Postingstijd interval gedetecteerd van 81.7 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 1  [ 18 berichten ]
  Bericht 
Sandewwwrrr
Eendagsvlieg
 
Hallo,

Afgelopen Augustus heb ik op de Duitse snelweg A2 bij Hannover te hard gereden. Ik reed 142 waar maar 100 gereden mocht worden helaas. (Ik had werkelijkwaar de bordjes niet gezien.)
Nou heb ik een paar maanden geleden een eerste brief met foto toegestuurd gekregen. Na de brief te hebben laten vertalen begreep ik, dat ik de bestuurder op moest geven e.d.

Toen ben ik al op dit forum terecht gekomen en heb ik een aantal topics gelezen met tips. Uiteindelijk heb ik besloten om net de toen alsof ik de brief nooit ontvangen had en dacht ik van alles af te zijn.
Helaas viel vandaag een 'Bussgeldbescheid' op de deurmat met een duitse acceptgiro waarop staat dat ik 181 Euro moet betalen en sowieso een maand rijontzegging heb. Hier heb ik natuurlijk totaal geen zin in!

Weet iemand hier of ik deze boete alsnog kan omzeilen of uitstellen? Door toch aan te geven dat ik de bestuurder niet was of te zeggen dat ik de eerste brief niet had gekregen of zoiets dergelijks.
Ik dacht ook te begrijpen dat de duiste politie 3 maanden de tijd had om mij te vinden en die 3 maanden zijn net 2 dagen voorbij. De brief kwam met luchtpost dus ik heb het idee dat ze haast hadden mij de brief te bezorgen.

Overigens is de auto waarmee ik te hard gereden heb nietm eer in mijn bezit. Deze is helaas in de prak gereden. Kan ik met dit gegeven nog iets proberen?
Kan iemand mij verdere informatie geven over de manier waarop ik dit aan kan pakken en wat die maand rijontzegging inhoudt?

Alvast bedankt,

Sander
  Bericht 
Furr
Master
plaatsen in juiste topic ;)
  Bericht 
addie
Nieuwkomer
 
Furr schreef:
plaatsen in juiste topic ;)


Beetje jammer dat je dan geen link geeft..

Sander: http://forumindex.nl/overige-en-niet-ve ... 5-850.html
  Bericht 
Sandewwwrrr
Eendagsvlieg
 
OK, sorry voor het ongemak. Ben nieuw hier... :oops:
Dank voor de link! Ik heb net dat topic doorgelezen en ben bang dat ik gewoon moet dokken en die maand rijontzegging moet happen. Weet niet hoe ze dat willen doen dus zal nog om een vertaling van de brief vragen zodat ik snap wat de preciese bedoeling is.
Ik kom nogal vaak in Duitsland dus wil eigenlijk van al het gezeik af zijn.
  Bericht 
Guppenklup
Master
Sandewwwrrr schreef:
Ik kom nogal vaak in Duitsland dus wil eigenlijk van al het gezeik af zijn.

Die maand rijontzegging nemen ze wel serieus :nono:
  Bericht 
Walker
Master
 
Binnenkort een andere auto?
  Bericht 
Sandewwwrrr
Eendagsvlieg
 
@ Guppenklup: Weet jij een beetje hoe het zit met die rijontzeggingen. Uit de brief kon ik niet veel wijzer worden. Moet ik langskomen met mijn rijbewijs of m opsturen? Geen zin in beide maja...

@ Walker: Ik rij intussen al een andere auto. De auto waarmee de overtreding is begaan is total loss gereden 3 maanden terug.
  Bericht 
Furr
Master
Merk je niks van van die rij ontzeggingen, brief heb je nooit gehad, en nooit gelezen dus als ze je staande houden weet je van niks makkelijk zat.
Ook niet betalen, want na 3 maand mogen ze niks meer vorderen ( van vriend al 3x voorgekomen op zn weg naar Oostenrijk) alle 3 NIET betaald, kregen zelfde brief als jou, nooit meer wat van gehoord, nu anderhalf jaar geleden,
  Bericht 
Harry S
Master
Denk als je vanf een Duitse luchthaven gaat vliegen, dat je nog wel eens voor een verrassing zou kunnen komen te staan.
  Bericht 
Furr
Master
Hoezo dat? De 3 maanden zijn voorbij, dus ze hebben niks om je op te pakken.
Jij hebt nooit brief gekregen dus je kon onmogelijk weten dat je iets hebt gedaan oid.
Zit daar maar niet te zwaar over in.
  Bericht 
aquarius
Eendagsvlieg
 
Hallo,

Ik ben helaas ook geflitst in D, waarschijnlijk ook 45 km te hard.
Klopt het dat een evt rijontzegging kan worden afgekocht door een dubbele boete?
Ik ben werkzaam in D dus zo'n Fahrverbot is niet echt handig.

Groeten
  Bericht 
fl
Master
 
Furr schreef:
dus als ze je staande houden weet je van niks makkelijk zat.


Helaas die duitser wel, je wordt terplaatse geknipt en geschoren.

Aan jouw de keus of je dat wilt.
  Bericht 
onewheeldrive
Master
Volgens de Duitse wetgeving is niet van belang of en wanneer de verdachte een brief ontvangt, maar of en wanneer de beedigde beamte de brief gepost heeft. Zo simpel is het.
Het zeggen dat je een brief nooit ontvangen hebt, kan je misschien op mensenlijk/emotioneel vlak helpen, op juridisch vlak is het niets waard.
  Bericht 
Sander
Medewerker
@aquarius, graag even een nieuw eigen topic openen, niet zomaar in het topic van iemand anders vragen gaan stellen...
  Bericht 
makila
Master
 
aquarius schreef:
Klopt het dat een evt rijontzegging kan worden afgekocht door een dubbele boete?

Natuurlijk. Ze weten ook dat 9 kansen op 10, de buitenlanders gewoon de boete nooit betalen. Als er dan toch eens een gek is die het dubbele wil betalen, dan gaan ze dit natuurlijk aannemen. O:)
  Bericht 
EotS
Master
Furr schreef:
Merk je niks van van die rij ontzeggingen, brief heb je nooit gehad, en nooit gelezen dus als ze je staande houden weet je van niks makkelijk zat.


Sandewwwrrr schreef:
Nou heb ik een paar maanden geleden een eerste brief met foto toegestuurd gekregen. Na de brief te hebben laten vertalen begreep ik, dat ik de bestuurder op moest geven e.d.


Ontkennen dat je de brief nooit hebt gehad wordt lastig op deze manier ..... Zie ook commentaar van onewheeldrive. Ik denk dat er 2 opties open blijven:

A.) Betalen, zeker als je vaak in het oosten moet zijn en niet op gezeik zit te wachten

B.) Niet betalen, je gruwelijk aan de regels houden en hopen dat je nooit wordt staande gehouden...
  Bericht 
dexter79
Master
Wat is er gebeurd met de brief terug waarin je stelt de bestuurder niet te herkennen? Dan ben je toch van de rij-ontzegging af? Of is dat veranderd sinds het bekeurd-in-Duitsland-topic?
  Bericht 
aquarius
Eendagsvlieg
 
Sandeman schreef:
@aquarius, graag even een nieuw eigen topic openen, niet zomaar in het topic van iemand anders vragen gaan stellen...


Excuus.. ik dacht ik haak even in met mijn probleem.
 Pagina 1 van 1  [ 18 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy