Pagina 3 van 5  [ 209 berichten ]
  Bericht 
lowflow
Master
 
Ronaldo119 schreef:
TEVEEL zei het CBR en weg was me rijbewijs


Kijk dat is het krankzinnige eraan. Je moet niet drinken in het verkeer. Maar je mag dit thuis best. En hoeveel dat is aan jou, en zeker niet aan het CBR. Al vindt men van wel.
Was je echt een slechter mens door die paar biertjes voor het eten te drinken??

Bedankt Koos en de gristenclub hier maar voor, ik hoop echt dat dit veranderd. De ema, emd, emg en weet ik veel wat. We moeten daarvan af.

Wil iemand dat wel dan emigreerd die maar naar de USA, daar komt deze shit namenlijk vandaan.
  Bericht 
Arnhem
Nieuwkomer
 
[quote="Ronaldo119"][/quote]

Ik heb eigelijk nog 1 vraag, als mijn straf erop zit wat het ook mag worden, stel 6 maanden, krijg je dan automatisch je rijbewijs weer thuis gestuurd of moet je dan nog actie ondernemen? Als ik een onderzoek krijg zie ik die met een goed gevoel tegemoet omdat ik echt geen problemen met alcohol heb en ik het alleen drink als genot en nu dus ook gemakkelijk mee kan stoppen.

En dan nog een vraagje :P. de ovj moet binnen 6 maanden de zaak voor laten komen, als ik het goed heb, maar hoe lang duurd dat gemiddeld tot je voor moet komen of hebben jullie geen idee.
  Bericht 
fl
Master
 
lowflow schreef:
En hoeveel dat is aan jou, en zeker niet aan het CBR. Al vindt men van wel.


Verslaafde in een auto? Liever niet.
  Bericht 
lowflow
Master
 
Arnhem schreef:
Ik heb eigelijk nog 1 vraag, als mijn straf erop zit wat het ook mag worden, stel 6 maanden, krijg je dan automatisch je rijbewijs weer thuis gestuurd of moet je dan nog actie ondernemen? Als ik een onderzoek krijg zie ik die met een goed gevoel tegemoet omdat ik echt geen problemen met alcohol heb en ik het alleen drink als genot en nu dus ook gemakkelijk mee kan stoppen.


Inderdaad niet meer drinken. En wanneer de "arts" je weer rijbevoegd verklaard moet je een eigen verklaring invullen, die opsturen en weer het CBR afwachten.



Arnhem schreef:
En dan nog een vraagje :P. de ovj moet binnen 6 maanden de zaak voor laten komen, als ik het goed heb, maar hoe lang duurd dat gemiddeld tot je voor moet komen of hebben jullie geen idee.


Gooi een appel in de sloot, doe die keer 4 en je weet exact wanneer je voor moet komen. :wink: Nee geen pijl op te trekken, je wordt vanzelf uitgenodigd.


fl schreef:
Verslaafde in een auto? Liever niet.


Wat nou als die "verslaafde" nuchter is, en eigenlijk een voorbeeld burger in het verkeer is, maar s' avonds van zijn middel geniet. Dit tegenover bijvoorbeeld jou (voorbeeld he!) die met dsi computers, anti-laser etc, als een leipe mongool over de weg vliegt?
  Bericht 
fl
Master
 
lowflow schreef:
Wat nou als die "verslaafde" nuchter is,


Verslaafden genoeg. Verslaafden die nuchter zijn weinig of geen.
  Bericht 
Ronaldo119
Nieuwkomer
 
Ja maar dat is wel een stempel die een ander (cbr bijv) je geeft...Ik geef toe dat ik een probleem met drank had maar ging altijd broodnuchter naar me werk,en heb die ene fout dat ik ben gepakt dus na een aanrijding met drank NA werktijd veroorzaakt..In ieder geval wordt er hier sterk de indruk gewekt in Nederland dat je rustig beter kan blowen bijv dan drinken...ok justitie wil dit harder aanpakken maar weet nog steeds niet hoe..Het CBR test ook op drugs en dat was ook hangen voor mij 7 jaar terug want behalve te hoge cdt waarden zat er coke in me bloed(ja was ik ook verslaafd aan)Ik heb hulp gezocht maar uiteindelijk zat ik in de gevangenis voor 3 jaar,en zonder rijbewijs,dat vond ik nog erger(grapje),maar het heeft me wel me ogen geopend,en het valt voor niemand mee om toe te geven dat je iets teveel neemt maar de normen die ze handhaven die zijn veel te veel overtrokken...Ik dacht echt bij me 2de test dat het goed zat maar mooi niet en ik verslaafd?? Ik was van de drugs af maar dronk wel iedere dag een paar uit me werk en dat is teveel Ú bent alcoholist'en daar moest ik het mee doen...Enne de tijd die het duurt voor dat je voor moet varieerd van een paar weken tot idd 6 maanden,Dus Arnhem stop ermee helemaal en je krijgt na je ontzegging waarschijnlijk een onderzoek(ik weet niet hoe vaak en met hoeveel je bent gepakt he dus hou me ten goede),Je zegt dat je er geen moeite mee hebt dus doe het dan ook minimaal 3 maanden niet dan zit je zeker goed...Ook geen blowtje of pillen met gele sticker,ik kan het niet vaak genoeg zeggen,daar wordt ook naar gekeken...
'Je bent verslaafd als je naar een uitweg zoekt in het donker die er niet is..."Je kan genezen als je voor de spiegel gaat staan en je ogen opend" Ik heb lang mezelf niet aangekeken en heel veel omwegen genomen,maar alles liep op een doodeind ........Tot die ene dag
Succes allemaal en fijne gezonde dagen en een gelukkig 2010!
  Bericht 
hennie323
Nieuwkomer
 
Als je een klaagschrift stuurt voor je rijbewijs dan gaat het een stuk sneller in ieder geval. Ik ben half oktober aangehouden, half november voor de rechter geweest voor het kaagschrift en half december bij de OVJ voor een strafbeschikking. Mijn rijbewijs wordt half februari aangetekend opgestuurd.

Hoop niet dat ik m voor een jaar terugkrijg anders zit ik volgend jaar met oud en nieuw en kerst er weer zo nuchter bij :P.
  Bericht 
Arnhem
Nieuwkomer
 
Ik had ik 580 ugl , 1,3 promille en het was de 1e keer, dus ik hoop dat ze een beetje soepel zijn, met de kerst gedachten in het achterhoofd :thumb:

Hennie323, dus als je straf erop zit sturen ze hem naar je toe ? das dan wel weer makkelijk, als ze hem teminste goed opsturen :P
  Bericht 
Ronaldo119
Nieuwkomer
 
hennie323 schreef:
Als je een klaagschrift stuurt voor je rijbewijs dan gaat het een stuk sneller in ieder geval. Ik ben half oktober aangehouden, half november voor de rechter geweest voor het kaagschrift en half december bij de OVJ voor een strafbeschikking. Mijn rijbewijs wordt half februari aangetekend opgestuurd.

Hoop niet dat ik m voor een jaar terugkrijg anders zit ik volgend jaar met oud en nieuw en kerst er weer zo nuchter bij .

Dat weet je pas als je zeker weet dat je een CBR onderzoek krijgt...Ik had m toen ook terug weet je wel en na 4 maanden DAARNA dat ik m terug had kwamen ze ineens op de proppen... Wat je zou kunnen doen is zodra je hem hebt ff bellen met ze en vragen of er een geschiktsheid procedure loopt bij het CBR,dan weet je zeker dat je met een gerust hart een paar kunt tappen... Succes
  Bericht 
hennie323
Nieuwkomer
 
neenee, ik weet zeker dat ik bij het CBR moet komen want ik heb de onderzoekskosten al moeten betalen. Ik ben nu in afwachting van een exacte datum.

Waar ik het eerder over had was het juridische proces wat ik in feite al achter de rug heb 2 maanden na aanhouding.
  Bericht 
Ronaldo119
Nieuwkomer
 
ohw okay..dan is de tap voorlopig dicht voor je..In ieder geval heel veel succes en dat je er maar snel doorheen mag komen he!Er komt een dag dat je met een heel ander beeld in de auto stapt,dat had ik teminste wel,ben wel wakker geschud door al die ellende die ik uiteindelijk zelf heb veroorzaakt... Fijne dagen evengoed en een kilometervol 2010! : :biertje: :nono: :colaatje: :thumb:
  Bericht 
student
Die hard
Stel je wordt aangehouden met teveel alcohol op (1,875 promille) en wordt uitgenodigd door het CBR voor onderzoek zoals in dit topic ook is besproken.

Wordt dan automatisch je rijbewijs gevorderd en mag je niet meer rijden tot het onderzoek is afgerond door het CBR?

of is er een mogelijkheid om je rijbewijs terug te krijgen zodat je weer mag rijden tot aan het onderzoek?

Gelukkig is deze situatie bij mij niet van toepassing maar uit mijn directe omgeving.
  Bericht 
hennie323
Nieuwkomer
 
in de brief staat of je rijbewijs geschorst is tot aan het onderzoek. Staat dat er niet dan is dat niet het geval.
  Bericht 
Ronaldo119
Nieuwkomer
 
Inderdaad stond dat er bij mij in dat ik tot het onderzoek was afgerond ik niet meer mocht rijden..Buitendat had ik ook nog een ontzegging van de rechter gehad en dienstverlening van 80 uur ...Ik kreeg m dus terug en toen kwamen ze daarna ineens met dat onderzoek..NA dat ik dus die ontzegging erop had zitten.Ik moest hem aangetekend opsturen of langsbrengen,tja met auto heen natuurlijk en maar niet op het terrein van cbr neergezet want ik moest zonder terug! Enne eventuele afwachting kun je versnellen ..gewoon blijven bellen en als je dan de medische helpdesk krijgt in amsterdam bijv(afhankelijk waar je woont),dan maken ze notitie van je telefoontje en dat werkte zowaar bij mij...normaal kan er na het bloedprikken zomaar een week of 4 overheen gaan,maar blijven bellen gewoon en hoe moeilijk het ook is netjes blijven ....Jaja ik heb m nou zoals ik al vermeldde in me eerdere reacties hier weer terug nu een paar weken en was van het weekend lekker aan het tuffen ,broodje nuchter helemaal en trots dat ik m weer heb...Ik weet dat iedereen zijn best doet en het is te doen al is het klote dat het allemaal zoveel kost...Een fijne jaarwisseling allemaal en denk erom...we hebben allen een fout gemaakt in ons leven en die maakten we om er van te leren....Een gezond en kilometer vol 2010!! :biertje: :nono: :colaatje: :thumb:
  Bericht 
Arnhem
Nieuwkomer
 
Hennie323, dus je krijgt hem terug voordat je onderzoek is geweest, hopelijk valt het onderzoek dan ook positief uit dan kun je hem voorlopig weer houden.

Ik ben ook van plan om een klaagschrift te schrijven, met als reden nodig hebben voor het werk.. ik zou eventueel zonder kunnen voor het werk, maar kan het natuurlijk wel zo brengen ? of hebben ze dit door ? kan je mij vertellen hoe dat werkt aangezien jij dat ook hebt gehad ?

Alvast bedankt!
  Bericht 
hennie323
Nieuwkomer
 
Ik heb spijt betuigd en verteld welke werkzaamheden ik verricht met mijn rijbewijs. en beetje slijmballe natuurlijk.

Alleen zit ik nu met een ander probleem: 30 december kreeg ik accuut ontstoken amandelen. hier heb ik ivm nieuwjaar eerst ibuprofen en paracetamol voor geslikt. Vandaag een antibiotica kuur gekregen. Dit word allemaal afgebroken door de lever. Mn waarden kunnen hierdoor dus verstoort zijn terwijl ik geen druppel heb gedronken. Is hier iemand die daar wat van weet?
heeft dit consequenties bij het cbr. Zou belachelijk zijn natuurlijk maarja het cbr is ook niet helemaal zuivere koffie.
  Bericht 
fl
Master
 
Ronaldo119 schreef:
Een fijne jaarwisseling allemaal en denk erom...we hebben allen een fout gemaakt in ons leven en die maakten we om er van te leren....


2 foutjes, zie onder staande stoere daad.
Ronaldo119 schreef:
tja met auto heen natuurlijk en maar niet op het terrein van cbr neergezet want ik moest zonder terug!
  Bericht 
fl
Master
 
hennie323 schreef:
Alleen zit ik nu met een ander probleem: 30 december kreeg ik accuut ontstoken amandelen. hier heb ik ivm nieuwjaar eerst ibuprofen en paracetamol voor geslikt. Vandaag een antibiotica kuur gekregen. Dit word allemaal afgebroken door de lever. Mn waarden kunnen hierdoor dus verstoort zijn terwijl ik geen druppel heb gedronken. Is hier iemand die daar wat van weet?


Maken deze stoffen dan alcohol aan? Als dat zo is weten we ook waarom er nog zoveel dronken achter het stuur kruipen.
  Bericht 
Arnhem
Nieuwkomer
 
Hennie bedankt voor je snelle reactie. Als dat inderdaad inlvoed zou hebben zou je misschien een doktorsverklaring kunnen vragen, ik weet niet of dat helpt, maar het is in ieder geval iets. Ik ben net zelf ook ziek geweest en heb bewust geen paracetamol o.i.d. genomen ook al weet ik nog niet of en wanneer ik een onderzoek krijg.
  Bericht 
hennie323
Nieuwkomer
 
heb de huisarts idd een briefje laten schrijven.

De MCV yGt en asat/alat kunnen door vanalles verhoogd worden, gaat over de algehele staat van de lever dacht ik. De antibiotica en de paracetamol kunnen deze best een schop geven en het cbr kan daar alcoholmisbruik van maken.
Misschien doemdenken maar maak me best zorgen.

En met 40 graden koorts en niet kunnen slikken van de pijn in je keel wil je toch wel een pijnstillertje hoor.
  Bericht 
Arnhem
Nieuwkomer
 
Hennie zou jij jouw klaagschrift aan mij willen sturen zodat ik een voorbeeld heb, ik ben echt een leek in dit soort dingen.. Als je het niet wil ook goed, dan zoek ik ff verder.

Als je hem stuurt na mijn mailadres: nbonhof@student.han.nl
  Bericht 
Stefvg
Die hard
Maserati Teun schreef:
rory, ik vrees dat je weer € 906 mag dokken.

:o

Dat is toch niet normaal? vind dat een gewoon echt niet kunnen!
en wat een onzin dat ze meten of je hoeveel je drinkt (soort van) gaat ze geen reet aan! alleen dat jij niet met alcohol op achter het stuur stapt!

CBR :nono:
  Bericht 
hennie323
Nieuwkomer
 
Arnhem schreef:
Hennie zou jij jouw klaagschrift aan mij willen sturen zodat ik een voorbeeld heb, ik ben echt een leek in dit soort dingen.. Als je het niet wil ook goed, dan zoek ik ff verder.

Als je hem stuurt na mijn mailadres: nbonhof@student.han.nl


Check je mail.

Ik belde gister het cbr vanwege de antibiotica en of dat kwaad kon. ze zeiden van niet maar ik vertrouw het voor geen cent. Ook word ik op de dag van onderzoek pas geprikt. Dus ik vroeg of ik de uitslag van het bloedonderzoek ook te zien kreeg maar dat ging niet, ik hoor alleen het oordeel van het cbr.

Ik betaal bijna een rug voor dat stinkonderzoek en dan mag ik niet eens de uitslag zien. Wou boos worden maar ben beleefd gebleven.

Gr.
  Bericht 
Arnhem
Nieuwkomer
 
Hennie323 bedankt voor je mail, ik heb inmiddels mij eigen versie gemaakt en opgestuurd.. als ik antwoord krijg dan zal ik het mede delen hier..

Weet je al wanneer je naar het CBR moet ?
  Bericht 
MinardiF1
Weet de weg
 
hennie323 schreef:
Ik belde gister het cbr vanwege de antibiotica en of dat kwaad kon. ze zeiden van niet maar ik vertrouw het voor geen cent. Ook word ik op de dag van onderzoek pas geprikt. Dus ik vroeg of ik de uitslag van het bloedonderzoek ook te zien kreeg maar dat ging niet, ik hoor alleen het oordeel van het cbr.

Ik betaal bijna een rug voor dat stinkonderzoek en dan mag ik niet eens de uitslag zien. Wou boos worden maar ben beleefd gebleven.


Bij het 1e onderzoek krijg je inderdaad niet standaard de uitslag toegestuurd. Echter zijn deze gewoon onder de WOB op te vragen, waarna het CBR deze zonder problemen naar je opstuurt. Eventuele vervolg onderzoeken (die namens het CBR door WPEX worden uitgevoerd) krijg je automatisch thuis gestuurd...
  Bericht 
hennie323
Nieuwkomer
 
Arnhem schreef:
Weet je al wanneer je naar het CBR moet ?


30 januari

MinardiF1 schreef:
Bij het 1e onderzoek krijg je inderdaad niet standaard de uitslag toegestuurd. Echter zijn deze gewoon onder de WOB op te vragen, waarna het CBR deze zonder problemen naar je opstuurt. Eventuele vervolg onderzoeken (die namens het CBR door WPEX worden uitgevoerd) krijg je automatisch thuis gestuurd...


Wettstein en Peterse expertise bedoel je? Daar moet ik nu ook heen (1e keer).
Dus dan krijg ik ze automatisch thuis, mooi.
Of zijn ze extra streng bij WPEX?
  Bericht 
Ronaldo119
Nieuwkomer
 
paracetamol moet je wel vermelden bij de psygiater maar het gaat voornamelijk bij het cbr en dus de uiteindelijke rapportage dat je geen verdovende middelen gebruikt die op de opiaten lijst staan zoals wiet en harddrugs (coke heroine extacy)OOK DE GELE STICKER MEDICIJNEN DUS!! let erop dat je die zeker niet slikt voor het onderzoek maar waar we allemaal voor heen gaan is dus de drank voornamelijk...Heel goed dat je je huisarts een briefje laat schrijven maar alleen een door het cbr aangewezen arts gaat er over oordelen maar het helpt allicht natuurlijk... heb vandaag me eerste flitser gepasseerd met me rijbewijs op zak.....je mocht er 80 en ik ging m met 60 voorbij! geen euro zullen ze van mij meer pakken,tja halverwege het jaar als ik voor me tweede verlenging weer moet prikken hahaha,maar dat komt goed! Een heel gezond en veilig 2010 voor iedereen vol met kilometers... :biertje: :nono: :colaatje: :thumb: Enne master fl inderdaad twee foutjes hahaha!!
  Bericht 
bx gek
Master
Ronaldo119 schreef:
.je mocht er 80 en ik ging m met 60 voorbij


Ga er de volgende keer gewoon met de geldende Vmax voorbij :nono:
  Bericht 
Arnhem
Nieuwkomer
 
Ik kreeg vandaag een dagvaarding, met daarin de ten laste legging.. Ik neem aan dat dat nog geen antwoord is op het klaagschrift wat ik afgelopen vrijdag op de post heb gedaan?

de tenlastelegging is:
Hij in of omstreeks 13 december te .... als bestuurder van een motorvoertuig, personenauto, dit motorrijtuig heeft bestuurd na zodanig gebruik van alcoholhoudende drank, dat het alcoholgehalte van zijn adem bij een onderzoek als bedoeld in artikel 8, derde lid, aanhef en onder a van de wegenverkeerstwet 1994, 580 microgram in elk geval hoger dan 88 microgram alcohol per liter uitgeademde lucht bleek te zijn, terwijl voor het besturen van dat motorrijtuig een rijbewijs was vereist en sedert de datum waarop aan hem voor de eerste maal een rijbewijs was afgegeven nog geen vijf jaren waren verstreken en de eerste afgifte van het rijbewijs op of na 30 maart 2002 heeft plaatsgevonden
  Bericht 
Ronaldo119
Nieuwkomer
 
Arnhem schreef:
Ik kreeg vandaag een dagvaarding, met daarin de ten laste legging.. Ik neem aan dat dat nog geen antwoord is op het klaagschrift wat ik afgelopen vrijdag op de post heb gedaan?

nee dat gaat over de justitie kant van het verhaal,je zal daar een behoorlijke boete voor krijgen en dan een deel in voorwaardelijke vorm...plus een eventuele (voorwaardelijke )ontzegging... Je zal vanzelf bericht krijgen van het cbr...Enne als ik weer een flitser zie dan zal ik ff mailen bx,dan kan je zelf met de Vmax (wat dat ook is )er voorbij,laat mij maar lekker rustig rijden want de meeste snelheidsmeters in autos wijken dermate af en die van de heren niet natuurlijk...Toen ik er voorbij was reed ik weer gewoon 80,maar van mij geen stuiver meer aan die klootzakken!! het heeft me in me leven duizenden euros gekost dus genoeg is genoeg lijkt me toch? O:) :colaatje:....Hmmmm Vmax Vmax...eeehmmm veilige maximale snelheid??? Tja ben m wel 7 jaar kwijt geweest he,hahahaha tijd voor een cursusje bij het fijne cbr! :colaatje: :thumb:
  Bericht 
Arnhem
Nieuwkomer
 
Denk je een voorwaardelijke straf ? ik hoop het ook, want dat fietsen in de kou is niks.. Van het CBR heb ik nog niks gehoord :thumb:
  Bericht 
bx gek
Master
Ronaldo119 schreef:
Vmax (wat dat ook is )er voorbij,laat mij maar lekker rustig rijden want de meeste snelheidsmeters in autos wijken dermate af

Vmax= maximum toegelaten snelheid.

De meeste meters wijken idd af, maar de meeste meters zijn te optimistisch.
Dus als jij 80 kmpu op de teller rijdt, rij je tussen de 70 en 75 kmpu.
Dit kan je zelf heel goed testen met een navigatiesysteem.
  Bericht 
hennie323
Nieuwkomer
 
Arnhem schreef:
Denk je een voorwaardelijke straf ? ik hoop het ook, want dat fietsen in de kou is niks.. Van het CBR heb ik nog niks gehoord :thumb:


van infopolitie:

Bij de beginnend bestuurder gelden andere waarden. Het rijbewijs van de beginnend bestuurder wordt invorderd, alsde ademanalyse van een beginnend bestuurder meer dan 350 Ug/l (0,8 promille) aangeeft. Bij een promillage van meer dan 570 Ug/l (1,3 o/oo) is een beginnende bestuurder zijn rijbewijs in ieder geval tot aan de zitting kwijt.
  Bericht 
Arnhem
Nieuwkomer
 
Hmm dus de kans dat ik door mijn klaagschrift mijn rijbewijs terugkrijg voor de zitting is klein..
  Bericht 
Ronaldo119
Nieuwkomer
 
ok dan weet ik dat ;P Ik dacht al een cursus nodig te hebben hahaha! Toch ben ik nu een heel ander persoon op de weg dan voorheen je bent toch blij dat je dat ding weer op zak hebt he...
Arnhem schreef:
Hmm dus de kans dat ik door mijn klaagschrift mijn rijbewijs terugkrijg voor de zitting is klein..
Ik weet niet of het de eerste x is dat je bent gepakt ..ik denk dat je er dan wel met een EMA van af kunt komen ,tenzij je al van het cbr de papieren binnen hebt natuurlijk,laat je in ieder geval eerlijk uit over hoe goed je bezig bent en dat je de fout inziet enzo,maar daar ben je zelf ook al achter denk ik..In ieder geval hoop ik voor je dat je niet zon bloedtest hoef te doen ,zo ja drink echt minstens een 4 maand helemaal nx...Rustig aan en succes..uiteindelijk komt alles goed.
:biertje: :nono: :colaatje: :thumb:
  Bericht 
Arnhem
Nieuwkomer
 
Ronaldo119 schreef:
Ik weet niet of het de eerste x is dat je bent gepakt


Ja het is inderdaad de eerste keer, maar ik wacht eerst wel het antwoord op mijn klaagschrift af
  Bericht 
Arnhem
Nieuwkomer
 
Net antwoord op het klaagschrift binnen, moet 21 januari verschijnen voor een zitting, das al mooi snel
  Bericht 
Ronaldo119
Nieuwkomer
 
mooi dan,maare heb je nou ook al wat van het cbr gehoord of moet je dat nog binnen krijgen(ik kreeg het nadat ik me taakstraf en ontzegging van een half jaar erop had zitten),Alleen was ik zon kut die een ernstig ongeluk had veroorzaakt met drank op en doorgereden.... Godzijdank geen gewonden maar ik draag het wel voor altijd bij me evenals de persoon wiens auto ik met 140 aan puin reed.... nou iik hoop het allerbeste voor je en dat het maar snel achter de rug is ,succes en als je wat wilt weten stuur maar bericht he :biertje: :nono: :colaatje: :thumb:
  Bericht 
Arnhem
Nieuwkomer
 
Nee van het CBR heb ik nog niks gehoord, hoop dat dat ook zo blijft. Hoe zou ik er achter kunnen komen of er het CBR een procedure tegen mij heeft lopen, daar heen bellen of maak je dan slapende honden wakker ?
  Bericht 
Tukker_Pat
Juridisch specialist
Maak je niet druk. 580 Ug/l is een onderzoek voor de beginnend bestuurder. Die brief van het CBR gaat wel komen.
  Bericht 
Arnhem
Nieuwkomer
 
Tukker_Pat schreef:
Maak je niet druk. 580 Ug/l is een onderzoek voor de beginnend bestuurder. Die brief van het CBR gaat wel komen



Nou ik ken er ook genoeg die het niet gehad hebben, maar goed ik houd er uiteraard wel rekening mee. Maar hoe zou ik er achter kunnen komen, kan je daarvoor na het CBR bellen ?
  Bericht 
Tukker_Pat
Juridisch specialist
Arnhem schreef:
Nou ik ken er ook genoeg die het niet gehad hebben.....


Ik heb er moeite mee dat te geloven.
  Bericht 
hennie323
Nieuwkomer
 
Ik kreeg mn brief van het cbr 6 (!) dagen na aanhouding. Dus misschien heb je geluk.
  Bericht 
Arnhem
Nieuwkomer
 
Tukker_Pat schreef:
Ik heb er moeite mee dat te geloven



Maar het is echt zo, eentje is nu zelfs voor de tweede keer met eenzijdig ongeval aangehouden.. 1,9 promille en dat is nu 4 maanden geleden maar die kan natuurlijk nog een brief krijgen maar van de 1e keer is 1,5 jaar geleden en daar heeft ie geen onderzoek voor gehad..


Maar goed, ik snap wat je bedoelt want de normale procedure zal natuurlijk een onderzoek betekenen.. Ik hoop dat ze het door de vingers zien. Want wie beslist nu uiteindelijk of er een onderzoek komt? iemand zal een bericht aan het cbr moeten doen ? Is dat de politie of justitie of krijgt het cbr automatisch bericht..

hennie323 schreef:
Ik kreeg mn brief van het cbr 6 (!) dagen na aanhouding. Dus misschien heb je geluk


Das ook wel heel snel of gaat het altijd zo snel?
  Bericht 
Tukker_Pat
Juridisch specialist
Arnhem schreef:
Das ook wel heel snel of gaat het altijd zo snel?


Ligt aan de melding ex. artikel 130. Het CBR moet binnen 4 weken na melding een besluit kenbaar hebben gemaakt aan de betrokkene.
  Bericht 
Arnhem
Nieuwkomer
 
Tukker_Pat schreef:
Ligt aan de melding ex. artikel 130. Het CBR moet binnen 4 weken na melding een besluit kenbaar hebben gemaakt aan de betrokkene.


Hoe lang kan het duren voordat het cbr een bericht krijgt over mij? is daar nog een termijn aan verbonden? En van wie krijgen ze dat bericht?
  Bericht 
Tukker_Pat
Juridisch specialist
Arnhem schreef:
Is daar nog een termijn aan verbonden?



6 maanden = de maximale termijn voor de melding ex. artikel 130 aan het CBR, gerekend vanaf pleegdatum.
  Bericht 
Arnhem
Nieuwkomer
 
Tukker_Pat schreef:
6 maanden = de maximale termijn voor de melding ex. artikel 130 aan het CBR, gerekend vanaf pleegdatum



Ok bedankt voor je snelle reactie!!
  Bericht 
vermeendwegpiraat
Nieuwkomer
 
Arnhem schreef:
Tukker_Pat schreef:
Maak je niet druk. 580 Ug/l is een onderzoek voor de beginnend bestuurder. Die brief van het CBR gaat wel komen



Nou ik ken er ook genoeg die het niet gehad hebben, maar goed ik houd er uiteraard wel rekening mee. Maar hoe zou ik er achter kunnen komen, kan je daarvoor na het CBR bellen ?


De enige reden die ik kan bedenken waardoor ze je zullen laten lopen, is dat er meer vraag dan aanbod is.
Oftewel ze hebben geen plek voor je binnen de gestelde termijnen.
Ze hebben echter nog de financien op orde te brengen dus je zal zeker een welkome sponsor zijn.
  Bericht 
Tukker_Pat
Juridisch specialist
Er staat geen termijn voor dat onderzoek. De wet spreekt over "zo spoedig mogelijk", maar dat is een ruim begrip. Voor de gevallen die wél een onderzoek moeten ondergaan maar in afwachting van dat onderzoek hun rijbewijs mogen houden (dat kan.......) is het al helemaal geen probleem.
 Pagina 3 van 5  [ 209 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy