Pagina 1 van 1  [ 12 berichten ]
  Bericht 
Schoenzool
Master
Sinds juli 2022 hebben we op de benedenverdieping plak pvc.
Gekocht bij een erkende vloerenwinkel en geplaatst door vloerleggers die door hen zijn ingehuurd.

De vrouw zegt dat sinds kort de kieren meer zichtbaar worden op een groot gedeelte van de vloer.
Eerlijk gezegd stoort het mij niet, maar ik zie wel dat er kieren zijn.
Echter denk ik dat dit kan komen door dat je naden moet laten tussen twee plakstroken, omdat pvc ook uitzet en krimpt denk ik.
Misschien zie je het daarom nu in de winter meer dan in de zomer etc.

De vrouw is echter bang dat de vloer over de lijm "weg glijdt" en de kieren steeds groter worden.
Ik weet niet waar zoiets mee geplakt wordt, maar eerlijk gezegd lijkt het mij sterk dat de stroken steeds verder uit elkaar gaan bij normaal gebruik.

Wie kan mij vertellen wat normaal is mbt kieren tussen pvc stroken?
Hoort het zo dan is het prima. Hoort het niet zo moet ik mogelijk de firma eens contacten.

Onderstaand de foto's.
Zoals op foto 1 is op veel plekken in het huis. Veelal op de looppaden van de woonkamer.
  Bericht 
Schoenzool
Master


Bijlagen :










  Bericht 
basjuh1981
Master
Ziet er toch prima uit?

Misschien moet ze even met de stofzuiger er over. Ligt wat stof. Daardoor lijken de kieren groter te worden ;)
  Bericht 
Schoenzool
Master
basjuh1981 schreef:
Ziet er toch prima uit?


Vind ik ook.

basjuh1981 schreef:
Misschien moet ze even met de stofzuiger er over. Ligt wat stof. Daardoor lijken de kieren groter te worden


Dat doet ze bijna dagelijks :lol:
Tussen één kier, nummer 1 deels en nummer 2 geheel, is voegpasta.
Daar hadden ze zich wel verlegd destijds. Met voegpasta opgevuld. Daar blijft inderdaad veel stof aan vast kleven.
  Bericht 
dvdouden
Master
Valt wel mee toch? In de winter krimpt pvc iets, in de zomer zet het iets uit. Kijk bij warm weer even of je nog steeds kieren hebt, zo ja dan opvullen met voegpasta.
  Bericht 
Schoenzool
Master
dvdouden schreef:
Valt wel mee toch?


Foto 1 gerelateerde naden gaven bij mij nog even een twijfel.
Maar dacht inderdaad ook hetzelfde als jou; koud weer = krimpen.
Volgens mij heb je dat met laminaat ook en is dat relatie normaal (muw betonvloer).

dvdouden schreef:
zo ja dan opvullen met voegpasta.


De vakmannen hebben er destijds een soort zand ingestrooid (omdat ze zich wel verlegd hadden).
Bedoel jij dit ook? Of is er een ander middel?
  Bericht 
bruintje beer
Master
Als je de vrouw bezig wilt houden moet ze wekelijks de afstand tussen tien planken ofzo opmeten. Tabelletje, grafiekje.
  Bericht 
dvdouden
Master
  Bericht 
R
Master
30 kilo epoxy eroverheen werkt ook heel goed alleen niemand die mijn raad opvolgt.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Dus.
  Bericht 
Schoenzool
Master
dvdouden schreef:


Thanks.
Dat ziet er makkelijker uit dan die zand die de vloermannen bij zich hadden destijds.

djee schreef:
Dus.


Kan ik de vrouw informeren dat het gewoon normaal is en ik gelijk had :lol:

bruintje beer schreef:
Als je de vrouw bezig wilt houden moet ze wekelijks de afstand tussen tien planken ofzo opmeten. Tabelletje, grafiekje


Had er een spel kaarten tussen gestoken toen ze thuis kwam :D
  Bericht 
R
Master
djee schreef:
Dus.


Was het maar zo gemakkelijk voor me. Ik ben er nog niet over uit.

Het is ook nog een snelle oplossing. Blijft ook lang liggen. PVC slijt niet meer verder.
 Pagina 1 van 1  [ 12 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy