Postingstijd interval gedetecteerd van 175 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 1  [ 50 berichten ]
  Bericht 
jaylay
Eendagsvlieg
 
Goedenavond.

3 weken geleden is mijn auto weggesleept in de ferdinand bolstraat in Amsterdam omdat je hier tussen 0730u en 0900u niet mag staan ivm een spitsroute. Ik kon niet anders dan 225 euro betalen bij stadstoezicht.

Nu, ik kwam bij mijn auto (althans de plek waar hij stond) aan om 0737u. Geen sleepvoertuig of auto meer te zien.

Foto's en rapport opgevraagd. Wegsleeptijd en tijd foto's zijn respectievelijk 07:31:00 en 07:30:26 (!!!). Nog geen minuut.

Ik kan natuurlijk zeggen dat ik kwam aanlopen om 07:32u en niemand meer aantrof. Hier staat niets over in het rapport, behalve ergens 2 regels:
begin 07:39u
einde 07:49u

Ik weet zeker dat ik om 07:37 op de plek was waar mijn auto stond en hier geen sleepvoertuig gezien heb. Maak ik kans met die 07:31u???

Iemand ideeen of ervaring hierin? Please advise me!!!
  Bericht 
Guppenklup
Master
Wat voor foto's zijn dat? Het kan zijn dat ze een sleper in de buurt hadden en meteen zijn gaan slepen. Ik kan die tijden van 07:39 en 07:49 daarmee niet rijmen.
  Bericht 
haringkje
Master
Dat hele volksstammen trappen hier in :lol: je betaalt de parkeerboete dan moeten ze de auto vrijgeven.
Het gijselen van je voertuig is namelijk niet toegestaan bij wet.
Het betalen van 225 euro bij afslepen is niet van belang.
Pm me als je meer wilt weten over dit onderwerp.
  Bericht 
Aanhanger
Master
Dat is dat korte stukje bij de ceintuurbaan zeker,
overdag mag je er gewoon staan voor 10 of 20 cent,
en iedere dag beginnen ze daar op de klok met slepen.
Ik zou niet weten hoe je je geld terug zou kunnen krijgen.
  Bericht 
Lucky1
Master
iemand in de buurt maar eens op wacht gaan staan met klok & camera? Volgens mij moet er altijd een marge gehanteerd worden, je kunt nl. niet verwachten dat snelheidsmeter of klokken van handhavers exact gelijk lopen met je eigen uurwerk. Bij overschrijding parkeertijd (met bonnetje achter de ruit of parkeermeter) is volgens mij 5 min. marge toegestaan voordat ze je een bon mogen geven.
  Bericht 
haringkje
Master
Lucky1 schreef:
Volgens mij moet er altijd een marge gehanteerd worden, je kunt nl. niet verwachten dat snelheidsmeter of klokken van handhavers exact gelijk lopen met je eigen uurwerk. Bij overschrijding parkeertijd (met bonnetje achter de ruit of parkeermeter) is volgens mij 5 min. marge toegestaan voordat ze je een bon mogen geven.

Dat is ook een mis conseptie hier in den bosch hanteren ze de 10 min regeling, in utrecht daarin tegen is het te laat is te laat en dat zal ook zo zijn in andere steden.
  Bericht 
Lucky1
Master
In Tilburg ben ik daar lachend mee weggekomen toen 2 controleurs al bij mijn auto stonden. "er is toch een marge van 5 minuten" goh wat een beteuterde snoetjes ... :thumb:
  Bericht 
jaylay
Eendagsvlieg
 
Guppenklup schreef:
Wat voor foto's zijn dat? Het kan zijn dat ze een sleper in de buurt hadden en meteen zijn gaan slepen. Ik kan die tijden van 07:39 en 07:49 daarmee niet rijmen.


Nou stadstoezicht moet blijkbaar verplicht foto's maken als bewijslast. En daar staat die 07:30:26 tijd bij. In het rapport staan die andere tijden (07:39 en 07:49). Misschien dat ze om 0739 zijn gaan rijden en om 0749 op het depot aankwamen. Op mijn klok was ik om 0737 bij 'waar mijn auto stond'. Echter, inderdaad:
- stonden de klokken wel gelijk / zijn de tijden van stadstoezicht leading?
- kan ik niet gewoon zeggen dat ik om 0731 toch kwam aanlopen en discussie
heb gevoerd met die jongens / of dat ze al weg waren?
- een vriend van mij woont om de hoek, hij zou willen getuigen

Help me!!!
  Bericht 
Aanhanger
Master
Als de foto om 7:30:26 gemaakt is dan kwam jij niet om 7:31 aanlopen en je auto was al spoorloos, of hangt je auto op de foto al in de sleepwagen?

Ga er anders zelf eens om 7:30 kijken hoe dit dagelijks ritueel zich voltrekt.
  Bericht 
KanarieVW
Master
ben op de Ferdinand Bol ook al een keer gered door mn alarm! was in een winkel iets aan het afleveren. echt nog geen 5 minuten en ineens hoor ik mn alarm keihard loeien. Auto hing al omhoog, maar meneer kreeg de deur niet open met zn stuk ijzer. Ik deed hem dus met de ab open en hij een grote smile op zn gezicht van 'wat ben ik toch ontzettend handig'. 'zal ik je ff helpen anders?' vroeg ik hem. mensen konden bevestigen dat ik er net een paar minuten stond en de auto ging weer naar beneden. Hoorde later van een medewerker van een andere winkel daar dat ze eerst achter me reden en daarna op de hoek hadden gewacht tot ik klaar was met uitladen. Goed volk is het toch ook. :boos:
  Bericht 
Martijn
Master
haringkje schreef:
Pm me als je meer wilt weten over dit onderwerp


Hoezo PM? Deel het met de groep zou ik zeggen.
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Martijn schreef:
Hoezo PM? Deel het met de groep zou ik zeggen.


mee eens, :thumb:
  Bericht 
kees69
Weet de weg
 
Auto als gestolen opgeven als ik een gok moet wagen...
  Bericht 
yup
Die hard
 
Ik begrijp Haringkje niet:

Hij zegt je betaald de parkeerboete en je mag weg, welke parkeerboete?

Tijdens spitstijden dat aangegeven staan op het onderbord mag je op de Ferdinand Bolstraat niet stilstaan, dus zeker niet laden en lossen. Ze hebben hem daarom weggesleept, omdat ie geparkeerd stond op een plek waar je niet mag stilstaan.

Gaat om deze straat:

http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 93,,0,5.09

Niet dat ik het gedrag van die gasten wil goedpraten, want het klopt zeker dat ze soms staan te "loeren" totdat iemand weg is bij zijn/haar auto zodat ze gelijk kunnen wegslepen.
  Bericht 
Aanhanger
Master
We wachten nog steeds met smart op die geheime tip van Harinkje,
maar deze wordt blijkbaar alleen per PM verstrekt :huh:
  Bericht 
KanarieVW
Master
yup schreef:
Niet dat ik het gedrag van die gasten wil goedpraten, want het klopt zeker dat ze soms staan te "loeren" totdat iemand weg is bij zijn/haar auto zodat ze gelijk kunnen wegslepen.


en dat soort acties zijn echt om te kotsen. Ze kunnen ook ipv loeren op een slachtoffer gewoon de mensen even aanspreken als ze daar willen gaan staan. 'je mag hier niet staan meneer', 'oh excuses ik zoek gelijk een laad en los plek'. 'ok, goedemiddag', goedemiddag.

Maar dat is wellicht iets teveel gevraagd. ze naaien je liever door je gelijk weg te slepen als je uit zicht bent. :thumb_d:
  Bericht 
haringkje
Master
yup en Aanhanger als men ergens staat waar men niet mag parkeren dient men eerst een prent te krijgen (tenzij er gevaar zetting is of vermeld is in de plaatselijke apv) ipv meteen te slepen dan heb je nog 24 uur de tijd om je voertuig de verplaatsen.
Heb je een prent dan kan. mag je niet gedurende 24 uur voor hetzelfde vergrijp nogmaals een prent krijgen.
Dit gijzelen is helaas niet toegestaan dit geld ook voor wielklemmen tenzij er iets anders aan de hand is.
Het is bij wet voldoende dat men de eerste boete betaalt ipv de wegsleep kosten te moeten betalen helaas weten hele schaapen dit niet.
Het toeeigenen van andermans goed is alleen toegestaan door de rechter en door niemand anders. :slotje: :dag:
  Bericht 
jaylay
Eendagsvlieg
 
Hee Yup! Dank voor de foto! Daar is het precies!!

Dan aan Haring: ik heb jou meteen na jou comment een mail via dit forum gestuurd die heb je blijkbaar niet gehad... ik heb erg graag tekst en uitleg over wat nu mijn volgende stappen zijn?
Kun je me helpen?

Nu moeten we het toch ook kunnen gooien op die tijd?? Weet niemand of er een bepaalde marge gehanteerd moet worden? Andere fora?

Ik heb nog 4 dagen om beroep (of is het bezwaar) in te dienen moet binnen 6 weken....

:o
  Bericht 
The Inspector
Die hard
 
haringkje schreef:
als men ergens staat waar men niet mag parkeren dient men eerst een prent te krijgen (tenzij er gevaar zetting is of vermeld is in de plaatselijke apv) ipv meteen te slepen dan heb je nog 24 uur de tijd om je voertuig de verplaatsen.


Kan je dit met documentatie bekrachtigen,je maakt me nieuwsgierig.
  Bericht 
marcje
Master
Ik word ook nieuwgierg naar waar Haringkje al deze wijsheid vandaan haalt..
  Bericht 
yup
Die hard
 
Idd heel nieuwsgierig, waar blijven de rest van de experts hiero? Ben wel benieuwd of iemand anders dit kan beamen. Hoor het voor het eerst eerlijk gezegd.
  Bericht 
Dennis
Master
Heeft het wegslepen niet te maken met de werkzaamheden daarzo voor de Noord-zuidlijn??

ben vandaag daar in de buurt aan het werk geweest (eerste jacob vancampenstraat/frans halsstraat en F. bolstraat/quellijnstraat)

daar staan borden van wegsleepregeling van kracht
  Bericht 
marcje
Master
yup schreef:
Idd heel nieuwsgierig, waar blijven de rest van de experts hiero? Ben wel benieuwd of iemand anders dit kan beamen. Hoor het voor het eerst eerlijk gezegd.


Ik hoor het ook voor het eerst.. Ik zou kunnen zeggen dat Harinkje abuis is, maar ik laat me graag verrassen.. 8)
  Bericht 
Aanhanger
Master
Ok ,dan zeg ik het wel.
Harinkje praat onzin, negeren dus.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
De info van Harinkje is ook voor mij helemaal nieuw.

Overigens maken de heren controleurs zich weer niet echt populair zo. Maar what else is new...?
  Bericht 
haringkje
Master
Ja ik zuig het uit allemaal uit mijn duim leuk om dit topic bezig te houden he. :thumb_d:
Marcje vertel jij het maar hoe wel zit met je gehele kennisgeving over hoe de wel zit.
Je weet immer's op alles het juiste antwoord verras ons eens ipv altijd maar dat vingertje te wijzen. Je komt nooit eens met opening/ oplossing aandragen.
KOM OP LAAT HET ACHTERSTE JE TONG EENS ZIEN.
  Bericht 
DidbeZ
Master
Ik denk de reactie van Marcje te kunnen voorspellen...
  Bericht 
marcje
Master
haringkje schreef:
Ja ik zuig het uit allemaal uit mijn duim leuk om dit topic bezig te houden he.
Marcje vertel jij het maar hoe wel zit met je gehele kennisgeving over hoe de wel zit.
Je weet immer's op alles het juiste antwoord verras ons eens ipv altijd maar dat vingertje te wijzen. Je komt nooit eens met opening/ oplossing aandragen.
KOM OP LAAT HET ACHTERSTE JE TONG EENS ZIEN.


Je gaat nu de boel omdraaien. Jj verteld een heel verhaal, zonder enkele onderbouwing, en ik wil graag weten waar je deze informatie vandaan hebt gehaald. Laat dat maar eens zien.

Ik baseer mijn kennis op artikel 170, 171, 172 etc van de Wegenverkeerswet.
  Bericht 
DidbeZ
Master
DidbeZ schreef:
Ik denk de reactie van Marcje te kunnen voorspellen...


O:) O:) :lol:
  Bericht 
The Inspector
Die hard
 
marcje schreef:
Je gaat nu de boel omdraaien

+1
Wie A zegt...Je helpt ons er ook nog eens mee Haringkje
  Bericht 
wellproc
Master
marcje schreef:
Je gaat nu de boel omdraaien. Jj verteld een heel verhaal, zonder enkele onderbouwing, en ik wil graag weten waar je deze informatie vandaan hebt gehaald. Laat dat maar eens zien.

Ik baseer mijn kennis op artikel 170, 171, 172 etc van de Wegenverkeerswet.

@Marcje: nooit gedacht dat ik het zo roerend met je eens zou kunnen zijn... :P

Had ik dus blijkbaar een verkeerd vooroordeel over Marcje, oeps... :wink:
  Bericht 
haringkje
Master
marcje schreef:
Ik baseer mijn kennis op artikel 170, 171, 172 etc van de Wegenverkeerswet.

Nee niks omdraaien ik heb de droom bij jou gelegd, kijk iets duidelijks maar je motiveerd het nog steeds waarom wel en waarom niet. :dag:
Je bent al eerder door verschillende mensen over je all mighty gedrag aangesproken en je komt het nooit na.
Dus laat de alwetendenheid aan TS stromen.
  Bericht 
The Driver
Master
 
Volgens mij geldt daar een stopverbod en dat is heel wat anders dan een parkeerverbod.
Bij een stopverbod mag men dezelfde minuut wegslepen.
  Bericht 
jan jansen
Master
Ik kijk al jaren vanachter het raam waar ik nu zit op dat stukje straat uit (als ik m'n nek flink uitstrek) en het is me nog nooit opgevallen dat het daar van die fanatiek wegslepers zijn.

Werkzaamheden NZ-lijn zijn aan de andere kant van de Ceintuurbaan trouwens, draai maar eens een rondje in die streetview.

Als ik iets kan betekenen op locatie dan hoor ik 't wel!
  Bericht 
Walker
Master
 
The Inspector schreef:
haringkje schreef:
als men ergens staat waar men niet mag parkeren dient men eerst een prent te krijgen (tenzij er gevaar zetting is of vermeld is in de plaatselijke apv) ipv meteen te slepen dan heb je nog 24 uur de tijd om je voertuig de verplaatsen.


Kan je dit met documentatie bekrachtigen,je maakt me nieuwsgierig


Haringkje, volgens mij werd eerst de vraag aan jou gesteld. Zolang jij je beweringen niet kunt of wilt onderbouwen, zijn ze moeilijk als waar aan te nemen. Marcje geeft wat dat betreft een duidelijker antwoord...

Dus als je een officiële bron hebt, wees dan ook zo goed hem hier te plaatsen.
  Bericht 
Aanhanger
Master
jan jansen schreef:
Ik kijk al jaren vanachter het raam waar ik nu zit op dat stukje straat uit (als ik m'n nek flink uitstrek) en het is me nog nooit opgevallen dat het daar van die fanatiek wegslepers zijn.


Ik heb het een paar keer gezien (de middagvariant, ik dacht om 16:00) maar je moet wel net op de goede tijd kijken.
Het is immers in een vloek en een zucht gebeurd, zoals ook wel blijkt uit het verhaal van TS.
  Bericht 
Dennis
Master
Ik heb vandaag ff weer gekeken maar waar in de F.bolstraat heb je precies gestaan ??? (ff linkje graag)
dan kan ik ff kijken of ik het juiste antwoord voor je heb.

Heb overigens gisteren veel sleepbewegingen gezien.. vandaag eigenlijk niet
  Bericht 
Aanhanger
Master
Het juiste antwoord is al gegeven nl. dat er een stopverbod geldt dus afsleepwaardig.
Het is het stukje tussen Ceintuurbaan en van Ostadestraat.
  Bericht 
Dennis
Master
das daar waar die grote put zit voor de noord-zuid lijn.

Eigenlijk is alles rond de F.Bolstraat kl#te
  Bericht 
bx gek
Master
Eigenlijk is alles rond de F.Bolstraat Amsterdam kl#te O:)
  Bericht 
umpire
Master
Aanhanger schreef:
Het juiste antwoord is al gegeven nl. dat er een stopverbod geldt dus afsleepwaardig.


Oh :huh:

Marcje (f)
  Bericht 
jaylay
Eendagsvlieg
 
ik heb nog steeds niets concreets... erg jammer dit

het is de hoek ceintuurbaan ferdinand bol, precies voor de bakker.

er is geen stopverbod echter een PARKEERVERBOD TUSSEN 0730u en 0900u ivm SPITSROUTE
het is er dan te smal om er auto's te laten staan de tram kan er net langs maar er zijn natuulijk ook nog auto's en fietsers...

morgen moet ik aantekenen dus graag bericht!
  Bericht 
Aanhanger
Master
Er is WEL een stopverbod.

In goole streetview zie je het bord hangen.
Ik was er vrijdag en dat bord hangt er nog steeds ja.
  Bericht 
jan jansen
Master
Dennis schreef:
das daar waar die grote put zit voor de noord-zuid lijn.


Net voor (vanaf het zuiden gezien) die put, die overigens geen put is, omdat ze de hele bende (twee perrons onder elkaar) erin hebben gemaakt zonder een put te graven, best wel gave techniek.

Citaat:
Eigenlijk is alles rond de F.Bolstraat kl#te


Heb eigenlijk weinig te klagen, als je aan die bouwplaats woont is 't wel minder, jarenlang die ellende voor dat stationnetje voor je deur.



@jayjay, nog een mooie brief de deur uit kunnen doen?
  Bericht 
Dennis
Master
jan jansen schreef:
Net voor (vanaf het zuiden gezien) die put, die overigens geen put is, omdat ze de hele bende (twee perrons onder elkaar) erin hebben gemaakt zonder een put te graven, best wel gave techniek.



ze douwen alles er zo in heb ik begrepen....
ook de tunnelboor techniek is apart.....ze gaan tussen de boor en de bekleding van de tunnel (wat door de zelfde mach. gebeurd) bij de diverse funderingen een speciale mengsel spuiten om verzakking tegen te gaan.
Vooral bij het Heinekenspul zijn ze daar bang voor... dat staat allemaal op de oude fundering van de fabriek.


jan jansen schreef:
Heb eigenlijk weinig te klagen, als je aan die bouwplaats woont is 't wel minder, jarenlang die ellende voor dat stationnetje voor je deur.


nog zo'n 3 jaar overlast vóór dat er nog maar een metro rijd..
  Bericht 
Smookey
Master
haringkje schreef:
Nee niks omdraaien ik heb de droom bij jou gelegd, kijk iets duidelijks maar je motiveerd het nog steeds waarom wel en waarom niet.
Je bent al eerder door verschillende mensen over je all mighty gedrag aangesproken en je komt het nooit na.
Dus laat de alwetendenheid aan TS stromen.


Je schrijft het goed, jou natte droom die nauwelijks te lezen is, heb je wel hier gepost maar je vergeet deze te onderbouwen, voorlopig blijven het jou woorden dus en die slikken we niet. Wat Marcje niet nakomt vergeet je trouwens ook te omschrijven en als je wat meer rondneust op het forum zul je zien dat Marcje zijn antwoorden tegenwoordig wat langer zijn.

Dus beste zeebewoner, toon je alwetendheid hiero, onderbouwd ajb.
  Bericht 
jan jansen
Master
Dennis schreef:
Vooral bij het Heinekenspul zijn ze daar bang voor... dat staat allemaal op de oude fundering van de fabriek.


Zou inderdaad lullig zijn als die hele flat bovenop de Dirk dondert :wink:
  Bericht 
Marcellosz
Eendagsvlieg
 
Hallo,

Ik heb een vraagje:
Ik heb vandaag een bekeuring gekregen voor stilstaan op een plaats met een stopverbod E2.
Inpricpe dus gewoon eigen schuld, alleen toen ik thuiskwam en het gele papiertje goed doornam, zag ik dat hij mijn geboortedatum verkeerd opgeschreven 1980 i.p.v. 1986 terwijl hij het gewoon heeft overgeschreven van mijn rijbewijs. Heb weleens gehoord dat mensen zo onder de boete uit zijn gekomen, alleen was mijn vraag;
Wat imoet ik nu verder doen? Wachten op de accep of gelijk een bezwaarschrift indienen? En is er een mogelijk dat ik onder de bekeuring uitkom?
Thanx alvast,
  Bericht 
Walker
Master
 
een verkeerde geboortedatum kan en mag onder de Wet Mulder aangepast worden.
  Bericht 
InsecureThreat
Master
Walker schreef:
een verkeerde geboortedatum kan en mag onder de Wet Mulder aangepast worden.


En anders is het gewoon slordig geschreven en staat er volgens de agent echt een 0 :wink:
 Pagina 1 van 1  [ 50 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy