Pagina 1 van 1  [ 2 berichten ]
  Bericht 
Amokfahrer
Nieuwkomer
 
Ik heb eerder gepost hier over een akkefietje in 2017 waarbij ik per abuis ca. 100km/u te snel reed op de snelweg. Ik moest mijn rijbewijs ter plaatste inleveren en deze zou aanvankelijk 4 maanden worden ingehouden had het OM besloten. Klaagschrift ingediend en de rechter heeft mijn rijbewijs toen na 2,5 maanden teruggeven. Nu net bij de definitieve zitting ben ik alsnog veroordeeld voor 4 maanden rijontzegging (en natuurlijk een boete), niet echt met een duidelijke reden, deze rechter kon mijn kop gewoon niet verdragen denk ik. Dus nu weer de boel 1,5 maand inleveren.

Nu wil ik ivm mijn werk en geplande wintersport vakantie begin januari even weten wat mijn opties zijn en hoeveel ruimte ik heb om het inleveren te plannen zoals het mij uitkomt. Ik begrijp dat het CVOM mij een brief gaat sturen waarin ze me vragen het rijbewijs op te sturen. In die brief zou een termijn van 3 weken staan om het rijbewijs dus vrijwillig in te leveren. Wat gebeurt er daarna? Riskeer ik dan bij aanhouding dat ze het rijbewijs direct innemen alleen, of komt er dan nog veel meer sores mijn kant op? Hoe lang laat die brief op zich wachten denk je na de uitspraak van de rechter?

Ik overweeg namelijk om gewoon op wintersport te gaan in januari, ongeacht wanneer die brief komt. Mogelijk zou ik dan de termijn in die brief overschrijden terwijl ik in het buitenland ben, maar dat doe ik alleen als daar geen grote consequenties aan hangen. Bij terugkomst zou ik dan bv direct kunnen inleveren en dat dan ook zo plannen met mijn werk.

Iemand ervaring of informatie?
  Bericht 
Story
Master
 
 Pagina 1 van 1  [ 2 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy