Pagina 1 van 3  [ 133 berichten ]
  Bericht 
salush
Master
Citaat:
VERKEERSCHAOS VERWACHT: A2 OP DEIL DICHT

29 juni 2011, 05:12
De A2 is op het knooppunt Deil afgesloten na een incident om even na vier uur. Beide wegen zijn vermoedelijk de hele ochtendspits afgesloten. Verwacht wordt dat de A2 niet eerder dan om 10:00 uur wordt vrijgegeven.

Volgens de politie heeft er rond 03:00 uur vannacht een overval plaatsgevonden op een geldtransportbedrijf in Amsterdam-Zuidoost. De daders zijn via de A2 richting het zuiden in twee auto's op de vlucht gegaan. Bij Waardenburg is één van de voertuigen gecrasht en in brand gevlogen waarna ze een nietsvermoedende automobilist met hun wapens tot stoppen dwongen en met diens auto verder richting Eindhoven vluchtte. De politie heeft dit zojuist bevestigd.

Omdat twee voertuigen die bij het incident zijn betrokken tegen de middengeleider staan, zijn beide rijbanen van de A2 afgesloten. Aanvankelijk werd gemeld dat ook de A15 afgesloten zou zijn, maar dat is niet het geval. Wel zijn alle verbindingswegen vanaf de A15 naar de A2 gesloten, het verkeer op de A15 kan alleen rechtuit.

De VID verwacht een verkeerschaos als gevolg van de afsluitingen: de snelwegen verwerken heel veel verkeer en de alternatieve A27 kan dat verkeer niet verwerken. Weggebruikers worden aangeraden de wijde omgeving van Deil te mijden.

Weggebruikers die van Oost naar West of andersom moeten, kunnen gebruik maken van de A12 of de A50/A59. Weggebruikers van Noord naar Zuid en andersom kunnen het best via de A16 of de A50 rijden. Afhankelijk van de duur van de afhandeling van het incident zal de afsluiting heel veel impact hebben.


http://vid.nl/Nieuws/article/VID.2011.180.01

Heftig, zag het vanochtend dat alle doorgaande rijstroken gesloten waren. Moest een rood kruis negeren om de A2 op te rijden naar het noorden vanaf de A15. De snelweg nog nooit zo rustig gezien op een woensdag ochtend.

Vanaf de A15 kan je dus wel naar de A2 in het noorden (artikel is daar niet juist).
  Bericht 
gabberhead
Master
Holy crap :o

Ben ik even blij dat ik besloten heb om vandaag thuis te werken. Anders zou ik vandaag een reistijd (enkele reis) van zeker een uur of drie gehad hebben.
  Bericht 
Arno
Master
Ik ga richting Eindhoven, maar mijn collega die er om 9 uur moet zijn gaat dat vast niet halen ;)
  Bericht 
Toolman30
Master
Citaat:
Achtervolging na gewelddadige overval
WAARDENBURG - In Amsterdam Zuid-Oost is rond drie uur woensdagochtend door meerdere personen een professioneel geldvervoersbedrijf overvallen.

Tijdens de overval gebruikten de daders explosieven en schoten ze met automatische wapens op de politie.


Citaat:
Een auto met voortvluchtige criminelen, die eerder op de nacht een geldvervoersbedrijf in Amsterdam hadden overvallen, crashte op de snelweg. Dat meldden de politie en de ANWB.

De overvallers zijn na een wilde achtervolging door het land ontkomen. Dat zei een woordvoerder van de politie. De politie raakte ze in de omgeving van Eindhoven kwijt.


Het is er wel professioneel en goed gepland aan toe gegaan. :o

Bron: Nu.nl
  Bericht 
Archiebald
Master
Is er al bekend welk geldvervoersbedrijf er is overvallen?
  Bericht 
Ducantoni
Master
Ik had het 'geluk' dat ik er nog net langs kon, op dat moment was in noordwaartse richting alleen de uiterst linkerrijstrook afgekruist.
Toen leek het alleen om een brandende auto te gaan.
  Bericht 
Toolman30
Master
Citaat:
Overvallers ontkomen na achtervolging.

De overvallers van een geldtransportbedrijf in Amsterdam zijn na een wilde achtervolging door het land ontkomen. Dat zei een woordvoerder van de politie. De politie raakte ze in de omgeving van Eindhoven kwijt. Er zijn voor zover bekend geen gewonden gevallen. ?Dat mag een wonder heten gezien het aantal keren dat op de politie is geschoten?, aldus de woordvoerder.

De daders gingen er na de overval met zeer hoge snelheid vandoor richting Gelderland. Ze bedreigden na een ongeluk op de A2 bij Waardenburg een automobilist met een automatisch wapen en ontvreemdden zijn auto. De snelweg is afgezet, evenals de plek van de overval in Amsterdam Zuid-Oost.

Bij de overval werden explosieven gebruikt en de daders hadden automatische wapens, waarmee meerdere keren op de politie is geschoten. ?Het is een wonder dat niemand gewond is geraakt.?

Het ging om meerdere daders, hoeveel wil de politie niet zeggen. De overvallers gingen er met onbekende buit vandoor.


Auto ziet er goed uitgefikt uit.
Bron: De Telegraaf
  Bericht 
esgigt
Master
Zullen ze zelf wel in de fik gestoken hebben om sporen te vernietigen...
  Bericht 
Broadie
Master
Kwam vanochtend rond 06:00 u over de A15 langs knooppunt Deil in richting Nijmegen. De afslagen naar de A2 waren in beide richtingen door de politie geblokkeerd. De A2 was inderdaad volkomen leeg, wat uitzonderlijk is, ook om dat tijdstip.

Maar goed dat ik niet spontaan had besloten over de N210 en de A2 bij Nieuwegein te komen. Dan had ik over de Lek moeten zwemmen :huh: .
  Bericht 
Guppenklup
Master
Gelukkig hebben we een goed onderliggend wegennet dat calamiteiten zoals deze kan opvangen :x :x

Oh nee, wacht, dat is duurzaam gedebiliseerd waarbij omrijdend verkeer gecriminaliseerd is tot sluipverkeer :fp:
  Bericht 
Raymond
Master
Guppenklup schreef:
Oh nee, wacht, dat is duurzaam gedebiliseerd waarbij omrijdend verkeer gecriminaliseerd is tot sluipverkeer :fp:

vandaag de meldingen maar eens in de gaten houden op deze 'sluip'wegen.
  Bericht 
Kiwi45
Master
Guppenklup schreef:
Gelukkig hebben we een goed onderliggend wegennet dat calamiteiten zoals deze kan opvangen :x :x

:respect:
Exact wat we hier inderdaad al jaren roepen: zorg nou eens dat er een fatsoenlijk onderliggend wegennet is.

En dit soort schurken moet je natuurlijk niet met een auto achtervolgen, wat is er mis met een Apache? Zal toch iets meer indruk maken.
  Bericht 
salush
Master
Guppenklup schreef:
Gelukkig hebben we een goed onderliggend wegennet dat calamiteiten zoals deze kan opvangen

Op zich heb je op het betreffende stuk wel een goed alternatief. Bij Geldermalsen eraf, via de Boutensteinseweg (kaarsrechte weg, dus 60km zone) kan je naar Waardenburg.

Maar snelwegverkeer wordt (bijna) nooit via het onderliggende wegennet omgeleidt, want dat willen die wegbeheerders niet.
  Bericht 
Raymond
Master
Ik vond die woordvoerder op de radio wel een verademing. Niks 'wij kunnen hangende het onderzoek niks zeggen' etc., maar gewoon antwoord geven.
  Bericht 
Kiwi45
Master
Raymond schreef:
Niks 'wij kunnen hangende het onderzoek niks zeggen' etc., maar gewoon antwoord geven.

Dan zal die binnenkort wel weggepromoveerd worden tot flitsboa.....
  Bericht 
Broadie
Master
Kiwi45 schreef:
wat is er mis met een Apache? Zal toch iets meer indruk maken.
Zijn er in Volkel geen Apaches gestationeerd? Die hadden wel indruk gemaakt :woop: Afbeelding
salush schreef:
Maar snelwegverkeer wordt (bijna) nooit via het onderliggende wegennet omgeleidt, want dat willen die wegbeheerders niet.
Er was anders wel heel veel sluipverkeer over de N830 vanuit Waardenburg. Die mensen volgden waarschijnlijk hun TomTom. Maar wel raar dat ze dan de N327 namen, richting Leerdam. Zo zijn ze niet echt veel opgeschoten :schudnee: .
  Bericht 
Tweebel
Master
Ik heb genoten vanochtend, 4 banen breed asfaltgenot en vanaf Deil tot Everdingen bijna niemand op de weg!
  Bericht 
Glorfindel
Pro
Archiebald schreef:
Is er al bekend welk geldvervoersbedrijf er is overvallen?
Brinks
Kiwi45 schreef:
wat is er mis met een Apache?

Misschien dat die niet kon opstijgen vanwege het weer? In dat geval, goeie planning ...
  Bericht 
esgigt
Master
Glorfindel schreef:
Misschien dat die niet kon opstijgen vanwege het weer?

electriciteitskabels in de buurt? :fp:

Overigens meen ik me iets te herinneren over juridische beletsels om militaire middelen tegen burgers in te zetten. (had de inzet van een Apache persoonlijk wel kunnen waarderen, zeker als de piloot ook even met de Gatling had mogen spelen)
  Bericht 
Broadie
Master
Glorfindel schreef:
Misschien dat die niet kon opstijgen vanwege het weer?
Helikopters vliegen bij weer en wind. Ook bij heel veel wind. Kost alleen meer brandstof. Alleen niet zo graag bij mist.

Heeft de politie geen helikopters?
  Bericht 
esgigt
Master
ja, onbewapend, dus dat zet geen zoden aan de dijk als je zelf automatische wapens hebt.
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
Nou ja goed, het komt er dus eigenlijk onderaan de streep op neer dat er weer wat leipe criminelen ontsnapt zijn wegens falend politieoptreden. Gelukkig zijn ze wel goed in andere dingen :x
  Bericht 
esgigt
Master
Waarin zijn ze dan wel goed? :honger:
  Bericht 
Kiwi45
Master
esgigt schreef:
Waarin zijn ze dan wel goed? :honger:

Ehhhh, de Nederlandse politie heeft een aantal zaken waar ze heel goed in is.
Om maar even een lijstje te maken:
- Het belonen van (interim-)managers
- Het voor heel veel geld aanschaffen van niet-werkende ICT-systemen
- Het afschuiven van verantwoordelijkheden
- Het moeilijk maken van het doen van aangifte
- Het niet-aanpakken van overlastgevers
- Het ontlopen van schiet- en rijvaardigheidstraining
- Het verkeerd opmaken van dossiers in strafzaken, zodat de verdacht vrij gelaten kan worden

En dan ben ik vast nog wel iets vergeten....
  Bericht 
MRE
Master
Broadie schreef:
Heeft de politie geen helikopters?


Jawel, die worden ingezet om het inhaalverbod voor vrachtverkeer te handhaven. Je weet toch wel dat zoiets veeeel belangrijker is dan een overval op een geldtransport :x

Echt het lijkt er wel op alsof de politie niks kan in dit land. Vrachtverkeer nauwlettend in de gaten houden middels in heli kan wel, maar er kan geen heli de lucht in om de overvallers te blijven volgen tot dat er een AT of BBE of iets dergelijks arriveert.

Kijk je 's avonds op de tv naar de Politie op je hielen dan zie je dat ze in de UK al een heli de lucht in sturen voor een simpele carjacker die probeert te vluchten. IR camera erbij zodat hij ook in het struikgewas goed opvalt, paar echte vakmensen van de politie erbij en zaak opgelost. Hier kan dat niet, zal ook wel weer met te veel regeltjes te maken hebben. Gelukkig hoef je voor een snelheidscontrole maar een simpel formuliertje in te vullen :x
  Bericht 
Glorfindel
Pro
Kiwi45 schreef:
En dan ben ik vast nog wel iets vergeten....

Ik zou zeggen, kijk hierrr voor meer inspiratie.
  Bericht 
kippenborst
Master
waarom word de complete snelweg afgezet. dat kost toch weet ik hoeveel? (al is het indirect)
ik snap wel dat er een onderzoek wordt gedaan, maar waarom dan gelijk helemaal de snelweg afsluiten? er is toch niemand gewond? Gisteren (of was het al weer eergisteren) bij dat legerbusje,vrachtwagen etc op de A2 is logisch maar hier?
  Bericht 
-Joske-
Tour de Fr kenner '19 '20
MRE schreef:
Kijk je 's avonds op de tv naar de Politie op je hielen dan zie je dat ze in de UK al een heli de lucht in sturen voor een simpele carjacker die probeert te vluchten. IR camera erbij zodat hij ook in het struikgewas goed opvalt, paar echte vakmensen van de politie erbij en zaak opgelost. Hier kan dat niet, zal ook wel weer met te veel regeltjes te maken hebben. Gelukkig hoef je voor een snelheidscontrole maar een simpel formuliertje in te vullen :x

+1
  Bericht 
esgigt
Master
Kost allemaal geld en levert niks op... CJIB kan in dit geval zelfs zijn 6 Euri administratiekosten niet innen.... :boos:
  Bericht 
Bussloo
Master
Ik voorspel dat we dit soort zaken de komende tijd vaker gaan lezen. Door verkeerde prioriteitstelling is er op cruciale momenten een onderbezetting en de communicatie tussen de korpsen is ondermaats. Anders waren de snelwegen wel hermetisch afgesloten, de A2 met zijn waterkeringen is hier uitermate geschikt voor.

esgigt schreef:
Overigens meen ik me iets te herinneren over juridische beletsels om militaire middelen tegen burgers in te zetten. (

Tenzij er een noodverordening geldt. Tijdens de wateroverlast in Limburg (1993/1994) moesten we (dienstplichtig militairen) het geëvacueerde gebied bewaken tegen plunderaars. Hierbij was het gebruik van het vuurwapen toegestaan.

Overigens, als je met mitrailleurs gaat rondschieten ben je in mijn ogen geen (brave) burger meer maar een terrorist. Laat ze anders een heli met een EMP inzetten :)
  Bericht 
Jeroen87
Die hard
 
Bussloo schreef:
Anders waren de snelwegen wel hermetisch afgesloten, de A2 met zijn waterkeringen is hier uitermate geschikt voor.


Die waterkering laat je niet door aan een touwtje trekken naar beneden donderen hoor. :lol:
  Bericht 
BB
F1 kenner '19
Ik kwam vanmorgen bij Zaltbommel bij de A2 aan... 3 kruizen. Doorgereden over de N322 richting Tiel om de PWA-brug over te gaan. Wát een drama! Op A15 mijn collega uit Tiel gebeld over wat sluipinfo om in Waardenburg te komen. Ben via landweggetjes perfect bij kantoor gekomen. Waardenburg in en uit van en naar Meteren stond muurvast!
  Bericht 
Marten320TD
Master
 
Broadie schreef:
Die mensen volgden waarschijnlijk hun TomTom. Maar wel raar dat ze dan de N327 namen, richting Leerdam. Zo zijn ze niet echt veel opgeschoten :schudnee: .


Tsja.... die tomtom weet niets van afsluitingen, en de meesten volgen stomweg hun tomtom. Sterker nog: er zijn teveel mensen die geeneens meer een kaart en/ of stratenboek in de auto hebben en volledig blind varen op dat elektronische kastje. Als je hen vraagt waar ze zitten hebben ze totaal geen idee: het kan Friesland zijn, of Zeeland, met als dichtstbijzijnde plaats: "procain sortie".

Of een politiehelikopter het verhaal anders had gemaakt weet ik niet. Die zijn volgens mij niet echt bestand tegen kogels uit automatische wapens. Ik had niet in de schoenen van die agenten willen staan: met je klappertjespistool (en onvoldoende schietvaardigheid) tegen automatische wapens. In dit geval had idd een Apache beter geweest. (Hoewel die ook niet beter wordt van een RPG. Als je het toch over een wapenwedloop wil hebben).
  Bericht 
Tweebel
Master
Marten320TD schreef:
Of een politiehelikopter het verhaal anders had gemaakt weet ik niet. Die zijn volgens mij niet echt bestand tegen kogels uit automatische wapens


Die volgen van veilige hoogte met hun camera keurig de boefjes, zodat een tot de tanden bewapen AT-team met gepast geweld tot arrestatie kan overgaan.
  Bericht 
Archiebald
Master
Tweebel schreef:
zodat een tot de tanden bewapen AT-team met geweld tot arrestatie kan overgaan.


Dit soort tuig mogen ze wat mij betreft aanpakken met wat ze maar hebben... Risico van het vak zeggggggg maaaaarrrrrrrrr.

Om ze daarna een enkeltje Osama te geven :dag:
  Bericht 
BB
F1 kenner '19
PolitieGLZAansluitingen van A15 op A2 zijn vrijgegeven. Politie-onderzoek wordt voortgezet door @politieaa. ^FV
  Bericht 
Broadie
Master
Marten320TD schreef:
In dit geval had idd een Apache beter geweest.
Die hadden wel eventjes op kilometers afstand een Hellfire op die zware jongens afgevuurd 8) . Als de A2 toch leeg was, zou geen onschuldige burger eronder hebben hoeven te lijden.
Behalve dan het wegdek, dat zou dan wel een opknapbeurtje kunnen verdragen :wink: .

Hoe lang zou het hebben geduurd om zo´n Apache van Volkel of Gilze-Rijen te scramblen? Zou toeval zijn geweest, die jongens zullen wel geen surveillance-taak hebben.
Maar dat weten anderen veel beter.
  Bericht 
MRE
Master
Marten320TD schreef:
Of een politiehelikopter het verhaal anders had gemaakt weet ik niet. Die zijn volgens mij niet echt bestand tegen kogels uit automatische wapens


A: Die volgen op een hoogte dat het niet of nauwelijks gevaar oplevert
B: Probeer eens uit een rijdende auto, hws met hoge snelheid, iets te raken met een automatisch wapen. Gaat je echt niet lukken, tenzij je Rambo of Chuck Norris bent en met 1 hand een M-60 kan afvuren.
  Bericht 
Guppenklup
Master
OK, de politie heeft nu in totaal 6 uur de A2 geblokkeerd gehouden voor 'onderzoek'. Mocht nu blijken dat dit (wederom) geen ene zier oplevert, krijgen de gedupeerde automobilisten dan een tegoetkoming voor de geleden schade?
  Bericht 
BB
F1 kenner '19
MRE schreef:
tenzij je Rambo of Chuck Norris bent en met 1 hand een M-60 kan afvuren

:lol: :lol: :lol:

:thumb:
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
Guppenklup schreef:
Mocht nu blijken dat dit (wederom) geen ene zier oplevert,

Het levert geen ene zier op, aangezien de daders ergens in België of Luxemburg lachend hun geld aan het tellen zijn.
  Bericht 
esgigt
Master
Guppenklup schreef:
krijgen de gedupeerde automobilisten dan een tegoetkoming voor de geleden schade?

Da's een open deur....
  Bericht 
Tweebel
Master
Toch liever dat ze wel onderzoek doen dan geen onderzoek, ik wil nou niet direct de politie de schuld geven van een overval...
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Broadie schreef:
Hoe lang zou het hebben geduurd om zo´n Apache van Volkel of Gilze-Rijen te scramblen? Zou toeval zijn geweest, die jongens zullen wel geen surveillance-taak hebben.
Maar dat weten anderen veel beter.

QRA (Quick Reaction Alert) word alleen gedraaid door een 2-tal F16's van Leeuwarden of Volkel (bij toerbeurt).
  Bericht 
Tilbo
Respect
 
Het inzetten van een Apache is wel eens gebeurd. In Tilburg was een overval gepleegd en een Apache vanuit vliegbasis Gilze-Rijen heeft toen ondersteuning verleend bij de aanhouding op de A58.
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
overdag kan dat, omdat er dan personeel op de basis aanwezig is :kniktja:

's-Nachts en in het weekend gaat dat behoorlijk lang duren voor alle noodzakelijke manschappen opgetrommeld en aanwezig zijn.
  Bericht 
Hulle
Nieuwkomer
 
Tilbo schreef:
Het inzetten van een Apache is wel eens gebeurd. In Tilburg was een overval gepleegd en een Apache vanuit vliegbasis Gilze-Rijen heeft toen ondersteuning verleend bij de aanhouding op de A58.

Dit was tijdens de openingstijden van de basis. Er was toen al een Apache in de lucht voor een trainingsvlucht.

In de nacht wordt er nooit gevlogen vanaf Gilze-Rijen. Er is geen QRA zoals op de F-16 vliegvelden dus voordat er piloten en grondpersoneel is zal het te laat zijn.
  Bericht 
Red-Bull
Die hard
 
In Amerika beuken ze de auto van de weg af; kunnen ze dat hier ook niet doen? Ook daar worden ze beschoten in hun auto, maar daarentegen rijden ze daar dan ook met een auto of 7. Met hoeveel auto's zijn ze hier achter die gasten aan gegaan?
  Bericht 
Broadie
Master
En er werd geen F16 gescrambled? :nah:
Die had met een Maverick korte metten gemaakt met die boeven 8) .
Had mooi gestaan op het 20:00 uur-journaal: Nederlandse F16 schiet geldtransport-overvallers naar het hiernamaals.
RWS is tot morgenvroeg bezig met het dichten van de krater in de A2 :wink: .
  Bericht 
esgigt
Master
Broadie schreef:
RWS is tot morgenvroeg bezig met het dichten van de krater in de A2 .

:fp:
 Pagina 1 van 3  [ 133 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy