Pagina 1 van 1  [ 21 berichten ]
  Bericht 
Octaaf
Nieuwkomer
 
Goedemorgen forummensen,

Hopelijk kan iemand mij van goede raad voorzien betreft mijn situatie.

Helaas ben ik afgelopen weekend staande gehouden door een undercover politieagent (1 man) op een N-weg waar 100 is toegestaan. Hij heeft een meting gedaan over een relatief kort stuk (ik gok slechts een paar honderd meter) waarbij hij op 190 op zijn teller uitkwam en de agent naar eigen zeggen nog niet inliep. Dit zal neerkomen op 70+ na correcties (exacte snelheid moet ik nog ontvangen).

Nu is het zo dat ik mijn rijbewijs nodig heb voor mijn baan (dagelijks klanten bezoeken als accountmanager) en dat mijn manager mijn verzoek om teruggave rijbewijs wel wil ondertekenen. Echter zie ik het niet positief in na het lezen van de vele berichten voor 4 maand rijontzegging met 70+ te hard...

Mijn rijverleden
- Ruim 7 jaar mijn rijbewijs
- in 2011 42km te hard (na correctie) bibo en hiervoor een boete betaald
- enkele parkeerboetes
- zo'n 2 maand geleden geflitst met 9km te hard (6 na correctie) bibo maar dit was mijn vriendin. Echter staat de lease-auto op mijn naam...

Nu heb ik de volgende vragen:

1) Is de manier waarop de meting gedaan is juridisch correct? Slechts 1-persoon en een cameraatje? Of kan ik de snelheid nog in twijfel trekken door te zeggen dat ik met 160 (teller) hem voorbij reed en hij uiteraard veel sneller moest rijden vanuit 100 om bij te benen? De relatief korte afstand van de meting zou hierbij een rol kunnen spelen?
2) In mijn verzoek teruggave rijbewijs voer ik persoonlijke omstandigheden aan en het feit dat ik het rijbewijs nodig heb voor werk (ondertekend door manager), hoe groot zien jullie de kans van slagen? Is het nodig hierin de recente boete te benoemen en aan te geven dat mijn vriendin toen reed? Of is dat niet relevant in het recidivist verhaal aangezien het om een relatief kleine overtreding gaat?
3) Kan ik nog een verzetsschrift indienen na een verzoek teruggave rijbewijs waarin ik aangeef bewust te zijn van het feit dat ik fout ben geweest (mogelijk nog in verzet tegen de hoogte van de snelheid?)
4) Kan ik altijd een Art30 brief indienen of is dit alleen mogelijk na het indienen van een verzetsschrift? Het lijkt mij handig eerst te zien wat er in het dossier staat voor ik eventueel een verzetsschrift ga indienen. Of raden jullie aan sowieso in verzet te gaan?

Alvast heel erg bedankt voor de tips!
  Bericht 
JBHC
Master
 
Octaaf schreef:
2011 42km te hard (na correctie) bibo en hiervoor een boete betaald


Wanneer is deze betaald?
  Bericht 
Octaaf
Nieuwkomer
 
JBHC schreef:
post4587865.html#p4587865 schreef: 2011 42km te hard (na correctie) bibo en hiervoor een boete betaald

Wanneer is deze betaald?


Zojuist gecheckt, die is betaald op 1 maart 2012
  Bericht 
JBHC
Master
 
Dan is het in ieder geval geen recidive.
Verder even wachten op @feitelijk. Die zal je verder waarschijnlijk wat meer zinnigs kunnen zeggen.
  Bericht 
Story
Master
 
Octaaf schreef:
1) Is de manier waarop de meting gedaan is juridisch correct? Slechts 1-persoon en een cameraatje? Of kan ik de snelheid nog in twijfel trekken door te zeggen dat ik met 160 (teller) hem voorbij reed en hij uiteraard veel sneller moest rijden vanuit 100 om bij te benen? De relatief korte afstand van de meting zou hierbij een rol kunnen spelen?

De manier is correct. Men mag meten met uitloop, ook met korte afstanden.

Octaaf schreef:
2) In mijn verzoek teruggave rijbewijs voer ik persoonlijke omstandigheden aan en het feit dat ik het rijbewijs nodig heb voor werk (ondertekend door manager), hoe groot zien jullie de kans van slagen? Is het nodig hierin de recente boete te benoemen en aan te geven dat mijn vriendin toen reed? Of is dat niet relevant in het recidivist verhaal aangezien het om een relatief kleine overtreding gaat?

Je boetes zijn niet van belang.

Octaaf schreef:
3) Kan ik nog een verzetsschrift indienen na een verzoek teruggave rijbewijs waarin ik aangeef bewust te zijn van het feit dat ik fout ben geweest (mogelijk nog in verzet tegen de hoogte van de snelheid?)

Natuurlijk.

Octaaf schreef:
4) Kan ik altijd een Art30 brief indienen of is dit alleen mogelijk na het indienen van een verzetsschrift? Het lijkt mij handig eerst te zien wat er in het dossier staat voor ik eventueel een verzetsschrift ga indienen. Of raden jullie aan sowieso in verzet te gaan?

Sv Artikel 30 kan altijd, maar je hebt er waarschijnlijk geen reactie op voordat je verzetstermijn verstrijkt. Ga dus altijd op tijd in verzet.
  Bericht 
Plague
Master
Een agent in privéauto zeg je? En hij heeft de snelheid gemeten met zijn eigen boordsnelheidsmeter? De vraag is of die geijkt is. Zo niet dan moet hij dat alsnog laten doen binnen een bepaalde tijd (meen ik mij te herinneren). Als hij dat niet doet dan weet ik niet precies meer wat daarvan de gevolgen zijn. Maar iemand anders weet dat vast wel :)

Dat helpt je echter niet met z.s.m. je rijbewijs terug te krijgen. Enige optie daarvoor is een klaagschrift met daarbij het liefst een voorwaardelijke aanzegging tot ontslag. Dat wil nog wel indruk maken. Een enkele verklaring dat je jouw rijbewijs nodig hebt voor jouw werk zal met deze snelheidsovertreding minder indruk maken, ben ik bang.
  Bericht 
JBHC
Master
 
Ik vraag me af of je je rijbewijs voorlopig terug krijgt bij 70+ na correctie. Het zou mij verbazen. Ik kan mij in ieder geval hier geen topic voor de geest halen waarin dat wel eens voor is gekomen.
  Bericht 
Story
Master
 
Plague schreef:
privéauto

Nee toch?

Octaaf schreef:
Slechts 1-persoon en een cameraatje
  Bericht 
JBHC
Master
 
Octaaf schreef:
Nu is het zo dat ik mijn rijbewijs nodig heb voor mijn baan (dagelijks klanten bezoeken als accountmanager)


Ik weet dat dit juridisch is en je moet het niet zien al sneer maar ik vraag me wel af waarom je, als je echt zo afhankelijk bent van je rijbewijs, je dan 200 op de teller rijdt op een 100km weg. Ik ben ook niet heilig maar ben mij er wel van bewust dat ik bij +51 mijn rijbewijs kwijt ben.
  Bericht 
Octaaf
Nieuwkomer
 
Feitelijk schreef:
post4587865.html#p4587865 schreef: 1) Is de manier waarop de meting gedaan is juridisch correct? Slechts 1-persoon en een cameraatje? Of kan ik de snelheid nog in twijfel trekken door te zeggen dat ik met 160 (teller) hem voorbij reed en hij uiteraard veel sneller moest rijden vanuit 100 om bij te benen? De relatief korte afstand van de meting zou hierbij een rol kunnen spelen?
De manier is correct. Men mag meten met uitloop, ook met korte afstanden.

post4587865.html#p4587865 schreef: 2) In mijn verzoek teruggave rijbewijs voer ik persoonlijke omstandigheden aan en het feit dat ik het rijbewijs nodig heb voor werk (ondertekend door manager), hoe groot zien jullie de kans van slagen? Is het nodig hierin de recente boete te benoemen en aan te geven dat mijn vriendin toen reed? Of is dat niet relevant in het recidivist verhaal aangezien het om een relatief kleine overtreding gaat?
Je boetes zijn niet van belang.

post4587865.html#p4587865 schreef: 3) Kan ik nog een verzetsschrift indienen na een verzoek teruggave rijbewijs waarin ik aangeef bewust te zijn van het feit dat ik fout ben geweest (mogelijk nog in verzet tegen de hoogte van de snelheid?)
Natuurlijk.

post4587865.html#p4587865 schreef: 4) Kan ik altijd een Art30 brief indienen of is dit alleen mogelijk na het indienen van een verzetsschrift? Het lijkt mij handig eerst te zien wat er in het dossier staat voor ik eventueel een verzetsschrift ga indienen. Of raden jullie aan sowieso in verzet te gaan?
Sv Artikel 30 kan altijd, maar je hebt er waarschijnlijk geen reactie op voordat je verzetstermijn verstrijkt. Ga dus altijd op tijd in verzet.


Hartelijk dank voor de reactie!
  Bericht 
Octaaf
Nieuwkomer
 
JBHC schreef:
Ik weet dat dit juridisch is en je moet het niet zien al sneer maar ik vraag me wel af waarom je, als je echt zo afhankelijk bent van je rijbewijs, je dan 200 op de teller rijdt op een 100km weg. Ik ben ook niet heilig maar ben mij er wel van bewust dat ik bij +51 mijn rijbewijs kwijt ben.


Ja, erg stom. Kop er niet bij en is volledig mijn eigen fout geweest.
  Bericht 
Isard
Pro
JBHC schreef:
Ik kan mij in ieder geval hier geen topic voor de geest halen waarin dat wel eens voor is gekomen.


Ik wél jammer genoeg... :oops:
juridisch-oud/advies-ivm-invordering-rijbewijs-t49479.html

Wel een tijd geleden gelukkig, maar je leert van je fouten. :kniktja:
  Bericht 
Octaaf
Nieuwkomer
 
Isard schreef:
Ik wél jammer genoeg... :oops:


Zo hoop ik er ook enigszins mee weg te komen... Heb tot op heden alleen nog niets ontvangen.
  Bericht 
Octaaf
Nieuwkomer
 
Inmiddels heb ik een update.

Afgelopen donderdag 11-10-18 heb ik een verzoek tot teruggave rijbewijs ingediend bij de rechter in het arrondisement waar mijn rijbewijs is ingenomen. Dit omdat ik nog steeds geen brief van de politie heb ontvangen.

Gister ontving ik een brief van het CVOM met de oproeping OM-zitting (29-11-18). Hierin stond niks meer dan dat ik verdacht word van het overschrijden van de maximum snelheid >30km/u bubekom. Naar aanleiding van deze brief heb ik gebeld met het CVOM en toen kreeg ik telefonisch te horen dat mijn verzoek teruggave rijbewijs bij de rechtbank wordt gezien als een klaagschrift. Het is beter om om een verzoek teruggave rijbewijs via het CVOM in te sturen want dit gaat sneller. Dit heb ik gister op de post gedaan en zal vandaag aankomen waarna ze het zullen behandelen.

Nu wil het echter dat ik vandaag van de rechtbank een brief ontvangen heb om komende maandag 22-10-18 te verschijnen voor de rechtbank. Dit om mijn ingediende klaagschrift te behandelen.

Nu zit ik met het volgende: het schijnt dat teruggave rijbewijs via CVOM de eerste stap is en voor de rechtbank verschijnen de tweede stap indien het niet lukt in stap 1. Wat is nu wijsheid? CVOM afwachten en klaagschrift intrekken of wel voor de rechtbank verschijnen voor het klaagschrift? Moet ik mij voor de eventuele zitten nog extra voorbereiden naast het klaagschrift zoals de meting in twijfel trekken? Ik heb namelijk geen idee hoe zo'n behandeling eruit ziet.

Inmiddels ben ik er wel achter wat de overschreden snelheid is: 77km/u na correctie waar maximaal 100km/u is toegestaan.
  Bericht 
Pietert
Master
Octaaf schreef:
77km/u na correctie waar maximaal 100km/u is toegestaan.

Zo, dat wordt een beste...
  Bericht 
Octaaf
Nieuwkomer
 
Pietert schreef:
Zo, dat wordt een beste...

Dat geloof ik graag... Zolang ik dat roze pasje maar terugkrijg...
  Bericht 
Pietert
Master
Ja, dat bedoel ik ook. Ik heb er een zwaar hoofd in of je dit met alleen maar een voorwaardelijke inhouding gaat lukken. Ik denk dat je hem sowieso wel een paar maanden kwijt gaat zijn.
  Bericht 
Octaaf
Nieuwkomer
 
Pietert schreef:
Ja, dat bedoel ik ook. Ik heb er een zwaar hoofd in of je dit met alleen maar een voorwaardelijke inhouding gaat lukken. Ik denk dat je hem sowieso wel een paar maanden kwijt gaat zijn.

Zoals het nu staat 4 maand ontzegging maar dat probeer ik dus terug te draaien. op 29 november de OM-zitting en dan kijken of ze vast houden aan de 4 maanden denk ik?
  Bericht 
Pietert
Master
Octaaf schreef:
maar dat probeer ik dus terug te draaien

Dat snap ik. En naar 2 maanden zal je het misschien wel krijgen, maar veel lager niet. Zo bedoelde ik het. Excuses voor de verwarring.
  Bericht 
Justah
Pro
Octaaf schreef:
Nu wil het echter dat ik vandaag van de rechtbank een brief ontvangen heb om komende maandag 22-10-18 te verschijnen voor de rechtbank. Dit om mijn ingediende klaagschrift te behandelen.

Nu zit ik met het volgende: het schijnt dat teruggave rijbewijs via CVOM de eerste stap is en voor de rechtbank verschijnen de tweede stap indien het niet lukt in stap 1. Wat is nu wijsheid? CVOM afwachten en klaagschrift intrekken of wel voor de rechtbank verschijnen voor het klaagschrift? Moet ik mij voor de eventuele zitten nog extra voorbereiden naast het klaagschrift zoals de meting in twijfel trekken? Ik heb namelijk geen idee hoe zo'n behandeling eruit ziet.

Inmiddels ben ik er wel achter wat de overschreden snelheid is: 77km/u na correctie waar maximaal 100km/u is toegestaan.


De meting in twijfel trekken gaat niets uitrichten in dit stadium (los van dat ik voor je vrees dat je daar sowieso niets mee gaat raken).

Je recidive is niet van toepassing dus je kunt het erop gooien dat je een nette bestuurder bent die 1x over de schreef gaat en daarvoor nu haast buiten proportioneel (werk in het geding) gestraft gaat worden en vragen om wat begrip voor je situatie. Ik hoop voor je dat de favoriete voetbalclub van de dienstdoende rechter aankomende weekend gaat winnen en z'n vrouw ook in een goede bui is en het lekker weer gaat worden maar ik vrees dat het een lastig verhaal gaat worden. Never say never!
  Bericht 
Octaaf
Nieuwkomer
 
Gister heb ik een Artikel 30 verzoek ingediend om het PV op te vragen. Nu krijg ik de volgende reactie:

''In deze zaak worden geen stukken verstrekt.

Indien u inzage wenst kunt u zich op (DATUM), tussen 10.00 - 12.00 uur melden bij de receptie:
(LOCATIE)
Bij de receptie dient u een geldige legitimatie te tonen.''

Mag dit? Ik dacht dat ze altijd het PV moeten versturen bij een Artikel 30 verzoek?
 Pagina 1 van 1  [ 21 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy