Pagina 1 van 2  [ 94 berichten ]
  Bericht 
Furr
Master
Wordt net gebeld door m'n moeder. Haar vriend ( waar ik veel boetes voor aanvecht) heeft er weer 1 bij deze week. Na alle andere boetes van deze weken staat de teller alweer op € 200.

Nu betreft het een milieudelict aldus de gemeente. Waar hij woont zijn veel te weinig P-plaatsen, en staan de auto's op een grasveldje, zoals je zeer veel ziet in Nederland.

krijgt die een boete van € 60 euro hiervoor. Hoe zielig. Ik heb ook ooit een boete gekregen van € 75 euro vanwege het met 2 wielen op een stoep staan. Deze simpel gewonnen. ( via rechter ).

Toen is de wijkagent nog bij ons geweest en laatst hebben we hem nog gesproken en zei die: tjah we kunnen heel Almelo wel gaan bekeuren, iedereen staat fout. Er is gewoon niets aan te doen. Dus we beboeten dan ook niet.

Komt er zon lambal van de gemeente aan die waarschijnlijk iets zocht, want het is een afgesloten straatje... en ziet toevallig 1 auto met 2 wielen op het gras staan en tjakka 60 euro erbij. Wordt steeds gekker in Nederland. Dan hoor ik nu gewoon reacties van mensen die zeggen: dan zet je hem maar verderop neer. Helaas ;) dat gaat ook niet, omdat alles tegenwoordig echt VOL staat. maar ik heb nog wel foto's van de vorige keren, waarbij echt zoveel auto's fout geparkeerd staan, niet normaal. Er zijn gewon te weinig P-plaatsen hier.

Zo dat moest ik even kwijt. Houd jullie op de hoogte ;)
  Bericht 
crazydriver
Pro
 
ik begrijp je frustratie furr.
tis nooit fijn als je geen p plaats.
succes met de rompslomp.
  Bericht 
BLikent
Master
Een milieudelict? Wat moet ik me daar bij voorstellen...

Platgedrukte grassprietjes?
  Bericht 
Furr
Master
Op een groenstrook parkeren is blijkbaar een milieudelict... Nederland he...
  Bericht 
Raymond
Master
Is het een onderhouden groenstrook of gewoon een berm met onkruid?
  Bericht 
Martijn
Master
Tsja, dat krijg je met iedereen 2 of meer auto's per huis. kan je de gemeente wel de schuld geven dat ze te weinig parkeerplaatsen hebben, je kan ook zeggen: De bewoners hebben teveel auto's.
  Bericht 
Sander
Medewerker
Ik kan hier wel 3 auto's op m'n eigen oprit kwijt :[
  Bericht 
Furr
Master
Raymond schreef:
Is het een onderhouden groenstrook of gewoon een berm met onkruid?

Onderhouden groen met zon speeltoestel erop waar nooit iemand op speelt haha
  Bericht 
Raymond
Master
Vind je het gek dat er nooit iemand op speelt. Er staan auto's voor :lol:
  Bericht 
Furr
Master
Zonder auto's ook niet hoor ;)
  Bericht 
fb
Master
Furr schreef:
Zonder auto's ook niet hoor
Hoe weet je dat dan? Het staat toch altijd vol?

Het vervelende is dat iedereen die een auto heeft ook meteen meent recht te hebben op een parkeerplek minder dan 10 meter van huis. Tja, je zal maar eens een stukje moeten lopen....
  Bericht 
Raymond
Master
Vind je nou zelf ook niet dat die ambtenaar eigenlijk gewoon gelijk heeft?
  Bericht 
dave84
Master
ik begrijp de frustratie,maar begrijp ook dat er een bon wordt geschreven
  Bericht 
Rover
Master
Misschien een idee om in overleg te gaan met de gemeente, kijken of het niet mogelijk is de groenstrook deels aan te passen zodat er extra parkeerplaatsen worden gerealiseerd. Tot die tijd zal je helaas toch iets verder moeten lopen denk ik....
  Bericht 
Furr
Master
Dat heeft hier geen zin.

En ja alle moraalridders kom er maar in hoor. Anders lees je eerst ff het hele stuk. Zoals ik zei, is álles vol. Er zijjn maar iets van 10 parkeerplaatsen voor 30 huizen. Tjah andere kant kun je niet staan is doodlopend gedeelte. Dichtsbijzijnde is verderop aan een drukke straat waar ze al op de stoep staan omdat er geen plaats is....
:dood:
  Bericht 
gabberhead
Master
Zelfde gezeik hebben wij in onze buurt ook.
En met gezeik bedoel ik die asocialen die te beroerd zijn om even een paar meter extra te lopen... :thumb_d:
Er zijn bij ons een paar smalle straatjes en een paar straatjes waar zelfs geen auto in kan. Dus de gemeente heeft als aanvulling op de gewone parkeervakken langs de bredere straten een paar centrale parkeerplaatsen aangelegd waar ruim voldoende plek is voor iedereen.
Maar nog steeds zijn er van die prutsers die hun auto zo dicht mogelijk bij het huis willen zetten en daarmee stoepen blokkeren. Leuk voor rolstoelgebruikers en kinderwagens...

Dus sorry Furr, de enige kinderachtige in dit verhaal is je schoonmoeders vriend.
  Bericht 
Rover
Master
Ik zou niet alles op die manier afschuiven, het is algemeen bekend dat er buurten zijn waar echt geen parkeerruimte is, in Rotterdam ken ik ook plekken waar ik zo een halve km kan lopen voor de dichtsbijzijnde parkeerplek....

Helaas is er alleen een wetgever die daar geen rekening mee houd, dus zolang er geen oplossing is, moet je ermee leven...

Enige manier om zeker te zijn van een parkeerplek, is een huis kopen met eigen oprit....
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
Ik woon in een wijk uit 1973, destijds heeft men geen rekening gehouden met het toenemend aantal auto's per huishouden. Met als gevolg dat de straat bij ons helemaal vol staat, parkeervakken, stoepen overal staan de auto's geparkeerd.
gelukkig staat de mijne in een garage :D
  Bericht 
Furr
Master
VTEC dat bedoel ik dus. Ik ken nog veel meer plaatsen waar het nog veel erger is. Dit is ook een wat oudere gedeelte van de wijk zeggggggg maaaaarrrrrrrrr. nergens plaats. Zoals ik zei, er zijn wel wat plaatsjes maja die staan ook altijd meteen vol he.

@ gabberhead> wat weet jij daar van of hij te beroerd is om te lopen?? Als die ergens "legaal" dichtbijzijnde wil parkeren zal die denk ik een km moeten lopen. Das toch niet normaal??
  Bericht 
Martijn
Master
VTEC_Driver schreef:
destijds heeft men geen rekening gehouden met het toenemend aantal auto's per huishouden.


Ik vind dit toch weer "het is de schuld van..." argument. Als je er gaat wonen ben je bekend met het aantal parkeerplaatsen. Als je er dan voor kiest om een extra auto te nemen, of de inwonende kinderen nemen een auto, dan kan je dus nagaan dat er geen plek is.

Vind het een beetje raar om de schuld bij de gemeente te leggen. Zoiets als onder de aanvliegroute van Schiphol gaan wonen en vervolgens klagen dat Schiphol bestaat.
  Bericht 
gabberhead
Master
Furr schreef:
@ gabberhead> wat weet jij daar van of hij te beroerd is om te lopen?? Als die ergens "legaal" dichtbijzijnde wil parkeren zal die denk ik een km moeten lopen. Das toch niet normaal??


Overdrijven is ook een vak... Doe eens een googlemaps linkje maken dan.
  Bericht 
dave84
Master
Furr schreef:
gabberhead> wat weet jij daar van of hij te beroerd is om te lopen?? Als die ergens "legaal" dichtbijzijnde wil parkeren zal die denk ik een km moeten lopen. Das toch niet normaal??


Maar rechtvaardigd dat hetgeen dat hij op het gras gaat staan?Ik zal de laatste zijn die tegenspreekt dat er te weinig parkeerplekken zijn ( en zeker in de wat verouderde wijken ), maar zolang je een gezond stel benen heb om te lopen kan je em gewoon een kilometer verderop zetten zal het tegenargument zijn, en extra parkeerplekken ten koste van een groenstrook o.i.d. ga je niet meemaken vrees ik
  Bericht 
Smookey
Master
Rover schreef:
Enige manier om zeker te zijn van een parkeerplek, is een huis kopen met eigen oprit....


:nono: daar heb je nix aan, ook jij als eigenaar maar daar niet op staan en zeker niet voor. Een stukje tuinruimen wil wel helpen.
  Bericht 
Furr
Master
jajaja blablabla. Pfff.
  Bericht 
dave84
Master
Furr schreef:
jajaja blablabla. Pfff.


:lol:
  Bericht 
-Joske-
Tour de Fr kenner '19 '20
Sandeman schreef:
Ik kan hier wel 3 auto's op m'n eigen oprit kwijt


Hier ook plek voor 3. Hebben 2 auto's, dus bezoek kan mooi op plek 3 staan of aan de overkant van de weg op een parkeerstrook.

Hier in de buurt heb je ook zo,n plek waar je 1 auto op de oprit kan zetten.. en anders maar op de weg wat gruwelijk irritant is... soms zijn er nog van die randebielen wat teveel moeite vinden om de oprit op te rijden, zetten ze de auto maar op de weg. :roll: Als je meer auto's wil of je hebt geen plek dan zijn er genoeg huizen tekoop waar je wel met 2 auto's kan parkeren..

Naja die boete vind k eigelijk ook onzin... dubbel gevoel erbij eigelijk.
  Bericht 
salush
Master
Een waarschuwing zou netter zijn, maar kans is dat sommige de auto er nog neerzetten. Dus heeft dat geen nut.
Je mag hier wel parkeren hoor, heb nog plek zat :lol:
Moet altijd de moeilijke beslissing maken waar ik de auto neerzet.
  Bericht 
jan roelofs
Master
Ach gut... weer een 'onterechte' bekeuring... :x
  Bericht 
Speedy J
Master
Martijn schreef:
Ik vind dit toch weer "het is de schuld van..." argument. Als je er gaat wonen ben je bekend met het aantal parkeerplaatsen. Als je er dan voor kiest om een extra auto te nemen, of de inwonende kinderen nemen een auto, dan kan je dus nagaan dat er geen plek is.


Hierin heb je natuurlijk gelijk. Echter, er is ook een andere kant van het verhaal (zoals altijd). Bij het ontwerpen van nieuwbouwwijken wordt over het algemeen met onvoldoende parkeergelegenheid rekening gehouden. Men heeft een vrij nauwkeurige verwachting van het aantal auto's dat de toekomstige bewoners zal hebben, maar tekent bewust minder parkeergelegenheid in.

Dus niet in "oude" wijken zie je dit probleem, maar ook in nieuw te bouwen wijken weet je van tevoren dat dit een probleem wordt.

@Furr: Adviseer de vriend van je moeder volgende keer wat velletjes papier onder de banden te leggen. Ongebleekt uiteraard. :wink: Succes met je volgende bezwaar maar weer!
  Bericht 
fb
Master
Ik weet wel een oplossing hoor: Als de gemeente nu besluit dat er 10% van de woningen in die wijk gesloopt gaan worden en dat de vrijgekomen ruimte parkeerplaatsen worden.

Lekker daadkrachtig (dat wil jij toch?).

Moet dat vriendje natuurlijk niet zeuren als toevallig zijn woning bij die 10% hoort....
  Bericht 
Spooler
Master
Martijn schreef:
Tsja, dat krijg je met iedereen 2 of meer auto's per huis. kan je de gemeente wel de schuld geven dat ze te weinig parkeerplaatsen hebben, je kan ook zeggen: De bewoners hebben teveel auto's.

Behalve dan dat de gemeente verbiedt genoeg parkeerplaatsen aan te leggen bij de ontwikkeling van een wijk. Net zoals gemeentes verbieden genoeg parkeerruimte bij bedrijven aan te leggen.
  Bericht 
bernardo A.
Master
 
Het verhaal van Furr over structureel te weinig parkeerruimte kon wel eens een andere oorzaak hebben. Met name in de jaten '90 zijn er veel wijken aangelegd waar gemeenten -willens en wetens- veel te weinig parkeerplaatsen aanlegde. Dan ging men uit van 1.6 auto per woning en legde men 1.2 parkeerplaatsen of minder aan. Dit verhaal vertelde o.a. de heer Pastoors, die in die tijd wethouder was in Eindhoven. In de grasbuurt hebben ze de leefbaarheid behoorlijk verkloot.

de achterliggende gedachte was dat mensen wel een auto zouden afstoten wegens parkeerellende, maar ja, dat blijkt niet te werken. Maakbaarheid van de samenleving, dat was het misplaatste ideologische uitgangspunt. Partner 1 werkt op de ene plaats, niet met ov te bereiken, partner 2 op een andere plaats.

Een enkele keer moet ik in die wijk naar klanten en dan komt het voor dat je idd een paar straten verderop pas je auto kwijt kunt en het is idd niet leuk als je dit dagelijks meemaakt.

Ik begreep van die wethouder dat de gemeente Eindhoven dit ideologisch standpunt inmiddels weer verlaten heeft en in zo'n geval is het niet correct om te blijven bekeuren voor "foutparkeren".
  Bericht 
Smookey
Master
fb schreef:
Ik weet wel een oplossing hoor: Als de gemeente nu besluit dat er 10% van de woningen in die wijk gesloopt gaan worden en dat de vrijgekomen ruimte parkeerplaatsen worden.

Lekker daadkrachtig (dat wil jij toch?).

Moet dat vriendje natuurlijk niet zeuren als toevallig zijn woning bij die 10% hoort....


Een hele nette oplossing, doen ze bij de aanleg van nieuwe wegen ook, ruimen die handel.
Alleen compenseren ze de benadeelden en gemeentes vergeten dat vaak en dus vergeten ze ook bij de (her-)inrichting voldoende rekening te houden met de veranderende leefstandaarden.

Gisteren nog die bloemist gezien op SBS6 die goedkoper uit is kaartjes te kopen dan een vergunning? En die honderen euro's aan boetes heeft liggen omdat de gemeente het beleid heeft auto's te weren voor het uitzicht ... bij een winkelcentrum. Enorme ruime braakliggende grond maar voor zijn winkel is de p-plek geruimd en wanneer hij tijdens het in/uitladen een toevallig klant even helpt is hij weer de klos :kots:
  Bericht 
mastor
Eendagsvlieg
 
je hoord idd niet op een grasveld(je) te parkeren ! als kan ik er wel inkomen dat het slcht geregeld is in sommige wijken !

echter kan je die boa niks verwijten hij houd zich aan de wet en aan de apv,

dus gewoon de boete betalen en volgende keer elders parkeren.
  Bericht 
2177
Master
 
Furr schreef:
Wordt net gebeld door m'n moeder. Haar vriend ( waar ik veel boetes voor aanvecht) heeft er weer 1 bij deze week. Na alle andere boetes van deze weken staat de teller alweer op € 200.


Misschien houding klein beetje aanpassen???
  Bericht 
fb
Master
Furr schreef:
Hoe zielig. Ik heb ook ooit een boete gekregen van ? 75 euro vanwege het met 2 wielen op een stoep staan.
Hoe zielig: Autoverkeer wordt verleid om toch maar dat obstakel dat half op de weg staat te passeren terwijl het eigenlijk niet kan (als je met 4 wielen op de weg staat kan het i.i.g. niet). Voetgangers, bijvoorbeeld een moeder met kinderwagen worden gedwongen om de weg op te gaan omdat er een obstakel op het voetpad staat. Met alle gevaren van dien. Hoe zielig om zo zonder reden het verkeer in gevaar te brengen. Jammer dat zo'n rechter dat niet ziet....
  Bericht 
onewheeldrive
Master
Mijn eigen oprit is niet groot.... maar wel heel hoog!
  Bericht 
Marc0
Master
Tsjah, parkeerruimte is altijd afhankelijk van de wijk en infrastructuur. De wijk waar ik woon (bestaat vanaf 1978) heeft nu ongeveer genoeg parkeerplaatsen voor iedereen m.u.v. wanneer er een verjaardag plaatsvindt. Dan staat hier het grasveld aan de rand vol met plusminus 7 auto's netjes naast elkaar geparkeerd voor één avond. Als ik echter verhalen hoor van bijvoorbeeld de nieuwbouwwijk Schuytgraaf (Arnhem) wordt daar iets van 1,5 parkeerplaats per huishouden ofzo gehandhaafd (van bewoners gehoord). Aangezien de meeste tweeverdieners zijn en ook twee auto's nodig hebben zie je het probleem al ontstaan. Ik denk dat het ook gevoelsmatig is dat iedereen zijn auto dichtbij huis wilt hebben. Ik wil dat ook wel, dat ik binnen vijf minuten de auto kan bereiken. Momenteel is dat ongeveer tien seconde lopen, dus daar kan ik ruimschoots mee leven :lol:
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Raymond schreef:
Is het een onderhouden groenstrook of gewoon een berm met onkruid?


Maakt dat uit dan? Ik heb ooit hetzelfde gehad, maar dan was er geen groen te zien. Gewoon een grote zandstrook.
  Bericht 
R
Master
salush schreef:
Een waarschuwing zou netter zijn, maar kans is dat sommige de auto er nog neerzetten. Dus heeft dat geen nut.


:huh: Ja, zo handelt de politie doorgaans ja.

Mogelijkheid 2: Er wordt gewaarschuwd en daarna wordt bekeurd, als nodig.
  Bericht 
Furr
Master
fb schreef:
Hoe zielig: Autoverkeer wordt verleid om toch maar dat obstakel dat half op de weg staat te passeren terwijl het eigenlijk niet kan (als je met 4 wielen op de weg staat kan het i.i.g. niet). Voetgangers, bijvoorbeeld een moeder met kinderwagen worden gedwongen om de weg op te gaan omdat er een obstakel op het voetpad staat. Met alle gevaren van dien. Hoe zielig om zo zonder reden het verkeer in gevaar te brengen. Jammer dat zo'n rechter dat niet ziet....


jij snapt er echt helemaal niks van. je kant de hele situatie hier niet eens. gelukkig dat het dit keer WEL een goede rechter betrof die de situatie kon inschatten

Moraalridder :dag:
  Bericht 
orionpax
Pro
 
Ach soms ligt het ook aan de bewoners zelf. Ik ken straten waar huizen garages hebben + een ruime oprit en dan nog te weinig parkeerplaatsen hebben. Simpelweg omdat de garage een rommel hok is en niet de bergplaats van de auto.
  Bericht 
fb
Master
Furr schreef:
Moraalridder
Ik dacht al: wat is Furr stil , hoe kan ik hem toch weer naar dit topic lokken na al die kritiek .....

Is het toch gelukt :devil:

(Wat kinderachtig weer...)
  Bericht 
flitsgevaar
Master
 
Jups is lastig. Maar ja mensen die op de stoep willen lopen en/of spelen....Is gewoon lastig...

Blij dat ik een huis heb gekocht met ruimte voor het huis op eigen grond met 2 plekken. Voortuin hiervoor opgeofferd. (heb ookeen oprit, maar die iwl ik vrijhouden , volgorde is altijd net verkeerd:))
  Bericht 
fb
Master
On-topic: de essentie van dit probleem ligt toch echt niet bij die "kinderachige" agent, die gewoon een bon schrijft voor iets wat verboden is.

De essentie ligt veel meer in het feit dat men zich tegenwoordig meer rechten toeeigent dan dat men heeft. Natuurlijk heeft iedereen het recht een auto te kopen. Maar heeft men daarmee ook automatisch het recht "gekocht" om overal waar men wil gratis te mogen parkeren. Nee dus. En dat is niet een fout van de overheid. Die heeft nooit gezegd dat bij die auto een parkeerplaats zit.

Ook lijkt het wel of iedereen extra rechten heeft in zijn eigen straatje of buurtje: het is toch logisch dat dat parkeerplaatsje voor jouw deur eigenlijk van jou is en niet van die man drie straten verderop. (omgekeerd geldt natuurlijk dan wel weer: je hebt het volste recht om je auto drie straten verderop te zetten als de eigen straat vol staat).

Maareh Furr: wat voor (echte) oplossing had je zelf in gedachten voor het probleem? En kom nou niet met dat dat grasveldje wel parkeerplaats kan worden. Dat is voor jouw vriendje misschien wel een oplossing, maar niet voor de hondenbezitters in de straat ....
  Bericht 
Boralis
Master
 
Martijn schreef:
Ik vind dit toch weer "het is de schuld van..." argument. Als je er gaat wonen ben je bekend met het aantal parkeerplaatsen. Als je er dan voor kiest om een extra auto te nemen, of de inwonende kinderen nemen een auto, dan kan je dus nagaan dat er geen plek is.


Ergens niet gaan wonen is dan ook de enige optie. Maar gemeentes hebben er wel degelijk schuld aan. Ten eerste hebben ze decennia lang de boel lopen traineren met maximaal toegestane parkeerplaatsen i.p.v. een minimum op te leggen. Ten tweede zijn ze (de overheid in het algemeen) er voor verantwoordelijk dat simpele ruimte die normaal 3 euro de vierkante meter kost ineens een paar honderd de vierkante meter wordt. Waardoor volgens hun "een parkeerplaats op maaiveld niveau 1000 euro per jaar kost". Ja: als je er een flat op kunt bouwen en de gemiste inkomsten dan gaat rekenen wel ja ...
  Bericht 
Furr
Master
Fb: leer eerst eens lezen, er staan zoooooveel onwaarheden in je stukjes... en aannames.

Dan praat ik verder
  Bericht 
gabberhead
Master
Niet zo makkelijk reageren Furr... Een mening die niet in je straatje past is iets anders dan onwaarheden.

Je kunt best antwoord geven op z'n vraag en de rest negeren als je daar niet op wilt reageren.
  Bericht 
fb
Master
Furr schreef:
Fb: leer eerst eens lezen, er staan zoooooveel onwaarheden in je stukjes... en aannames.
Leg eens uit dan? Een beetje een loze uitspraak. Dat ik aannames doe is duidelijk. Jij vertelt immers een gekleurd verhaal zonder details (waarom ben je vrijgesproken bijv.). Beschuldig me er dan niet van dat ik niet kan lezen als ik reageer, maar dan wel met een andere kleur. Ik ben ook erg beneuwd welke onwaarheden ik schrijf (gebaseerd op de informatie die jij geeft).

Blijft ook nog mijn vraag staan (wat je zelf voor oplossing bedacht had).
  Bericht 
Furr
Master
Hierbij mijn stap 1 incl stap 2:

Suggesties?:


Citaat:

De Officier van Justitie
Antwoordnummer 53043
3503 VB Utrecht

Almelo, 8-5-2009
Betreft: Bezwaarschrift + Wob in eerste termijn, beschikking xxxxxxxxxxxxxxxxxxx.

Geachte heer, mevrouw,

Hierdoor maak ik bezwaar tegen beschikking nummer xxxxxxxxxxxxxx. Volgens de beschikking heb ik op 24 maart 2009, om 09.30 uur, op de xxxxxxxxxxxxxx in Almelo, een voertuig laten staan in park of groenstrook.

Hoe de controleur bij dit feit komt is mij een raadsel. Ik parkeer altijd mijn voertuig op de aangegeven parkeerplaatsen of voor mijn huis als er geen plaats is op de schaarse parkeerplaatsen voor de teveel gebouwde huizen.
Op 24 maart heeft mijn auto voor mijn huis gestaan, precies náást een verlaten stukje gras. Dat is ook de reden dat ik het niet eens ben met deze beschikking. Ik heb niet geparkeerd in een groenstrook, park of grasveld.

Ik heb de Gemeente Almelo en de Politie Twente hierover gebeld en zij geven aan dat de Gemeente Almelo heeft geconstateerd, dat mijn voertuig met 2 wielen "iets" op het gras stond. Dát was de reden om mij een boete op te leggen van € 60.00.

Mocht zich het geval voor doen dat ik daadwerkelijk "iets" op het gras geparkeerd stond, dan beroep ik mij op het gelijkheidsbeginsel. Navraag bij de Politie Twente én de Gemeente Almelo, heeft geleerd dat men hiervoor NIET bekeurd in Almelo en omgeving.
"Dan kunnen wij wel bezig blijven in Almelo", is een veel gehoorde uitspraak van Politie en Gemeente.
Ik ben het er dan ook niet mee eens dat juist ik, wel bekeurd wordt, terwijl de Politie en Gemeente gezamenlijk aangeven, hier niet voor te zullen bekeuren.

Dit klopt ook wel, want bij verderop gelegen grasstroken en plantsoenen, wordt er dagelijks geparkeerd, zonder dat hiervoor beboet wordt. Ik heb één foto bijgevoegd, waarop zelfs de Politie zich een plaats toe-eigent op een grasstrook.
Als ik hierover de Politie bel, dat er auto's geparkeerd staan op groenstroken, krijg ik wéér steevast te horen: "Hier bekeuren wij niet voor". Maar mij beboeten ze dan wel. Ik voel mij in deze dus ongelijk behandeld.

FOTO

Ik wens dan ook een proces verbaal onder ede, waarin de situatie beschreven wordt (hoe de controleur bij dit feit komt) en een foto als bewijs dat ik daadwerkelijk enkele centimeters op het gras geparkeerd stond.

Om de zaak op verder te controleren vraag ik onder de Wet Openbaarheid van Bestuur wél alle documenten op, te weten:

- Het brondocument;
- Zaakoverzicht van het CJIB;
- Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen (beroep op materieel gelijkheidsbeginsel);
- De akte van beëdiging van de dienstdoende verbalisant;
- De akte van aanstelling van de dienstdoende verbalisant;
- Foto van de overtreding;

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van twee weken. Volgens art. 4 Wob bent u als bestuursorgaan verplicht dit verzoek, indien u de gevraagde gegevens niet in uw bezit heeft, door te sturen naar de organisatie die deze wel in haar bezit heeft. U blijft echter te allen tijde verantwoordelijk voor een stipte uitvoering door het andere orgaan. De bekeuring is voortgekomen uit ‘justitiële opsporing’. Daarom bent u als Officier van Justitie verantwoordelijk voor de vervolging en verdere afhandeling van bezwaar en beroep en de op deze zaak betrekking hebbende documenten.

Ten slotte verzoek ik u om binnen 16 weken een beslissing te nemen en, indien deze termijn niet wordt gehaald, de beschikking te vernietigen. Ik verzoek u echter wel om binnen 16 weken een beslissing te nemen en niet te verlengen met 8 weken! Volgens de overeenkomst tussen de Minister van Justitie en de Nationale Ombudsman is een automatische verlenging van 8 weken niet toegestaan. Hiertegen maak ik dan ook bezwaar!

Ik, de heer RS Telgenhof Oude Koehorst, geef toestemming om de heer F. urr mijn zaak te laten afhandelen.

Verdere correspondentie gelieve richten aan (gemachtigde):

F.urr

Ik vraag u dan ook op bovenstaande grond, de beschikking te vernietigen!

Met vriendelijke groeten,




RS

Bijlage: Geen kopie van beschikking, nummer staat duidelijk vermeld.
 Pagina 1 van 2  [ 94 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy