Pagina 1 van 1  [ 6 berichten ]
  Bericht 
topsecret
Eendagsvlieg
 
Beste FS'ers,

Halverwege september 2018 is mijn rijbewijs ingevorderd omdat ik 60+ km/ te hard reed bubeko op de motor. Dit was op de A12 na spitsuur tov Gouda.
Ik werd staande gehouden door een undercover auto van de politie. Dit is mijn eerste serieuze overtreding waarbij mijn rijbewijs is ingevorderd.
De laatste verkeersboete is van 8 maanden geleden voor 3/km te hard.

CVOM heeft netjes binnen 10 dagen gereageerd en aangegeven dat mijn rijbewijs voor 4 maanden ingehouden blijft.
De inhouding vangt aan op 10 september en zal naar verwachting uiterlijk op 08 januari 2019 eindigen, indien niet voor die tijd op de strafzaak is beslist.

Ik kan tegen de beslissing van de OvJ een klaagschrift indienen bij de strafgriffie van de rechtbank Den Haag.

Mijn concrete vragen:
1) Is er een klaagschrift voorbeeldbrief ergens op de forum beschikbaar?
2) Na hoeveel weken/maanden kan ik een brief van de OvJ verwachten voor een verhoor in de rechtzaal? Na twee maanden pleging snelheidsovertreding?
3) Heeft het zin om een klaagschrift in te dienen bij de rechtbank om sneller mijn rijbewijs terug te krijgen als ik goede argumenten aanlevert (consignatie dienst, binnen een uur aanwezig kunnen zijn wanneer een calamiteit zicht voordoet, werkgever levert een werkgeversverklaring)


Deze drie vragen spoken nu door mijn hoofd. Ik moet de afweging maken om op de blaren te zitten (nog 3 maanden te gaan) en even voor lief nemen dat ik geen motorvoertuig mag besturen of dat ik een klaagschrift indien om sneller mijn rijbewijs terug te krijgen + verhoging van de boete.

Alvast bedankt voor reacties.
  Bericht 
viffer
Master
topsecret schreef:
Dit is mijn eerste serieuze overtreding waarbij mijn rijbewijs is ingevorderd.
De laatste verkeersboete is van 8 maanden geleden voor 3/km te hard.


En verder de afgelopen 3 jaar? Vier maanden is niet gebruikelijk voor 50-70 km/h te snel.
  Bericht 
topsecret
Eendagsvlieg
 
viffer schreef:
En verder de afgelopen 3 jaar? Vier maanden is niet gebruikelijk voor 50-70 km/h te snel.


1,5 jaar geleden: gelasered met 51km te snel op de autosnelweg (A2) met een voormalige lease auto. Telefonische interview gehad met CVOM ambtenaar. Nog nooit iets van vernomen.
11 maanden geleden: 50km te hard autosnelweg > Aan de kant gezet door politie auto > bekeuring betaald via CJIB (beschikking via de welbekende acceptgiro, 540 euro)
8 maanden geleden: 3 km te hard bibeko > bekeuring betaald via CJIB
  Bericht 
viffer
Master
topsecret schreef:
11 maanden geleden: 50km te hard autosnelweg > Aan de kant gezet door politie auto > bekeuring betaald via CJIB (beschikking via de welbekende acceptgiro, 540 euro)


Deze maakt je recidivist, de kans dat je onder een rijontzegging uitkomt is niet zo groot. De 4 maanden is dan wel gebruikelijk.

topsecret schreef:
8 maanden geleden: 3 km te hard bibeko > bekeuring betaald via CJIB


Dat is vreemd, bibeko wordt er pas bekeurd bij 4 km/h te snel.
  Bericht 
topsecret
Eendagsvlieg
 
viffer schreef:
Deze maakt je recidivist, de kans dat je onder een rijontzegging uitkomt is niet zo groot. De 4 maanden is dan wel gebruikelijk.


Dank je wel Viffer voor jouw eenduidigd antwoord. Ik zal de 3 maanden uitzingen.
  Bericht 
shootme
Master
Je kunt in beroep gaan, wellicht krijg je bij de rechter voorwaardelijke rijontzegging.
 Pagina 1 van 1  [ 6 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy