Pagina 2 van 5  [ 212 berichten ]
  Bericht 
18vti
Master
Christafari schreef:
k herken het en vertoon hetzelfde gedrag. Toch is het bizar dat we ons allebei blijkbaar zó laten beïnvloeden door werkdruk dat je hier je privé-leven mee beïnvloedt. Kijk nou wat een ellende het je privé oplevert.
Eye-opener voor mij, dit topic.


Dat is dan positief :thumb:

Schoenzool schreef:
Hoe gaat het nu met je 18vti?


Goed, ga leuke dingen doen dit weekend :glaasje: en :biertje:
  Bericht 
Story
Master
 
Hoe ben je weer thuisgekomen trouwens?
  Bericht 
-Joske-
Tour de Fr kenner '19 '20
Christafari schreef:
Ik herken het en vertoon hetzelfde gedrag. Toch is het bizar dat we ons allebei blijkbaar zó laten beïnvloeden door werkdruk dat je hier je privé-leven mee beïnvloedt. Kijk nou wat een ellende het je privé oplevert.
Eye-opener voor mij, dit topic.

Sinds ik bijna iedere dag op de weg hang ( km of 300 / 400 per dag ) rij ik stukken rustiger. Alleen bijv in de rustige uren rij ik nog wel eens vlot door, maar ook niet te gek. Ergens in je leven moet je een knop omzetten om de stress niet af te reageren in het verkeer, want zoals je al zegt, daar kan een hoop ellende van komen.
  Bericht 
TMFKAV
Master
Met de auto doe ik het ook niet meer, alleen op de motor jeukt het soms nog wel eens.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Ik merk aan mijzelf ook dat ik mijzelf min of meer neergelegd heb bij de meute en hem steeds minder ergens rechts voorbij hoek, maar wel naar (2 of 3 stroken) links ga. En de snelheid is er eigenlijk sinds vorige zomer grotendeels wel uit. Gewoon, poef, opeens, van het een op het andere moment. :huh: :huh:
  Bericht 
zandbak
Master
lacheisleuk schreef:
Ik merk aan mijzelf ook dat ik mijzelf min of meer neergelegd heb bij de meute en hem steeds minder ergens rechts voorbij hoek, maar wel naar (2 of 3 stroken) links ga. En de snelheid is er eigenlijk sinds vorige zomer grotendeels wel uit. Gewoon, poef, opeens, van het een op het andere moment. :huh: :huh:

De overgang begint vroeg bij jou? :x

-Joske- schreef:
Sinds ik bijna iedere dag op de weg hang ( km of 300 / 400 per dag ) rij ik stukken rustiger. Alleen bijv in de rustige uren rij ik nog wel eens vlot door, maar ook niet te gek. Ergens in je leven moet je een knop omzetten om de stress niet af te reageren in het verkeer, want zoals je al zegt, daar kan een hoop ellende van komen.

:thumb:
Je fokt alleen jezelf maar op, adrenalinestoot van hier tot ginder en het schiet nog steeds niet op.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
zandbak schreef:
De overgang begint vroeg bij jou? :x
Nee, maar 2 koppakkingen eruit trappen in 2 jaar tijd is wel een beetje kut. En het scheelt wellicht dat ik voor mijn werk momenteel ook veel in dikke auto's rijdt en constant marechaussee in de buurt heb.
  Bericht 
zandbak
Master
18vti schreef:
-Rijbewijs ingevorderd (OVJ gaat oordelen en dan komt ie waarschijnlijk binnen 10 dagen weer terug)

Kom ik je dan op de fiets tegen op het fietspad Arnhem- Nijmegen? :[ :[
  Bericht 
18vti
Master
Feitelijk schreef:
Hoe ben je weer thuisgekomen trouwens?


Familie halverwege zitten, die waren wel bereid mij en mijn auto op te halen (f)


zandbak schreef:
Kom ik je dan op de fiets tegen op het fietspad Arnhem- Nijmegen? :[ :[


Als je gewoon rechts blijft fietsen gaat dat geen probleem wezen :roflol:
  Bericht 
18vti
Master
18vti schreef:
Wat gaat dat artikel 5 nog brengen dan?
Is dat enkel ingezet om mijn rijbewijs af te nemen en mijn history te laten checken?
Of krijg ik ook nog een klap van de OVJ? :duh:


Kan iemand mij hierover nog iets vertellen?
  Bericht 
zadkine
Master
TMFKAV schreef:
Met de auto doe ik het ook niet meer, alleen op de motor jeukt het soms nog wel eens.

Dat herken ik....merkte afgelopen week ook dat de gashandel iets verder open stond dan financieel verantwoord....dus weer wat afgeremd.

@18vti sterkte komende tijd.....en aangezien je agent rechts inhaalde weet ik niet of deze als "betrokkene" nog een objectief en amstedig pv kan maken volgens de regels....zal Tukkerpat ongetwijfeld weten
  Bericht 
Story
Master
 
zadkine schreef:
en aangezien je agent rechts inhaalde weet ik niet of deze als "betrokkene" nog een objectief en amstedig

Hij had er nog een paar extra rechts ingehaald
  Bericht 
RRL
Master
Christafari schreef:
Ik herken het en vertoon hetzelfde gedrag. Toch is het bizar dat we ons allebei blijkbaar zó laten beïnvloeden door werkdruk dat je hier je privé-leven mee beïnvloedt.

Troost je met het feit dat jullie niet de enigen zijn. Als ik zo terugkijk naar hoe ik afgelopen najaar reed mag ik van geluk spreken dat ik geen agent tegen ben gekomen.

lacheisleuk schreef:
Ik merk aan mijzelf ook dat ik mijzelf min of meer neergelegd heb bij de meute en hem steeds minder ergens rechts voorbij hoek

Dat. Net als het bijna obsessief rechts houden. Plak nu ook wat vaker links*, voorganger gaat echt niet eerder aan de kant als ik de hele tijd naar links en rechts ga.
* Daarbij wel de spiegels in de gaten houdend op sneller achteropkomend verkeer.

18vti schreef:
Als je gewoon rechts blijft fietsen gaat dat geen probleem wezen

Ik dender maandag waarschijnlijk over de F325, zal links houden, ook op de fiets toch sneller dan de meeste anderen :lol:
  Bericht 
Exceln00b
Die hard
 
Feitelijk schreef:
Daar is geen verschil tussen volgens de regels

Weet ik, maar ik laat het eerder zien als rechts passeren/voorbijgaan. Ik hoek hem niet rechts om een links plakker heen, noch hoek ik hem er direct weer links terug. Eigenlijk op zo'n wijze dat je als de vermoorde onschuld kan stellen dat jij gewoon rechts aanhield, en de auto links kennelijk de vaart eruit haalde ofzo. Voornamelijk handig als links onder de max rijdt en ik uit dat treintje naar rechts ga, langzaam de snelheid opvoer naar max(+10), en er geleidelijk langs rijd. Dat heeft soms ook tot resultaat dat ik 1 à 2 auto's die ik rechts voorbij ging weer voor moet laten om iemand op rechts in te halen (aka mijzelf klemrijden :oops: ).

Sophisticated zeggggggg maaaaarrrrrrrrr. Net als te hard rijden, ik rijd niet veel te hard; een flitser zou mij zo pakken omdat er objectief wordt vastgesteld dat ik te hard rijd, maar verder valt het te hard rijden niet als zodanig op dat het de moeite zou zijn om mij aan te houden.

[edit]
wtf is er met zeggggggg maaaaarrrrrrrrr :roflol:
  Bericht 
18vti
Master
Exceln00b schreef:
Sophisticated zeggggggg maaaaarrrrrrrrr. Net als te hard rijden, ik rijd niet veel te hard;


Jaja, zo begon ik ook die ochtend O:)
  Bericht 
zandbak
Master
Exceln00b schreef:
wtf is er met zeggggggg maaaaarrrrrrrrr

Vraag Dave maar...die heeft een hekel aan bepaalde woorden :x
  Bericht 
Kwibus
Master
Maar niet aan duiding :thumb:
  Bericht 
Exceln00b
Die hard
 
18vti schreef:
Jaja, zo begon ik ook die ochtend O:)

Het begint allemaal wat duidelijker te worden, maar ik blijf daar wel conistent in. Kan mij geen boete veroorloven, laat staan een EMG/invordering waarna ik geen enkele boete meer kan betalen. Maar goed, dat geldt evenveel voor jou natuurlijk.

zandbak schreef:
Vraag Dave maar...die heeft een hekel aan bepaalde woorden :x

Jammer dan :lol:
  Bericht 
Signum
Master
zandbak schreef:
Vraag Dave maar...die heeft een hekel aan bepaalde woorden


En ik geef hem groot gelijk! Het is een nutteloos stopwoord wat teveel gebruikt wordt. Ik heb iemand op kantoor die het soms wel 3 keer in één zin gebruikt. Sinds Dave op dit forum begonnen is met het vervangen van het stopwoord heb ik het licht gezien en ben ik er met veel moeite mee gestopt. Nog vreemder vind ik het als mensen het in getypte zinnen gebruiken, want daar heb je geen stopwoorden nodig. Zo erg is het dus eigenlijk al, dat mensen het in getypte of geschreven zinnen gebruiken. Het zit volledig vergroeid in de taal van heel veel Nederlanders.

https://youtu.be/sLjanjwajiw?t=6m21s

Kluun had ook een leuk voorbeeld:

Citaat:
‘Ik had eerst zoiets van, dat gaat helemaal nergens over, die vierdaagse, dat is gewoon te erg, ik bedoel, ik wil niet zeuren hoor, maar ik ben in principe niet zo van het wandelen en ik kan je melden dat ik nu ik in feite na twee dagen van veertig fucking kilometer een soort van helemaal kapot ben of zo, dat wil je niet weten, dus ik ben helemaal niet heppiedepeppie en ik ga nu even mijn momentje pakken, weet je wel?’


Maar goed, off-topic..
  Bericht 
Exceln00b
Die hard
 
Alleen is het moeilijk om het als stopwoord te benoemen als ik het eens in tig posts gebruik om iets te omschrijven wat ik niet goed onder woorden kan/kon brengen. Ik houd mij liever bezig om 'ja maar' uit mijn vocabulaire, en die van anderen, te verwijderen. :x
  Bericht 
TMFKAV
Master
'ja maar' is een arrogante manier om nee te zeggen O:)
  Bericht 
bruintje beer
Master
Exceln00b schreef:
en die van anderen
Klinkt een beetje als religieus, zeg maar..
  Bericht 
bert65
Master
Ja maar...
  Bericht 
Kwibus
Master
Ik gebruik altijd Nee, want.
  Bericht 
Exceln00b
Die hard
 
bruintje beer schreef:
Klinkt een beetje als religieus, zeggggggg maaaaarrrrrrrrr..

Als iemand 'ja maar' gebruikt is dat een nee, gevolgd door een slecht excuus waarom iets niet is gebeurd. Een bloedhekel aan, zeker omdat dat vaak achteraf komt.

Maar dit gaat allemaal wel erg off-topic volgens mij :oops:
  Bericht 
Kwibus
Master
Ja maar, dat doen we toch altijd hier?
  Bericht 
RRL
Master
Veel fietsers op de F325, a.k.a. Rijnwaalpad, vanmiddag. 18vti, ben je een van de velen die ik vandaag voorbij ben gedenderd?
  Bericht 
18vti
Master
RRL schreef:
Veel fietsers op de F325, a.k.a. Rijnwaalpad, vanmiddag. 18vti, ben je een van de velen die ik vandaag voorbij ben gedenderd?


Nee, hoor...ik zit lekker thuis (f)

Voor mij is dat fietsend niet te doen, te grote afstand :biertje:
  Bericht 
zandbak
Master
RRL schreef:
Veel fietsers op de F325, a.k.a. Rijnwaalpad, vanmiddag. 18vti, ben je een van de velen die ik vandaag voorbij ben gedenderd?

Ook een kwestie van wachten voordat daar slachtoffers vallen met die onoverzichtelijke kruisingen met wegen waarop auto's etc rijden
  Bericht 
RRL
Master
zandbak schreef:
Ook een kwestie van wachten voordat daar slachtoffers vallen met die onoverzichtelijke kruisingen met wegen waarop auto's etc rijden

Hoef je niet meer te wachten, die zijn al gebeurd.

Door de rechte weg en het fijne asfalt is het wel erg makkelijk gang maken daar, zit daar vaak wel boven de 30 km/u zonder veel moeite te doen. Ook bij de kruisingen met een overzicht zak ik even terug, dat het fietspad overal* voorrang heeft is niet iedereen duidelijk.
*Behalve bij de Marga Klompélaan in Arnhem, daar heb ik me al eens vies in vergist. Mogen ze best beter aangeven.
  Bericht 
zandbak
Master
Bij Elst liggen ook een aantal minder overzichtelijke oversteken waar je als automobilist toch aardig op moet letten. Ik kom er zelden, dus ook geen idee hoeveel fietsers gebruik maken van dat pad. En snorfietsen etc.
  Bericht 
KanarieVW
Master
Wat een vaag verhaal wat betreft de inname zeg. Als een agent in prive tijd je probeert wijs te maken dat je gematst bent mag je er wel vanuit gaan dat hij eigenlijk geen geldige redenen had en je gewoon genaaid bent.
  Bericht 
18vti
Master
KanarieVW schreef:
Wat een vaag verhaal wat betreft de inname zeg. Als een agent in prive tijd je probeert wijs te maken dat je gematst bent mag je er wel vanuit gaan dat hij eigenlijk geen geldige redenen had en je gewoon genaaid bent.


Ook al ging het vaag dan nog heeft ie nog steeds meerdere punten kunnen constateren.
Ben al lang blij dat hij mij niet op de bumper kon gaan volgen want dan was ik dwars door het gaas met de snelheid gegaan op dat moment :[

Zou natuurlijk wel heel erg leuk zijn als ik mijn rijbewijs in de bus terug krijg en geen verbalen, de les is sowieso al geleerd! O:)
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Ja, beter in je spiegels kijken! :thumb: :thumb: :thumb:
  Bericht 
18vti
Master
NoCashCow schreef:
Ja, beter in je spiegels kijken! :thumb: :thumb: :thumb:


Als jij een agent kunt herkennen op afstand in zijn onopvallende auto: Ik hoor het graag :roflol:
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Meerijders zie je snel genoeg. 1x Er rechts langs is niet te voorkomen. Maar dan heb je nog wel mogelijkheden om je eruit te lullen (hij is betrokkene, reed niet voldoende rechts, file situatie waarbij rechts voorbij gaan toegestaan is etc).
  Bericht 
18vti
Master
NoCashCow schreef:
Meerijders zie je snel genoeg.


Even het topic nog een keer goed lezen, sorry voor alle onzin tussendoor :lol:
Hij reed niet mee, was hem al helemaal kwijt na een paar km.
Pas toen ik de snelheid eruit had (om niet boven de +30 na correctie te komen) in het stuk waar je maar 80 mag reed hij weer naar me toe.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
18vti schreef:
Zag hem al pogingen doen om mij weer bij te halen.
Toen ie even later met zijn telefoon aan het hoofd mij bleef volgen wist ik al dat het mis was.

OK. Had me hierop gebaseerd. Net zoals bij de gemiddelde WMB die niet doorheeft dat iemand hem achtervolgt.
  Bericht 
18vti
Master
NoCashCow schreef:
OK. Had me hierop gebaseerd. Net zoals bij de gemiddelde WMB die niet doorheeft dat iemand hem achtervolgt.


Hey! Ik ben niet de gemiddelde WMB, he O:)
  Bericht 
Story
Master
 
Well.....
  Bericht 
Boralis
Master
 
Kwibus schreef:
Overzicht van gedragingen waarvoor een EMG kan worden opgelegd


Kan, maar dit mag meestal geen directe invordering zijn. Alleen in de artikel 5 EMRG 2011 genoemde gevallen. En de regel voor EMG daadwerkelijk opleggen is bij meerdere overtredingen (bijlage A - III), of bij twijfel onderzoek rijgeschiktheid (A I en II). OvJ kan bij alcohol, snelheid en gevaar. Maar dat moet dan wel concreet zijn.

Klinkt op het eerste gezicht dus als (wederom) prutswerk.
  Bericht 
18vti
Master
Boralis schreef:
Klinkt op het eerste gezicht dus als (wederom) prutswerk.


Ik ben benieuwd wat er in dat PV staat tegen de tijd dat het in bus valt
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Hoe reageerde de werkgever op je thuiswerkweek? ;)
  Bericht 
18vti
Master
Piet_Piraat schreef:
Hoe reageerde de werkgever op je thuiswerkweek? ;)


Mja, begripvol.....Bij ons zitten er al een paar met burnout thuis (f)
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
18vti schreef:
een paar met burnout thuis

Hoe groot is het bedrijf? Klinkt iig niet gezond.
  Bericht 
zandbak
Master
18vti schreef:
Bij ons zitten er al een paar met burnout thuis

Nog meer wegpiraten daar O:) O:)
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
18vti schreef:
Mja, begripvol.....Bij ons zitten er al een paar met burnout thuis (f)
Dat scheelt. Al was het natuurlijk fijner geweest als je dit, samen met de werkgever, had kunnen voorkomen.
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
18vti schreef:
Bij ons zitten er al een paar met burnout thuis

Leuk bedrijf dan.
  Bericht 
TMFKAV
Master
A4 schreef:
Leuk bedrijf dan.


:-?

Is een burn-out altijd werkgerelateerd ?
  Bericht 
Pita
Master
 
Ik zie maar weinig huisvrouwen met een burn-out thuis zitten !
 Pagina 2 van 5  [ 212 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy