Pagina 1 van 1  [ 36 berichten ]
  Bericht 
Amgdriver
Nieuwkomer
 
Beste forumleden,

Graag zou ik advies en raad willen ben ten einde raad. Vandaag is het volgende mij overkomen en ik hoef geen kritiek o.i.d okej ben stom geweest en ook erg geschrokken maar is te laat.
Ik reed binnen bebeoude kom harder dan 50. 2 agenten zagen mij in de verte en kwamen achter mij aan. Tussen mij en hun was grote afstand en blijkbaar wilde ze mij bij houden lukte niet zij reden 100 en kwam niey bij mij ijn de buurt maar voor ik het wist moest ik al afremmen om af te slaan. Ik reed in een amg en was bang want ik werd ervoor achtervolgd en dacht een of andere mallot die wilde weren waar ik woon om mij auto te stelen want is gewilde auto. Dus reed in een straat tegen verkeer in om hem kwijt te raken en ja hoor opeens waren het die agente en stop teken. Ze zeiden je reed veel te hard daar kreeg ik geen boete voor maar wel voor tegen verkeer in rijden was overigens kortr straat. Daar kreeg ik wel boete voor 140 en ze zeiden we sturen brief naar CBR en die gaan beslissen voor een cursus of gesprek. Ik vroeg door van hoe hard zou ik dan hebben gereden volgens jullie maar ze zeiden weten we niet want we konden niet meten afstand was te kort en wij reden 100 en we kwamen maar niet bij je in de buurt. Ik zei ja maar afstand was ook lang tussen jullie en mij . Hij zei klopt drm krijg je daar geen boete voor. Maar dan denk ik wel wel die brief naar de CBR als je niks hebt gemeten. Hij zei dat laten we aan de CBR over.
Mijn vraag wie heeft zo iets ook meegemaakt ?
Kan ik in bezwaar gaan?
En ik was bang daar o m reed ik wat hard om die auto kwijt te raken.
Kortom is er een kans dat ik daar in bezwaar tegen kan gaan. Want kan toch niet zo zonder meting en min dat opleggen?
Ik ben ten einde raad ben echt er kapot van.
Hopelijk kan iemand mij advies geven . Het is vandaag gebeurd zou ik ze alvast bellen morgen of afwachten?

Ik wacht jullie reacties af.

Groet,

John
  Bericht 
bert65
Master
Voorlopig zou ik afwachten.
Als je bang bent om gevolgd te worden, is het maar te hopen dat je niet in een file belandt.

Ik zou je niet te druk maken. Er is geen meting gedaan en je bent alleen beboet voor de overtreding van de rijrichting.

Amgdriver schreef:
want is gewilde auto.

Meteen verkopen die AMG. Als dat zo vee stress geeft als er iemand is die achter je aanrijdt, is het wijs om niet langer de eigenaar te zijn van dit voertuig.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
bert65 schreef:
Ik zou je niet te druk maken. Er is geen meting gedaan en je bent alleen beboet voor de overtreding van de rijrichting.
Maar de setting kan er voor zorgen dat het CBR alsnog de EMG oplegt. Niet op de juiste gronden, maar dat hoeft ze niet tegen te houden. Je zal dan de hele juridische molen in moeten om hieraan te ontkomen.
  Bericht 
graspol
Master
Amgdriver schreef:
die wilde weren waar ik woon om mij auto te stelen

Ik wist niet dat een AMG tegenwoordig een glazen bol had, of is dat een optie?

bert65 schreef:
Er is geen meting gedaan

Klopt, maar wel een constatering. Dat de meting niet volgens het boekje is, maakt nog niet dat ze hun verhaal )op ambtseed) naar het CBR kunnen sturen toch? Een veroordeling is niet de voorwaarde voor de bestuurlijke vervolging van het CBR toch?

En misschien krijg je nog de verrassing achteraf dat ze alsnog PV hebben opgemaakt obv boordsnelheidsmeter en minimaal 100. Krijg je nml ook geen boete voor, maar een ander soort briefje op de deurmat.
  Bericht 
graspol
Master
Amgdriver schreef:
om mij auto te stelen

Ik ga het toch maar even vragen hoor.... ik zie het bij wegmisbruikers ook zo vaak...

Hoe komt het toch dat bepaalde mensen met bepaalde type autos altijd achtervolgd worden zodat ze gestolen kunnen worden? Ik heb dat gevoel nou werkelijk nooit.... Hoe komt het toch dat deze redenatie zo vaak de kop op steekt?
  Bericht 
Walker
Master
 
Je koopt een snelle auto (waarvan je weet dat ze vaak gestolen worden) omdat je bang bent dat hij gestolen gaat worden.




:huh: Nee. Klopt niet. :dag:
  Bericht 
shootme
Master
Amgdriver schreef:
Ze zeiden je reed veel te hard daar kreeg ik geen boete voor maar wel voor tegen verkeer in rijden

EMG kan toch pas bij 2 overtredingen of meer dan 50 km te hard binnen bebouwde kom?
Voor snelheid is niet geschreven.

Overigens, als je rijstijl gelijk staat aan je schrijfstijl, kan ik me de aandacht van de agenten wel voorstellen.
  Bericht 
jack19
Master
 
John, hoeveel auto’s worden er in Nederland gestolen terwijl de bestuurder erin rijdt en eruit wordt getrokken?
  Bericht 
Plague
Master
Dat klinkt als een aanmelding EMG. Geen meting van de snelheid is niet nodig om wel vast te stellen dat je te hard reed. Plus tegen het verkeer in rijden klinkt als voldoende reden voor een EMG.

Maar ik zeg er meteen bij: ik heb de exacte criteria voor de EMG en de eisen die aan de ‘bewijslast’ worden gesteld nog nooit gelezen. Daarvoor moet je bij Feitelijk zijn ;)
  Bericht 
Story
Master
 
  Bericht 
Amgdriver
Nieuwkomer
 
Waarom moeten er altijd reacties komen die geen toegevoegde waarde hebben. Ik vraag hier om advies en raad en niet mening over wat ik gedaan heb of hoe ik het hier verwoord.

Kan je niet helpen scroll dan verder en ga niet kritisch kijken naar de situatie en vraagtekens plaatsen over de auto ofzo. Pfff

Iemand soortgelijke situatie mee gemaakt?
Qua snelheid het was niet dat ik ze had ingehaald ofzo zij kwamen vanuit een zijstraat en kwamen toen a achter me aan.
  Bericht 
Story
Master
 
Amgdriver schreef:
Mijn vraag wie heeft zo iets ook meegemaakt ?

ik niet
Amgdriver schreef:
Kan ik in bezwaar gaan?
ja

Amgdriver schreef:
Want kan toch niet zo zonder meting en min dat opleggen?
Ja hoor dat kan prima, kijk maar naar de voorwaarden in de link. Snelheid niet aangepast aan het overige verkeer.

Amgdriver schreef:
Het is vandaag gebeurd zou ik ze alvast bellen morgen of afwachten?

Waarom al bellen? Is je rijbewijs ingevorderd?

Amgdriver schreef:
Iemand soortgelijke situatie mee gemaakt?

Neehee, dat zei ik toch al?
  Bericht 
R
Master
Je reactie zou pas inhoud krijgen als je naast geschreven tekst, ingaat op voor jouw geval wel relevante posts.
Nu is het vragen met de vraag om geen kritiek te leveren en dan bij wel kritiek, geen oog meer hebben voor de aangeboden voor jou positieve zaken.

Zo gaat het hier wel heel vaak. Maargoed, je bent ook kapot, lees ik.
  Bericht 
Amgdriver
Nieuwkomer
 
Met kritiek bedoel ik dat iemand het hier over het stelen van mijn auto heeft. De ander weer over mijn schrijven. Ik stel hier enkel vragen wie ze kan beantwoorden graag en kan je ze niet beantwoorden ga dan wat anders doen .
  Bericht 
fb
Master
R schreef:
en dan bij wel kritiek,
Of antwoorden die TS niet wil horen ...

Oftewel: reken maar op een EMG en nog één of ander voorstel van de OvJ. Alles wat minder is valt dan mee.
  Bericht 
viffer
Master
Amgdriver schreef:
Ik stel hier enkel vragen wie ze kan beantwoorden graag en kan je ze niet beantwoorden ga dan wat anders doen


Die antwoorden heeft Feitelijk je al gegeven, of wil je nog 40 keer horen dat iemand deze situatie niet heeft meegemaakt?
  Bericht 
Amgdriver
Nieuwkomer
 
Zeg toch niet dat ik geen antwoorden heb gekregen. Heb het over de kritiek. En daarnaast feitelijk kan toch niet namens iedereen praten. Vind zeker tof dat hij ze normaal heedft beantwoord.
  Bericht 
Story
Master
 
Amgdriver schreef:
En daarnaast feitelijk kan toch niet namens iedereen praten.

Hoho, ik heb een mandaat!
Plague schreef:
Daarvoor moet je bij Feitelijk zijn ;)
  Bericht 
Amgdriver
Nieuwkomer
 
Rijbewijs is niet ingevorderd. Letterlijk zei hij voor tegen verkeer in rijden krijg je boete. Voor te hard rijden kon ik niet exact weten hoe hard je rijdt.er gaat wel een brief naar CBR en die gaan beslissen hier over.
  Bericht 
bx gek
Master
Met een een beetje mazzel wordt er geen melding bij het CBR gemaakt, maar ik zou er op rekenen dat je een EMG krijgt.
  Bericht 
Story
Master
 
Amgdriver schreef:
Rijbewijs is niet ingevorderd.

Dan is er toch geen haast bij? Waarom zou je gaan bellen?
  Bericht 
Amgdriver
Nieuwkomer
 
Dacht hun voor zijn en mijn verhaal doen. Overigens vind ik het wel raar. Ze konden niet exact meten hoe hard ik reed anders hadden ze mij wel beboet en auto in beslag genomen. Maar moet mis wel cursus gaan doen. Dat moet toch ook op feiten gebaseerd worden?
  Bericht 
Story
Master
 
Amgdriver schreef:
Ze konden niet exact meten hoe hard ik reed anders hadden ze mij wel beboet en auto in beslag genomen.

:o
Dus meer dan 100% te hard gereden?

Amgdriver schreef:
Dat moet toch ook op feiten gebaseerd worden?

Ja, en de feiten zijn:

Citaat:
Gebrekkige rijvaardigheid die blijkt uit:

a. de plaats op de weg, waaronder begrepen spookrijden;

b. rijden met een niet aan de snelheid van de overige gelijksoortige verkeersdeelnemers aangepaste snelheid;


Ja had nog mazzel ook want voor het spookrijden had men je rijbewijs ook kunnen innemen en schorsen. (RMRG 5)
  Bericht 
R
Master
CBR is autonoom of hoe noem je dat, dictatoriaal. Als melding naar CBR dan kan je rekenen op narigheid zonder dat je dat op redelijke gronden van tafel kan vegen.
  Bericht 
18vti
Master
bx gek schreef:
Met een een beetje mazzel wordt er geen melding bij het CBR gemaakt, maar ik zou er op rekenen dat je een EMG krijgt.


Nee, dan zou het rijbewijs ook direct ingevorderd worden...dat was bij mij wel het geval althans en is standaard procedure bij dit soort situaties zover ik weet.
Dat invorderen is om er "zeker" van te zijn dat je tot het oordeel van het CBR sowieso niet meer op de weg komt...die agent kan het niet zien aan je neus of je een dikke geschiedenis hebt

Die brief naar het CBR zou hooguit een groot probleem kunnen worden als meneer al een dik dossier/geschiedenis heeft bij het CBR lijkt mij.

Dat "brief" verhaal kan ook wel een beetje bangmakerij zijn?
  Bericht 
18vti
Master
Feitelijk schreef:
Dus meer dan 100% te hard gereden?


Das 101 @ 50 in bebouwde kom al, he......dat lukt nog met jouw alto
  Bericht 
Story
Master
 
18vti schreef:
Nee, dan zou het rijbewijs ook direct ingevorderd worden...

Nee, dat is alleen als je het verkeer zodanig in gevaar brengt dat je rijbevoegdheid onmiddellijk dient te worden ontnomen (lid 3 WVW 130)
De gedragingen die daarvoor in aanmering komen staan in RMRG 5.
Citaat:
Artikel 5

Een vordering tot overgifte van het rijbewijs, bedoeld in artikel 130, tweede lid, van de wet geschiedt in de volgende gevallen:

a. betrokkene heeft een motorrijtuig bestuurd onder invloed van drogerende stoffen, andere dan alcohol;
b. betrokkene heeft een poging tot zelfdoding met een motorrijtuig ondernomen;
c. er zijn duidelijke aanwijzingen dat betrokkene lijdt aan een aandoening waardoor hij geestelijk en/of lichamelijk niet goed functioneert, dan wel ernstige psychiatrische problemen ondervindt, hetgeen bij twijfel bevestigd wordt door een medisch deskundige;
d. betrokkene heeft met een motorrijtuig tegen de rijrichting in gereden (spookrijden);
e. betrokkene heeft binnen een periode van een jaar ten minste drie aanrijdingen veroorzaakt;
f. betrokkene is als bestuurder van een motorrijtuig rechtstreeks betrokken bij een aanrijding met duidelijke materiële dan wel letselschade en verklaart de aanrijding niet te hebben bemerkt;
g. betrokkene is niet in staat het motorrijtuig in bedwang te houden;
h. betrokkene heeft een aanrijding veroorzaakt door het intrappen van het onjuiste pedaal of door het niet intrappen van het juiste pedaal;
i. betrokkene is bewust ingereden op een andere weggebruiker;
j. bij betrokkene wordt als bestuurder van een motorrijtuig een adem- of bloedalcoholgehalte geconstateerd dat gelijk is aan of hoger is dan 785 µg/l, respectievelijk 1,8‰;
k. bij betrokkene wordt, in de hoedanigheid van beginnende bestuurder, een adem- of bloedalcoholgehalte geconstateerd dat gelijk is aan of hoger is dan 570 µg/l, respectievelijk 1,3‰;
l. [vervallen;]
m. ten aanzien van betrokkene is binnen een periode van vijf jaar ten minste drie maal proces-verbaal opgemaakt op verdenking van overtreding van artikel 8, tweede, derde of vierde lid, van de wet, waarbij de laatste overtreding moet zijn begaan als houder van een rijbewijs;
n. betrokkene heeft twee maal als beginnende bestuurder een of meer van de in bijlage 1, onderdeel A, subonderdeel IV, opgenomen feiten begaan en voor deze feiten is hij tijdens of na de in artikel 1, onder beginnende bestuurder, genoemde termijn onherroepelijk veroordeeld, tenzij voor het feit in eerste instantie een strafbeschikking als bedoeld in artikel 257b van het Wetboek van Strafvordering is uitgevaardigd, dan wel voor deze feiten is tijdens of na die termijn ten aanzien van hem een onherroepelijk geworden strafbeschikking als bedoeld in artikel 257a van het Wetboek van Strafvordering uitgevaardigd;
o. ten aanzien van betrokkene is tijdens de duur van het alcoholslotprogramma proces-verbaal opgemaakt op verdenking van overtreding van artikel 8, derde juncto vierde lid, van de wet of artikel 9, negende lid, van de wet;
p. betrokkene, die voor zijn achttiende verjaardag in het kader van begeleid rijden een rijbewijs voor de categorie B heeft behaald, heeft in de periode tot zijn achttiende verjaardag een motorrijtuig bestuurd zonder een op de begeleiderspas geregistreerde begeleider, dan wel met een begeleider van wie hij weet dat deze onder zodanige invloed verkeert van een stof, waarvan het gebruik - al dan niet in combinatie met het gebruik van een andere stof - de rijvaardigheid kan verminderen, dat deze niet tot behoorlijk begeleiden in staat moet worden geacht.
  Bericht 
BaasTimo
Master
Amgdriver schreef:
Dacht hun voor zijn en mijn verhaal doen

Waarom zou je je verhaal willen doen?
Als je tegen de politie/OvJ/rechter hetzelfde vertelt als hier (ik dacht achtervolgt te worden omdat iemand mijn AMG wilde jatten) dan schieten ze ook in de lach en vervolgens zullen zij hetzelfde advies geven als wij hier: doe die auto lekker weg als je daar zo bang voor bent.

Er zijn in de ogen van de politie/OvJ/rechter geen goede redenen om te hard te rijden, hooguit zal de rechter soms gunstiger oordelen als de omstandigheden er naar waren (spoedrit naar ziekenhuis bijvoorbeeld) maar met jouw verhaal ga je echt niks winnen.
  Bericht 
VFred
Master
 
VFred doet alvast chips pakken en bier koudzetten voor als dit dezelfde kant opgaat als bij die wheelyende figuur van een paar weken geleden 8)
  Bericht 
ultimate-tester
Weet de weg
 
Ik ben helemaal buiten adem na het lezen van deze post.. er komt zoveel paniek en stress uit jouw woorden..

Doet me denken aan rapper Sjors die ook denkt in een AMG te rijden (goedkoopste Mercedes met AMG pakketje).

Stop met zo paranoïde te zijn, want zo kom je geestelijk niet gezond over. Als je dat eenmaal herstelt hebt kun je jouw verhaal nog eens lezen en kom je erachter dat het eigenlijk allemaal wel mee valt en dat er eigenlijk niks aan de hand is. Is je gevraagd een verklaring af te leggen? Zo ja dan heb je in ieder geval een boete. Heb jij een dergelijk verhaal als in jouw post verklaard, dan zal CBR eenzelfde mening hebben als ik en mag je op bezoek komen.
  Bericht 
Amgdriver
Nieuwkomer
 
Up
  Bericht 
Pietert
Master
Wat up? Wat wil je weten?
  Bericht 
Amgdriver
Nieuwkomer
 
Wil weten of ze mij wat kunnen maken zo zonder meting etc.
  Bericht 
Pietert
Master
Nog maar een keer dan:
Feitelijk schreef:
Ja hoor dat kan prima, kijk maar naar de voorwaarden in de link. Snelheid niet aangepast aan het overige verkeer.


Gewoon rustig afwachten. Je krijgt vanzelf post. Of niet. En dan heb je mazzel. Heel veel mazzel.
Even voor mijn beeldvorming: Heb je een propere 6.3 AMG? Of een of andere oude Mercedes met een AMG pakketje?
  Bericht 
Story
Master
 
Pietert schreef:
Nog maar een keer dan:

:nocheer:
  Bericht 
cocodee
Master
Van een AMG naar een EMG, het kan zomaar! :thumb:
 Pagina 1 van 1  [ 36 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy