▼
[ 41 berichten ]
Bedenk wel het volgende: een hoop telefoons laten een piepje horen om de x secondes, om de tegenpartij erop te attenderen dat het gesprek wordt opgenomen. Probeer dit eerst uit, of dit inderdaad zo is. Op mijn Nokia N95, heb ik "Xelnex Lite" geïnstalleerd. Hiervoor heb ik ook keurig betaald, wat het geringe bedrag van nog geen 15 PLeuro, ook wel waard was. Deze util neemt standaard ieder gesprek op, of het nu uitgaand of inkomend is, maakt niks uit. Hij slaat het tevens keurig in mappen per maand op, en als naam krijgt het gesprek de datum en tijd mee. Het mooiste van deze util is: hij laat geen piepjes horen aan de tegenpartij. Hij slaat het in het AMR formaat op, wat bijna geen ruimte in beslag neemt.
Kijk hier maar verder voor info.
Nee hoor, in de wet staat maar één verplichting en dat is dat één van de partijen op de hoogte is.
Dna heeft wel gelijk..
Beste Spooler,
Er moet inderdaad een partij op de hoogte zijn van het feit dat het gesprek word opgenomen. Dat is echter wel de partij welke word opgenomen..oftewel als je een gesprek gaat opnemen moet je de andere partij daarvan in kenis stellen..
Lijkt me duidelijk genoeg
Marcje, kun je ook aangeven welke wettelijke bepaling dat is? (Heb er zelf wel naar gezocht, maar nooit kunnen vinden)
Daar heb ik absoluut geen probleem mee.
Goed stel mijn naam is Jan Jansen o.i.d. hoe kan de ondervrager weten dat hij de juiste persoon aan de lijn heeft?
Als je belt dan worden alle nummers in m,n telefoonboek aangegeven als wie er bekend en niet bekend is, ook op de huislijn.
Wanneer er een afgeschermd nummer of private nummer probeert te bellen dan is dit via de providers geblokkeerd.
Bij een nummer dat je niet in je telefoonboek hebt neem ik altijd een beetje vreemd op:zoals dit is de concierge van of met dan noem je het nummer van de aansluiting.
Wat ook goed werkt is gewoon in het arabisch of wat voor een wazige taal
antw: Ik ben van die en die en ik wil praten met xxx, bent u xxx ?
Je geeft een wazig antwoord terug en reutelt nog wat dwaze dingen en legt dan op.
Is dat strafbaar?
Tuurlijk weten ze je je naam en nummer maar wie er ook daadwerkelijk opneemt ?
A: hoe identificeert de vrager zich?
B: hoe kan de vrager aantonen dat jij de juiste persoon bent voor een telefonisch verhoor?
C: Is de beantwoorde verplicht zich te identificeren ?
D: Wie verifieert dit ? (als 3 de partij)
Grappig feit is dat bij stemanalyse elektronisch of door bekenden en onbekenden niet vastgesteld kan worden of ze mij of m,n vader aan de lijn hebben gehad.
Wat is het criterium ?
Nee hoor, het opnemen zelf is absoluut niet strafbaar. Pas als je het gesprek openbaar gaat maken zul je de andere partij op de hoogte moeten stellen, maar dat is uiteraard pas na het gesprek.
Mensen systematisch via ongeoorloofde methodes mensen verklaringen proberen af te laten leggen, verdienen niet beter.
Ik heb het zelf ook via blauwe tand gedaan. Ik neem aan dat je Nokia PC-Suite hebt?
Ik geloof per definitie niet dat het de politie is die belt......
Oftewel: Van welk bureau belt U?
Wat is Uw naam?
Goed ik bel u zo terug op dat bureau.
(En als die bureau's geen telefoonnr. hebben volgens de telefoongids hebben ze pech)
Daarna de vragen die Mofkap zo fraai geformuleerd heeft.
Dan ben ik bang, dat ik je niet verder kan helpen. Ik heb alleen gebruikerservaring opgedaan met de N95. Je zou het via blauwe tand, gewoon moeten proberen te verzenden naar je toestel. Kijken of hij vanzelf in de installatiemodus schakelt. Misschien kan je HIER om hulp vragen, het is tenslotte een Nokia forum.
Succes in ieder geval.
Ik had zelf ook enkele gratis opname-apps geprobeerd, maar die kleredingen laten allemaal een piep horen. De eerder door mij gegeven tip van Xelnex lite, is eigenlijk nog het beste. De eenmalige uitgave die je hebt aan dat programma, is bijna 15 PLeuro. Ikzelf heb er geen spijt van gehad, omdat hij gewoon IEDER gesprek vastlegt, inkomend of uitgaand, geheel automatisch en wordt ook gestart als je de N95 weer aanzet. Het is gewoon verrekte handig dat hij alles vastlegt, kan je later terugluisteren als je twijfelt wat iemand nu gezegd heeft. Dat is ook ideaal bij een routebeschrijving, of een uitleg ergens over. Kan je gewoon weer terugluisteren.
Helaas kan het niet op deze telefoon, omdat deze niet met een besturingsprogramma (symbian) werkt.
Kaboutertjes?
▲
[ 41 berichten ]
burpman
Master
dna schreef:
Ik heb een opname functie op mijn telefoon, stel dat hij me belt dan neem ik het gesprek op.
Bedenk wel het volgende: een hoop telefoons laten een piepje horen om de x secondes, om de tegenpartij erop te attenderen dat het gesprek wordt opgenomen. Probeer dit eerst uit, of dit inderdaad zo is. Op mijn Nokia N95, heb ik "Xelnex Lite" geïnstalleerd. Hiervoor heb ik ook keurig betaald, wat het geringe bedrag van nog geen 15 PLeuro, ook wel waard was. Deze util neemt standaard ieder gesprek op, of het nu uitgaand of inkomend is, maakt niks uit. Hij slaat het tevens keurig in mappen per maand op, en als naam krijgt het gesprek de datum en tijd mee. Het mooiste van deze util is: hij laat geen piepjes horen aan de tegenpartij. Hij slaat het in het AMR formaat op, wat bijna geen ruimte in beslag neemt.
Kijk hier maar verder voor info.
Figlio ideale
Master
Ik dacht dat het overigens zowieso verplicht is om de tegenpartij ervan op de hoogte te stellen dat het gesprek opgenomen wordt, doe je dit niet dan is het niet rechtsgeldig in een zaak.
Tukker_Pat
Juridisch specialist
Dat speelt toch niet. Ik raadt je aan om NIET te bellen en je ook NIET te laten bellen.
MofkaP
Juridisch specialist
Zelf bellen niet.
Laten bellen dat kun je niet voorkomen.
Alleen moet je wel weten wat je zegt.
Niet antwoorden maar zelf vragen stellen en het gesprek leiden (als je dat kunt).
Eerst: voordat u verder gaat een ongenblik aub dan kan ik de band starten.
Hier ben ik weer, wat aardig dat u belt.
Hoe is u naam precies, kunt u dat even spellen?
Wat is uw functie? Bij welk bureau? Wat is uw rang?
Wilt u de naam en het rechtstreekse telefoonnummer geven van uw leidinggevende, zodat ik uw opgave kan controleren?
Zo nee? Gesprek onmiddellijk beëindigen.
Het spijt me voor u maar ik u verder niet helpen. Kennelijk wenst u niet dat ik uw gegevens verifieer. U kunt wel zoveel zeggen wie u bent en vertegenwoordigt. Prettige dag verder, grappenmaker.
Hoe heeft u mijn telefoonnummer verkregen?
Waarover gaat het, hoe kan ik u van dienst zijn?
Aha, het is een klacht. Wie heeft die klacht ingediend?
Dat wilt u niet zeggen. Verwacht u van mij in alle redelijkheid dat ik in ga op een anomieme klacht?
Rijgedrag? Is diegene deskundig om dat te beoordelen.
Heeft u onderzoek gedaan naar die (vermeende) deskundigheid?
In welke hoedanigheid word ik gebeld? Is dit een telefonisch verhoor of een verzoek om informatie? Ben ik verdachte, getuige of getuige-deskundige of anderszins?
Vanuit welke wettelijke bevoegdheid belt u mij?
Kunt u even de relevante artikelen uit strafvordering noemen waarop die bevoegdheid is gebaseerd?
Ik zou het op prijs stellen als u uw vragen schriftelijk aan mij formuleert. Door uw telefoontje verkeer ik in een dusdanige emotionele toestand dat u zult begrijpen dat ik niet terstond op uw vragen kan antwoorden.
Goede middag en een prettige dienst verder.
Ik vermoed dat het gesprek al eerder afgelopen is.
Laten bellen dat kun je niet voorkomen.
Alleen moet je wel weten wat je zegt.
Niet antwoorden maar zelf vragen stellen en het gesprek leiden (als je dat kunt).
Eerst: voordat u verder gaat een ongenblik aub dan kan ik de band starten.
Hier ben ik weer, wat aardig dat u belt.
Hoe is u naam precies, kunt u dat even spellen?
Wat is uw functie? Bij welk bureau? Wat is uw rang?
Wilt u de naam en het rechtstreekse telefoonnummer geven van uw leidinggevende, zodat ik uw opgave kan controleren?
Zo nee? Gesprek onmiddellijk beëindigen.
Het spijt me voor u maar ik u verder niet helpen. Kennelijk wenst u niet dat ik uw gegevens verifieer. U kunt wel zoveel zeggen wie u bent en vertegenwoordigt. Prettige dag verder, grappenmaker.
Hoe heeft u mijn telefoonnummer verkregen?
Waarover gaat het, hoe kan ik u van dienst zijn?
Aha, het is een klacht. Wie heeft die klacht ingediend?
Dat wilt u niet zeggen. Verwacht u van mij in alle redelijkheid dat ik in ga op een anomieme klacht?
Rijgedrag? Is diegene deskundig om dat te beoordelen.
Heeft u onderzoek gedaan naar die (vermeende) deskundigheid?
In welke hoedanigheid word ik gebeld? Is dit een telefonisch verhoor of een verzoek om informatie? Ben ik verdachte, getuige of getuige-deskundige of anderszins?
Vanuit welke wettelijke bevoegdheid belt u mij?
Kunt u even de relevante artikelen uit strafvordering noemen waarop die bevoegdheid is gebaseerd?
Ik zou het op prijs stellen als u uw vragen schriftelijk aan mij formuleert. Door uw telefoontje verkeer ik in een dusdanige emotionele toestand dat u zult begrijpen dat ik niet terstond op uw vragen kan antwoorden.
Goede middag en een prettige dienst verder.
Ik vermoed dat het gesprek al eerder afgelopen is.
Tukker_Pat
Juridisch specialist
Ja, maar zo hoort het wel. MofkaP maakt er geen lolletje van, dit is dé manier om het te doen. Ik krijg veel vragen over telefonische verhoren, en je staat versteld wat ze je achteraf in de schoenen schuiven.
MofkaP en ik hebben op dit moment iemand die zo groen als gras was maar dankzij ons beider hulp inmiddels de vloer aanveegt met ambtenaren die bellen vanuit een bevoegdheid tot telefonisch horen. Dat resulteerde in een eisvan het OM ter zitting tot vrijspraak. (helaas had de rechter die nacht niet geneukt en wil hij meer onderzoek......)
Kleinste advies; antwoord kort, dus met ja of nee. Dan kan je bijna nooit te veel zeggen. Vinden ze je antwoord onvoldoende dan vragen ze wel door. Wees assertief en echt, doe het zoals MofkaP het omschrijft, ze maken anders gehakt van je.
MofkaP en ik hebben op dit moment iemand die zo groen als gras was maar dankzij ons beider hulp inmiddels de vloer aanveegt met ambtenaren die bellen vanuit een bevoegdheid tot telefonisch horen. Dat resulteerde in een eisvan het OM ter zitting tot vrijspraak. (helaas had de rechter die nacht niet geneukt en wil hij meer onderzoek......)
Kleinste advies; antwoord kort, dus met ja of nee. Dan kan je bijna nooit te veel zeggen. Vinden ze je antwoord onvoldoende dan vragen ze wel door. Wees assertief en echt, doe het zoals MofkaP het omschrijft, ze maken anders gehakt van je.
MofkaP
Juridisch specialist
Laat ik het zo zeggen;
De tijd dat de politie je beste vriend is, die ligt al geruime tijd achter ons.
Zij hebben maar één doel en dat is scoren.
Dat is één van de doelstellingen in de prestatieovereenkomsten.
Dat de zuivere waarheidsbevinding daarbij vaak op de achtergrond raakt dat schijnt niet zo relevant te zijn.
Heeft allemaal te maken met ethiek en integriteit.
De goeden niet te na gesproken, maar ik krijg steeds meer de indruk dat die zo langzamerhand het in zijn mentaliteit krakende en zinkende schip verlaten.
De tijd dat de politie je beste vriend is, die ligt al geruime tijd achter ons.
Zij hebben maar één doel en dat is scoren.
Dat is één van de doelstellingen in de prestatieovereenkomsten.
Dat de zuivere waarheidsbevinding daarbij vaak op de achtergrond raakt dat schijnt niet zo relevant te zijn.
Heeft allemaal te maken met ethiek en integriteit.
De goeden niet te na gesproken, maar ik krijg steeds meer de indruk dat die zo langzamerhand het in zijn mentaliteit krakende en zinkende schip verlaten.
MRE
Master
Tukker_Pat, is het oke om de tekst van MofkaP sticky te maken in een nieuw topic en zo ja, zou je dit willen doen of een andere mod. Ik heb nu idd een programma op mn telefoon gezet (thnx Burpman) om gesprekken op te nemen. Mocht het een keer van pas komen, dan kan ik het er snel bij zoeken hier op het forum.
@MofkaP: dank je voor je instructie, heel erg handig mocht het ooit eens van pas komen.
En voor een opname programma voor telefoons die op Windows Mobile draaien: http://www.resco.net/pocketpc/audiorecorder/
Werkt goed, net getest, wel opnemen in .wav formaat voor de beste kwaliteit. Als je een een beetje opslag ruimte hebt, kun je veel gesprekken opnemen. Ik heb iets van 35 uur te gaan op de nog 1.5Gb die ik nog over heb op mn sd kaart in mn telefoon. Moet meer dan genoeg zijn.
@MofkaP: dank je voor je instructie, heel erg handig mocht het ooit eens van pas komen.
En voor een opname programma voor telefoons die op Windows Mobile draaien: http://www.resco.net/pocketpc/audiorecorder/
Werkt goed, net getest, wel opnemen in .wav formaat voor de beste kwaliteit. Als je een een beetje opslag ruimte hebt, kun je veel gesprekken opnemen. Ik heb iets van 35 uur te gaan op de nog 1.5Gb die ik nog over heb op mn sd kaart in mn telefoon. Moet meer dan genoeg zijn.
Spooler
Master
dna schreef:
Ik dacht dat het overigens zowieso verplicht is om de tegenpartij ervan op de hoogte te stellen dat het gesprek opgenomen wordt, doe je dit niet dan is het niet rechtsgeldig in een zaak.
Nee hoor, in de wet staat maar één verplichting en dat is dat één van de partijen op de hoogte is.
marcje
Master
Spooler schreef:
Nee hoor, in de wet staat maar één verplichting en dat is dat één van de partijen op de hoogte is.
Dna heeft wel gelijk..
Beste Spooler,
Er moet inderdaad een partij op de hoogte zijn van het feit dat het gesprek word opgenomen. Dat is echter wel de partij welke word opgenomen..oftewel als je een gesprek gaat opnemen moet je de andere partij daarvan in kenis stellen..
umpire
Master
MofkaP schreef:
voordat u verder gaat een ongenblik aub dan kan ik de band starten.
Lijkt me duidelijk genoeg
Range Rover Teun
Medewerker
Achteraf melden dat het gesprek opgenomen is lijkt mij dat de andere partij dan voldoende geïnformeerd is.
Ik ga echt niet vooraf melden dat een gesprek opgenomen gaat worden.
Ik ga echt niet vooraf melden dat een gesprek opgenomen gaat worden.
choke flange
Die hard
marcje schreef:
Waarom niet ? Dat is wettelijk bepaald
Marcje, kun je ook aangeven welke wettelijke bepaling dat is? (Heb er zelf wel naar gezocht, maar nooit kunnen vinden)
Range Rover Teun
Medewerker
marcje schreef:
Wat als een ander dit bij jou zou doen ??
Daar heb ik absoluut geen probleem mee.
A(u)30#
Master
@mofka schreef:
Zelf bellen niet.
Laten bellen dat kun je niet voorkomen.
Alleen moet je wel weten wat je zegt.
Niet antwoorden maar zelf vragen stellen en het gesprek leiden (als je dat kunt).
Eerst: voordat u verder gaat een ongenblik aub dan kan ik de band starten.
Hier ben ik weer, wat aardig dat u belt.
Hoe is u naam precies, kunt u dat even spellen?
Wat is uw functie? Bij welk bureau? Wat is uw rang?
Wilt u de naam en het rechtstreekse telefoonnummer geven van uw leidinggevende, zodat ik uw opgave kan controleren?
Zo nee? Gesprek onmiddellijk beëindigen.
Het spijt me voor u maar ik u verder niet helpen. Kennelijk wenst u niet dat ik uw gegevens verifieer. U kunt wel zoveel zeggen wie u bent en vertegenwoordigt. Prettige dag verder, grappenmaker.
Hoe heeft u mijn telefoonnummer verkregen?
Waarover gaat het, hoe kan ik u van dienst zijn?
Aha, het is een klacht. Wie heeft die klacht ingediend?
Dat wilt u niet zeggen. Verwacht u van mij in alle redelijkheid dat ik in ga op een anomieme klacht?
Rijgedrag? Is diegene deskundig om dat te beoordelen.
Heeft u onderzoek gedaan naar die (vermeende) deskundigheid?
In welke hoedanigheid word ik gebeld? Is dit een telefonisch verhoor of een verzoek om informatie? Ben ik verdachte, getuige of getuige-deskundige of anderszins?
Vanuit welke wettelijke bevoegdheid belt u mij?
Kunt u even de relevante artikelen uit strafvordering noemen waarop die bevoegdheid is gebaseerd?
Ik zou het op prijs stellen als u uw vragen schriftelijk aan mij formuleert. Door uw telefoontje verkeer ik in een dusdanige emotionele toestand dat u zult begrijpen dat ik niet terstond op uw vragen kan antwoorden.
Goede middag en een prettige dienst verder.
Ik vermoed dat het gesprek al eerder afgelopen is.
Laten bellen dat kun je niet voorkomen.
Alleen moet je wel weten wat je zegt.
Niet antwoorden maar zelf vragen stellen en het gesprek leiden (als je dat kunt).
Eerst: voordat u verder gaat een ongenblik aub dan kan ik de band starten.
Hier ben ik weer, wat aardig dat u belt.
Hoe is u naam precies, kunt u dat even spellen?
Wat is uw functie? Bij welk bureau? Wat is uw rang?
Wilt u de naam en het rechtstreekse telefoonnummer geven van uw leidinggevende, zodat ik uw opgave kan controleren?
Zo nee? Gesprek onmiddellijk beëindigen.
Het spijt me voor u maar ik u verder niet helpen. Kennelijk wenst u niet dat ik uw gegevens verifieer. U kunt wel zoveel zeggen wie u bent en vertegenwoordigt. Prettige dag verder, grappenmaker.
Hoe heeft u mijn telefoonnummer verkregen?
Waarover gaat het, hoe kan ik u van dienst zijn?
Aha, het is een klacht. Wie heeft die klacht ingediend?
Dat wilt u niet zeggen. Verwacht u van mij in alle redelijkheid dat ik in ga op een anomieme klacht?
Rijgedrag? Is diegene deskundig om dat te beoordelen.
Heeft u onderzoek gedaan naar die (vermeende) deskundigheid?
In welke hoedanigheid word ik gebeld? Is dit een telefonisch verhoor of een verzoek om informatie? Ben ik verdachte, getuige of getuige-deskundige of anderszins?
Vanuit welke wettelijke bevoegdheid belt u mij?
Kunt u even de relevante artikelen uit strafvordering noemen waarop die bevoegdheid is gebaseerd?
Ik zou het op prijs stellen als u uw vragen schriftelijk aan mij formuleert. Door uw telefoontje verkeer ik in een dusdanige emotionele toestand dat u zult begrijpen dat ik niet terstond op uw vragen kan antwoorden.
Goede middag en een prettige dienst verder.
Ik vermoed dat het gesprek al eerder afgelopen is.
Goed stel mijn naam is Jan Jansen o.i.d. hoe kan de ondervrager weten dat hij de juiste persoon aan de lijn heeft?
Als je belt dan worden alle nummers in m,n telefoonboek aangegeven als wie er bekend en niet bekend is, ook op de huislijn.
Wanneer er een afgeschermd nummer of private nummer probeert te bellen dan is dit via de providers geblokkeerd.
Bij een nummer dat je niet in je telefoonboek hebt neem ik altijd een beetje vreemd op:zoals dit is de concierge van of met dan noem je het nummer van de aansluiting.
Wat ook goed werkt is gewoon in het arabisch of wat voor een wazige taal
antw: Ik ben van die en die en ik wil praten met xxx, bent u xxx ?
Je geeft een wazig antwoord terug en reutelt nog wat dwaze dingen en legt dan op.
Is dat strafbaar?
Tuurlijk weten ze je je naam en nummer maar wie er ook daadwerkelijk opneemt ?
A: hoe identificeert de vrager zich?
B: hoe kan de vrager aantonen dat jij de juiste persoon bent voor een telefonisch verhoor?
C: Is de beantwoorde verplicht zich te identificeren ?
D: Wie verifieert dit ? (als 3 de partij)
Grappig feit is dat bij stemanalyse elektronisch of door bekenden en onbekenden niet vastgesteld kan worden of ze mij of m,n vader aan de lijn hebben gehad.
Wat is het criterium ?
Spooler
Master
marcje schreef:
Beste Spooler,
Er moet inderdaad een partij op de hoogte zijn van het feit dat het gesprek word opgenomen. Dat is echter wel de partij welke word opgenomen..oftewel als je een gesprek gaat opnemen moet je de andere partij daarvan in kenis stellen..
Er moet inderdaad een partij op de hoogte zijn van het feit dat het gesprek word opgenomen. Dat is echter wel de partij welke word opgenomen..oftewel als je een gesprek gaat opnemen moet je de andere partij daarvan in kenis stellen..
Nee hoor, het opnemen zelf is absoluut niet strafbaar. Pas als je het gesprek openbaar gaat maken zul je de andere partij op de hoogte moeten stellen, maar dat is uiteraard pas na het gesprek.
marcje schreef:
Wat als een ander dit bij jou zou doen ??
Mensen systematisch via ongeoorloofde methodes mensen verklaringen proberen af te laten leggen, verdienen niet beter.
boersma
Master
@burpman: hoe download/installeer je dat programma op je telefoon als je met die tel. niet op internet kunt?
Kan dat ook via BlueTooth?
Kan dat ook via BlueTooth?
burpman
Master
boersma schreef:
@burpman: hoe download/installeer je dat programma op je telefoon als je met die tel. niet op internet kunt?
Kan dat ook via BlueTooth?
Kan dat ook via BlueTooth?
Ik heb het zelf ook via blauwe tand gedaan. Ik neem aan dat je Nokia PC-Suite hebt?
Derek
Master
Tukker_Pat schreef:
(helaas had de rechter die nacht niet geneukt en wil hij meer onderzoek......)
Figlio ideale
Master
Hoe belt de politie doorgaans?
Gaat het dan van "Goedemiddag, spreek ik met de heer xxxx".
Of stellen ze zich ook voor?
Van "Goedemiddag u spreekt met xx van de politie, spreek ik met de heer xxx?"
Gaat het dan van "Goedemiddag, spreek ik met de heer xxxx".
Of stellen ze zich ook voor?
Van "Goedemiddag u spreekt met xx van de politie, spreek ik met de heer xxx?"
zadkine
Master
MofkaP schreef:
Zelf bellen niet.
Laten bellen dat kun je niet voorkomen.
Alleen moet je wel weten wat je zegt.
Niet antwoorden maar zelf vragen stellen en het gesprek leiden (als je dat kunt).
Eerst: voordat u verder gaat een ongenblik aub dan kan ik de band starten.
Hier ben ik weer, wat aardig dat u belt.
Hoe is u naam precies, kunt u dat even spellen?
Wat is uw functie? Bij welk bureau? Wat is uw rang?
Wilt u de naam en het rechtstreekse telefoonnummer geven van uw leidinggevende, zodat ik uw opgave kan controleren?
Zo nee? Gesprek onmiddellijk beëindigen.
Het spijt me voor u maar ik u verder niet helpen. Kennelijk wenst u niet dat ik uw gegevens verifieer. U kunt wel zoveel zeggen wie u bent en vertegenwoordigt. Prettige dag verder, grappenmaker.
Hoe heeft u mijn telefoonnummer verkregen?
Waarover gaat het, hoe kan ik u van dienst zijn?
Aha, het is een klacht. Wie heeft die klacht ingediend?
Dat wilt u niet zeggen. Verwacht u van mij in alle redelijkheid dat ik in ga op een anomieme klacht?
Rijgedrag? Is diegene deskundig om dat te beoordelen.
Heeft u onderzoek gedaan naar die (vermeende) deskundigheid?
In welke hoedanigheid word ik gebeld? Is dit een telefonisch verhoor of een verzoek om informatie? Ben ik verdachte, getuige of getuige-deskundige of anderszins?
Vanuit welke wettelijke bevoegdheid belt u mij?
Kunt u even de relevante artikelen uit strafvordering noemen waarop die bevoegdheid is gebaseerd?
Ik zou het op prijs stellen als u uw vragen schriftelijk aan mij formuleert. Door uw telefoontje verkeer ik in een dusdanige emotionele toestand dat u zult begrijpen dat ik niet terstond op uw vragen kan antwoorden.
Goede middag en een prettige dienst verder.
Ik vermoed dat het gesprek al eerder afgelopen is.
Laten bellen dat kun je niet voorkomen.
Alleen moet je wel weten wat je zegt.
Niet antwoorden maar zelf vragen stellen en het gesprek leiden (als je dat kunt).
Eerst: voordat u verder gaat een ongenblik aub dan kan ik de band starten.
Hier ben ik weer, wat aardig dat u belt.
Hoe is u naam precies, kunt u dat even spellen?
Wat is uw functie? Bij welk bureau? Wat is uw rang?
Wilt u de naam en het rechtstreekse telefoonnummer geven van uw leidinggevende, zodat ik uw opgave kan controleren?
Zo nee? Gesprek onmiddellijk beëindigen.
Het spijt me voor u maar ik u verder niet helpen. Kennelijk wenst u niet dat ik uw gegevens verifieer. U kunt wel zoveel zeggen wie u bent en vertegenwoordigt. Prettige dag verder, grappenmaker.
Hoe heeft u mijn telefoonnummer verkregen?
Waarover gaat het, hoe kan ik u van dienst zijn?
Aha, het is een klacht. Wie heeft die klacht ingediend?
Dat wilt u niet zeggen. Verwacht u van mij in alle redelijkheid dat ik in ga op een anomieme klacht?
Rijgedrag? Is diegene deskundig om dat te beoordelen.
Heeft u onderzoek gedaan naar die (vermeende) deskundigheid?
In welke hoedanigheid word ik gebeld? Is dit een telefonisch verhoor of een verzoek om informatie? Ben ik verdachte, getuige of getuige-deskundige of anderszins?
Vanuit welke wettelijke bevoegdheid belt u mij?
Kunt u even de relevante artikelen uit strafvordering noemen waarop die bevoegdheid is gebaseerd?
Ik zou het op prijs stellen als u uw vragen schriftelijk aan mij formuleert. Door uw telefoontje verkeer ik in een dusdanige emotionele toestand dat u zult begrijpen dat ik niet terstond op uw vragen kan antwoorden.
Goede middag en een prettige dienst verder.
Ik vermoed dat het gesprek al eerder afgelopen is.
Ik geloof per definitie niet dat het de politie is die belt......
Oftewel: Van welk bureau belt U?
Wat is Uw naam?
Goed ik bel u zo terug op dat bureau.
(En als die bureau's geen telefoonnr. hebben volgens de telefoongids hebben ze pech)
Daarna de vragen die Mofkap zo fraai geformuleerd heeft.
burpman
Master
boersma schreef:
ik heb geen pc suite, telefoon is een Nokia 6021.
Dan ben ik bang, dat ik je niet verder kan helpen. Ik heb alleen gebruikerservaring opgedaan met de N95. Je zou het via blauwe tand, gewoon moeten proberen te verzenden naar je toestel. Kijken of hij vanzelf in de installatiemodus schakelt. Misschien kan je HIER om hulp vragen, het is tenslotte een Nokia forum.
Succes in ieder geval.
Figlio ideale
Master
Kan iemand ook nog even het antwoord op deze vraag hier neerzetten?
Want als de agent dalijk wat artikelen opratelt dan moet je wel kunnen controleren of het klopt...
Bovendien als ik het goed heb, dan mag de agent alleen bellen indien er sprake is van strafrecht en niet bij Mulder.
Citaat:
Vanuit welke wettelijke bevoegdheid belt u mij?
Kunt u even de relevante artikelen uit strafvordering noemen waarop die bevoegdheid is gebaseerd?
Kunt u even de relevante artikelen uit strafvordering noemen waarop die bevoegdheid is gebaseerd?
Want als de agent dalijk wat artikelen opratelt dan moet je wel kunnen controleren of het klopt...
Bovendien als ik het goed heb, dan mag de agent alleen bellen indien er sprake is van strafrecht en niet bij Mulder.
boersma
Master
Ik heb een voicerecorder, afstandbediening v.d. radio en een telefoon binnen handbereik. Allemaal even groot en donker...
boersma
Master
Mmm mijn bericht twee hierboven staat in het verkeerde topic. Ik had die in het topic over staandehouding bij bellen willen plaatsen (dat ze je tel.type willen weten).
burpman
Master
Furr schreef:
Kan ik ook ietsw downloaden via internet voor me Nokia N95? Gratisj ?
Ik had zelf ook enkele gratis opname-apps geprobeerd, maar die kleredingen laten allemaal een piep horen. De eerder door mij gegeven tip van Xelnex lite, is eigenlijk nog het beste. De eenmalige uitgave die je hebt aan dat programma, is bijna 15 PLeuro. Ikzelf heb er geen spijt van gehad, omdat hij gewoon IEDER gesprek vastlegt, inkomend of uitgaand, geheel automatisch en wordt ook gestart als je de N95 weer aanzet. Het is gewoon verrekte handig dat hij alles vastlegt, kan je later terugluisteren als je twijfelt wat iemand nu gezegd heeft. Dat is ook ideaal bij een routebeschrijving, of een uitleg ergens over. Kan je gewoon weer terugluisteren.
HerZon
Die hard
boersma schreef:
ik heb geen pc suite, telefoon is een Nokia 6021
Helaas kan het niet op deze telefoon, omdat deze niet met een besturingsprogramma (symbian) werkt.
Sander
Medewerker
HerZon schreef:
omdat deze niet met een besturingsprogramma (symbian) werkt
Kaboutertjes?
flitsgevaar
Master
Maar mag je ook zeggen, stuur de vragen maar per post op, en dan ophangen? Of werkt dat in je nadeel?
Trouwens heb een ' kabelinternet' nummer en dat is een 'geheim' nummer. Zelfde voor mobiel. Kan de politie deze gegevens dan wel gebruiken?
Trouwens heb een ' kabelinternet' nummer en dat is een 'geheim' nummer. Zelfde voor mobiel. Kan de politie deze gegevens dan wel gebruiken?
SanderS
Die hard
Ik gebruik mijn XDriven camera wel eens om gesprekken die ik in de auto heb gevoerd, terug te luisteren . Via de carkit wordt het geluid kraakhelder opgenomen.
boersma
Master
haha ja datzelfde heb ik ook, nadeel is wel dat vrij veel bel onderweg (voor het werk) en dat àls er dan wat gebeurt ik dit niet op internet wil hebben... dus ik moet wel opletten dan.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum