Pagina 1 van 1  [ 13 berichten ]
  Bericht 
flitsgevaar
Master
 
Vraagje. Weet iemand of deze offerte ‘normaal’ is?

Ik heb een houten ondervloer. Daarop komt dan een droogbouw systeem en daarin dan de leidingen. Vervolgens weer een droogbouw afwerklaag en dan pvc ofzo.

Hoe dan ook: is een prijs van 100euro per m2 puur voor het leidingwerk, verdelers etc normaal? Ik vond het nogal hoog. Maar heb (nog) geen referentieprijzen van anderen.

Overigens is 98 m2 aanleggen (boven en beneden) Inc de vloerplaten etc 28.000 euro. Vond ik nogal veel….
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
En dan wordt het gedaan?

Heb verleden jaar zomer wel een offerte aangevraagd bij Warp, voor ongeveer 90 m2 dat was ongeveer 6000 euro alleen voor de materialen. met een verdeler voor 12 groepen en een pompunit.
We hebben het project even op hold gezet, andere verbouwingen in huis krijgen voorrang. Dus ook nog geen andere offertes opgevraagd.

Ps wij hebben ook een houten ondervloer.
  Bericht 
dvdouden
Master
flitsgevaar schreef:
is een prijs van 100euro per m2 puur voor het leidingwerk, verdelers etc normaal?
hmm. Ik vind het aan de hoge kant.
Ik heb vorig jaar voor 22,5K 100m2 vloerverwarming laten infresen en leggen. Maar daar zat ook een warmtepomp, nieuwe cv ketel en een bak leidingwerk bij. Fermacell platen hebben we zelf gelegd (was nog een paar K extra.) was wel behoorlijk arbeidsintensief.
  Bericht 
flitsgevaar
Master
 
Sorry. Dit is als we het laten doen inderdaad.
10K puur voor de leidingen l, verdelers en het installleren ervan. 20k voor houten gelijmde parketvloer eruit, plinten eraf etc. En dan alles opbouwen met een droogbouw etc.

We gaan het slopen waarschijnlijk zelf doen. Scheelt weer 2-4K.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
flitsgevaar schreef:
En dan alles opbouwen


Dus ook een nieuwe afgewerkte vloer? En wat verstaat men onder droogbouw cq welk systeem?
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Heb je een goede gespecificeerde offerte? Dan is wellicht te verklaren hoe de verhoudingen tussen materiaal en arbeid liggen en wat er precies voor wordt gedaan. Met wat standaard "prijzen per meter" zoals de "vakman" zegt kom je gemakkelijk aan een dik bedrag. Terwijl voor grotere ruimtes de arbeidstijd en kosten per vierkante meter lager is dan voor kleine ruimtes.
  Bericht 
033er
Die hard
 
flitsgevaar schreef:
20k voor houten gelijmde parketvloer eruit, plinten eraf etc.


Dat klinkt als heel duur. En ook als een zaterdag beuken met een paar maten, kratje pils en doos frikandellen. Kun je 20k besparen. Nog gezellig ook.
  Bericht 
Walker
Master
 
Daar heeft iemand met een hark geschreven...
  Bericht 
Blaataap
Master
Walker schreef:
Daar heeft iemand met een hark geschreven...


Het komt inderdaad wel over als een offerte van een bedrijf met genoeg werkvoorraad.
  Bericht 
flitsgevaar
Master
 
De 10k is voor de installatie leggen, verdelers over alle kamers etc.

5k voor sloopwerk en afvoer

15k voor het droogbouw systeem. Eerst een laag. Dan de installatie. Dan afwerken. Vervolgens zelf tzt een pvc vloer leggen.
  Bericht 
Raymond
Master
flitsgevaar schreef:
is een prijs van 100euro per m2 puur voor het leidingwerk, verdelers etc normaal?

Ik vind het vrij hoog. Die buis is niet zo duur. Je hebt natuurlijk wel flink wat meter nodig. Met een cad pakketje kun je het zo uittekenen wat je per ruimte nodig hebt. Teken een spiraal met een hart op hart afstand van 10cm in de ruimte en trek de meters buis uit.



Buis kost 500 euro voor 500 meter, in die buurt. Je hebt kunststof matten waar je de leidingen op kunt bevestigen. Verdiep je even in de koppelingen die je moet gebruiken om het op de verdeler aan te sluiten. Een verdeler kost je een honderdje of 6. Er komt nog wat kleinmateriaal bij om het op de ketel aan te sluiten. Het leggen heb je in een middag klaar of laat het een dag duren.
  Bericht 
dvdouden
Master
flitsgevaar schreef:
15k voor het droogbouw systeem
Vind ik ook een bak geld.
Fermacell platen kosten je ongeveer 3000 euro voor 100m2, komt nog wat klein spul bij (schroeven, lijm, kantstrips) zeg 3500 euro totaal plus een paar dagen werk, infresen, dichtsmeren, klaar.
Je hebt ook van die noppenplaten van gips, die zijn een tikkie duurder, 7000 euro voor 100 m2 en je hebt flink meer vulmiddel nodig (25 zakken ipv 5), zeg 9000 euro totaal aan materiaal, arbeid is min of meer hetzelfde, maar er hoeft niet gefreesd te worden.
  Bericht 
Superkoe
Master
Raymond schreef:
Een verdeler kost je een honderdje of 6.


Voor een traditionele vloerverwarming wel. Een open verdeler voor een warmtepomp kost 1/3.
 Pagina 1 van 1  [ 13 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy