Postingstijd interval gedetecteerd van 209.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 1  [ 18 berichten ]
  Bericht 
Maantje
Nieuwkomer
 
Hey allen,

Heb net veel gelezen en hoop dat jullie mij ook zouden kunnen helpen.

Eind april kreeg ik - of eerlijk gezegd mijn vriend want zijn auto - een bekeuring voor het parkeren bij een blauwe streep zonder parkeerschijf. Na het vinden van de boete, ben ik gaan zoeken naar het bord. (Dit wordt even lastig te beschrijven maar ik doe mijn best) Bij het verlaten van de autoweg (Bijlmerdreef), kreeg je deze te zien en daarna niet meer. De betreffende plek is daar ongeveer 600 meter vandaan.

Hiertegen heb ik namens hem bezwaar gemaakt (vergeten te vermelden dat hijzelf die dag niet de bestuurder was). Nu heb ik de beslissing van de officier gekregen, waarbij het bezwaar ongegrond wordt verklaard. Ten einde raad, dacht ik maar laat ik dit eens proberen. Ik heb echter nog maar een weekje de tijd, dus hopelijk ....

De constatering was dus dat ik geparkeerd had in de blauwe zone zonder parkeerschijf. Dit was in een woonwijk in Amsterdam-Zuidoost, en bovendien op een zondag. Na het parkeren heb ik tevergeefs gezocht naar een bord, maar er geen kunnen vinden. Deze feiten heb ik ook genoemd in het bezwaarschrift.

Stuk uit bezwaarschrift:
"26 april jl. heb ik een parkeerboete opgelegd gekregen aan de Ken Saro-Wiwastraat te
Amsterdam. Bij dezen wil ik daartegen bezwaar indienen en de volgende punten
aanvoeren:
 Hoewel het op de betreffende plaats door de blauwe strepen duidelijk was dat
het om een blauwe zone ging, was er in de omgeving geen bord te bekennen
waarop de bijbehorende tijden aangegeven stonden.
 Het gebeuren was op een zondag in een woonwijk, niet gelegen in het centrum
van de stad.
Deze punten hebben geleid tot een onduidelijke situatie. Derhalve wil ik u verzoeken
deze parkeerboete in te trekken."

Ik ben nog steeds van mening dat een bord voor de bestuurder redelijkerwijs in de omgeving moet staan.
Nu is mijn vraag aan jullie: wat zou ik moeten schrijven opdat de kantonrechter mij gelijk geeft?

Groeten,

nieuwkomer Maantje
  Bericht 
marcje
Master
Beste Maantje,

Zeer warschijnlijk was er sprake van een blauwe zone. Er dient een bord te zijn geplaatst op de plaats(en) waar je de zone in rijd. Er hoeven dan verder geen borden meer te worden geplaatst. De geplaatste borden aan het begin van de zone gelden dan voor de gehele zone.

Maantje schreef:
ben ik gaan zoeken naar het bord. (Dit wordt even lastig te beschrijven maar ik doe mijn best) Bij het verlaten van de autoweg (Bijlmerdreef), kreeg je deze te zien en daarna niet meer. De betreffende plek is daar ongeveer 600 meter vandaan.


IK begrijp uit jouw reactie dar er wel een bord is geplaatst, waarschijnlijk aan het begin van een zone.

Maantje schreef:
Hoewel het op de betreffende plaats door de blauwe strepen duidelijk was dat
het om een blauwe zone ging, was er in de omgeving geen bord te bekennen
waarop de bijbehorende tijden aangegeven stonden.


Er hoeft dus ook geen bord in de directe omgeving te staan..
  Bericht 
Maantje
Nieuwkomer
 
Thanx voor de snelle reactie.

Dus ik kan fluiten naar de €60,- ;(
  Bericht 
marcje
Master
Staan bij alle ingangen van de zone dergelijke borden. ?? maw is men misschien niet ergens een bord/straat vergeten ?? :wink:
  Bericht 
Walker
Master
 
marcje schreef:
maw is men er misschien niet ergens een bord/straat vergeten verdwenen ?



Ik zeg: sleutel 13!
  Bericht 
Maantje
Nieuwkomer
 
Ah, de twee dichtsbijzijnde ingangen hebben idd een bord. Zag net op Google dat je via een andere woonwijk (geen blauwe zone) ook kunt komen, maar ja ... die beelden zijn verouderd.
Dat wordt dan 'ff' langsrijden en fingers crossed :huh:
  Bericht 
Maantje
Nieuwkomer
 
En gelijk een bord meenemen :lol:
  Bericht 
marcje
Master
Laat maar even weten of er wel of niet overal borden staan. Dan kunnen we weer verder kijken.. :thumb:
  Bericht 
Maantje
Nieuwkomer
 
Ok, maar dat zal wel even (> dag) duren...

Laten we aannemen dat er wel overal borden geplaatst zijn, wat dan?

Groet,
  Bericht 
Maantje
Nieuwkomer
 
Iets vergeten te vermelden: degene bij wie ik op bezoek was, vertelde later dat ze zelf ook wel eens een boete hadden gekregen maar na bezwaar werd de boete kwijtgescholden. Dus er moet toch wel iets anders zijn dan een vergeten bord?

(En ja, ik kan diegene wel even vragen, ware het niet dat ze op vakantie zijn :wink: )
  Bericht 
Maantje
Nieuwkomer
 
Heb vandaag dan de tijd gehad om te checken of er ergens geen bord was, dit blijkt niet het geval te zijn. Et zijn twee borden geplaatst bij de twee 'ingangen' en daarna is het hele gebied (woonwijk) een grote blauwe zone :(

Wat zou ik nu kunnen doen?

Alvast bedankt voor de reacties :)
  Bericht 
Furr
Master
Gewoon in bezwaar gaan en de cvom bestoken :D en misschien val je in de prijzen ( dwz: wordt je bezwaar eruit gevist automatisch voor een gegrond verklaring )
  Bericht 
Maantje
Nieuwkomer
 
lol, ik wist niet dat ze zo te werk gingen... Ik zal het iig wel proberen
  Bericht 
Furr
Master
zo hebben er al veel waaronder ik al vele boetes zien verdwijnen ( bij mij nu al + 1000 euro )
  Bericht 
Maantje
Nieuwkomer
 
Ga vooral zo door :thumb: Moge ik mezelf ook bij jouw groep kunnen aansluiten :)
De brief gaat morgen de deur uit en dan 2b continued...
  Bericht 
boersma
Master
En wederom een brief ontvangen:

'de advocaat-generaal heeft aan het hof medegedeeld dat het openbaar ministerie inzake de door u ingediende nadere toelichting op het beroepschrift geen reactie indient. Het hof zal op basis van de voorliggende stukken een beslissing nemen. De beslissing wordt uitgesproken op een openbare zitting. Zo spoedig mogelijk na die zitting ontvangt u een afschrift van de uitspraak.'
  Bericht 
Walker
Master
 
eh Boersma... zit je wel in het goede topic te posten?
  Bericht 
boersma
Master
nee, had even op mijn werk in de pauze via Google het topic gezocht.
Zocht op 'geen beslissing ovj' en koos de verkeerde (had de bovenste moeten nemen en niet nr. 2).
Mijn welgemeende oprechte excuses hiervoor ;-)
 Pagina 1 van 1  [ 18 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy