Pagina 1 van 2  [ 80 berichten ]
  Bericht 
aapje
Master
Heb je er weer zo'n een.. Had een op z'n minst gezegd klote weekend achter de rug en midden in de nacht wou ik zo snel mogelijk naar huis, wat resulteerde in 166 op de lasergun waar 80 was toegestaan om 3 uur 's nachts.

Ik heb meer dan een jaar geleden 165 op een 100 autoweg neer gezet, dus niet automatische recidive, maar telt ongetwijfeld mee. Ik heb als verklaring opgegeven dat ik geen verklaring had. Kreeg netjes een ontvangstbewijs en dat is het zo'n beetje.

Te lomp voor woorden ik weet het, maar ik zal er toch mee moeten dealen. Ik vroeg me af of er nog mogelijkheden zijn om mijn rijbewijs eventueel vervroegd terug te krijgen? Waarschijnlijk een retorische vraag maargoed.

Ik vermoed dat het 4 maanden inhouding is mits het vorige akkefietje niet meetelt, en anders 6 maanden. Dan kan ik volgens mij net zo goed zelf ontslag nemen want dat is voor mn werk niet bepaald wenselijk. Ja, daar had ik van te voren aan moeten denken.. :x

Wat is de meest zinvolle manier van handelen in deze benarde situatie?
  Bericht 
salush
Master
aapje schreef:
Ik heb meer dan een jaar geleden 165 op een 100 autoweg neer gezet, dus niet automatische recidive, maar telt ongetwijfeld mee.

Het moment van betaling maakt af, als je dus voor 29 mei 2008 hebt betaald, wordt het niet meegerekend.
Soms zijn de boetes wel hoger, maar overige strafmaten (obm) blijft meestal hetzelfde.

Eerste overtreding (geen recidive) is inderdaad 4 maanden OBM, bij recidive 6 maanden OBM.
Boete voor 80 tot 85 te hard is 1050 euro en dus de bovengenoemde OBM.

De enige optie die open staat is een klaagschrift indienen:
Lees: http://www.flitsservice.nl/juridisch/ht ... anaf70.htm en volg het linkje onderaan.

De kans dat je je rijbewijs terug krijgt in die 10 dagen is minimaal..
Houd er wel rekening mee dat als er op de 11e dag nog geen beslissing genomen is, dat je je rijbewijs terug kan vorderen van de OvJ !
  Bericht 
aapje
Master
Ik heb toen een schikkingsvoorstel gehad, en die heb ik in augustus 2007 betaald volgens mij. Ik neem aan dat het weinig zin heeft om binnen de 10 dagen termijn te bellen of er al een beslissing over mijn rijbewijs is gemaakt? Kan ik beter geen slapende honden wakker maken en hopen dat de 10 dagen termijn overschreden wordt?

Heeft een klaagschrift enige kans van slagen? Ik vermoed dat iedereen wel beweert diens rijbewijs voor hem/haar werk nodig te hebben. En kan ik reeds alle documenten wobben om te kijken of de apparatuur geijkt is en de agent bevoegd was tot het bedienen van een lasergun? Zo ja, waar moet ik dan naartoe wobben?
  Bericht 
salush
Master
Ok, je bent dus geen recidive meer. Maar boven de 70 te hard staat wel standaard 4 maanden OBM.
Bellen? Dat moet je zelf weten, de kans is minimaal dat je het rijbewijs terug krijgt.
Enige hoop is het 10 dagen termijn, maar bij Justitie zijn ze niet helemaal gek.

Klaagschrift kan je onderbouwen met een ondertekende brief van je werkgever, die dreigt met ontslag als je je rijbewijs niet hebt.
Als "brood" rijder is dat je enige kans.

Wob zou ik pas na de beslissing van de OvJ heeft gedaan over je rijbewijs

http://forumindex.nl/wob-helpdesk-f39/t ... 27241.html
Vraag om:
-brondocument
-ambtsedig proces-verbaal
-akte van beëdiging van de verbalisant
-akte van aanstelling van de verbalisant
-ijkrapport
-certificaat van de boa voor de bediening van de apparatuur

Bij CJIB ook:
-volledig zaakoverzicht
  Bericht 
aapje
Master
Dat wordt dan dus even afwachten op de beslissing van de OVJ. Ik ga dan maar uit van 4 maanden OVB :\ Klaagschrift + wob dus. Maar in het uiterst onverwachte geval dat er iets schort aan de door jou bovengenoemde dingen dan zou dat voor deze periode niet uitmaken omdat ik die punten pas kan aanvoeren bij een rechtszitting toch? Of kun je in een klaagschrift ook al gronden voor bezwaar aanvoeren van inhouding rijbewijs?

Nog even de kennisgeving van ontvangst voor de volledigheid:

Afbeelding
  Bericht 
salush
Master
In de brief ga je in over dat je zonder rijbewijs geen werk hebt, je kan tevens ingaan om de meting, maar gezien het een lasergun is, krijg je die niet makkelijk onderuit. Tenzij dat ding niet geijkt was, of een ongecertificeerde diender.

Je hebt geluk dat je Rotterdam hebt, die is iets meer schappelijker.

Heb je trouwens, naast deze brief, een geeltje gekregen?
  Bericht 
aapje
Master
Bedankt voor je reactie wederom. Ik heb geen geeltje gehad enkel de boven geposte brief. Maar om te wobben kan ik beter wachten op een beslissing van de ovj toch?

Om erachter te komen of er iets rammelt aan de zaak moet ik toch over alle documenten beschikken. Dat mijn baan op de tocht staat is overigens de realiteit. En prive heeft dit ook een behoorlijke impact.

Op de blaren zitten dan maar..
  Bericht 
salush
Master
Geeltje is wel verplicht om uit te rijken. Dit is dus een vormfout.

Citaat:
Een kennisgeving van bekeuring is volgens de rechtsopvatting van de HR een ambtsedig proces-verbaal opgemaakt in de wettelijke voorgeschreven vorm (art. 344, lid1, onder 2e SV).

Als geen geeltje wordt uitgereikt ontbreekt een wettig bewijsmiddel.
Hetzelfde geldt als het geeltje niet is ondertekend.
Het achteraf opgemaakte elektronisch proces-verbaal is volgens de vigerende rechtspraak onvoldoende als volledig bewijs. Omdat dit slechts een vervolg is op het geeltje dat uitgereikt had moeten worden.

Zie ook art. 8 lid 2 van het Transactiebesluit 1994:
Indien de verdachte wordt staande gehouden, wordt de kennisgeving aanstonds aan hem uitgereikt. In andere gevallen wordt de kennisgeving achtergelaten op het voertuig waarmee het feit werd begaan, dan wel zo spoedig mogelijk aan de betrokken persoon toegezonden. In het geval bedoeld in artikel 181, eerste lid, van de Wegenverkeerswet 1994 vindt de toezending niet later plaats dan drie maanden na de dag waarop het strafbare feit werd begaan.


Dus de verbalisant mag het geeltje best "vergeten". Alleen heeft dat vrijwel altijd tot gevolg dat het feit niet wettig en overtuigend bewezen is.


Neem dat dus ook op in je klaagschrift..
  Bericht 
aapje
Master
Hmm dat ga ik zeker doen. Eerst even afwachten wanneer de beslissing van de OVJ bekend is. In hoeverre is het te bewijzen dat ik geen geeltje heb gehad? Ik zal vannavond of anders morgen even een opzet maken voor het klaagschrift ik zou het erg waarderen als iemand er hier commentaar op kan geven.

Ik ben nu druk bezig om dingen voor mn werk te doen om goodwill te tonen want dat wordt er op of onder.
  Bericht 
salush
Master
aapje schreef:
In hoeverre is het te bewijzen dat ik geen geeltje heb gehad?


Dat is inderdaad moeilijk, maar laat de meneer/mevrouw je maar geloven op je blauwe ogen.
  Bericht 
Isard
Pro
aapje schreef:
Ik ben nu druk bezig om dingen voor mn werk te doen om goodwill te tonen want dat wordt er op of onder.


Je moet geen 10 dagen wachten man! Ik ben in Den Bommel mijn rbw kwijtgeraakt eerder dit jaar en heb daar 163km/h gereden volgens het later verstrekte PV. Heb na 2 dagen een schrijven van mijn werkgever naar de OvJ gestuurd, waarin hij aangaf dat ik ontslagen zou worden als ik mijn rbw voor langere tijd kwijt zou zijn. Toen gelukkig binnen een week terug gekregen. :lief:

Oftewel: ACTIE ONDERNEMEN, als je dezelfde OvJ hebt geeft hij wellicht jouw rijbewijs ook terug tot de rechtzaak.
  Bericht 
aapje
Master
Bedankt voor je reactie, ik zal zo spoedig mogelijk een schrijven van mij en mijn werkgever naar de betreffende OVJ sturen. Is het zinvol de brief van je werkgever zelf te schrijven en deze te laten ondertekenen?

Ik zal straks eens even zoeken naar voorbeeldbrieven. Ik ga zodadelijk bij een kennis crashen om de werktijd naar mijn werk doenlijk te maken. Dan kan ik iig op tijd komen.
  Bericht 
Isard
Pro
Je moet de brief niet sturen, maar echt faxen. Bellen morgen naar de arrondissementsrechtband in Rotterdam, dan krijg je de persoon die de rijbewijzen beheert aan de lijn. En die geeft je het faxnr en loopt gelijk naar de fax voor je. :thumb:
  Bericht 
aapje
Master
Ik ben nu aan het penne as we speak. Zit nu bij een kennis in rotterdam, morgen extra vroeg naar mijn werk om inzet te tonen. Ik probeer de opzet zo nog even te posten zodat hopelijk enige mensen hier met kennis van zaken er commentaar op kunnen leveren. Hopelijk kan het spulletje dan morgen op de fax naar de ovj sturen.
  Bericht 
aapje
Master
Aan: Rechtbank Rotterdam
Afdeling: Algemene zaken/Strafgriffie
Postbus 50953,
3007BP Rotterdam

Afz.:


Rotterdam, 01-06-09

Betreft: Verzetschrift n.a.v. inhouding rijbewijs met rijbewijsnummer 33.XXXXXXXXX


Edelachtbare,


Mijn rijbewijs is 31-05-09 ingevorderd door een verbalisant n.a.v. een vermeende snelheidsovertreding

Ik verzoek u op basis van onderstaande gronden mijn rijbewijs spoedig te retourneren. In elk ander geval verzoek ik u deze brief als klaagschrift in behandeling te nemen en mij op zo kortst mogelijke termijn uit te nodigen voor een hoorzitting alwaar ik onderstaande gronden voor dit verzetschrift mondeling kan toelichten.

Zoals ik tijdens de staandehouding heb mogen vernemen van de politiebeamte is de grond voor het invorderen van mijn rijbewijs een vermeende snelheidsovertreding van 80 kilometer per uur.

Op het moment van dit schrijven is er door u nog geen beslissing genomen over het dan wel of niet inhouden van mijn rijbewijs.

Ik twijfel aan de vermeende snelheidsovertreding van 80 kilometer per uur. Ik ben niet exact op de hoogte van de door mij gereden snelheid maar deze was beslist lager dan de gemeten 161 kilometer per uur.

Tevens heb ik ten tijde van de inbeslagname van mijn rijbewijs geen kennisgeving van bekeuring gehad. Een kennisgeving van bekeuring is volgens de rechtsopvatting van de Hoge Raad een ambtsedig proces-verbaal opgemaakt in de wettelijke voorgeschreven vorm (art. 344, lid1, onder 2e SV.)

Aangezien er geen kennisgeving van bekeuring aan mij is uitgereikt ontbreekt een wettig bewijsmiddel. Het achteraf opgemaakt elektronisch proces-verbaal is volgens de vigerende rechtspraak onvoldoende als volledig bewijs. Omdat dit slechts een vervolg is op de kennisgeving van bekeuring die aan mij uitgereikt had moeten worden.
Als laatste vraag ik uw aandacht voor het sociale aspect van het eventueel inhouden van mijn rijbewijs. Ik ben voor mijn werk afhankelijk van mijn rijbewijs om klanten te bezoeken, en kan zodoende de afspraken met klanten niet nakomen wat een enorme financiële impact heeft op mij al persoon en op het bedrijf waar ik werkzaam ben.

Mijn werkgever heeft mij medegedeeld zich genoodzaakt te voelen mij te onstlaan indien ik voor langere tijd niet over een geldig rijbewijs beschik. Ik heb als bijlage een brief van mijn werkgever toegevoegd waarin dit zwart op wit vermeld wordt.

Het verliezen van mijn baan zou voor mij zeer nare financiële en sociale gevolgen hebben. Een inhouding van mijn rijbewijs zal mij onevenredig schaden in mijn belang als verdachte van deze vermeende overtreding.

Het bovenstaande in acht genomen verzoek ik u de eventuele inhouding van mijn rijbewijs te staken en deze gestaakt te houden, en mij per eerst volgende mogelijkheid het rijbewijs te laten afhalen.

In elk ander geval verzoek ik u deze brief aan te merken als klaagschrift en mij uit te nodigen voor een hoorzitting alwaar ik mijn motiveringen mondeling kan toe lichten.

In afwachting van uw schriftelijk antwoord,


Met vriendelijke groet,





aapje

--

Graag commentaar O:)
  Bericht 
aapje
Master
Ik zit nu op kantoor, amper geslapen maar dat is dan jammer.
  Bericht 
Isard
Pro
Ik zou dit niet zo doen. Ik zou de toonzetting veel vriendelijker houden. Immers: Jij hebt lopen "eikelen" en het is een pure gunst als je je rijbewijs terugkrijgt. Klaagschriften doe je maar als deze poging mislukt...

Ik heb zelf enkel aangegeven dat ik ontslagen zou worden. En nu pas besefte wat een dergelijke overtreding voor gevolgen kan hebben. Overigens wist ik zelf nog niet welke overtreding ik precies gemaakt had, aangezien ik helemaal niets van de agent heb ontvangen.
  Bericht 
aartstyler
Weet de weg
aapje schreef:
Ik heb meer dan een jaar geleden 165 op een 100 autoweg neer gezet, dus niet automatische recidive, maar telt ongetwijfeld mee.


Dat telt idd zeker mee! Ik ben afgelopen vrijdag voor moeten komen, dit was voor mij de eerste iname 2,5jaar geleden heb ik wel een boete gehad voor 45 te hard bbk 360 euro. Het werd niet met naam en toenaam een recidive genoemd maar er werd wel gezegd dat dit de 2e keer was in relatief korte tijd waaruit hun opmaakte dat ik er weinig van geleerd had.

Omdat uit mijn verhaal en het door de agent opgemaakte proces verbaal bleek dat het om een eenmalige piek ging waarbij ik geen overig wegverkeer in gevaar bracht zou 4 mnd ontzegging wel een flinke straf zijn vandaar dat de inhouding werd verkort. Gezien de eerdere overtreding vonden ze het toch noodzakelijk om mij nog eens een maandje na te laten denken wat neer kwam op een verkorting van 2,5maanden.
  Bericht 
aapje
Master
Als dat het geval is zie ik mijn kansen wel behoorlijk slinken
  Bericht 
aartstyler
Weet de weg
Geef de moet niet op en gewoon je bezwaarschirft indienen, je mag dan in iedergaval voorkomen om je verhaal te verdedigen in mijn geval was dat 3 weken na het ontvangst van het bezwaarschrift. Zorg ervoor dat je de WOB meteen opstart dan heb je met een beetje geluk alle officiele stukken nog voor de hoorzitting binnen. Zet de stukken online en mischien kan een ervaringsdeskundige nog wel wat foutjes boven water toveren.

Ik had de uitnodiging van de hoorzitting al op de mat liggen voordat ik de wob had opgestart en ben dus niet in het bezit van deze stukken. Mischien dat ik dit alsnog ga doen voor de strafzaak, weet niet of dat nog nut heeft??
  Bericht 
aapje
Master
Ik heb de toon van de brief e.d. veranderd en heb net gebeld, maar de betreffende persoon is van z'n plek af zo nog eens proberen.
  Bericht 
aapje
Master
Brief gefaxed, ben benieuwd :roll:
  Bericht 
Isard
Pro
Succes. :thumb:
  Bericht 
Tnt2802
Respect
 
Isard schreef:
Succes.

+1
:thumb:
  Bericht 
aapje
Master
Nu maar afwachten dus.. of zal ik morgen nog eens bellen om te vragen of de fax in goede orde is ontvangen?
  Bericht 
aartstyler
Weet de weg
aapje schreef:
Nu maar afwachten dus.. of zal ik morgen nog eens bellen om te vragen of de fax in goede orde is ontvangen?


Je kunt best bellen, dat heb ik ook gedaan je krijgt dan gewoon een balie medewerker aan de telefoon en die kijkt na of het idd in goede orde is ontvangen. Als dat zo is zal hij waarschijlijk zeggen dat je binnen ongeveer 5 werkdagen reactie krijgt. (Dit was bij mij iig het geval...)
  Bericht 
aapje
Master
De OVJ heeft beslist dat het rijbewijs 4 maanden ingehouden wordt :nothanks: Volgens richtlijnen. Over op een klaagschrift nu dus.

Ik neem aan dat het klaagschrift er een met dezelfde strekking kan zijn als het verzoekschrift?
  Bericht 
salush
Master
Ja, je zal mondeling uitgenodigd worden.
Daar kan je je verhaal kwijt, zorg dus dat je kort en zakelijk alle onvolledigheden boven brengt en aangeeft waarom jij niet zonder rijbewijs kan (denk ook: je baas kan je ook aan de koffieautomaat zetten)
  Bericht 
aapje
Master
Tijd om onmiddelijk te wobben dus, waar kan ik het beste mijn wobverzoek naartoe zenden?
  Bericht 
salush
Master
Constaterende politie korps.
Bij een laser:
-brondocument
-ambtsedig proces-verbaal
-akte van beëdiging van de verbalisant
-akte van aanstelling van de verbalisant
-volledig CJIB zaakoverzicht
-ijkrapport
-certificaat van de boa voor de bediening van de apparatuur

Post, fax, telefoon. Zet er druk achter, je hebt het zsm nodig!
  Bericht 
Isard
Pro
aapje schreef:
De OVJ heeft beslist dat het rijbewijs 4 maanden ingehouden wordt Volgens richtlijnen.


Damn, balen man! :roll:
  Bericht 
aapje
Master
Hoorzitting gaat 19 Juni plaatsvinden.. Ik denk dat ik mag gaan bellen voor de stukken aangezien het wob verzoek daarvoor te lang op zich zal laten wachten.
  Bericht 
aapje
Master
Nog hints tips en suggesties voor de komende hoorzitting? Ik had begrepen dat ze niet inhoudelijk op de zaak in gaan maar vooral gaan kijken of jouw belang zwaarder weegt dan het maatschappelijk belang.
  Bericht 
aapje
Master
Ik heb een brief van mijn werkgever, die neem ik uiteraard mee. Kan ik die zomaar overhandigen ter plaatse? Wat kan ik ongeveer verwachten bij een hoorzitting?
  Bericht 
Isard
Pro
Ik zou er op hameren dat het nu een slechte tijd is om je rbw en je baan te verliezen. En dat de straf hierdoor nog zwaarder wordt, met als gevolg langdurige schade die verder strekt dan de onvoorwaardelijke straf.
  Bericht 
aapje
Master
Wish me luck, heb zometeen de hoorzitting :nah:
  Bericht 
Beunhaas.
Nieuwkomer
 
Sterkte! Waar ben je ergens gelaserd in Middelharnis? Op de ringweg?
  Bericht 
aapje
Master
Ging boven verwachting, ik krijg mijn rijbewijs maandag terug. Ik hoef niet te vertellen hoe blij ik daar mee ben :D

Nu weet ik hoe het er ongeveer aan toe gaat bij zulke gebeurtenissen.
  Bericht 
ibizaking
Master
 
sow, het zit je wle mee vandaag, koop snel een staatslot :D
  Bericht 
Isard
Pro
Gelukkig voor je. :thumb:
  Bericht 
salush
Master
Gefeliciteerd ! :thumb:

Bereid je nu voor op de behandeling van de inhoudelijke zaak.
Volgens mij zijn de 14 dagen van de politie al (bijna) om ?
  Bericht 
aapje
Master
Ja de OVJ begon op een gegeven moment behoorlijk door te zagen over het hoe en waarom ik de gemete snelheid betwijfelde. Toen heb ik gezegd dat ik dacht dat het over de eventuele terugggave van het rijbewijs ging en niet inhoudelijk over de zaak. Daar moest de rechter mij gelijk in geven.

Het briefje van mijn werkgever gaf de doorslag iig. Ook werd mijn verleden er nog eens vrolijk bijgehaald. 1x 43 te hard en eenmaal 65 te hard.
  Bericht 
Isard
Pro
Op zich blijft het wel vervelend dat je niets nieuws aan hebt gedragen tov je eerste klaagschrift naar de OvJ, maar nu wel het gewenste resultaat hebt bewerktstelligd.
Maar ja, je hebt m terug!
  Bericht 
aapje
Master
Ja, nou het grootste verschil is wel dat ik een ondertekende brief van mijn werkgever kon overhandigen ter zitting.
  Bericht 
aapje
Master
Ik heb het papiertje weer in mijn portemonnee zitten :D Bedankt voor alle hulp! Nu het wob traject strak gaan volgen, want er zit natuurlijk nog steeds een strafzaak aan te komen.
  Bericht 
aapje
Master
Ik heb nog niks gehoord als antwoord op mijn wob verzoek. Nu heb ik de brief naar het bezoekadres gestuurd van het politiebureau waar de verbalisant aanwezig was.

Zou het kunnen dat deze post niet aan is gekomen? Ik heb wel een retouradres op de envelop gezet. Ik zal ze eens bellen.


--Update gebeld

WOB hadden ze bij 0900TUIG nog nooit over gehoord :roll: Ik kon wel een brief sturen voor een inzage verzoek en dat moest dan 4,50EUR kosten. Nu weet ik nog steeds niet waar mijn WOB verzoek nu eigenlijk heen moest.
  Bericht 
Isard
Pro
Naar de OvJ. Die moet er dan voor zorgen dat alle aangevraagde documenten bij jou terecht komen.
  Bericht 
mauster
Nieuwkomer
 
Isard schreef:
Naar de OvJ. Die moet er dan voor zorgen dat alle aangevraagde documenten bij jou terecht komen.

en wanneer is dat?
  Bericht 
javelin
Master
Barbertje schreef:
Ben je staandegehouden, dan kun je gelijk beginnen om de zaken direct op te vragen bij het politiekorps die jouw zaak in behandeling heeft.
Bij de politie hebben ze het CJIB zaakoverzicht niet, dat vraag je aan de OvJ.
Als je (nog) niet weet welk parket de zaak gaat behandelen stuur je dat verzoek naar het CJIB, die het dan naar het juiste parket doorstuurt.
  Bericht 
Isard
Pro
Dat zal het parket in rotterdam zijn. Zie het adres in de voorbeeldbrief die je van mij hebt gekregen een tijdje terug. (f)
 Pagina 1 van 2  [ 80 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy