Pagina 1 van 1  [ 28 berichten ]
  Bericht 
builderkexx
Nieuwkomer
 
Goedemiddag,

zondag 30 dec ben ik gelaserd op de randweg N2 bij Eindhoven. Ik kwam vanaf Antwerpen, de cruise control op 140 km/u en heb het eerste bord 80 km/u over het hoofd gezien. Zodra ik het 2e bord zag de cruise control eraf maar helaas al gelaserd. Netjes achter oom agent aangereden en die vertelde mij dat ik met 136 gelaserd was, na correctie 51 km/u en mijn rijbewijs werd ingevorderd (1e keer rij al 30 jaar met gemiddeld 50-60000 km/jaar). Ik heb het rijbewijs nodig voor mijn werk en eigen zaak en heb hiervoor een verzoek ingediend bij CVOM. Op 2 januari dit aangetekend verzonden en op 3 januari ontvangen door CVOM. 4 januari kreeg ik een standaardbrief dat mijn rijbewijs ingehouden werd voor 2 maanden. 7 januari gebeld met CVOM en in dit telefoongesprek werd mij bevestigd dat ze mijn verzoek inmiddels gegrond hadden verklaard, mijn rijbewijs net daar was aangekomen en mijn rijbewijs teruggestuurd zou worden en dat ik het met een beetje geluk8 januari nog zou hebben of anders 9 januari. Echter nu komt het...10 januari nog niets ontvangen dus maar ff gebeld met CVOM; "meneer uw rijbewijs hebben wij nog niet ontvangen, U moet bij de politie zijn" :huh: Ok dan maar politie gebeld, na tig x doorverbonden te zijn uiteindelijk (eerste die ik aan de lijn kreeg vond niks in de computer) iemand van de landelijke politie aan de lijn die kon het wel in de computer inzien. De persoon die erover gaat zou er wel moeten zijn maar ik kan hem niet telefonisch bereiken... Belt U later nog eens terug. 's middags nog eens gebeld maar weer hetzelfde verhaal. De volgende ochtend 11 januari weer gebeld met de politie (de eerste die ik aan de telefoon kreeg zei:"ik kan zien dat U gisteren ook al gebeld heeft". Mooi dan kunt U mijn vast zeggen wanneer mijn rijbewijs opgestuurd is naar CVOM was mijn antwoord. Maar helaas na een half uur navragen kwam hij tot de conclusie dat ik maar geduld moest hebben en dat het over een week wel bij mij zou zijn. Ik vroeg nog om een track en trace code zodat ik het kon volgen maar zo werkte het niet volgens hem. Mijn vraag is nu, vlgs art164 wvw moet proces verbaal samen met het rijbewijs onverwijld worden opgestuurd. We zijn inmiddels 14 dgn verder en ik betwijfel of het reeds opgestuurd is naar CVOM. Wat kan ik hier het best aan doen? Heeft dit nog gevolgen voor de latere boete?

groeten Builderke
  Bericht 
vindsapvies
Pro
 
builderkexx schreef:
Ik heb het rijbewijs nodig voor mijn werk ... rij al 30 jaar met gemiddeld 50-60000 km/jaar


Dan zou je toch beter moeten weten...
  Bericht 
R
Master
Excuses voor de huism..gaul.
  Bericht 
bert65
Master
Dit zou wel in jouw voordeel kunnen gaan spreken. De officier zou binnen 10 dagen moeten beslissen maar heeft dat niet kunnen doen...
  Bericht 
builderkexx
Nieuwkomer
 
@Bert65, de officier heeft in principe binnen 10 dagen beslist, heb een brief thuisgehad 4 januari, dus ruim binnen de 10 dgn termijn. Ik vraag me alleen af hoe lang de politie er over mag doen mijn rijbewijs op te sturen naar CVOM. En heeft de ovj dan wel al het proces verbaal gekregen, maar niet mijn rijbewijs?
  Bericht 
bert65
Master
Het CVOM is toch jouw RBW kwijt? Je schreef dat zij hem net ontvangen hadden op de 7e.
  Bericht 
builderkexx
Nieuwkomer
 
Dat vertelden ze mij in eerste instantie toen ik belde op de 7e, toen ik de 2e keer belde op 10 januari hadden ze het nog niet ontvangen en zeiden ze dat het nog bij de politie ligt. Vond dit ook al erg vreemd. Blijkbaar ligt het nu nog steeds ergens bij de politie, maar dan vraag ik me af hoe de ovj wel al weet dat mijn rijbewijs ingenomen is, dat gaat via proces verbaal neem ik aan? Dus dat zou dan wel opgestuurd zijn en mijn rijbewijs niet. Of wordt er gewoon een melding gemaakt bij de ovj en wordt alles (proces verbaal en rijbewijs) later opgestuurd? En hoe lang mag die termijn dan zijn, politie kan toch niet zomaar even 2 weken het rijbewijs laten liggen ergens op een bureau terwijl volgens de wet het direct dient opgestuurd te worden....
  Bericht 
kingcoder
Respect
zo jammer als zo'n verhaal dan ineens stilvalt he..... ik ben toch benieuwd!
  Bericht 
builderkexx
Nieuwkomer
 
Nogal druk gehad de laatste dagen, maar heb mijn rijbewijs terug gekregen aangetekend met de post op donderdag 17 januari. Woensdag 16 januari in de ochtend nog naar CVOM gebeld en daar was het toen net aangekomen die ochtend. Heeft er dus 17 dagen over gedaan om daar te geraken. Wil nu nog kijken of ik het proces verbaal ed op kan vragen of in kan zien. 26 feb heb ik iig een verhoor bij de ovj eens kijken hoe dat weer loopt....
  Bericht 
makila
Master
 
vindsapvies schreef:
Dan zou je toch beter moeten weten...

Vroeger kon je nog het excuus inroepen dat je een bordje gemist had (wat iedereen inclusief jijzelf uitzonderlijk kan gebeuren), maar tegenwoordig is dat al minder van toepassing.
Als je GPS --up to date is-- kan je daarop de geldige snelheid zien hé. (Tenzij men de borden net die dag, heeft aangepast of zo ..)
  Bericht 
JBHC
Master
 
makila schreef:
Als je GPS --up to date is-- kan je daarop de geldige snelheid zien hé. (Tenzij men de borden net die dag, heeft aangepast of zo ..)



Want iedereen rijdt continu met zijn navigatie aan?
  Bericht 
bert65
Master
makila schreef:
Als je GPS --up to date is-- kan je daarop de geldige snelheid zien hé. (Tenzij men de borden net die dag, heeft aangepast of zo ..)

Want de tijdelijke maatregelen staan er dan ook op?
  Bericht 
vindsapvies
Pro
 
bert65 schreef:
Want de tijdelijke maatregelen staan er dan ook op?


TS had z’n CC op 140 ingesteld.
Waar in Nederland mag je 140 ?
  Bericht 
Pietert
Master
Met de CC op 140 rij ik net 130 op de GPS.
makila schreef:
Als je GPS --up to date is-- kan je daarop de geldige snelheid zien hé.

Dat klopt vaak zat niet. Ook stukken 50 waar ik 80 mag of andersom. Stukken 130 aangeven waar ik 100 mag, etc. En dat is web-based, dus prima --up to date--
  Bericht 
bert65
Master
vindsapvies schreef:
TS had z’n CC op 140 ingesteld.
Waar in Nederland mag je 140 ?

Wat kraam je nu weer voor onzin uit. Het ging niet om de ingestelde snelheid wat je alter-ego opschreef maar om de vermelding van de vmax op de GPS.
  Bericht 
Plague
Master
Google Maps navigatie laat geen snelheden en/of snelheidsbeperkingen zien :)
  Bericht 
builderkexx
Nieuwkomer
 
Mijn navigatie laat geen snelheidsbeperkingen zien iig. Gisteren nog eens langsgereden daar, er staat nog een bord een meter of 10 voor het 80 bord en vanuit de bestuurderspositie is er toch een stuk van ongeveer 50m afstand dat het 80 km bord niet te zien is. Verder staat er ongeveer 1 km eerder een 120 bord. Even op internet gezocht en dan kom ik het volgende tegen bij uitvoeringsvoorschriften BABW hoofdstuk 2 paragraaf 5 waar het gaat over het bord A1 :Het bord wordt niet toegepast:
a. indien dit tot gevolg heeft dat de maximumsnelheid vanaf het passeren van het bord meer dan 30 km/h lager is dan voor het passeren van het bord;
120-80 is nog altijd 40 dus zou dit bord daar eigenlijk niet mogen???
  Bericht 
Griffin
Master
makila schreef:
Als je GPS --up to date is-- kan je daarop de geldige snelheid zien hé. (Tenzij men de borden net die dag, heeft aangepast of zo ..)

Eens kijken hoor... mijn "GPS" (een "TomTom Basic", maar ook de TomTom NB1 van de auto zelf) heb ik gisteren ge-updated. Gek heh, klopt allemaal nog steeds geen barst van. Even los van de problematiek met bijv. wisselbanen, tijdelijke snelheidsbeperkingen i.v.m. werkzaamheden en wegen waar tijdgebonden snelheidsbeperkingen gelden staan er geregeld onjuiste maximumsnelheden in.
  Bericht 
vindsapvies
Pro
 
zelfs als je navi niet klopt.... dan behoor je toch te weten dat er in NL nergens een geldige max snelheid van 140 is.
als ts 130 had ingevuld in z'n cc dan was hij nu z'n rijbewijs niet kwijt geweest.
  Bericht 
bert65
Master
vindsapvies schreef:
zelfs als je navi niet klopt.... dan behoor je toch te weten dat er in NL nergens een geldige max snelheid van 140 is..

De navi klopt wel maar geeft geen snelheid aan. Daarbij hoef je niet steeds van deze simpele opmerkingen te plaatsen want dat snapt iedereen wel. Kom eens met een advies waar TS wat aan heeft.

builderkexx schreef:
Even op internet gezocht en dan kom ik het volgende tegen bij uitvoeringsvoorschriften BABW hoofdstuk 2 paragraaf 5 waar het gaat over het bord A1 :Het bord wordt niet toegepast:
a. indien dit tot gevolg heeft dat de maximumsnelheid vanaf het passeren van het bord meer dan 30 km/h lager is dan voor het passeren van het bord;
120-80 is nog altijd 40 dus zou dit bord daar eigenlijk niet mogen???

Dit klopt maar ja...
In je openingspost schrijf je dat je het eerste bord hebt gemist. Ben je tussen de 1e en 2e gesnapt of na de eerste?
  Bericht 
builderkexx
Nieuwkomer
 
In je openingspost schrijf je dat je het eerste bord hebt gemist. Ben je tussen de 1e en 2e gesnapt of na de eerste?

Het moet tussen het 1e en 2e bord geweest zijn omdat toen ik het 2e bord zag ik mn CC eraf gedaan heb. Ik wil zowiezo nog kijken of ik het PV kan opvragen of inzien. Ik neem aan dat daarin de exacte plaats staat bij welk hectometerpaaltje ik gelaseerd ben.
  Bericht 
Griffin
Master
vindsapvies schreef:
dan behoor je toch te weten dat er in NL nergens een geldige max snelheid van 140 is.

Joh... echt?
De CC instellen op 140 wil niet zeggen dat je ook echt 140 km/u rijdt heh.
  Bericht 
Pietert
Master
builderkexx schreef:
Ik wil zowiezo nog kijken of ik het PV kan opvragen of inzien.

Opvragen via een zogenaamde Artikel 30 brief. Staan wel wat voorbeelden op het forum.
  Bericht 
builderkexx
Nieuwkomer
 
Vandaag het PV ontvangen en eens rustig doorgekeken. Er staan toch wel enkele merkwaardige dingen in. Ten eerste is het opgesteld pas op 14 jan (meer dan 2 weken na de overtreding op 30 dec). Vraag mij af of dit volgens de wet onverwijld is? Ten tweede lijkt de meetafstand en het hmp wat in het proces verbaal staat niet met elkaar in overeenstemming te zijn. Als ik de meetafstand vanaf het viaduct waar de agent stond neem kom ik bij een ander hmp uit dan die in het PV vermeld staat (verschil is ruim 200m). Niet erg nauwkeurig van de agent lijkt mij. Zou ik dit alles al aanvoeren in mijn gesprek met de OVJ later deze maand of me van de domme houden en het voor de rechter laten komen? Wat is wijsheid in deze?
  Bericht 
Plague
Master
Fouten in P.V.? NIET bij de OvJ melden. Die zal de verbalisant in de tussentijd om een aanvullend P.V. gaan vragen. Bewaren tot aan de zitting :)
  Bericht 
builderkexx
Nieuwkomer
 
Ok thnx voor de tip!
  Bericht 
builderkexx
Nieuwkomer
 
Even een vervolg op mijn verhaal. Afgelopen dinsdag bij OvJ op bezoek geweest, viel mij nog enigszins mee. Vroeg hoe het kwam dat ik te hard reed, eea uitgelegd. Uiteindelijk beschikking meegekregen: 740 euro boete en rijontzegging van 17 dgn die ik er al op zitten heb. Twijfel nu wel of ik niet gewoon zal betalen dan ben ik er ook vanaf. Anders ben ik nog een keer een dag kwijt en laat de rechter dan iets minder boete opleggen maar die dag tijd dat ik erin steek ben ik ook weer kwijt.
  Bericht 
M4rk
Master
builderkexx schreef:
Anders ben ik nog een keer een dag kwijt en laat de rechter dan iets minder boete opleggen maar die dag tijd dat ik erin steek ben ik ook weer kwijt.


Als je daadwerkelijk tekst en uitleg gegeven hebt aan de OvJ is dat misschien wel de verstandigste route.
 Pagina 1 van 1  [ 28 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy