Pagina 1 van 1  [ 26 berichten ]
  Bericht 
Christafari
Master
Ja, maandenlang uitgesteld maar vandaag toch begonnen met kit verwijderen in de badkamer. Humeur niet al te best.

Op sommige plekken heb ik tussen de douchebak en de tegels dusdanig veel kit weggehaald, dat ik hoogstwaarschijnlijk niet met 1 randje nieuwe kit afkan. Mijn twee concrete vragen:

1) zou ik in twee etappes kunnen kitten? Dus vandaag meer als opvulling en laten drogen, en morgen een tweede kitrand als afwerking. Uiteraard niet douchen tussendoor.
2) waarmee kan ik het beste de randjes ontvetten voordat ik ga kitten? De vorige keer lijkt de kit niet goed gehecht te zijn aan de douchebak dus dat ga ik nu anders doen.
  Bericht 
Walker
Master
 
1) Nee, in 1 laag aanbrengen. Desnoods eerst de randen aftapen, kit aanbrengen en afstrijken. Voor het afstrijken even besproeien met een oplossing met Dreft.

2) Ik zou reinigingsthinner (van De Parel, uit de bouwmarkt) proberen. Ontvet als een malle.
  Bericht 
dvdouden
Master
Kit hecht slecht aan kit. In één keer aanbrengen dus zoals Walker al schreef
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
:thumb:

Enige wat ik nog kan toevoegen is als je Dreft oid gebruikt dan NIET met citroen gebruiken.

En 24h na het kitten de douche niet gebruiken.
  Bericht 
Pen
Master
Kit op kit wordt niks. Maar kit heeft wel een ‘rug’ nodig om op te hechten. Er zijn wel speciale vulruggen te krijgen als het echt te mal wordt. In principe zou het voldoende moeten zijn als je gewoon een brede rul zet.
  Bericht 
dvdouden
Master
Sint Marc werkt altijd prima om houtwerk te reinigen voor het verven, ontvet erg goed. Werkt ook prima als allesreiniger
  Bericht 
Pen
Master
Ja maar kit is een ander verhaal. Daar heb je wat agressievers voor nodig. Je wil eigenlijk dat de kleine stukjes die je niet weg hebt gekrabd of weg kon krabben worden opgelost als het ware.
  Bericht 
Christafari
Master
Ok, duidelijk. En voor de zekerheid: als ik eerst opvulling doe en direct erachteraan het ‘mooie’ randje, dan drogen ze samen toch? Of houd je dan toch kans op lucht tussen de twee voegen waar vocht tussenkomt?
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Christafari schreef:
Ok, duidelijk. En voor de zekerheid: als ik eerst opvulling doe en direct erachteraan het ‘mooie’ randje, dan drogen ze samen toch? Of houd je dan toch kans op lucht tussen de twee voegen waar vocht tussenkomt?


Opvulling is een droge zacht schuimen rol, dus hoeft niet te drogen, alleen toepassen bij extreme kieren.

Geen kit op kit zoals gezegd.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Poezen houden in de regel helemaal niet van badkamers.
  Bericht 
Pen
Master
  Bericht 
R
Master
bruintje beer schreef:
Poezen houden in de regel helemaal niet van badkamers.


IK had ook de hoop op poezenplaatjes.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Kit verwijderen gaat goed met remmenreiniger (wordt in autogarages gebruikt). Is ook een prima ontvetter.
  Bericht 
Christafari
Master
Sorry, met ‘vulling’ bedoelde ik al een rand kit (geen rugvulling in huis) om de voeg op te vullen, en direct de mooie rand erachteraan. Feitelijk kit op kit maar binnen 1 minuut uit dezelfde tube.
  Bericht 
wellproc
Master
Goede regel bij kit is dat het 'vierkant' aangebracht moet worden. Maw: de breedte van de kitnaad moet ook ongeveer de hoogte zijn waarover je het aan-/inbrengt. Dit heeft te maken met de vervorming en insnoering van de kit.
Als de verhouding hoogte:breedte niet ongeveer 1:1 is dan is een rugvulling een mooie oplossing als steun bij het aanbrengen van de kit.
  Bericht 
dvdouden
Master
R schreef:
poezenplaatjes
nou, vooruit, natte poes in badkamer


Bijlagen :


  Bericht 
bruintje beer
Master
It's Badkamer Kitten! :woop:
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Ik dacht ook dat het over een kat ging :rofl:
  Bericht 
wildplasser
Die hard
  Bericht 
Christafari
Master
Dankjewel allen, ik ga morgen verder. Heb mrs. verteld dat dit de laatste keer is dat ik nog iets in deze badkamer kit. Hopelijk binnen nu en 2/3 jaar verbouwen. Als deze kit weer niet houdt, dan laat ik het doen of voor de time being bitumen tape. Wonderspul is dat. Ziet er alleen niet uit maar don’t care. Mrs. cares denk ik wel.
  Bericht 
bruintje beer
Master
wildplasser schreef:
En hiermee kitten.
:lol: Tuurlijk joh. Je gaat toch geen 200 euro uitgeven voor anderhalve meter kitnaad.
  Bericht 
Superkoe
Master
wildplasser schreef:


bruintje beer schreef:
Tuurlijk joh. Je gaat toch geen 200 euro uitgeven voor anderhalve meter kitnaad.


Ik heb er ook zo een. Wel een ribje uit mijn lijf, maar uiteindelijk zijn geld drie dubbel dwars waard. Ik gebruik hem wel vaker dan voor een enkele kitnaad.
  Bericht 
wildplasser
Die hard
bruintje beer schreef:
wildplasser schreef: En hiermee kitten. :lol: Tuurlijk joh. Je gaat toch geen 200 euro uitgeven voor anderhalve meter kitnaad.


Ja toevallig wel kitten met dat ding is dan een soort klaarkomen . I.P.V. je eigen de tering knijpen om een fatsoenlijk kit naadje te fabriceren.
  Bericht 
Walker
Master
 
Bij een volgende verbouwing gaat die er ook komen. Ook omdat inmiddels bijna al het accu gereedschap al Makita is.
  Bericht 
Raymond
Master
Superkoe schreef:
Ik heb er ook zo een. Wel een ribje uit mijn lijf, maar uiteindelijk zijn geld drie dubbel dwars waard. Ik gebruik hem wel vaker dan voor een enkele kitnaad.

Zou ik ook doen met zo'n apparaat. Een kithobby zoeken. :lol:
  Bericht 
R
Master
Eén lekkage voorkomen door een professioneel aangelegde naad is ook wat waard. En in kittens onderling zit ook een levensgroot verschil.

Bestaan niet voor niets bedrijven die alleen maar kitten.
 Pagina 1 van 1  [ 26 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy