Pagina 3 van 4  [ 192 berichten ]
  Bericht 
javelin
Master
Dat gaat de rechter niet veranderen.
Als het komt, komt het van de agent, via het OM.

Je zou verwachten dat alle zaken (ongeveer) tegelijk komen, maar een garantie daarvoor is er niet.
Tot 3 jaar na de overtreding kun je nog T-tjes krijgen, M-metjes tot 4 maanden na dato.
  Bericht 
Karakan
Respect
 
jah maar lijkt mij sterk, dat ik nou van dezelfde zaak 1 boete nu ontvang en de overige 2 bonnen weken/maanden later...

drm w8 ik met betalen tot bijna het vervaldatum van deze boete (7 juli)

met enkel deze boete vind ik het wel goed, omdat we sowieso de boete delen, als de andere maar niet komen. daar gaat het mij eigenlijk om...
  Bericht 
Brakefire
Master
Als die anderen komen, dan zijn dat aparte. Daar gaat het snel betalen van deze niet bij helpen. Sterker nog, als je deze betaalt beken je schuld. Dus staat de OvJ sterker in zijn volgende zaak, want als je deze toegeeft kun je niet meer anders dan de volgende ook bekennen. Terwijl je ze allemaal met dezelfde verdediging van tafel kunt vegen.

Als je vriendin een bon krijgt, dan is dat via het OM, niet via de rechter. Dus dan komt die toch wel. En zij kan die weer verdedigen met het feit dat de agent jou al opgeschreven heeft voor lesgeven. Zij dacht dat jij bevoegd was tot lesgeven. En dan mag ze bij je instappen.
  Bericht 
Skydiver
Nieuwkomer
 
serhatinho schreef:
Aantal gemaakte km in Nederland zegt niet veel. Ik rij elke zomer naar Turkije, daar doe je pas echt ervaring op. Wegen in Bulgarije en Servie zijn wat anders dan die van Nederland.


Dat ligt eraan waar je in Nederland rijdt!

Met tien rondjes hier over het Rijswijkseplein in Den Haag doe je net zo veel ervaring op als jouw reis door Servie en Bulgarije! Daarbij geef ik toe dat de wegen in Bulgarije en Servie (een stuk) slechter zijn, maar daarentegen kom je daar ook maar 10 auto's per 100km snelweg tegen (al is dat nu wel een beetje aan het veranderen (25 auto's per 100km 8) )
  Bericht 
Karakan
Respect
 
is er een manier om erachter te komen, of ik nog die andere 2 boetes krijg?
  Bericht 
javelin
Master
Vragen aan de agent
  Bericht 
Karakan
Respect
 
BOETES ZIJN BINNEN :(

eerste was dus een T 130 geen rijles certificaat
tweede en derde zijn een M 2 x 180 spiegels + pedalen


ik ga nu dus een bezwaarschrift schrijven.


Kunnen jullie mij vertellen wat ik nou precies in dat bezwaarschrift moet schrijven?
Moet ik het hele gebeuren vertellen of bepaalde dingen weglaten/erbij voegen?

graag jullie reacties
  Bericht 
javelin
Master
Voor de T kun je niet schriftelijk in bezwaar gaan. Als je in bezwaar wilt gaan moet je de boete niet betalen, dan komt er een rechtszaak waar je je bezwaren mag vertellen.
Het is dan wel handig om van tevoren alles te weten wat de officier van justitie er over weet.
Wobben du: http://forumindex.nl/wob-helpdesk-f39/t ... 27241.html

Voor de twee Mulders is het waarschijnlijk ook handiger om eerst alle gegevens op te vragen.
Zie daarvoor http://www.flitsservice.nl/juridisch/ht ... enplan.htm
  Bericht 
Karakan
Respect
 
Moet ik nou een bezwaarschrift gaan schrijven voor de 2 M'en ?

De T kan ik dus nog geen bezwaar op maken?
  Bericht 
salush
Master
Karakan schreef:
Moet ik nou een bezwaarschrift gaan schrijven voor de 2 M'en ?

Correct, kan niet tegelijk. De OvJ ziet het als twee aparte zaken.
Meeste gegevens kan je overigens wel kopieren.
Vraag bij beide op:
-brondocument
-ambtsedig proces-verbaal
-akte van beëdiging van de verbalisant
-akte van aanstelling van de verbalisant
-volledig CJIB zaakoverzicht


Karakan schreef:
De T kan ik dus nog geen bezwaar op maken?


Tegen een T staat geen bezwaarmogelijkheid open. De enige manier om verweer te voeren is niet te betalen.
Na enkele maanden krijg je een uitnodiging voor de kantonrechter, daar kan je je verhaal kwijt.
  Bericht 
Karakan
Respect
 
oke ik ga een wob beginnen en dan kopier ik hier alles en dan hoor ik het wel van jullie.

Als ik al die papieren binnen heb, wat heb ik er dan aan? Wat moet ik ermee doen?
  Bericht 
salush
Master
Met die documenten kan je zijn verhaal makkelijker onderuit halen.
  Bericht 
Karakan
Respect
 
DIT IS ALVAST WOB 1.0 ( 2 x hetzelfde brief, alleen andere beschikkingnummer )

gelijk op de post doen neem ik aan SAMEN IN 1 ENVELOP??? MOet ik nog wat aanpassen?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Officier van Justitie
Antwoordnummer 53043
3505 VB Utrecht


Den Haag, 6 juni 2009


Betreft: Bezwaarschrift in 1e termijn en Wob-verzoek


Geachte heer/mevrouw,

Hierdoor maak ik bezwaar tegen beschikking nummer xxxxxx. De gronden van bezwaar zullen door mij worden geformuleerd na ontvangst van alle door mij op grond van de Wob en de Wahv c.q. andere wettelijke regelingen op te vragen documenten.

Ik verzoek u mij ingevolge de Wet openbaarheid van bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2, toe te sturen: alle op deze vermeende overtreding betrekking hebbende documenten.
Met tenminste hierin begrepen kopieën van:

- Het brondocument.
- Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen.
- Akte van beëdiging van de verbalisant
- Akte van aanstelling van de verbalisant
- Volledig CJIB zaakoverzicht

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van twee weken. Volgens art. 4 Wob bent u als bestuursorgaan verplicht dit verzoek, indien u de gevraagde gegevens niet in uw bezit heeft, door te sturen naar de organisatie die deze wel in haar bezit heeft. U blijft echter te allen tijde verantwoordelijk voor een stipte uitvoering door het andere orgaan. De bekeuring is voortgekomen uit "justitiële opsporing". Daarom bent u als Officier van Justitie verantwoordelijk voor de vervolging en verdere afhandeling van bezwaar en beroep en de op deze zaak betrekking hebbende documenten.

Naar aanleiding hiervan verzoek ik u mij een nadere termijn voor het indienen van deze gronden van bezwaar toe te staan.


Met vriendelijke groet,



xxxxxxxx
  Bericht 
salush
Master
Waarom vraag je niet alle documenten op die ik aan je hebt gegeven?
Voor de rest is ie goed.
  Bericht 
Karakan
Respect
 
dat heb ik aangepast, kijk maar! ik zag het pas achteraf....

Misschien een stomme vraag maar:
achterin op de brief van cjib staat uitgelegd hoe je bezwaar kunt maken, is dat niet makkelijker of geeft dat geen/slechtere resultaat? Daar hoor je al gelijk in de eerste brief uit te leggen wat je bezwaar is zeggggggg maaaaarrrrrrrrr.
  Bericht 
Aanhanger
Master
Het punt is dat je wilt proberen te ontdekken of er fouten zijn gemaakt. Als je de documenten binnenhebt, en iets ontdekt dat niet klopt, dan weet je wat je bezwaar is.
  Bericht 
salush
Master
Karakan schreef:
dat heb ik aangepast, kijk maar! ik zag het pas achteraf....

Oké, ik was te snel (f)

Karakan schreef:
achterin op de brief van cjib staat uitgelegd hoe je bezwaar kunt maken, is dat niet makkelijker of geeft dat geen/slechtere resultaat? Daar hoor je al gelijk in de eerste brief uit te leggen wat je bezwaar is zeggggggg maaaaarrrrrrrrr.

Het mooie van het wob stappenplan is dat je documenten boven water krijgt, die je anders nooit krijgt.
Je moet eens weten hoe vaak daar nog fouten in staan, die leiden tot vernietigingen.

Als je alleen maar een bezwaar indient, zoals het CJIB het graag wil zien, dan zie je vanzelf dat het standaard ongegrond verklaard wordt.
Dus gewoon het systeem volgen wat hier aangeboden wordt ! :thumb:
  Bericht 
Karakan
Respect
 
Oke uitgeprint, ondertekend, beide in 1 envelop gedaan en verzonden!

Thanks, ik wacht af en houdt jullie op de hoogte!
  Bericht 
Karakan
Respect
 
tot op heden niets ontvangen.....

is verstuurd naar
Officier van Justitie
Antwoordnummer 53043
3505 VB Utrecht

moet ik nou nog een weekje wachten ivm weekenden etc?
  Bericht 
salush
Master
Voor Wob stap 1.0 staat 2 weken.
Dus dinsdag verloopt dat termijn.
Gezien de drukte bij het CVOM is dit niet "raar", het gebeurt vaker dat het verzoek veel te laat behandeld wordt.
Dinsdag (na postbezorging) kan je stap 1.1 sturen (fax of post). 2 dagen daarna hetzelfde.
  Bericht 
Karakan
Respect
 
beide uitgeprint, ondertekend en op de post gedaan.

2 x 1.1 is opgestuurd
  Bericht 
Karakan
Respect
 
bericht gekregen van OvJ

er staat in dat de CVOM de zaak gaat behandelen en binnen 16 weken (+8) zal beslissen etc.

maar ik heb helemaal geen bewijsstukken ontvangen waarom ik vroeg???
  Bericht 
Karakan
Respect
 
Vandaag de 2 x zaakoverzicht binnengekregen (1van de 5 dus)
de andere had dus justitie niet in bezit en die heeft een brief gestuurd naar haaglanden, zodat deze de desbetreffende documenten naar mij kunnen sturen.

hoelang hebben zij de tijd om dit te doen ?
  Bericht 
javelin
Master
Ook weer 2 weken om te beslissen (mag met 2 weken verlengd worden).
Binnen 4 weken moeten ze de documenten sturen.
  Bericht 
Karakan
Respect
 
en dan plaats ik de documenten op deze site ? en maak aan de hand daarvan wob 2.0 met de gronden van mijn bezwaar?
  Bericht 
javelin
Master
Als je ze op tijd binnenkrijgt wel.
Krijg je ze niet op tijd voor einde van de beroepstermijn, dan ben je meer aangewezen op je fantasie.
Je moet toch voor einde van de beroepstermijn de stap 2 brief sturen.
  Bericht 
Karakan
Respect
 
14 juli eindigt die. Zal ik nou wachten op de bewijsstukken of alvast stap 2 brief opsturen?

ook brief 2 stuur ik naar hetzelfde adres als brief 1 toch? Dus naar OvJ van Utrecht?
  Bericht 
salush
Master
Karakan schreef:
14 juli eindigt die. Zal ik nou wachten op de bewijsstukken of alvast stap 2 brief opsturen?

Stel voor jezelf als eindtermijn 12 juli, dan wil je 'm versturen.

Karakan schreef:
ook brief 2 stuur ik naar hetzelfde adres als brief 1 toch? Dus naar OvJ van Utrecht?

Ja. ja.
;)
  Bericht 
Karakan
Respect
 
oke thanx! dan wacht ik nog even 2 weken af.
  Bericht 
Karakan
Respect
 
Oke, de STAP 2 brief is min of meer klaar. Ik heb wel enkele vraagjes:
De Mulders zijn van utrecht en de Transactie van Den Haag (als ik moet voorkomen). Stel dat de Officier van Justitie de boete vernietigd, moet ik dan alsnog voorkomen in Den Haag of hoe loopt dat nou precies?

En de 2de vraag: Aan het einde van stap 2 brief, staat iets over wob-bewijsstukken. Moet ik daar nou de ontvangen bewijsstukken (tot nu toe alleen complete zaakoverzicht CJIB) toevoegen ? of zal ik dat gewoon erbuiten laten?

ZAL/MOET IK NOG IETS AANVULLEN OF WEGHALEN IN DE BRIEF????? graag ontvang ik jullie hulp weer!

------------------------------------------
Dit is brief stap 2:
-----------------------------------

Aanvullend bezwaarschrift


Officier van Justitie
Antwoordnummer 53043
3505 VB Utrecht

Den Haag, 9 juli 2009


Betreft: Aanvullend bezwaarschrift op beschikking xxxxxxxxxx.


Geachte heer/mevrouw,

Hierbij maakt ondergetekende bezwaar tegen beschikking nummer xxxxxxxxxx.
Volgens de beschikking zou ik op x april 2009 om xxxx uur op de xxxxxxstraat te Den Haag de genoemde overtreding hebben gepleegd.

Op de genoemde dag en tijdstip was ik met mijn vriendin bij de auto. Na aanhoudend aandringen van mijn vriendin om auto te gaan rijden heb ik haar de auto wel moeten afstaan. Ze was ten slotte al achter het stuur gaan zitten en had de auto gestart. Ikzelf was naast de auto. Vervolgens stapte ik in. Het was een lege grote parkeerplaats naast de xxxxxxstraat. Hier reed zij enkele rondjes tot wij werden staande gehouden door agenten. Agent vroeg naar het rijbewijs van mijn vriendin die zij niet heeft. Vervolgens vroeg hij mijn rijbewijs en die heb ik netjes getoond. Toen de agent vroeg waar we mee bezig waren, heb ik verteld dat zij zeurde om te willen rijden en dat ze de auto startte omdat ze wilde rijden.
Vervolgens stelde de agent twee keuzes voor aan ons uit welke wij mochten kiezen.
Keuze 1: “Je vriendin wordt meegenomen naar het bureau, gaat urenlang vastzitten en dan mag je haar s‘nachts komen ophalen, krijgt honderden euro’s boete, mag 5 jaar geen rijbewijs halen en dan ben jij nog twijfelgeval.”
“of”
Keuze 2: “Je zegt dat je haar rijles aan het geven was, krijgt rond 300 euro boete en dat kunnen jullie dan onderling verdelen. Je vriendin laten we er dan buiten en hoeft ze niet mee naar het bureau.”

Wij kozen dus voor keuze 2, omdat wij dat het beste keuze vonden. Mooi niet dus.
Tevens is mijn verklaring ook niet onder vrijheid afgelegd, omdat mijn verklaring gewijzigd werd na de keuze.

Eenmaal thuisgekomen en op internet te hebben onderzocht ben ik erachter gekomen dat de agenten onjuist hebben gehandeld. Mijn vriendin had enkel een bekeuring moeten krijgen voor het rijden zonder rijbewijs. Zij hoefde niet meegenomen te worden naar het bureau en hoefde niet urenlang vast te zitten. Het niet mogen behalen van haar rijbewijs binnen 5 jaar klopte ook niet! Ik kreeg ook geen 300 maar 490 euro boete!

Hier maak ik dus bezwaar op. Ik voel me misleid. Ik snap dat het fout is dat zij auto reed zonder een rijbewijs, maar dan had de agent haar daarvoor moeten bekeuren en niet mij, waardoor ik 3 boetes kreeg. De agent had moeten handelen naar de situatie en had geen keuzes moeten geven, die niet eens klopten.

Onder verwijzing naar de nu op u rustende bewijslast, verzoek ik u, mede gelet op de inhoud van het gevoerde verweer, om op onderstaand adres van klager alle documenten m.b.t. deze zaak toe te zenden op een wijze als bedoeld in artikel 6, artikel 7.1a en artikel 7.2 van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob).

Graag ontvang ik deze kopieën binnen de in de Wob genoemde termijn van veertien dagen. Deze documenten dienen als bewijs van de vermeende misdraging. Tenminste zijn hierin begrepen:
- Het brondocument.
- Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen.
- Akte van beëdiging van de verbalisant
- Akte van aanstelling van de verbalisant

Ik wijs u erop dat ik de bovengenoemde documenten nodig heb om mij te kunnen verdedigen tegen uw beschuldiging. Volledigheidshalve wijs ik in dit verband op de rechten die mij toekomen op grond van artikel 6 EVRM, in het bijzonder het 3e lid van dit verdragsartikel.
Indien ik deze documenten niet zou krijgen, word ik namelijk geschaad in mijn mogelijkheden om mij te verdedigen.

Na mijn bezwaarschrift in 1e instantie d.d. 6 juni 2009 om toezending van een aantal documenten onder de Wet Openbaarheid van Bestuur, heb ik niet alle door mij opgevraagde documenten van u mogen ontvangen. Ik heb de nog niet ontvangen documenten hierboven opnieuw verzocht mij toe te sturen.

Voorts verzoek ik u het inzagerecht te laten plaatsvinden bij de Officier van Justitie behorende bij mijn woonplaats.
Tevens, indien het bezwaar door u onverhoopt ongegrond zou worden verklaard, het beroep hiertegen in te kunnen stellen bij de kantonrechter behorende bij mijn woonplaats.
En indien een geschil ontstaat betreffende de Wob, het beroep te laten plaatsvinden bij de bestuursrechter behorende bij mijn woonplaats.
(indien van toepassing opnemen:)
Hierbij voeg ik als bijlage documentatie bij, die ik verkregen heb via een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur en die op mijn zaak van toepassing is.
Ik verzoek u deze op te nemen in mijn dossier.
De documentatie betreft: <benoem de wél ontvangen stukken en eventuele foto>

Met vriendelijke groet,



xxxxxxxxx
  Bericht 
blackviper
Laat zich horen
 
Ze lezen je bezwaar toch niet dus het is niet zo belangrijk wat er in staat :D Je krijgt een standaard gegenereerde brief terug met ongegrond verklaring.. Daar staat zelfs tekst in die niets te maken heeft met wat je in je brief geschreven hebt.. Was bij mij ook zo.. Verder is het een grote puinbak daar ik heb dingen zelfs 4 keer gekregen inmiddels.. En de brieven vallen nog op de mat.. Dus reken maar op een shitload aan vage brieven straks :D

Ach krijg je iig waar voor je geld.

Ik meende ergens gelezen te hebben dat het om zakelijke auto gaat.. Lease auto?

Ik hoop voor je dat je ook niet een boete krijgt van de lease maatschappij vanwege fout gebruik van de auto of het laten rijden van iemand zonder rijbewijs in de auto...
  Bericht 
gigabert
Master
Peugie schreef:
Ik zeg het niet snel, maar volgens mij had een agent zijn dag niet. :huh:


Tuurlijk had die wel zijn dag, 3 boetes in 1 keer, die zag zijn week quotum in 1 kwartiertje geregeld worden... :x
  Bericht 
Tnt2802
Respect
 
gigabert schreef:
Tuurlijk had die wel zijn dag, 3 boetes in 1 keer, die zag zijn week quotum in 1 kwartiertje geregeld worden...

Denkt toch dat hun quotum hoger ligt, maar inderdaad het gaat wel wat sneller als je iedere keer er 3 maakt :nono:
  Bericht 
Peugeot 407
Nieuwkomer
 
Ik ben daar ook betrapt door de politie.
Het zal voor je baan geen gevolgen hebben, ik ben ervan af gekomen met een bekeuring, mijn vader mocht zn rijbewijs houden.

Succes! :)
  Bericht 
Karakan
Respect
 
oke, uitgeprint en ondertekend, gaat morgen op de post naar OvJ Utrecht 3505
en dan maar weer afwachten...

maar binnenkort moet ik waarschijnlijk voorkomen voor die T in den haag. wat moet ik daarheen allemaal meenemen? en als die het boete vernietigd, wat gebeurt er dan met de 2 M's ?

en als die de boete NIET vernietigd? moet ik dan gewoon de volledige 490 betalen? of draait het erom dat het alleen om de T gaat ?
  Bericht 
Karakan
Respect
 
4 weken verstreken en nog tot op heden GEEN bewijsstukken ontvangen (via haaglanden unit bezwaarafhandeling ofsow)...

wat te doen?
  Bericht 
Peter
Nieuwkomer
ik geef ook wel eens rijles aan een vriendin die geen rijbewijs heeft nooit geweten dat zoiets strafbaar was. Meestal doen we het licht uit in de slaapkamer dan worden we moeilijker gesnapt. Zo moet je overal rekening mee houden zeg.
  Bericht 
MoneyPenny*
Master
Peter schreef:
nooit geweten dat zoiets strafbaar was

In de USA zijn bepaalde handelingen gewoon écht bij wet verboden... (f)
Peter schreef:
Meestal doen we het licht uit in de slaapkamer dan worden we moeilijker gesnapt.

:lol: :lol:
  Bericht 
Peter
Nieuwkomer
vond het heel frappant dat de opmerking niet eerder geplaatst was. Dus kon ik het niet laten.
  Bericht 
Karakan
Respect
 
aso :duh:


effe ontopic: wat te doen ?
  Bericht 
Forza!
Master
 
Maar goed.. jij hebt je vriendin leren rijden, en toen ben je gepakt. Ik vraag me af hoe dat kan. Als je vriendin rijdt, dan is zij toch boven?
Ooh wacht dit is niet ontopic.. alhoewel? ;)
  Bericht 
Raymond
Master
Wie heeft nu wie gepakt vraag ik me dan af.

Oww...wacht even. Dit is Juridisch. On topic aub. O:)
  Bericht 
Bramdaman
Master
Heb je al een bezwaarschrift onder bestuursrecht verstuurd?
  Bericht 
salush
Master
Karakan schreef:
4 weken verstreken en nog tot op heden GEEN bewijsstukken ontvangen (via haaglanden unit bezwaarafhandeling ofsow)...

wat te doen?


Bel rechtstreeks met het korps, laat je doorverbinden naar de juiste afdeling en blijf doorvragen waar je documenten blijven.
  Bericht 
Karakan
Respect
 
ik heb stap 2 opgestuurd naar utrecht ovj. dat is aanvullend bezwaarschrift met inhoud van mijn bezwaar.

die heb ik hierboven geplaatst

bezwaarschrift onder bestuursrecht vind ik te riskant nu, omdat je daarvoor ook nog is 143 euro griffiekosten moet betalen.

stel dat ik dan alsnog ongelijk krijg 490 + 143 euro , dan ben ik nog verder van huis!
  Bericht 
Bramdaman
Master
Als je achter de WOB geen druk zet, bijv met een bezwaarschrift onder bestuursrecht, blijft het sappelen
  Bericht 
Furr
Master
Karakan schreef:
bezwaarschrift onder bestuursrecht vind ik te riskant nu, omdat je daarvoor ook nog is 143 euro griffiekosten moet betalen.

stel dat ik dan alsnog ongelijk krijg 490 + 143 euro , dan ben ik nog verder van huis


Nee je snapt hem niet ;) 143 is als je een rechtzaak maakt, de BOB kost geen geld.
  Bericht 
Karakan
Respect
 
oke, ik ga morgen bellen naar de boeteafhandeling haaglanden, als ze moeilijk doen stuur ik het BOB op de post
  Bericht 
Karakan
Respect
 
nou, unit bekeuringafhandeling gebeld: KONDEN NIETS IN SYSTEEM VINDEN

die hebben mij doorverwezen naar bureau Loosduinen:

De agente aan balie kon niets voor mij doen, ze wilde me in contact laten komen met de desbetreffende agent: maar die is op vakantie tot 10 augustus (verder konden ze niet in het systeem kijken, omdat het persoonsgebonden was zei ze, alleen die agent zelf kan dat doen)


WAT MOET IK NU DOEN ?
  Bericht 
Furr
Master
NIET in contact gaan met de agent!! Zeer dom dat je politie hebt gebeld!!!! Nu WETEN ze dat je met een zaak bezig bent!!!

Kunnen ze lekker het PV aanpassen enzo, want die moet nog wiorden geschreven. Ik hoop het beste voor je,,,
 Pagina 3 van 4  [ 192 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy