Pagina 1 van 1  [ 34 berichten ]
  Bericht 
globetrotteresprit
 
:evil:
Help,iemand met een waarschijnlijk gestolen caravan maakt misbruik van ons kenteken.Wij worden bestookt met snelheids overtredingen.Op de foto`s van de KLPD is duidelijk te zien dat het een caravan betreft,terwijl onze autoambulance achter slot en grendel staat.We kunnen natuurlijk weer een nieuw kenteken aanvragen,maar dan geven we die gast een vrijbrief.Ondertussen zitten wij ons suf te ergeren en te bellen en bezwaren te schrijven.Handige he die eigen kentekens voor wagens.Het probleem is,dat nog RDW,Politie,KLPD en wie dan ook begrijpt, dat wij het slachtoffer zijn,niemand wil ons helpen en het enige wat men roept,ja het kenteken klopt,maar men wil niet begrijpen,dat een caravan er toch echt wezenlijk anders uitziet als een autoambulance,is natuurlijk ook wel moeilijk.toch??
Wie weet een oplossing,om de bekeuringen een halt toe te roepen??
  Bericht 
Akadoenka
Master
Aangifte gedaan van de diefstal?
Ik heb er geen ervaring mee maar lijkt dat de politie er dan toch iets mee moet doen. Want zo kan dat natuurlijk niet langer, lullig voor je beurs
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Kan je het kenteken van de ambulance niet laten intrekken en voor de ambu een nieuwe aanvragen?
  Bericht 
Akadoenka
Master
Maserati Teun schreef:
Kan je het kenteken van de ambulance niet laten intrekken en voor de ambu een nieuwe aanvragen?


Hoef je dan niet een nieuwe voor de auto te hebben Teun? Aangezien auto + aanhangwagen toch hetzelfde kenteken moet zijn?
  Bericht 
MiZi
Respect
dat kost ook weer geld...
  Bericht 
vw-driver
Master
globetrotteresprit schreef:
:evil:
Help,iemand met een waarschijnlijk gestolen caravan maakt misbruik van ons kenteken.Wij worden bestookt met snelheids overtredingen.Op de foto`s van de KLPD is duidelijk te zien dat het een caravan betreft,terwijl onze autoambulance achter slot en grendel staat.We kunnen natuurlijk weer een nieuw kenteken aanvragen,maar dan geven we die gast een vrijbrief.Ondertussen zitten wij ons suf te ergeren en te bellen en bezwaren te schrijven.Handige he die eigen kentekens voor wagens.Het probleem is,dat nog RDW,Politie,KLPD en wie dan ook begrijpt, dat wij het slachtoffer zijn,niemand wil ons helpen en het enige wat men roept,ja het kenteken klopt,maar men wil niet begrijpen,dat een caravan er toch echt wezenlijk anders uitziet als een autoambulance,is natuurlijk ook wel moeilijk.toch??
Wie weet een oplossing,om de bekeuringen een halt toe te roepen??


aangifte doen van diefstal kenteken , foto's meenemen van de overtredingen +foto's autotrailer en registratiebewijs aanhanger
  Bericht 
Akadoenka
Master
MiZi schreef:
dat kost ook weer geld...


Dan kun je dat beter betalen dan steeds boetes krijgen lijkt me. Als ze de dader te pakken krijgen zou je daar evt nog de schade op kunnen verhalen lijkt me
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Akadoenka schreef:
Maserati Teun schreef:
Kan je het kenteken van de ambulance niet laten intrekken en voor de ambu een nieuwe aanvragen?


Hoef je dan niet een nieuwe voor de auto te hebben Teun? Aangezien auto + aanhangwagen toch hetzelfde kenteken moet zijn?


Volgens mij hebben aanhangers tegenwoordig een eigen kenteken, ongelijk aan het trekkende voertuig.
  Bericht 
Akadoenka
Master
Maserati Teun schreef:
Volgens mij hebben aanhangers tegenwoordig een eigen kenteken, ongelijk aan het trekkende voertuig.


Oja??
Dan ken ik toch veel mensen die verkeerd rond rijden
  Bericht 
vw-driver
Master
Akadoenka schreef:
Maserati Teun schreef:
Volgens mij hebben aanhangers tegenwoordig een eigen kenteken, ongelijk aan het trekkende voertuig.


Oja??
Dan ken ik toch veel mensen die verkeerd rond rijden


als het gewicht + max laadvermogen onder de 750 kg is mag je met een witte kentekenplaat van het trekkende voertuig rijden
  Bericht 
Alfa33QO
Master
Het hangt van het gewicht van de aanhanger af. Bepaalde aanhangers hoeven geen eigen kenteken, maar dan volstaat een wit kenteken idem aan die van het trekkende voertuig.
  Bericht 
Akadoenka
Master
Duidelijk, weer wat geleerd :thumb:
  Bericht 
vw-driver
Master
Akadoenka schreef:
Duidelijk, weer wat geleerd :thumb:


die 750kg is max , met een correctie van 10% overbelading als je gesnapt wordt :lol: , wat ik dus herhaaldelijk heb gehad met aanhangers die boven dat gewicht mogen zitten , maar goed een bepaalde motorjut mag me niet in twente :x
  Bericht 
Akadoenka
Master
Ik betwijfel ook of ik zaterdag niet boven de 750 kg zat. Moest een aantal zware materialen naar de stort brengen. Maarja als je dan 2x moet rijden en dus 36 euro moet betalen ipv 18 dan neem ik de gok wel (over landwegen waar vrijwel geen auto komt)
  Bericht 
vw-driver
Master
Akadoenka schreef:
Ik betwijfel ook of ik zaterdag niet boven de 750 kg zat. Moest een aantal zware materialen naar de stort brengen. Maarja als je dan 2x moet rijden en dus 36 euro moet betalen ipv 18 dan neem ik de gok wel (over landwegen waar vrijwel geen auto komt)


dat zeiden er meer .............
  Bericht 
Akadoenka
Master
Ach wees eerlijk, ze moeten die prijzen op de stortplaatsen ook eens verlagen. Is toch absurt wat ze daar vragen voor een aanhanger!
En dan maar klagen over zwerfaval in de bossen, of mensen die met overbeladen aanhangwagens gaan rijden
  Bericht 
Auke
Master
globetrotteresprit schreef:
:evil:
Help,iemand met een waarschijnlijk gestolen caravan maakt misbruik van ons kenteken.Wij worden bestookt met snelheids overtredingen.Op de foto`s van de KLPD is duidelijk te zien dat het een caravan betreft,terwijl onze autoambulance achter slot en grendel staat.We kunnen natuurlijk weer een nieuw kenteken aanvragen,maar dan geven we die gast een vrijbrief.Ondertussen zitten wij ons suf te ergeren en te bellen en bezwaren te schrijven.Handige he die eigen kentekens voor wagens.Het probleem is,dat nog RDW,Politie,KLPD en wie dan ook begrijpt, dat wij het slachtoffer zijn,niemand wil ons helpen en het enige wat men roept,ja het kenteken klopt,maar men wil niet begrijpen,dat een caravan er toch echt wezenlijk anders uitziet als een autoambulance,is natuurlijk ook wel moeilijk.toch??
Wie weet een oplossing,om de bekeuringen een halt toe te roepen??


Aangifte doen van misbruik, met als bewijs de foto's van de overtreding en het kentekenbewijs van de ambu.
vervolgens kun je nieuwe platen laten maken met een lelijke 1 er op als duplicaat code. dan moet je er als het goed is vanaf zijn
  Bericht 
RAH
Master
Aangifte doen van diefstal van je caravan.
  Bericht 
Quaap
Respect
Het kenteken voor zwaardere aanhangwagens (dat zijn caravans ook) is juist ingevoerd om diefstal van caravan te voorkomen. Een paar jaar geleden is het GAIK systeem ingevoerd waarbij alle kentekenplaten uniek zijn (met een code), je krijgt voor je auto slechts twee unieke platen met hetzelfde kenteken, een derde plaat aanvragen kan niet meer. Blijkbaar is het unieke kenteken van de autoambulance nu achterop een caravanbeland, dat zou officeel niet moeten kunnen met een officiƫle kenteken plaat.

De verbalen die je krijgt zijn duidelijk niet voor jou bestemd. Bij de politie aangifte doen van dit misbruik en nieuwe kentekenpapieren aanvragen bij de RDW, je krijgt dan een '1'-tje op je plaat, kenteken verder blijft gelijk. Helaas zal je zelf de kosten hiervoor moeten dragen. Dit lijkt me de beste oplossing.

Grtz,

Jaap
  Bericht 
Ford Focus
Master
RAH schreef:
Aangifte doen van diefstal van je caravan.

:thumb: de foto heb je al als bewijsmateriaal :wink:
  Bericht 
globetrotteresprit
 
Ford Focus schreef:
RAH schreef:
Aangifte doen van diefstal van je caravan.

:thumb: de foto heb je al als bewijsmateriaal :wink:


He,jullie missen iets,die viool heeft onze nr plaat NAGEMAAKT.Onze plaat zit nog gewoon achterop en we zijn geen caravan kwijt,dat is iemand anders misschien wel,want anders had die viool wel zelf een kenteken aangevraagd.En ja een zwaardere aanhanger heeft zijn eigen kenteken.
Die gast heeft gewoon bij een of ander bedrijf een kentekenplaat laten maken met ons nr,mag niet,maar is dus wel gebeurd.
  Bericht 
gurb
Master
Ideetje:
Je zei toch dat je auto-ambulance in de garage staat? En je hebt hem een tijdje niet nodig? Als die boetes met super-regelmaat binnenkomen kun je het volgende doen: Kentekenplaten bij de politie in bewaring geven en dan wachten tot er weer een boete komt. Knappe agent die dan ontkent dat de overteder iemand anders dan jij moet zijn geweest.
  Bericht 
gnd
Weet de weg
 
Quaap schreef:
De verbalen die je krijgt zijn duidelijk niet voor jou bestemd. Bij de politie aangifte doen van dit misbruik en nieuwe kentekenpapieren aanvragen bij de RDW, je krijgt dan een '1'-tje op je plaat, kenteken verder blijft gelijk. Helaas zal je zelf de kosten hiervoor moeten dragen. Dit lijkt me de beste oplossing.

Grtz,

Jaap


Of dat 1-tje gaat helpen ???

Er stond pas een stukje bij ons in de krant van een dame die bedolven werd onder de bekeuringen.
Haar originele platen zijn gestolen en zij heeft een 1 op haar kenteken platen.
Die bekeruringen zijn dus van de originele gestolen plaaten.
Volgens een commentaar van RDW moet ze een nieuw kenteken aanvragen om onder de boetes uit te komen, want op dat 1-tje letten ze niet bij de politie.

Do not shoot the messenger, zo stond het in de krant.

Cheers, GND
  Bericht 
supermm
Pro
 
gnd schreef:
Quaap schreef:
De verbalen die je krijgt zijn duidelijk niet voor jou bestemd. Bij de politie aangifte doen van dit misbruik en nieuwe kentekenpapieren aanvragen bij de RDW, je krijgt dan een '1'-tje op je plaat, kenteken verder blijft gelijk. Helaas zal je zelf de kosten hiervoor moeten dragen. Dit lijkt me de beste oplossing.

Grtz,

Jaap


Of dat 1-tje gaat helpen ???

Er stond pas een stukje bij ons in de krant van een dame die bedolven werd onder de bekeuringen.
Haar originele platen zijn gestolen en zij heeft een 1 op haar kenteken platen.
Die bekeruringen zijn dus van de originele gestolen plaaten.
Volgens een commentaar van RDW moet ze een nieuw kenteken aanvragen om onder de boetes uit te komen, want op dat 1-tje letten ze niet bij de politie.
Cheers, GND

Als de politie niet kijkt naar dat 1-tje, wat heeft het dan voor een zin om een kenteken van de RDW te krijgen met een 1-tje erop.......
Kun je net zo goed gelijk een nieuw kenteken aanvragen toch!
  Bericht 
quick
Nieuwkomer
 
Lastig verhaal. Heb zoiets wel eerder bij de hand gehad. Heb je foto's nog in je bezit betreffende de overtredingen waarop te zien is dat het op zeker jouw voertuig niet is?? Overigens: zijn er wel eens prenten bij je binnengekomen van het TREKKENDE voertuig?? Alleen indien geen apart aanhanger kenteken, anders zal het trekkende voertuig ook hetzelfde (valse?) kenteken hebben als die caravan. Valt anders te veel op.

Er is een RDW regeling hiervoor als je aangifte heb gedaan (met bewijs!!) van misbruik van je kenteken, hetzij gestolen, nagemaakt of laten gelijken op. Maakt niet uit of dat auto, aanhanger, vrachtwagen of vliegtuig is. Je krijgt dan zonder kosten nieuwe kenteken papieren en de auto hoeft (uiteraard) niet naar de RDW keuring.

De nieuw te laten maken kenteken platen moet je dan echter zelf wel betalen... heb je tenminste ook een 2005 kenteken :P
  Bericht 
toledo
Die hard
ik heb nog ff een vraagje:
Wij hebben een caravanstalling, nu staat daar een caravan waarvan de eigenaar spoorloos is verdwenen na hem geplaatst te hebben.

Ik heb het kenteken van de caravan (best een duur ding). Is het mogelijk om via het kenteken achter de gegevens van de eigenaar te komen en om te kijken of ie misschien gestolen is.

alvast bedankt
  Bericht 
Worf
Master
toledo schreef:
ik heb nog ff een vraagje:
Wij hebben een caravanstalling, nu staat daar een caravan waarvan de eigenaar spoorloos is verdwenen na hem geplaatst te hebben.

Ik heb het kenteken van de caravan (best een duur ding). Is het mogelijk om via het kenteken achter de gegevens van de eigenaar te komen en om te kijken of ie misschien gestolen is.

alvast bedankt


Ik zou zeggen: Ga even op het bureau langs en doe daar je verhaal. :roll:
  Bericht 
toledo
Die hard
Worf schreef:
toledo schreef:
ik heb nog ff een vraagje:
Wij hebben een caravanstalling, nu staat daar een caravan waarvan de eigenaar spoorloos is verdwenen na hem geplaatst te hebben.

Ik heb het kenteken van de caravan (best een duur ding). Is het mogelijk om via het kenteken achter de gegevens van de eigenaar te komen en om te kijken of ie misschien gestolen is.

alvast bedankt


Ik zou zeggen: Ga even op het bureau langs en doe daar je verhaal. :roll:


daarheb ik aan gedacht. Liever lui dan moe en ik dacht dat het ergens op internet wel te vinden zou zijn.

Heb laatst eens een site gezien waar je ook veel gegevens zag staat (niet de peroonsgegevens) maar dus ook of het voertuig gemeld stond als gestolen. Kan helaas die site niet weervinden.
  Bericht 
radarlove
Master
 
quick schreef:
Lastig verhaal. Heb zoiets wel eerder bij de hand gehad. Heb je foto's nog in je bezit betreffende de overtredingen waarop te zien is dat het op zeker jouw voertuig niet is?? Overigens: zijn er wel eens prenten bij je binnengekomen van het TREKKENDE voertuig?? Alleen indien geen apart aanhanger kenteken, anders zal het trekkende voertuig ook hetzelfde (valse?) kenteken hebben als die caravan. Valt anders te veel op.

Vast niet. Aanhangers hebben een W-kenteken. Ik heb het nooit geprobeerd maar ik durf er een hele grote fles wijn op te verwedden dat een gewone auto met W-nummerbord spontaan jeuk veroorzaakt bij de eerste de beste diender. Kan je dus nooit ver mee komen.
  Bericht 
martijn_dj
Master
 
moet je even zoeken op de site van het rdw. daar staat het ergens.
  Bericht 
spEEdy4fun
Master
Hier kan je de gegevens van het kenteken opvragen...

https://info.apk.nl/ovi/oviinvoer.aspx

Is de link van de site www.rdw.nl

SUC6
  Bericht 
toledo
Die hard
spEEdy4fun schreef:
Hier kan je de gegevens van het kenteken opvragen...

https://info.apk.nl/ovi/oviinvoer.aspx

Is de link van de site www.rdw.nl

SUC6


Zover was ik al, maar wat voor caravan is weet ik, ging er mij om of ie gestolen was o.i.d. Heb ooit een site gekend waar dat dus ook vermeld stond. Bij de RDW dus helaas niet.
  Bericht 
globetrotteresprit
 
toledo schreef:
ik heb nog ff een vraagje:
Wij hebben een caravanstalling, nu staat daar een caravan waarvan de eigenaar spoorloos is verdwenen na hem geplaatst te hebben.

Ik heb het kenteken van de caravan (best een duur ding). Is het mogelijk om via het kenteken achter de gegevens van de eigenaar te komen en om te kijken of ie misschien gestolen is.

alvast bedankt


Hoi Mail me even het nr,misschien is het wel ons nr.
globetrottersprit
En de RDW of de politie moet het kunnen nakijken,als ze willen.....
  Bericht 
globetrotteresprit
 
quick schreef:
Lastig verhaal. Heb zoiets wel eerder bij de hand gehad. Heb je foto's nog in je bezit betreffende de overtredingen waarop te zien is dat het op zeker jouw voertuig niet is?? Overigens: zijn er wel eens prenten bij je binnengekomen van het TREKKENDE voertuig?? Alleen indien geen apart aanhanger kenteken, anders zal het trekkende voertuig ook hetzelfde (valse?) kenteken hebben als die caravan. Valt anders te veel op.

Er is een RDW regeling hiervoor als je aangifte heb gedaan (met bewijs!!) van misbruik van je kenteken, hetzij gestolen, nagemaakt of laten gelijken op. Maakt niet uit of dat auto, aanhanger, vrachtwagen of vliegtuig is. Je krijgt dan zonder kosten nieuwe kenteken papieren en de auto hoeft (uiteraard) niet naar de RDW keuring.

De nieuw te laten maken kenteken platen moet je dan echter zelf wel betalen... heb je tenminste ook een 2005 kenteken :P


Hoi,waar staat die regel dan,want bij de RDW blijven ze hardnekking roepen dat het niet kan, dat een kenteken nagemaakt is,wat toch echt het geval is,we hebben 3 foto`s van de desbetreffende onverlaat.
 Pagina 1 van 1  [ 34 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy