Pagina 1 van 1  [ 8 berichten ]
  Bericht 
Schoenzool
Master
Het is weer een paar jaar geleden dat de kozijnen zijn geschilderd, en het is weer tijd om deze te voorzien van een schilderbeurt.
Normaliter deed ik dit zelf maar dit kan ik momenteel niet, en in de toekomst zal ik ook niet meer op een ladder gaan staan.
In mijn vriendengroep/kenniskring ken ik ook geen schilder.

Het heeft geen haast. Is puur onderhoud van de kozijnen.
Vooral buitenkant maar als er toch een schilder hier is wil ik kijken of ik wat meer laat schilderen, zoals binnenkant kozijnen / binnendeuren / buitendeuren van woning en schuur.

Maar waar let je op als er iemand langs komt voor een offerte?
Werken schilders per uur, gaat het per vierkante meter etc.
En is het heel belangrijk om een echt schildersbedrijf te nemen voor kozijnen/deuren of volstaat bv een klusbedrijf oid ook?

Doel: Voorzien van goeie laag verf zodat het er weer een paar jaar tegenaan kan.
Aanvulling: ivm overkapping / gehele huis rolluiken heeft de verflaag niet superveel te lijden
  Bericht 
basjuh1981
Master
Schoenzool schreef:
Aanvulling: ivm overkapping / gehele huis rolluiken heeft de verflaag niet superveel te lijden


Dan lijkt mij een inspectie voldoende. Een beetje buitenverf gaat wel een jaar of zeven mee.
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
basjuh1981 schreef:
Een beetje buitenverf gaat wel een jaar of zeven mee.


Behalve op de zuidkant waar de zon je hoogglans verf in 2 jaar tijd tot mat omgetoverd heeft en je vrij snel weer een nieuwe laag Sigma kan gaan smeren.

Daarom hier alle kozijnen vervangen door kunststof, gevelbekleding vervangen door Keralit. Nu al meer dan 10 jaar plezier van, niet meer knoeien met verf maar 2x per jaar schoonmaken.
  Bericht 
Schoenzool
Master
basjuh1981 schreef:
Dan lijkt mij een inspectie voldoende. Een beetje buitenverf gaat wel een jaar of zeven mee.


Hier zitten we volgend jaar op zeven.

VTEC_Driver schreef:
Behalve op de zuidkant waar de zon je hoogglans verf in 2 jaar tijd tot mat omgetoverd


Dat is hier idd gebeurd.
Met zon zijn de rolluiken gewoon open :)
En hier staat op zuidkant een groot deel van de dag de zon erop
  Bericht 
basjuh1981
Master
Schoenzool schreef:
Hier zitten we volgend jaar op zeven.


Dan kun je nog een jaartje wachten ;)
  Bericht 
Schoenzool
Master
basjuh1981 schreef:
Dan kun je nog een jaartje wachten


Als ik nu niks vindt is dat idd prima.
Maar denk dat me niet in feb 2024 voor zo er 2024 kan nog kan boeken
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Schilders? Dat zijn die mensen die met goud smeren en platina penselen gebruiken. Wat een geld durven die te vragen voor een paar dagen werk. Om van de materialen nog maar te zwijgen. Overigens zijn de verschillen in prijs ook gemakkelijk een factor 4. Zeker als er een afweging moet worden gemaakt tussen met een bakje vanaf buiten of vanaf binnen.
  Bericht 
Schoenzool
Master
NoCashCow schreef:
Schilders? Dat zijn die mensen die met goud smeren en platina penselen gebruiken


Met je eens. Doe schilderwerk normaal zelf, maar goed dat zal er niet meer in zitten.
Dus ik zal het moeten uitbesteden.

Maar of het nu een schilder is of een klusbedrijf ... ik weet niet of daar veel verschil in zit?
Het zijn maar een paar kozijnen die van lak voorzien moeten worden, zo ingewikkeld is het niet.

NoCashCow schreef:
Zeker als er een afweging moet worden gemaakt tussen met een bakje vanaf buiten of vanaf binnen.


Ik kon het vanuit binnen (bovenverdieping).
Ladder in de raam en je kon er makkelijk bij. Zo hoog zijn ze niet.
 Pagina 1 van 1  [ 8 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy