Postingstijd interval gedetecteerd van 161.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 1  [ 35 berichten ]
  Bericht 
RL-V6
Eendagsvlieg
 
Hallo,

Ik kreeg van de week een lang verwachte brief thuis uit Leeuwarden.
Mijn auto is geflitst met 86 KM per uur te hard, 100 was toegestaan..
Bij de brief zit geen acceptgiro maar een vragenlijst wie de bestuurder was enz.
Wat is de bedoeling hiervan?
Ik zat zelf niet achter het stuur, maar een vriend met mij als bijrijder.
Wat te doen nu, aangeven dat ik zelf achter het stuur zat en de boete laten terugbetalen?
Of komt er ook nog iets aan van rijontzegging of iets dergelijks?

Verdere tips en trucks zijn natuurlijk ook welkom.
  Bericht 
RL-V6
Eendagsvlieg
 
Misschien niet onbelangrijk, de auto is van achter geflitst
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Degene die je op de bestuurdersverklaring invult, zal gedagvaard worden. Dan mag diegene voor de rechter verschijnen en krijgt in de regel een boete van om en nabij de 1.100 euro (tarief 65 - 69 km/h = 740 + daar bovenop nog een paar honderd euro) en een rijontzegging van vier maanden.

Dus je eigen naam invullen is grenzeloze domheid.
  Bericht 
salush
Master
Ik ga er van uit dat het om een bestuurdersverklaring gaat.
Bij 86km/u overschrijding willen ze een rijbewijs hebben, ongeacht wat de situatie was.
Een transactievoorstel doen ze niet, als je het formulier invult (niet in elk geval handig) dan zal die persoon gedagvaard worden.
Die moet dan bij de kantonrechter zich verantwoorden.
Standaard is de eis 4 maanden OBM en een boete van rond de 1000 euro.

Voor info:
http://www.flitsservice.nl/juridisch/ht ... g_main.htm
  Bericht 
mr. mcduc
Master
Naar Amsterdam gaan, op zoek gaan naar een zwerver, en die laten tekenen.
Nog altijd een beter idee dan je eigen naam eronder zetten......NIET DOEN DUS!

Als die maat van je graag eerlijk wil zijn, dan hem laten tekenen.
Wil ie dat niet, dan zijn naam invullen en terugsturen, kost je wel een maat waarschijnlijk.
Je moet dan zelf maar besluiten waar je meer waarde aan hecht
  Bericht 
anoniem18
Die hard
 
ik wist het wel... zijn schuld was je staande gehouden was hij ook de lul geweest
  Bericht 
Kami
Master
Niks invullen, laat justitie hun werk zelf maar doen.
Jij was het niet, iedereen in de familie kan je auto meenemen zonder te vragen dus je weet ook niet wie het wel was.
Boete zal dan op kenteken komen, of de kentekenhouder wordt gedagvaard, dan hou je vol dat jij het niet was enzo. Misschien dat je nog iets aan bewijs kan fabriceren tegen de tijd dat je voor moet komen. Dan heb je wellicht kans dat je er met een geldboete onderuit komt die je dan door je maat laat betalen.
  Bericht 
anoniem18
Die hard
 
Kami schreef:
Niks invullen, laat justitie hun werk zelf maar doen.
Jij was het niet, iedereen in de familie kan je auto meenemen zonder te vragen dus je weet ook niet wie het wel was.
Boete zal dan op kenteken komen, of de kentekenhouder wordt gedagvaard, dan hou je vol dat jij het niet was enzo. Misschien dat je nog iets aan bewijs kan fabriceren tegen de tijd dat je voor moet komen. Dan heb je wellicht kans dat je er met een geldboete onderuit komt die je dan door je maat laat betalen


Is dit niet heel risicovol? En liegen hou ik niet zo van... zeker niet tegen een rechter :schudnee:
  Bericht 
Kami
Master
Je kan het wel heel netjes doen, maar dat zal je geen voordeel opleveren. Je maakt het ze alleen maar makkelijk.
Je hoeft niet mee te werken aan je eigen veroordeling. Ook hoef je het werk van justitie niet te doen of eraan mee te helpen.
Jij mag liegen bij de rechter, of ie het leuk vindt als ie erachter komt is wat anders.
Vergeetachtig zijn is ook niet strafbaar. Iemand kan toch een proefrit gemaakt hebben in je auto ? En zijn gegevens heb je niet meer....
Krijg je een boete op kenteken en niemand hoeft zijn papiertje in te leveren.
  Bericht 
Furr
Master
Ik weet nog wel iemand die je mag invullen :[ :[
  Bericht 
Furr
Master
anoniem18 schreef:
Is dit niet heel risicovol? En liegen hou ik niet zo van... zeker niet tegen een rechter

Mag best hoor, al zovaak gedaan :D
  Bericht 
anoniem18
Die hard
 
Furr schreef:
Ik weet nog wel iemand die je mag invullen


Heeft iemand inderdaad de gegevens van Marcje? :roflol: :roflol:
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Kami schreef:
Niks invullen, laat justitie hun werk zelf maar doen.
Jij was het niet, iedereen in de familie kan je auto meenemen zonder te vragen dus je weet ook niet wie het wel was.
Boete zal dan op kenteken komen, of de kentekenhouder wordt gedagvaard, dan hou je vol dat jij het niet was enzo. Misschien dat je nog iets aan bewijs kan fabriceren tegen de tijd dat je voor moet komen. Dan heb je wellicht kans dat je er met een geldboete onderuit komt die je dan door je maat laat betalen.


Alles leuk en aardig, maar de kans zit er ook in dat je dan als kentekenhouder de straf opgelegd krijgt. Er zijn zaken bekend waarin de kentekenhouder een OBM heeft gekregen. Wil je dat risico nemen voor een ander?
  Bericht 
Furr
Master
anoniem18 schreef:
Heeft iemand inderdaad de gegevens van Marcje?


Ik wel maar daar ga ik niet mee lopen ouwehoeren, hij heeft mijne ook :P ahaha
  Bericht 
marcje
Master
Yip... (f)
  Bericht 
RL-V6
Eendagsvlieg
 
Bedankt voor de reacties zover.

Kan ik trouwens ook nog de foto opvragen?
Ben benieuwd hoe die eruit ziet.
  Bericht 
Furr
Master
Tuurlijk
  Bericht 
Koelie
Die hard
Wat zegt je vriend erover?

Als hij een beetje een vent is zal hij de straf zeker niet op jou laten uitkomen.

Tenzij hij aanbiedt om de komende vier maanden jouw privéchaufeur/bob te zijn en de boete verrekend.
  Bericht 
Tento
Master
 
Koelie schreef:
Tenzij hij aanbiedt om de komende vier maanden jouw privéchaufeur/bob te zijn en de boete verrekend.


En dan heb je zelf als nog een kruisje achter je naam staan en dat is niet handig als je weer een keer flink je voet laat zakken en je gepakt wordt.
  Bericht 
adinsx
Master
@RL V6

Je hebt de weg gevonden zie ik :thumb:

Had je het er met je vriend over gehad?
  Bericht 
Koelie
Die hard
Je moet wat over hebben voor een privechaufeur.
  Bericht 
RL-V6
Eendagsvlieg
 
adinsx schreef:
@RL V6

Je hebt de weg gevonden zie ik

Had je het er met je vriend over gehad?



Ja daar kom ik (in belang van het onderzoek;)) later op terug.
Heb nu de brief terug gestuurd, en daarin gezet dat ik graag eerst een foto zie.
Volgens mijn agenda was ik die bewuste dag namelijk heel ergens anders.
  Bericht 
adinsx
Master
Hoe staat het hiermee?
  Bericht 
adinsx
Master
Ik lees net dat de zaak geseponeerd is. (op het AW-forum)

Dan zijn we natuurlijk wel benieuwd naar het hoe, wat, waarom ;)
  Bericht 
feitelijk_oud
Master
De ontknoping:

Citaat:
Ik reed op een voorjaarsavond (ergens in Mei dacht ik) lekker rustig in mijn Laguna.
Op een gegeven moment kwam er een zwarte Benz bumperkleven terwijl ik al (ruim) boven de max. snelheid reed.
Toen we samen voor de stoplichten stonden greep ik mijn kans en ging er volgas vandoor, waarna ik geflist ben.
Overgens kwam ik daar op de terugweg pas achter toen ik op de bewuste plaats een zwarte Zafira achter een heg zag staan.

Een mooi tijdje later kreeg ik een brief thuis dat mijn auto met kenteken XX-XX-XX geflitst was met 186 km/h (100 toegestaan) .
Of ik wel even in wou vullen wie de bestuurder was, uiteraard heb ik dat niet gedaan en heb eerst telefonisch een foto opgevraagd.
Nadat mij belooft was de foto dezelfde dag nog op sturen, werd deze pas maanden later persoonlijk door 2(!) agenten langsgebracht.
Daarna heb ik niks meer van mij laten horen, nog wel een voice mail gehad van de officier van justitie dat er informatie miste over wie nou de bestuurder was.
Twee dagen na dat telefoontje weer een brief in de bus of ik nou toch echt even wou verklaren wie er op dat moment achter het stuur zat.
Ingevuld dat ik daar nooit geweest ben, en ze het verder maar uit moesten zoeken.(dit was ergens in het najaar van 2009)

Afgelopen zaterdag voor de zoveelste keer fanmail uit Leeuwarden.
Er werd in ongeveer 4 zinnen uitgelegd dat er geen verdere vervolging kwam.
Persoonlijk ondertekend door de officier.

Dus als je zoiets overkomt en je staat zelf niet herkenbaar op de foto kan je het beste gewoon ontkennen.
Als ik had verklaard dat ik achter het stuur zat was ik een paar 100 euro armer geweest.

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?9 ... sg-4288665
  Bericht 
timm
Pro
 
Niet mogelijk :huh:
  Bericht 
Furr
Master
Beetje jammer dat we het dan uit de Autoweek moeten vernemen....

Paar 100 euro? Ja x 10 ;)
  Bericht 
feitelijk_oud
Master
Furr schreef:
Beetje jammer dat we het dan uit de Autoweek moeten vernemen....


Ook jammer dat je hier eerst voorgelogen moet worden...
RL-V6 schreef:
Ik zat zelf niet achter het stuur, maar een vriend met mij als bijrijder.
  Bericht 
944 guy
Master
Wauw, dus door zn mond te houden heeft hij de boete nooit moeten betalen? VEEEEEETJE MOOI!
  Bericht 
Furr
Master
feitelijk schreef:
Ik reed op een voorjaarsavond (ergens in Mei dacht ik) lekker rustig in mijn Laguna.
Op een gegeven moment kwam er een zwarte Benz bumperkleven terwijl ik al (ruim) boven de max. snelheid reed.
Toen we samen voor de stoplichten stonden greep ik mijn kans en ging er volgas vandoor, waarna ik geflist ben.
Overgens kwam ik daar op de terugweg pas achter toen ik op de bewuste plaats een zwarte Zafira achter een heg zag staan.


Jups helaas... maaarrrr beetje liegen doen we allemaal wel eens :P
  Bericht 
feitelijk_oud
Master
Furr schreef:
Jups helaas... maaarrrr beetje liegen doen we allemaal wel eens


Tegen de rechter of OvJ ok, maar tegen FS? :nono:

:wink:
  Bericht 
Guppenklup
Master
RL-V6 schreef:
Afgelopen zaterdag voor de zoveelste keer fanmail uit Leeuwarden.
Er werd in ongeveer 4 zinnen uitgelegd dat er geen verdere vervolging kwam.
Persoonlijk ondertekend door de officier.

Geloof er geen barst van :zzz:
  Bericht 
ExGast
Die hard
 
Volgende x ook maar 90km te hard rijden :zzz:
  Bericht 
Furr
Master
feitelijk schreef:
Tegen de rechter of OvJ ok, maar tegen FS?

true ;)
  Bericht 
feitelijk_oud
Master
Guppenklup schreef:
Geloof er geen barst van


Ik mocht hem PB'en voor fotos van de documenten, misschien maar eens doen!
 Pagina 1 van 1  [ 35 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy