Postingstijd interval gedetecteerd van 459.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 1  [ 3 berichten ]
  Bericht 
Jan111
Eendagsvlieg
 
Beste flitsservice leden,

Ik lees hier al een tijdje mee, maar helaas heb ik nu jullie hulp nodig.

Enkele dagen geleden heb ik een brief van het CJIB ontvangen met de titel “Kennisgeving strafbaar feit en ontbieding verhoor”.
Het gaat om een feitcode VG085: overschrijding van de maximumsnelheid op (autowegen) buiten de bebouwde kom van 80 tot 85 km/h.

Ik weet dat ik op de betreffende ochtend te hard heb gereden over deze weg, ik schrok echter wel enorm van de gemeten snelheid.
Het wettelijk maximum op deze weg is 60km/h en de gecorrigeerde meting bedraagt 140km/h!
Ik vraag me dus ook oprecht af of de meting wel juist is.
Het is een mobiele flitser geweest en ik ben niet staande gehouden. Ik kan de flitsfoto en overige info nog niet inzien op het Digitaal Loket van de CJIB.
Helaas heb ik in augustus vorig jaar ook een bekeuring ontvangen waardoor ook nog eens de recidive regeling zal gaan gelden, dit betrof een overschrijving van 36km/h binnen de bebouwde kom.

Het antwoordformulier of ik de bestuurder was op het moment van het strafbare feit heb ik nog niet ingevuld. Ik heb op advies van wat ik hier tot nu toe gelezen heb ook nog geen telefonisch verhoor afgelegd door contact op te nemen met het CJIB.

De opsporingsinstantie is Politie Brabant-Noord Verkeershandhaving.

Ik zou graag advies ontvangen over welke stappen ik nu moet ondernemen en wat ik vooral niet moet doen.
Als het jullie verstandig lijkt direct een advocaat in te schakelen hoor ik dit ook graag.

Alvast bedankt,

Jan
  Bericht 
Story
Master
 
Dat wordt 6 maanden fietsen

Je kunt je dossier onder WvSv 30 opvragen. Darin staat welke camera en radar gebruikt is. De ijkrapporten daarvan staan online. Of je kunt ze bij het desbetreffende korps opvragen.
  Bericht 
Smiley84
Nieuwkomer
 
Jan, even een vraagje. Wat is het tijd-bestek van moment van flitsen en ontvangen brief? Zit daar maanden tussen of wat?
 Pagina 1 van 1  [ 3 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy