Pagina 1 van 1  [ 17 berichten ]
  Bericht 
davedv
Nieuwkomer
 
Goedendag allen,

ik heb vanochtend de nodige topics gelezen maar wellicht kan iemand toch wat gerichte info/hulp geven wat ik kan verwachten.

Ik ben gisteravond aan de kant gezet, de agent heeft het op 200 gehouden al liep ik eigenlijk nog wat uit.
Mocht daar 130, naar wat ik begreep moest ik reken op na correctie een overtreding van circa 55 km/h.

De agent gaf ook aan dat wat hun betreft er geen cursus bij kwam, daar was geen aanleiding toe, het ging puur om snelheid.

Nu heb ik geen enorme historie, heb alleen wel één overtreding van boven de 40 uit mei 2013, toen ben ik geflitst.
In hoeverre kan deze boete nog invloed hebben? Één van de agenten gaf aan dat als ik in de afgelopen 5 jaar niet van dergelijke
overtredingen had ik niet als recidivist werd gezien. - als ik hem goed begreep -
Zien ze dit als 5 jaren (eg, 2013 t/m 2018) of vanaf de exacte datum.

Ik kan er neem ik aan vanuit gaan dat ik 2 maanden + boete opgelegd krijg en slechts kan proberen met een brief/klaagschrift te
proberen mijn rijbewijs terug te krijgen met een hogere boete als gevolg?

Wat zou ik qua boete moeten verwachten? 800/900? Of ben ik dan nog te optimistisch?


En mocht iemand het zich afvragen, er was geen reden of excuus zo te rijden, het was laat, vrij baan, ik wilde naar huis en
ik werd gepakt, simpelweg klote, maar een risico dat ik zelf nam. Ik heb m'n billen gebrand dus nu mag ik op de blaren zitten.
  Bericht 
Pita
Master
 
De recidive gaat in op het moment dat er betaald is. Dus heb je voor augustus 2013 betaald dan gaat die vlieger niet op.
  Bericht 
davedv
Nieuwkomer
 
Pita schreef:
De recidive gaat in op het moment dat er betaald is. Dus heb je voor augustus 2013 betaald dan gaat die vlieger niet op.


Betaling was pas in 2014, dus dat gaat wel meewegen dan. Dat is.....vervelend.
  Bericht 
Story
Master
 
davedv schreef:
Één van de agenten gaf aan dat als ik in de afgelopen 5 jaar niet van dergelijke
overtredingen had ik niet als recidivist werd gezien. - als ik hem goed begreep -

5 jaar?
Die agent mag wel even op cursus.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 46-n2.html
Citaat:
De recidiveregeling luidt als volgt:

van recidive is sprake indien de overtreding wordt begaan binnen twee jaar na afdoening van één eerdere gedocumenteerde overtreding van artikel 19, 20, 21, 22, 45 en 62 jo. de borden A1 en A3 van het RVV 1990.


5 jaar is de verjaringstermijn voor justitiële en strafvorderlijke gegevens, daarna worden die vernietigd, de OvJ kan dus nog wel zien dat je dat gedaan hebt maar zal daar geen recidive aan plakken.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0014194/2016-01-01
  Bericht 
Pita
Master
 
oke, dat is duidelijk
  Bericht 
graspol
Master
davedv schreef:
Wat zou ik qua boete moeten verwachten? 800/900? Of ben ik dan nog te optimistisch?

Er stond mij zoiets bij als een richtlijn van 760 euro, maar weet niet zeker meer
  Bericht 
Story
Master
 
VL055 is 670€
VL060 is 770€

De OBM is wel een eis van de OvJ maar in de rechtbank wordt die waarschijnlijk niet opgelegd.
  Bericht 
davedv
Nieuwkomer
 
Feitelijk schreef:
5 jaar is de verjaringstermijn voor justitiële en strafvorderlijke gegevens, daarna worden die vernietigd, de OvJ kan dus nog wel zien dat je dat gedaan hebt maar zal daar geen recidive aan plakken.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0014194/2016-01-01


Dank voor de info!


Feitelijk schreef:
VL055 is 670€
VL060 is 770€

De OBM is wel een eis van de OvJ maar in de rechtbank wordt die waarschijnlijk niet opgelegd.


Ok, thanks.

Is er een kans dat ik dat met de OvJ al kan regelen?
Of kan ik er gewoon vanuit gaan dat ik 2maanden OBM + boete krijg en met een klaagschrift moet proberen de OBM van tafel te krijgen.
  Bericht 
Story
Master
 
Met een klaagschrift ja.
  Bericht 
davedv
Nieuwkomer
 
Feitelijk schreef:
Met een klaagschrift ja.


Nog één vraag, dit werd me uit de andere topics eigenlijk niet 100% duidelijk.

Wat is nu het beste moment om het klaagschrift te sturen? Nu direct al? Of wachten tot ik schrijven heb ontvangen?
  Bericht 
Story
Master
 
Ik zou de 10 dagen termijn even afwachten. als die verstrijkt krijg je het sowieso terug.
  Bericht 
davedv
Nieuwkomer
 
De 19e is m'n rijbewijs ingenomen, vandaag is dag 10 en nog altijd niets gehoord.....
Zou dat wat uitmaken? Of zegt het niets?

Heeft het nut om vandaag te bellen? Of wachten tot morgen wanneer de 10 dagen om zijn...??
  Bericht 
davedv
Nieuwkomer
 
Kak....net gebeld.

Officier had de 27e al beslissing genomen, maar dit nog niet verwerkt in het dossier. Of zo....
In ieder geval, hij heeft besloten tot 2 maanden OBM.

Dame van CVOM vroeg gelijk of ik nu een verzoek tot teruggave ging indienen en legde gelijk uit
wat ik moest doen. Welke redenen voor teruggave, werk (KVK meesturen als je zelfstandig werkt)
en/of woonsituatie.

Ze deed het overkomen als een formaliteit trouwens, 'stuur even een verzoek om het terug te krijgen'
dus wel zullen zien.....ik ga in ieder geval m'n brief gelijk (aangetekend) de deur uit doen.
  Bericht 
davedv
Nieuwkomer
 
Feitelijk schreef:
Met een klaagschrift ja.


Staat er een termijn binnen hoeveel dagen het CVOM moet reageren op een klaagschrift? Of is dat ook gewoon maar weer afwachten?

NB, ik heb het klaagschrift naar het CVOM in Utrecht gestuurd, dat is toch correct?
  Bericht 
davedv
Nieuwkomer
 
davedv schreef:
Dame van CVOM vroeg gelijk of ik nu een verzoek tot teruggave ging indienen en legde gelijk uit
wat ik moest doen. Welke redenen voor teruggave, werk (KVK meesturen als je zelfstandig werkt)
en/of woonsituatie.

Ze deed het overkomen als een formaliteit trouwens, 'stuur even een verzoek om het terug te krijgen'
dus wel zullen zien.....ik ga in ieder geval m'n brief gelijk (aangetekend) de deur uit doen.


Nou...ze had blijkbaar wel gelijk.

Net brief van het OM ontvangen, inclusief rijbewijs. Inclusief standaard schrijven dat het OM later nog terug kan komen etc...

Wel apart verder, dit is het eerste schrijven dat ik heb ontvangen, ik heb nog altijd geen officiële bevestiging gehad dat ik
2 maanden OBM kreeg. Nou ja....rijbewijs is terug in ieder geval.

Nu moet ik alleen zeker nog op verhoor van OvJ komen? Wat mij betreft sturen ze gelijk een boete en verspillen we elkaars tijd
verder niet.
  Bericht 
graspol
Master
davedv schreef:
Wat mij betreft sturen ze gelijk een boete en verspillen we elkaars tijd
verder niet.

Wat de OvJ gaat hij vermoedelijk graag voor de boete + ontzegging, als je daar even akkoord mee gat verspil je zijn tijd niet ;)
  Bericht 
davedv
Nieuwkomer
 
graspol schreef:
Wat de OvJ gaat hij vermoedelijk graag voor de boete + ontzegging, als je daar even akkoord mee gat verspil je zijn tijd niet ;)


Met ontzegging verspilt hij alsnog mijn tijd eigenlijk :x



Wel apart, krijg vandaag schrijven van het OM dat ik mijn rijbewijs niet terugkrijg en het 2 maanden OBM wordt.
Die ze overigens een dag later (20e ipv 19e) in laten gaan.
Soepel allemaal...
 Pagina 1 van 1  [ 17 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy