Pagina 1 van 1  [ 22 berichten ]
  Bericht 
wot1204
Nieuwkomer
 
Vandaag gelaserd in een 'blijkbaar' 60 zone met 118 km/h, na correctie 53 te hard, dus meteen inname RBW. Op de doorgaande weg is een bord geplaatst, echter ik kwam via een zijstraat op deze weg waarna er geen vermelding van de maximum snelheid meer is. Ik had het volgende agent aan de belijning moeten kunnen zien. Weg heeft verder compleet afgezonderde fietspaden met een klein haagje er tussen, doet zich voor als prima 80 weg.

RBW dus kwijt en nu toch enige schrik, aangezien ik nog geen 4 weken geleden ook op de snelweg met 45-50 te hard ben staande gehouden (130 toegestaan, 's nachts, lege snelweg. Geen excuses, enkel achtergrond informatie).

Ook is er eerder dit jaar een melding gemaakt, echter nooit een boete uitgedeeld, door een agent die klaar was met werken en achter mij aan reed op eigen voertuig op de snelweg met 200+ km/h (130 toegestaan, 's nachts, lege snelweg. Geen excuses, enkel achtergrond informatie).

Nu weet ik niet of dat laatste ook mee gaat tellen, maar dat van 4 weken geleden sowieso wel. Ik vrees het ergste voor mijn RBW en vraag me af of bezwaar maken überhaupt nog nut heeft cq het ontbreken van het verkeersbord nog wat uit kan halen.

Hoor graag mocht iemand hier meer over weten!
  Bericht 
dvdouden
Master
Je hebt het over recidive, ben je eerder je rbw kwijtgeraakt?
wot1204 schreef:
nog geen 4 weken geleden ook op de snelweg met 45-50 te hard ben staande gehouden

Is hier een bekeuring voor uitgeschreven? Zo ja, voor welke snelheid?

wot1204 schreef:
Ik had het volgende agent aan de belijning moeten kunnen zien.

Logisch gezien: ja. Juridisch gezien: bullshit
60 zone moet op alle toegangswegen voorzien zijn van een bord zone 60. Als de zone "lek" is heb je hier een goed punt te pakken. Dan kom je alsnog op 33 te hard uit en icm die 40+ op de snelweg ben je alsnog mogelijk de klos.

wot1204 schreef:
melding 200+

Dat gaat niet meehelpen ben ik bang.

Voor die 53 te hard staat 2 maanden invordering. Voor elke eerdere geregistreerde overteding in de afgelopen 2 jaar komt er 2 maanden extra bovenop.
E.e.a. Hangt er van af in hoeverre die eerdere gedragingen geregistreerd staan (ik heb geen idee), maar als je die 60 zone onderuit weet te werken gaat je dat sowieso schelen, slechter wordt het er iig niet van.

Je hebt het jezelf in ieder geval niet makkelijk gemaakt :/

Anywho, ga eens kijken of je die 60 zone in kunt komen zonder het bord tegen te komen en leg dat vast op foto.
  Bericht 
Speedy J
Master
Die melding over 200+ heeft toch geen enkele juridische waarde, met andere woorden daar kan een OvJ of rechter niets mee.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Ergens niet verkeerd dat het zo kort op elkaar is. Wat je wil is de eerste zaak rekken, zodat de nieuwste zaak niet als recidive geldt (je bent immers nog niet veroordeeld). Als dan zaak 2 is afgerond, laat je zaak 1 behandelen. Gezien het tijdsschema kan die dan ook geen recidive zijn.

En dan zou ik vanaf nu wat voorzichtiger worden, want om in een half jaar drie keer gepakt te worden...dan rij je toch aardig in de kijker.
  Bericht 
Story
Master
 
dvdouden schreef:
Is hier een bekeuring voor uitgeschreven?

Is pas recidive asl die onherroepelijk is. Dus dat valt nog mee
  Bericht 
zadkine
Master
Het loont echt om de zone op ingangen zonder (dan wel zonder correct dus rechts van de weg geplaatst) bord te controleren.
Iets dergelijks is zelfs de aanleiding dat ik me ooit aangesloten heb op deze site....en ja die zaak heb ik gewonnen. (Ik reed wel onder de 80 na correctie)
In mijn geval kon ik er via een zandweg zonder bebording komen. Een zandweg die ik inderdaad wel altijd gebruikte, want de kortste weg om daar te komen.

Als je een lek vindt uiteraard wel aangeven dat je via die route gereden heb....en desnoods ook een verklaring waarom je daarlangs gereden hebt als het een wat minder gebruikelijke route is.
  Bericht 
Suggestief
Master
  Bericht 
adinsx
Master
Haha, in Duitsland ook al twee. Dat gaat lekker zo :applaus:

Ik krijg het idee dat:
1) je ze gewoon verdient omdat je overal ruim te hard rijdt

2) je totaal als een blinde rond rijdt, hoe kun je nou zo vaak gepakt worden in die korte tijd als 1) niet juist is?
  Bericht 
wot1204
Nieuwkomer
 
dvdouden schreef:
Je hebt het over recidive, ben je eerder je rbw kwijtgeraakt?


Nee, doelde meer op snelheidsovertredingen die niet onder Wet Mulder vallen.

dvdouden schreef:
Is hier een bekeuring voor uitgeschreven? Zo ja, voor welke snelheid?


Ja, maar ter plekke niets van ontvangen, agent sprak van 46 km/h te hard voor zo ver ik weet. Was in ieder geval tussen de 45 en 50 km/h te hard.

dvdouden schreef:
Logisch gezien: ja. Juridisch gezien: bullshit
60 zone moet op alle toegangswegen voorzien zijn van een bord zone 60. Als de zone "lek" is heb je hier een goed punt te pakken.


Thanks, dit ga ik morgen meteen checken (op de fiets, ook leuk! :P )

dvdouden schreef:
Dat gaat niet meehelpen ben ik bang.


Ik vraag me dus af in hoeverre dit bekend is bij OvJ, aangezien dit enkel als notitie geregistreerd is in 'politie systeem' voor zover ik weet. Ik weet niet of de rechter / OvJ dit in kan zien, of in hoeverre dit ook is opgenomen in justitiële documentatie.

Speedy J schreef:
Die melding over 200+ heeft toch geen enkele juridische waarde, met andere woorden daar kan een OvJ of rechter niets mee.


Ik hoop het, dat zou veel schelen. Als is er geen boete voor uitgeschreven, het zal in ieder geval niet positief bijdragen als de OvJ / rechter er vanaf weet.


Piet_Piraat schreef:
Wat je wil is de eerste zaak rekken, zodat de nieuwste zaak niet als recidive geldt (je bent immers nog niet veroordeeld). Als dan zaak 2 is afgerond, laat je zaak 1 behandelen. Gezien het tijdsschema kan die dan ook geen recidive zijn.


Makes sense en zou een meevaller zijn. Ik hoop einde deze week iets te horen over het rijbewijs. Ik heb tot op heden nog niets vernomen van de 'vorige' op de snelweg met 45-50 kmh te hard.

Piet_Piraat schreef:
En dan zou ik vanaf nu wat voorzichtiger worden, want om in een half jaar drie keer gepakt te worden...dan rij je toch aardig in de kijker.


Dat dringt nu goed door inderdaad. En ik vind fietsen heerlijk, maar niet als transport van A naar B.

Feitelijk schreef:
Is pas recidive asl die onherroepelijk is. Dus dat valt nog mee


Is dat als je het transactie voorstelt ontvangt, of pas wanneer je daadwerkelijk betaald en dus met het voorstel instemt?

zadkine schreef:
Het loont echt om de zone op ingangen zonder (dan wel zonder correct dus rechts van de weg geplaatst) bord te controleren.


Fijn dat velen dit beamen, ik ga dit zeker checken!


Suggestief schreef:
Gaat lekker met je: overige-en-niet-verkeer-gerelateerd/help-geflitst-in-duitsland-wat-nu-t27325-2650.html#p4773319


Tja, onderweg naar wintersport met een vriend, beiden flink de vaart erin en reden keurig achter elkaar. Helaas wat dichter op elkaar dan de wet voorschrijft. Van eentje nooit meer iets gehoord (nadat ik gereageerd heb op de 'Anhörung', de andere is nog actief maar wordt van kastje naar de muur gestuurd, benieuwd hoe het afloopt!).

adinsx schreef:
Haha, in Duitsland ook al twee. Dat gaat lekker zo :applaus:

Ik krijg het idee dat:
1) je ze gewoon verdient omdat je overal ruim te hard rijdt

2) je totaal als een blinde rond rijdt, hoe kun je nou zo vaak gepakt worden in die korte tijd als 1) niet juist is?


1) Ik verdien ze zeker, dat staat buiten kijf. 2) Nou gelukkig niet, kijk juist goed uit. Maar in Duitsland gaf Flitsmeister de camera's die op afstand houden controleren niet aan (Blitzer.de stond uit...) en recent akkefietje werd niet gemeld door Flitsmeister, controle was net begonnen.

Bedankt voor jullie reacties, zeer nuttig en leerzaam. Hopelijk eind van deze week meer nieuws.
  Bericht 
Story
Master
 
wot1204 schreef:
Is dat als je het transactie voorstelt ontvangt, of pas wanneer je daadwerkelijk betaald en dus met het voorstel instemt?

Twee weken nadat de rechter uitspraak gedaan heeft of de strafbeschikking is voldaan.
  Bericht 
adinsx
Master
wot1204 schreef:
Maar in Duitsland gaf Flitsmeister de camera's die op afstand houden controleren niet aan (Blitzer.de stond uit...) en recent akkefietje werd niet gemeld door Flitsmeister, controle was net begonnen.


Twee keer min of meer pech dus, naast dat je lekker doorrijdt en dan kans hebt op extra belastingafdracht :[ . Succes met fietsen, gelukkig is het er lekker weer bij. Niet te warm, niet te koud :thumb:
  Bericht 
wot1204
Nieuwkomer
 
Zojuist even de regio gecheckt. Ik kan vanuit een 30 zone de bebouwde kom / dorp verlaten en de weg waar ik geflits ben bereiken ZONDER dat ik een enig 60 bord langs de weg of aanduiding op het wegdek tegenkom. Dit betreft een doorgaande weg en geen rare afgelegen zandweg / smalle weg. Dit heb ik zojuist op video vastgelegd vanaf het verlaten van de beko t/m het punt waar ik geflitst ben (met straatnaam in beeld).

Kan ik nu per direct een brief sturen / bezwaar maken dat ik in veronderstelling was dat dit een 80 weg betrof daar dit ook nergens aangegeven staat? Weliswaar te hard gereden, maar in het geval van veronderstelling 80 weg dit niet leidt tot inname rijbewijs?
  Bericht 
Fpsdoug
Master
wot1204 schreef:
Ik kan vanuit een 30 zone

Mogelijk wordt er dan beargumenteerd dat je 30 had moeten veronderstellen.. advocaat van de duivel.
  Bericht 
dvdouden
Master
Het is idd wel handig als je via die route wel een bord einde bebouwde kom tegenkomt...
  Bericht 
zadkine
Master
wot1204 schreef:
Zojuist even de regio gecheckt. Ik kan vanuit een 30 zone de bebouwde kom / dorp verlaten en de weg waar ik geflits ben bereiken ZONDER dat ik een enig 60 bord langs de weg of aanduiding op het wegdek tegenkom. Dit betreft een doorgaande weg en geen rare afgelegen zandweg / smalle weg. Dit heb ik zojuist op video vastgelegd vanaf het verlaten van de beko t/m het punt waar ik geflitst ben (met straatnaam in beeld).

Kan ik nu per direct een brief sturen / bezwaar maken dat ik in veronderstelling was dat dit een 80 weg betrof daar dit ook nergens aangegeven staat? Weliswaar te hard gereden, maar in het geval van veronderstelling 80 weg dit niet leidt tot inname rijbewijs?


Zou ik meteen sturen , die brief als je je rijbewijs snel terug wilt. Het blijft strafrecht, meer dan 30m te snel, dus je kunt niet een rechtszaak afwachten en dan stellen dat het een inmiddels verjaard mulderfeit had moeten zijn.

Ik raad je wel aan om van je route (zonder passeren 60 zone bord) een filmopname te maken welke je kunt laten zien (met telefoon of dashcam (te maken als passagier).
Dat is iets wat ik in bij een boete in een lekke 60 zone ook gedaan heb.
En laat sowieso die boete ook voorkomen....want het feit dat je onterecht een tijd(je) niet hebt mogen rijden zou tot strafvermindering kunnen (moeten?) leiden....als je het netjes brengt en met spijt van het boven de 80 rijden.
In ieder geval vermindering voor het bedrag dat je wettelijk kunt claimen bij onterecht rijbewijs kwijt zijn.


Uiteraard kun je ook het procesverbaal van die controleurs gaan opvragen en , als ze erin schrijven de bebording gecontroleerd te hebben en goed bevonmden, een klacht wegens meineed (procesverbaal is onder eed) indienen want ze hebben duidelijk niet (niet goed?) gecontroleerd.
Dit laatste, borden worden altijd gecontroleerd, kreeg ik dus in de reactie op mijn bezwaarschrift....met afwijzing. Het beroep bij de rechter is niet doorgegaan omdat de officier toen wel goed ging lezen en alsnog de boete introk.
  Bericht 
wot1204
Nieuwkomer
 
Fpsdoug schreef:
Mogelijk wordt er dan beargumenteerd dat je 30 had moeten veronderstellen.. advocaat van de duivel.


dvdouden schreef:
Het is idd wel handig als je via die route wel een bord einde bebouwde kom tegenkomt...


Helemaal vergeten te vermelden. Juist bij het verlaten van de bebouwde kom staat een bord dat het einde van de 30 zonde aangeeft. Er staat hier geen bord dat de start van een 60 zone aangeeft, alsnog geen '60' op de straat geschilderd (wel een 30 voor het verkeer dat de bebouwde kom inrijdt trouwens). Ik kan dus inderdaad de 60 zone en de 'plaats delict' betreden zonder enige aanduiding hiervan tegen te komen.

zadkine schreef:
Zou ik meteen sturen , die brief als je je rijbewijs snel terug wilt. Het blijft strafrecht, meer dan 30m te snel, dus je kunt niet een rechtszaak afwachten en dan stellen dat het een inmiddels verjaard mulderfeit had moeten zijn.


Helemaal mee eens. Ik heb vandaag contact gehad met het CVOM dat aangaf dat de OvJ gisteren besloten heeft mijn rijbewijs 2 maanden in te vorderen. Vandaag meteen een onderbouwde brief per email gestuurd voor een herbeoordeling hiervan door de OvJ. Deze is meteen doorgezet naar de OvJ door de administratief medewerker (kreeg hiervan een bevestiging). Onderbouwing bestaat uit: 1) Nodig voor werk 2) Nodig voor eigen bedrijf (naast vaste baan) 3) Wist niet dat het om 60 zone ging met zelfde uitleg als hierboven alsook bijgevoegd een video van de gehele route. 4) Nooit eerder rijbewijs afgepakt. Even afwachten dus...



zadkine schreef:
Ik raad je wel aan om van je route (zonder passeren 60 zone bord) een filmopname te maken welke je kunt laten zien (met telefoon of dashcam (te maken als passagier).
Dat is iets wat ik in bij een boete in een lekke 60 zone ook gedaan heb.


Heb ik ook meteen gedaan. Vraag is of OvJ hier naar kijkt, de medewerker van het CVOM zei van niet, puur naar noodzaak om rijbewijs acuut terug te krijgen voor bijv werk. Rechter zou hier wel naar kijken (leuk en aardig, maar voordat die zaak voorkomt zijn we 2 maanden verder...).

zadkine schreef:
En laat sowieso die boete ook voorkomen....want het feit dat je onterecht een tijd(je) niet hebt mogen rijden zou tot strafvermindering kunnen (moeten?) leiden....als je het netjes brengt en met spijt van het boven de 80 rijden.
In ieder geval vermindering voor het bedrag dat je wettelijk kunt claimen bij onterecht rijbewijs kwijt zijn.


Als je reeds 2 maanden je RBW kwijt bent geweest (aangezien zitting pas waarschijnlijk pas later is), waaruit bestaat de strafvermindering dan? Is dat puur dat de geldboete lager uitvalt? En evt verdere verlaging van het 'nieuwe' boetebedrag door claim van onterecht RBW kwijt zijn?

zadkine schreef:
Uiteraard kun je ook het procesverbaal van die controleurs gaan opvragen en , als ze erin schrijven de bebording gecontroleerd te hebben en goed bevonmden, een klacht wegens meineed (procesverbaal is onder eed) indienen want ze hebben duidelijk niet (niet goed?) gecontroleerd.
Dit laatste, borden worden altijd gecontroleerd, kreeg ik dus in de reactie op mijn bezwaarschrift....met afwijzing. Het beroep bij de rechter is niet doorgegaan omdat de officier toen wel goed ging lezen en alsnog de boete introk.


Dat is ook nog een goede inderdaad. Kan ik dit bij het lokale politiebureau opvragen of betreft dit weer een bureaucratische verzoek procedure per post? Wellicht handig om dan meteen ijkrapport van de lasergun alsook bevoegdheid/training van agent die hem hanteerde opvragen? Gaat dit via dezelfde weg qua aanvraag?

Wordt vervolgd...
  Bericht 
wot1204
Nieuwkomer
 
Vandaag per post bevestiging gekregen van CVOM van inhoudingstermijn van 2 maanden.

Morgen in de namiddag bel ik nog even met ze als er al nieuws is wat betreft de gevraagde herbeoordeling.
  Bericht 
Plague
Master
Ik zou terughoudend zijn met het klagen over meineed. Daarvoor is namelijk opzet nodig. Ook een opsporingsambtenaar kan zich vergissen. Dus ja: wel klagen over het feit dat zij kennelijk niet hebben gezien dat de zone 'lek' was, maar nee: geen meineed roepen. Daarmee kweek je enkel wrevel. Rechters/officieren hebben het niet zo op schreeuwers die meteen doen alsof elke opsporingsambtenaar er enkel op uit is je te naaien...
  Bericht 
zadkine
Master
Dit klagen over meineed hoort sowieso niet bij de behandeling van deze zaak. Is hooguit een aparte klacht.
Het is (gezien mijn historie) sowieso al niet de eerste keer dat de zone bebording niet correct...elke mogelijke ingang dus....gecontroleerd wordt.

Daar mag mi. wel eens op gewezen worden middels een klacht.

Of het meind eed zou kunnen zijn hangt nog altijd vh proces verbaal af.
Maar het wordt tijd dat bij controles in zone gebieden de controleurs niet alleen aangeven OF ze de bebording gecontroleerd hebben maar tevens de exacte locatie opnemen (liefst met foto) van elk gecontroleerd bord.. Moet met de huidige automatisering niet erg moeilijk zijn om dat bij het PV van de totale controle toe te voegen.
Is zo' n lijst er dan kan er geen meineed meer gepleegd worden....en een ieder die claimt dat ie via een andere legale route daar gekomen is behoort dan automatisch , bij eerste bezwaar al, vrijgesproken te worden.

ps Vals beschuldigen is overigens ook laster....en daarbij maakt het niet eens uit of je beter wist of niet.
  Bericht 
Pita
Master
 
Plague schreef:
naaien...


Dat is in veel gevallen wel zo
  Bericht 
wot1204
Nieuwkomer
 
Goed nieuws, OvJ heeft nade herbeoordeling (nav brief) toch besloten het rbw terug te geven. Fantastisch nieuws natuurlijk!

Echter... mijn rbw is niet aangekomen bij het CVOM (we zijn 11 dagen verder) en ook de politie heeft hem niet meer. Waar die wel ligt is momenteel niet bekend. Maandag gaan ze er verder naar kijken. Nieuwe beslissing OvJ is afgelopen donderdag al gemaakt. Hadden hem die diezelfde dag of vrijdag kunnen oosturen, zodat ik hem gisteren (zaterdag) weer had. Zie de bui al hangen dat ik hem volgend weekend nog niet heb (zal vast eerst maar CVOM moeten voordat ik hem terug heb).

Nu gaan rijden, zelfs na herbeoordeling OvJ is geen slim plan vermoed ik, daar politie nog geen idee hiervan heeft.

Gr Rob
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dat zou ik er ook niet op wagen inderdaad. Eerst zorgen dat je eea zwart op wit hebt.
 Pagina 1 van 1  [ 22 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy