Pagina 1 van 1  [ 1 bericht ]
  Bericht 
Martijn
Master
Je kan op deze site je juridische vragen kwijt. Wij willen je verzoeken om je vraag in fatsoenlijk Nederlands te schijven. Wij zijn niet je "matties".

Dat houdt dus in dat een zin begint met een hoofdletter en eindigt met een punt. Dat er soms een lege regel (paragrafen) is, wat de leesbaarheid verhoogt.

Voor de meesten zal dit niet zo'n probleem zijn, maar voor sommigen wel. Het toont ook een stukje intelligentie en respect.

Nee, wij gaan niet zeuren over een spelfoutje, die maken we allemaal wel.

FOUT
Moeilijk leesbaar en te begrijpen.

Citaat:
beste forum lezer,

op dinsdag morgen om 07:30 reed ik op de A2 richting adam,de hele tijd heb ik gebruik gemaakt van mijn cruise control...Op een gegeven moment gaf ik een klein stukje gas ff later kwam er een lelijke bmw voor me rijden met een bordje dat omhoog kwam politie volgen,er werd mij verteld dat ik 145 had gereden en of ik de beelden wou terug zien waarop oom agent liet zien dat 90 was aangegeven en liet mij ook echt zien dat er mensen aan het werk waren..na correctie kwam het op 140 uit dus precies 50 te hard.Mijn rijbewijs is ingevorderd,nou ben ik 3 jaar geleden ook aangehouden binnen de bebouwde kom waar je 30 mocht en ik 80 reed,3 weken geleden aangehouden toen ik 103 reed waar je 70 mocht,ik ben beroeps chauffeur en het is erg dom natuurlijk maar mijn vraag is: heeft iemand ENIG idee hoelang ik me rijbewijs kwijt zal zijn!?

alvast bedankt he


GOED
Goed te lezen, goed ingedeeld

Citaat:
Zo, en dexter79 heeft er weer eens eentje. Weer een staandehouding om van te smullen, en gelukkig het grootste deel opgenomen op de xdriven dus we gaan vanavond ofzo weer even transcripten.

De situatie: ik rij langs laserende agenten, doe daarop mijn raam op een kier, hand naar buiten en maak golfbewegingen met de hand. De oplettende tegenligger zou dit kunnen uitleggen als: let op, ze staan te laseren; vaart minderen dus (waarmee niet gezegd is dat dat ook mijn doel was natuurlijk ).

Motormuis achter mij aan, de agent was behoorlijk gefrustreerd en verleende nou niet bepaald medewerking, maar uiteindelijk mocht ik dan toch mijn boete ontvangen: R419 - "onnodig signalen geven". Voor zover ik weet, gaat het hier over licht- of geluidssignalen, en valt zwaaien naar de tegenligger daar niet onder. Maar ik kan het mishebben natuurlijk...

Hoe dan ook, ondanks gigantische schrijffouten in mijn adres (de agent was blijkbaar ECHT in de war - want ik heb toch echt het juiste adres opgegeven), zal de acceptgiro zijn weg naar mijn brievenbus wel vinden. Om te voorkomen dat de agent zich later zou beraden en er alsnog lichtsignalen van zou maken, heb ik voor de verandering een keer WEL een verklaring afgelegd: ik heb verklaard mijn hand uit het raam gestoken te hebben, gezwaaid te hebben en ik heb verklaard dat dit niet verboden is. De agent beaamde dit verhaal en zal het dus in zijn eigen verklaring er ook wel bij zetten, vermoed ik.

De agent sloot af met dat hij me de volgende keer gewoon mee zou nemen naar het bureau, want zo'n gesprek als wij hadden kon echt niet, vond hij, waarin ik blijkbaar "opstandig" was want hoe durfde ik naar zijn legitimatie te vragen en met wetsartikelen te strooien. Hij liep nog even een rondje om profieldiepte te controleren, maar hij kon écht niets vinden, en toen mocht ik door.

Goed... Deze acceptgiro is dus onderweg. Maar wat ik mij nu afvraag: zijn er al mensen die een prefab-bezwaar voor onnodig zwaaien hebben? Of ervaringen hiermee? Dat het toegestaan is, weet ik wel, maar hoe minder werk ik hieraan heb, hoe beter natuurlijk.
 Pagina 1 van 1  [ 1 bericht ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy