raaf schreef:
Tel de bosjes bloemen maar langs bijv. de Zundertseweg

Ik snap het niet, juist daar kan je gewoon ruim boven de 200km/h rijden zonder problemen. Zelfs al kom je een vrachtwagen tegen die half op je rijbaan rijd past het nog. :fp:
Maar goed, afgelopen nacht weer een erotische green auto minder op de weg. Dit keer waren het 3 Roemenen. :x :x
  Bericht 
Guppenklup
Master
Raaf schreef:
Tel de bosjes bloemen maar langs bijv. de Zundertseweg

Het schijnt dat radarsetjes op de A59 daar prima tegen helpen :roll:
  Bericht 
RucphenNB
Master
Guppenklup schreef:
Het schijnt dat radarsetjes op de A59 daar prima tegen helpen

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :fp: :fp: :fp:
  Bericht 
Smookey
Master
Allemaal binnenblijven dus, schrikt gelijk de inbrekers af.
  Bericht 
Guppenklup
Master
Keigek die Brabanders :roflol:
  Bericht 
RucphenNB
Master
Brabant de gekste! :lol: :lol: :lol:
  Bericht 
Groningen
Master
 
Ik zou zeggen; schaf het carnaval maar af.
  Bericht 
wildplasser
Die hard
Dit plan veroorzaakt op de lange duur overbevolking. :fp:
  Bericht 
RucphenNB
Master
Groningen schreef:
Ik zou zeggen; schaf het carnaval maar af.

Groninger zeker? :fp: :zzz:
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
A4 schreef:
Helemaal realistisch of niet, dat terzijde; het voorstel kan ik ook best waarderen. De enige manier om zo'n campagne te voeren is natuurlijk op deze manier. Hoog inzetten en alles wat je wint is winst. Je kunt moeilijk een campagne leus maken: "Brabant streeft naar 50 verkeersdoden!". Nee, dat horen er 0 te zijn. Het kán natuurlijk niet, maar het idee erachter is best oké.

Ze brullen nu iets wat helemaal niet kan. Ze hadden ook kunnen zeggen "Brabant zet in op plan voor xx% minder verkeersdoden" Dat is namelijk wel realistisch.
  Bericht 
plop
Master
uniclio schreef:
Meer bomen planten is dus de oplossing. Na een paar jaar zijn al die alcoholisten dood en komen er geen nieuwe meer. Dus daarna geen ongelukken meer.

die zijn te dun, kunnen ze beter die 1100 bomen die bij bleiswijk weg moeten verplaatsen naar brabant.
  Bericht 
Raaf
Master
MissRis schreef:
Precies, als ze eerst alleen al die weg afsluiten ben je al een eindje op weg met de nul doden.
Maar net wat je zegt, al het volk dat dorst had moet langs een stelletje bomen naar huis, en ja dat wil wel eens mis gaan.

Vergis je niet. Ik heb NUL medelijden met iemand die zichzelf om een boom vouwt omdat hij zo nodig beschonken moest rijden. Dat ligt niet aan de weg, en de alternatieve wegen zijn echt niet veiliger.
Als de bomen aan de andere kant van de slootjes staan dan heb je een stuk minder doden, en betere zichtlijnen zodat je nog harder kan O:) .
Jammer genoeg zijn ze het regelmatig niet zelf die het tijdige voor het eeuwige verwisselen.

Rijden onder invloed op de betreffende wegen is vragen om ellende. En als het mis gaat vergeeft een boom niets. Dat weten de meesten, maar toch snappen sommigen het niet. Ik ken een gevalletje bezopen tegen een boom, op de terugweg van een begrafenis van een meid die een week daarvoor door haar bezopen vriend tegen een boom geplet was. Chapeau! Haar dood heeft zin gehad :nono:
  Bericht 
okkiwokki
Master
Raaf schreef:
Als de bomen aan de andere kant van de slootjes staan dan heb je een stuk minder doden, en betere zichtlijnen zodat je nog harder kan O:) .

Maar het zicht op het wegverloop wordt dan een stuk minder.
  Bericht 
RucphenNB
Master
Raaf schreef:
Rijden onder invloed op de betreffende wegen is vragen om ellende. En als het mis gaat vergeeft een boom niets. Dat weten de meesten, maar toch snappen sommigen het niet. Ik ken een gevalletje bezopen tegen een boom, op de terugweg van een begrafenis van een meid die een week daarvoor door haar bezopen vriend tegen een boom geplet was. Chapeau! Haar dood heeft zin gehad


Op de zundertseweg/rucphenseweg ben ik tot nu toe in mijn leven 6 vrienden verloren. Of dat moeilijk was? Ja en nee, ze waren allen gewaarschuwd en niet zomaar 1 keer. Heb ik medelijden met hun? Nee, wel met diegene die achter zijn gebleven.
Het spijt me zeer, maar van alle 6 vind ik het natuurlijke selectie. Als je zo vaak gewaarschuwd bent en je wuift het lachend weg, vraag je er naar mijn idee om. Ik word nog steeds met regelmaat gewaarschuwd door pa of ma als ik weer eens een rondje ga testen met de BMW. :oops:

http://g.co/maps/g767p
  Bericht 
egeltjes
Master
Kan brabant nu mooi samenwerken met overijssel ... om alle wegen te sluiten.
  Bericht 
esgigt
Master
Opheffen die provincies (overbodige bestuurslaag) ...

hebben ze ook gelijk 0 verkeersdoden :thumb:
  Bericht 
DikkeDiesel
Master
En nu maar hopen dat door de controles op de A50 niemand meer al snurkend achter het stuur het talud in rijdt :fp:
  Bericht 
plop
Master
RucphenNB schreef:
Op de zundertseweg/rucphenseweg ben ik tot nu toe in mijn leven 6 vrienden verloren. Of dat moeilijk was? Ja en nee, ze waren allen gewaarschuwd en niet zomaar 1 keer. Heb ik medelijden met hun? Nee, wel met diegene die achter zijn gebleven.
Het spijt me zeer, maar van alle 6 vind ik het natuurlijke selectie. Als je zo vaak gewaarschuwd bent en je wuift het lachend weg, vraag je er naar mijn idee om. Ik word nog steeds met regelmaat gewaarschuwd door pa of ma als ik weer eens een rondje ga testen met de BMW.

dat is een hele goeie instelling, anders ga je er zelf aan kapot.
ze wisten het gevaar en hebben dat aanvaard en bekocht met de dood, niemand anders schuldig dan hun zelf (althans dat begrijp ik uit je verhaal).
en wees blij met je ouders, ze willen dat je zo lang mogelijk van je hobby kan genieten, tevens houden ze je alert.
 Pagina 1 van 1  [ 50 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy