Pagina 1 van 2  [ 65 berichten ]
  Bericht 
kevinmeijer93
Nieuwkomer
 
Hallo,

Vandaag heb ik op de A1 richting Amsterdam een vreemde situatie meegemaakt.

Ik reed op de linkerbaan, ongeveer 130 waar je 100 mocht, en ineens komt er een BMW X6 voor me geknald en spuit zn halve ruitenvloeistof tankje op mij leeg. De bestuurder kijk mij vreemd aan, ik gaf gas en ging er met 140 vandoor.

De auto was toen niet meer achter mij te zien. Ik reed de ene keer hard (140) en de andere keer zacht (100) als er weer een auto voor mij zat.

De X6 zat ineens weer achter, hij kwam met hoge snelheid uit t niets achter mij aan en begon keihard te drukken en achter mij te slingeren van links naar rechts. Ik nam toen een flinke stoot gas en na 3 auto’s ging ik naar rechts om deze rare bestuurder voorbij te laten gaan. De man (alleen in de auto) zwaaide toen met een papiertje politie. Ik mocht hem volgen.

Daarna vertelde hij mij dat ik 175 reed, wat helemaaal niet klopte. Wellicht toen hij met een rotgang van ver ineens achter mij aan kwam? Maar dat was niet mijn snelheid!

De agent, alleen , in burger, zwarte x6, geen officieel stop bordje, buiten diensttijd gaf hij aan. (Zijn collega’s belde hij maar waren te ver weg gaf hij aan).
Hij zei dat hij de snelheid van zijn teller af las, en dat deze geikt was. Dus dat hij geen meting nodig had. Daarnaast vond hij dat ik bumperkleefde.

De man gaf aan een pv op te maken, en dat ik met die hoge snelheid mijn rijbewijs kwijt ben geraakt.
Hij nam deze echter niet in ?!? Wat ik erg vreemd vond ..

De agent gaf aan dat hij in het proces verbaal zou zetten dat ik haast had en dat dat de reden was dat ik te hard reed. Ik gaf aan dat ik niet eens om een verklaring gevraagd ben! En dat hij voor mij geen verklaring mocht noteren omdat ik geen verklaring wil geven.

Hij gaf me aan dat dat erg dom was en tegen mij zou gaan werken, ik gaf aan dat mij dat niets uitmaakte.

Ik mocht weer vertrekken maar heb een raar gevoel bij de situatie. Ik krijg een brief van de officier en moet voor de rechter komen gaf hij aan.

Mag hij mij zomaar alleen, buiten diensttijd, in burger staande houden. En is die “meting” van hem wel geldig? Er klopt natuurlijk niets van naar mijn inziens!

Kan ik achteraf mijn rijbewijs nog kwijtraken?
  Bericht 
viffer
Master
kevinmeijer93 schreef:
De agent, alleen , in burger, zwarte x6, geen officieel stop bordje, buiten diensttijd gaf hij aan.


Heeft hij, zonder dat je daarom gevraagd hebt, zijn legitimatiebewijs laten zien?

kevinmeijer93 schreef:
Mag hij mij zomaar alleen, buiten diensttijd, in burger staande houden.


Ja, dat mag

kevinmeijer93 schreef:
En is die “meting” van hem wel geldig?


Dat hangt er vanaf hoe hij de meting heeft uitgevoerd en gaat beschrijven

kevinmeijer93 schreef:
Kan ik achteraf mijn rijbewijs nog kwijtraken?


Ook dat kan, maar daar zou ik mij nog niet teveel zorgen over maken, als je ervoor zorgt dat dit topic actueel blijft kun je genoeg adviezen krijgen om dat te waarschijnlijk te voorkomen.
  Bericht 
jack19
Master
 
Politieagent in een X6 die jouw rbw invordert.... jaja.
  Bericht 
maarten28
Master
Een man die in een auto gezeten met een papiertje zwaait en daar stop je voor? Waarom?
  Bericht 
kevinmeijer93
Nieuwkomer
 
De man heeft zich gelegitimeerd. Hij zit bij de politie, waarschijnlijk in een hoge functie.

Zijn collega’s wilde hij oproepen, maar waren niet in de buurt. Dus heeft hij mij zelf maar staande gehouden.

Al met al baal ik flink. Ik heb eens een boete gehad van 49 km te hard, een rijontzegging van 4 maanden omdat ik 52 te hard reed. Er was hier keurig een video opname.

Natuurlijk ben ik gewoon fout, maar deze man kan ervoor zorgen dat ik straks een EMG krijg, en een jaar rijontzegging. Dat zou vreselijk zijn aangezien ik 60k+ per jaar rijdt.

Het vreemde vind ik dat er geen meting is met een laser apparaat, een video opname, maar enkel zijn eigen zogenaamd geijkte teller.
  Bericht 
Kami
Master
Ik zou eens aangifte doen van een X6 rijder die zich asociaal gedraagt en zich (valselijk) voordoet als politieagent.
Een hoge pief bij de politie maakt zich niet meer druk om een verkeersovertreding lijkt me.

Heb je een kenteken ?
  Bericht 
kevinmeijer93
Nieuwkomer
 
Helaas heb in geen kenteken nee! Geen foto van gemaakt. Achteraf dacht ik daar direct aan, maar helaas in het moment van de stress niet aan gedacht..
  Bericht 
jack19
Master
 
Ik zou eerst eens rustig wachten of je er überhaupt iets van hoort.
  Bericht 
kevinmeijer93
Nieuwkomer
 
Hoe kan het dat de agent in kwestie mijn rijbewins niet direct invorderde. Maar mij wel op het hart drukte dat ik deze zeker kwijt zal gaan raken ??
  Bericht 
jack19
Master
 
Lees nog eens. Wij zijn die agent niet, dus kunnen je dat niet vertellen.
Ik neig voorlopig naar een broodje aap, grootspraak van iemand of aandachttrekkerij.
Agenten rijden niet zo vaak in een X6, die lui houden zich niet bezig met iets te hard rijden. Hooguit als je je echt heel asociaal gedraagt zullen ze je aanspreken dat je debiel doet en normaal moet gaan doen, maar je rijbewijs innemen? Nah. We zullen het weten als je post krijgt,
  Bericht 
BaasTimo
Master
Hoort een papierwinkel bij die hij waarschijnlijk niet bij zich had.

Maaruh, ookal is zijn teller geijkt, er hoort nog steeds een hoop correctie af te gaan.

Wacht even geduldig af of je er überhaupt iets van hoort en zo ja, vraag het pv op en kijk hoe eea beschreven staat.
Daarnaast zou ik persoonlijk nooit stoppen voor iemand die met een papiertje gebaart dat ik moet stoppen. Dan roept ie zn collega's maar op, niet jouw probleem.

Nog een laatste tip: koop een dashcam. Als hetgeen wat jij beschrijft echt zo plaats heeft gevonden (en hij heeft je geen cautie verleend) dan is een rechter snel geneigd de boete te verscheuren.
  Bericht 
Christafari
Master
Ik zou er niet voor stoppen. Is dat strafbaar?
  Bericht 
Spook
Master
Een privéauto met geijkte teller? Wat leuk. Heeft hij daar de papieren van?
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Ik denk dat je er nooit meer iets van hoort
  Bericht 
kevinmeijer93
Nieuwkomer
 
Spook schreef:
papieren

De auto was wel van de politie..
  Bericht 
Spook
Master
kevinmeijer93 schreef:
De auto was wel van de politie..


Een X6? Het is waar omdat hij het zegt?

Dan nog moet de ijking echt zijn, en geldig op het moment van meten, en moet de wettelijke correctie worden toegepast.
  Bericht 
Story
Master
 
jack19 schreef:
Politieagent in een X6

En maar staken om meer loon... :roll:
  Bericht 
Spook
Master
Ze zouden moeten staken om meer smaak.
  Bericht 
jack19
Master
 
Feitelijk schreef:
En maar staken om meer loon... :roll:

Als het al een agent is dan is het een auto vd baas.
  Bericht 
WNS2.0D
Master
Een X6, daar rijdt niet veel politie in, eigenlijk enkel bekenden van de politie.

Denk dat je er niets meer van gaat horen. Je rbw zal inmiddels wel in een vuilcontainer liggen.
  Bericht 
JanLul
Nieuwkomer
 
Ik heb wel eens een X6 gezien met de arrestatieteam erin, kan het niet iemand van de AT zijn of een leidinggevende van ze?
  Bericht 
shootme
Master
AT maakt zich niet druk om gewone snelheidsovertredingen. Een aantal jaar geleden heb ik kort achter 1 gereden en die heeft mij nadat ik hem inhaalde gevolgd. Bij 150@120 (toen) deed ie zijn flitsers in de grill aan. Bij tynaarlo (a28) ging ie eraf. Nooit wat van gehoord.

Heb het nog ergens op een dashcamkaartje staan.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
BaasTimo schreef:
Daarnaast zou ik persoonlijk nooit stoppen voor iemand die met een papiertje gebaart dat ik moet stoppen. Dan roept ie zn collega's maar op, niet jouw probleem.

+1
Zelfs een keer meegemaakt op de A22 ook iemand die druk toeterend en een papiertje/portemonnee tegen het raam aan drukte, :dag: en gas erop :devil:
  Bericht 
WNS2.0D
Master
Ik vraag me af of dit een situatie is die het rechtvaardigt om 112 te bellen en eerst het kenteken te valideren.
  Bericht 
jack19
Master
 
112 lijkt me overdreven, tenzij je van de weg gedrukt wordt.
  Bericht 
no justice
Master
Raar verhaal. Vooral over de ruitenvloeistof.... dat doet een beetje agent niet lijkt mij. Faker dus..... of een wannabe copper.
  Bericht 
Story
Master
 
WNS2.0D schreef:
Je rbw zal inmiddels wel in een vuilcontainer liggen.

:huh:

kevinmeijer93 schreef:
Hij nam deze echter niet in ?!?
  Bericht 
WNS2.0D
Master
jack19 schreef:
112 lijkt me overdreven, tenzij je van de weg gedrukt wordt.

Het gaat niet om het gevaar, iemand doet zich voor als politie. Moet je dat dan altijd maar negeren? Of is er een andere mogelijkheid om te controleren of die persoon echt van de politie is voor je besluit te stoppen.
  Bericht 
Ogre
Master
kevinmeijer93 schreef:
op de A1 richting Amsterdam

Nog even afgezien van de vreemde situatie : waar precies ? Volgens mij ontbraken er op links heel wat borden op de A1 Hilversum-A'dam..
  Bericht 
jack19
Master
 
WNS2.0D schreef:

Het gaat niet om het gevaar, iemand doet zich voor als politie. Moet je dat dan altijd maar negeren? Of is er een andere mogelijkheid om te controleren of die persoon echt van de politie is voor je besluit te stoppen

Je kunt dan toch gewoon 09008844 bellen. Meldkamer 112 is voor spoedgevallen, als iemand een warrig papiertje laat zien kun je ook gewoon je schouders ophalen, is in ieder geval niet nodig om een centralist daar mee te vermoeien en de lijn bezet te houden voor zaken die er echt toedoen.
Tenzij je ergens alleen bent en van de weg gedrukt wordt natuurlijk.
Nogmaals, wacht nou gewoon even af, alle hypotheses hier zijn gebaseerd op een vaag verhaal van een nieuwe user.
  Bericht 
Spook
Master
112 kan ook doorverbinden. Ik ken dat nummer voor minder spoed ook niet uit mijn hoofd. 112 is te onthouden. En volgens mij hebben ze zelf ook aangegeven dat je ze mag bellen voor dat soort iets minder urgente zaken.
  Bericht 
jack19
Master
 
112 is voor spoedgevallen waar meteen op moet worden geacteerd. Aan de telefoon kunnen ze je prima vertellen of het kenteken bij een politieauto hoort of niet, zonder directe inzet van collega’s op straat.
Maar ga lekker eigenwijs die lijn bezetten, als jij maar meteen geholpen wordt.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
jack19 schreef:
Je kunt dan toch gewoon 09008844 bellen

En 19 minuten later geholpen worden? Maar eerder advies van gewoon negeren is beter of als het uit de hand loopt 112 bellen of langs een politiebureau rijden.
  Bericht 
jack19
Master
 
Of gewoon niet zo opvallen en achterlijk doen met spuitje gas hier en daar.
  Bericht 
Spook
Master
jack19 schreef:
Maar ga lekker eigenwijs die lijn bezetten, als jij maar meteen geholpen wordt.


https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... 112-bellen

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/arti ... nneer-niet

Heterdaad situaties of anderszins spoed. Iemand die je tot stoppen wil manen onder het mom van zich voordoen als politie komt al aardig dicht in de buurt van poging tot ontvoering.

Plus, je voordoen als een agent is een misdrijf. Daarvan ben je dan slachtoffer en getuige! Reden genoeg om 112 te bellen.

Bedreiging of intimidatie valt ook onder de criteria.

Je gaat me trouwens niet vertellen dat ze bij de meldkamer alle kentekens van privéauto's van agenten, of waar die dan toevallig in rijden, direct beschikbaar hebben. Dus nee, met enkel politieauto's weet je nog verdomd weinig over of degene die met een papiertje zwaait daadwerkelijk een agent is. En je denkt dat ze kentekens van undercoverauto's aan iedereen die belt doorgeven? Vast ja. Een X6 is al niet gebruikelijk.

De enige die hier eigenwijs is, ben jij. Met je belerende toontje.
  Bericht 
Spook
Master
https://www.politie.nl/themas/contact-112.html

Citaat:
Meld ik verdacht gedrag via 112?

Ja, wanneer u getuige bent van een misdrijf of het voorbereiden van een inbraak of diefstal kunt u dit melden bij 112. De 112-alarmcentrale beoordeelt of de politie naar de melding toegaat. Verdacht gedrag kunt u dus melden via 112, als er sprake is van spoed.


De alarmcentrale beoordeelt. Bij twijfel moet je dus gewoon bellen en dan weet je snel genoeg of het terecht is. Men wil sowieso dat je wat sneller belt want nu zijn mensen té terughoudend. Iemand die naast je rijdt is spoed ja. Dat kan niet een half uur wachten.

Een X6 die je wil laten stoppen en waarvan de inzittende zegt dat ie politie is, is verdacht.
  Bericht 
WNS2.0D
Master
jack19 schreef:
Je kunt dan toch gewoon 09008844 bellen. Meldkamer 112 is voor spoedgevallen

Werkt niet, dat sta je zo 10 minuten in de wacht.
  Bericht 
viffer
Master
WNS2.0D schreef:
dat sta je zo 10 minuten in de wacht.


Die tijd kun je dan toch rustig doorrijden? Alleen voor iemand die een papiertje zwaait waarop Politie staat stop ik niet voor.

Ik heb het 1 keer meegemaakt dat een agent in vrije tijd mij liet stoppen, die zat in privéauto maar wel in uniform. Hij kwam naast mij rijden en gebaarde dat ik naar de kant moest gaan, aangezien ik geen flauw idee had waarvoor heb ik dat gedaan, bleek dat de afdekking van één van de flitsers op de aanhanger die ik mee had los was gegaan en ik met oranje flitsers achterop de aanhanger reed. Heb hem bedankt, de boel netjes afgedekt en verder gereden.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
WNS2.0D schreef:
sta je zo 10 minuten in de wacht

:jaja: ik 19 om vervolgens doorgezet te worden naar de 112 centrale :lol:
  Bericht 
Ogre
Master
WNS2.0D schreef:
Werkt niet, dat sta je zo 10 minuten in de wacht.

Als je die computer die je eerst aan de lijn krijgt al kan duidelijk maken wáár je contact zoekt that is... :|
  Bericht 
shootme
Master
jack19 schreef:
Meldkamer 112 is voor spoedgevallen, als iemand een warrig papiertje laat zien kun je ook gewoon je schouders ophalen, is in ieder geval niet nodig om een centralist daar mee te vermoeien en de lijn bezet te houden voor zaken die er echt toedoen.

Je eigen werkgever wil dat anders hebben.

Citaat:
https://www.politie.nl/nieuws/2016/oktober/19/leiden-politie-waarschuwt-voor-nepagent.html

Tips om te voorkomen dat je slachtoffer wordt van een babbeltruc?

Helaas heeft niet iedereen die bij u aanbelt, goede bedoelingen. U kunt zelf maatregelen nemen om te voorkomen dat u slachtoffer wordt van dieven en oplichters.

Laat niet zomaar onbekenden in uw huis. Check vooraf wie u binnen laat.
Is iemand toch al binnen, verlies hem dan niet uit het oog. Laat u niet afleiden.
Doe 's avonds laat en 's nachts niet open als u niemand meer verwacht en u niet weet wie er voor uw deur staat.
Staat er onaangekondigd iemand van een bedrijf voor de deur? Laat de man of vrouw niet binnen. Bel eerst ter controle naar het betreffende bedrijf of instantie en check of het klopt.
Vertrouwt u iets niet? Schroom niet en bel direct 112.
Heeft u oudere familieleden? Waarschuw ze dan door dit soort voorvallen met hen te bespreken.




Citaat:
https://www.politie.nl/nieuws/2018/oktober/5/08-politie-waarschuwt-voor-oplichters-aan-de-deur.html
Vertrouw op uw gevoel: Voelt het niet goed, dan is het dat vaak ook niet. Staat er onaangekondigd iemand bij u aan de deur? Maak dan een afspraak voor een ander tijdstip en vraag er dan een bekende of familielid bij. Ook kunt u, als u het niet vertrouwt, de politie bellen. U mag hiervoor gebruik maken van 112.


Kan nog wel meer voorbeelden erbij zoeken als je niet overtuigd bent.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Spook schreef:
Met je belerende toontje.
Ja dat!
  Bericht 
jack19
Master
 
Poging tot ontvoering. Jij wel Spook. Je moet officier van justitie worden, wat een nonsens.
Bel lekker 112, laat anderen maar verrotten. Je hoeft mij niet te overtuigen met je Rijksoverheid overheid quotes die bedoelt zijn om oudere mensen te laten bellen naar 112 als er een inbreker of oplichter in de tuin staat. Die oudjes gaan lachend op zoek in het telefoonboek naar het nummer van het plaatselijke bureau en komen dan hevig verontwaardigt tot de conclusie dat die er niet meer in staat.
Hele topic slaat nergens op, een of andere gozer met een broodje aap verhaal met 0 bewijs of teken dat er überhaupt iets aan de hand is en een discussie van hier tot Tokyo met voornamelijk bullshit argumenten en goed bedoelde tips die te idioot voor woorden zijn om enigszins serieus te nemen, zoals 112 bellen, naar een politiebureau rijden en weet ik het allemaal nog meer. Val niet op, negeer droeftoeters en rij lekker naar je bestemming, er komt vanzelf een stopbordje of telefoontje als ze je echt nodig hebben.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Als dit hele topic nergens op slaat, waarom besteed je er dan zoveel aandacht aan?
  Bericht 
jack19
Master
 
Spook schreef:

Je gaat me trouwens niet vertellen dat ze bij de meldkamer alle kentekens van privéauto's van agenten, of waar die dan toevallig in rijden, direct beschikbaar hebben. Dus nee, met enkel politieauto's weet je nog verdomd weinig over of degene die met een papiertje zwaait daadwerkelijk een agent is. En je denkt dat ze kentekens van undercoverauto's aan iedereen die belt doorgeven? Vast ja. Een X6 is al niet gebruikelijk.


Nee hoor Spook, we werken hier in Nederland niet meer met een kaartenbak. Intikken kenteken en dan staat er KENTEKENHOUDER: Politie.
Dan zegt de centralist: het is inderdaad politie, stopt u maar waar dat kan ik ga contact met de collega zoeken.

Als er staat: piet de vries, dan kan er meteen gezien worden of het een collega betreft. Is dit het niet? U wordt doorverbonden en of er worden collega’s naar u toegestuurd.
En waar zeg ik dat alle kentekens worden doorgegeven?

Het hele verhaal van ts rammelt aan alle kanten. Laten we het daar eens over hebben i.p.v. deze kansloze discussie of het wel of geen agent is, poging tot ontvoering ideologie en andere bullshit.
  Bericht 
jack19
Master
 
bruintje beer schreef:
Als dit hele topic nergens op slaat, waarom besteed je er dan zoveel aandacht aan?

Omdat ik perplex sta van de grote hoeveelheid onzin die er hier rondgaat met totaal irrelevante vergelijkingen en verwijzingen. Zelfredzaamheid??
  Bericht 
zandbak
Master
jack19 schreef:
Of gewoon niet zo opvallen en achterlijk doen met spuitje gas hier en daar.


jack19 schreef:
Dat ik regelmatig te hard rijd, met de motor dubbele strepen over rijdt en linksrijders rechts inhaal vind ik geen ramp.


Gelukkig rij je zelf wel zoals het hoort. Wie ben jij om te oordelen over een ander?
  Bericht 
Pietert
Master
jack19 schreef:
negeer droeftoeters en rij lekker naar je bestemming, er komt vanzelf een stopbordje of telefoontje als ze je echt nodig hebben.

Dat ja. Zonder stopbordje moeten er toch redelijk gekke dingen gebeuren eer ik stop voor een andere auto.

Of hij moet voor me zitten en remmen in een file ;)
  Bericht 
RAH
Master
Ja, voor iemand die met een briefje loopt te zwaaien ga ik ook niet stoppen. Wat ik een keer heb gehad, bij de grensovergang vanuit Duitsland de A1 op, bij De Lutte is opgeschrikt worden door een flits van voren ('s-avonds, rood/oranje achtig licht) terwijl ik nog lekker rond de 140 op de cruisecontrol reed. Na die flits zie ik achter me een auto de snelweg opdraaien en achter mij aankomen (was daar geen op- of afrit). De auto komt dichterbij, gaat naar de inhaalstrook, komt naast mij rijden en laat vervolgens zijn snelheid zakken waardoor ik achter een vrachtwagen kom. Ik uiteraard ook langzamer, voeg achter hem in, haal de vrachtwagen in en op het moment dat hij opzij gaat, haal ik hem in en ga weer op de cruisecontrol verder met dezelfde snelheid als voorheen. Hij haalt weer in, gaat voor mij rijden en ik krijg een volg teken. Maar... dit was ongeveer 3 á 4 jaar geleden (2014/2015 dus) en de auto betrof een Audi A6 die al minstens een jaar of 8 oud moest zijn, met een nieuw Nederlands kenteken (geïmporteerd dus) en het bordje volgen zoals we dat allemaal wel kennen, was in de Duitse taal. Daar twijfelde ik toch even of ik wel moest volgen of niet. Heb het wel gedaan, met 112 op de telefoon in de aanslag en de deuren van de auto op slot, en de motor draaiende en de versnelling al in zijn achteruit. De man die uitstapte met een toch wel zeer echt lijkend wapen aan zijn heup identificeerde zich ongevraagd en melde ook meteen dat zijn vrouwelijke collega van de Duitse polizei was. Verder alles in orde, maar toch, toch twijfelde ik daar even of ik wel moest stoppen of door zou rijden.
  Bericht 
Spook
Master
zandbak schreef:
Wie ben jij om te oordelen over een ander?


Daar is hij goed in. Hij doet hier niet anders. Lekker met het vingertje wapperen en volgens eigen interpretatie 'waarheden' verkondigen terwijl van hogerhand duidelijk andere dingen worden gezegd. En dat heeft dan de bevoegdheid om mensen instructies te geven of te beboeten. Man man man. En dat toontje .... de arrogantie spat ervan af. Een schoolvoorbeeld van waarom men een hekel heeft aan politie. Dit soort figuren.
 Pagina 1 van 2  [ 65 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy