Pagina 1 van 1  [ 6 berichten ]
  Bericht 
Vs60
Eendagsvlieg
 
Beste Forum leden,

Helaas ben ik ook door een brief van het CJIB op deze website terecht gekomen met een aantal vragen.
S'avonds rond half 12 ben ik op een lange rechte weg buiten de bebouwde kom (5-7km lang) met 52 km te hard na correctie geflitst. (132 waar ik 80 mocht)
Ik heb de afgelopen jaren geen boetes gehad die boven de 30 kmh zaten en heb al meer dan 10 jaar mijn rijbewijs.
Verder rij ik elke dag 80km enkele reis om op mijn werk te komen en heb mijn rijbewijs toch echt nodig.

In de brief wordt mij verzocht telefonisch contact op te nemen met het CIJB waarna ik dan telefonisch verhoord zal worden en deze verklaring in de verdere afhandeling meegenomen zal worden.

Hierbij weet ik niet zo goed waar ik verstandig aan doe... :roll: jullie hulp is dan ook meer dan welkom.


* Een verkeersstrafrecht advocaat in de arm nemen?
(gaat dit mij echt helpen om mijn rijbewijs te behouden of is die kans net zo groot als ik het verhaal zelf uit leg? en wat zou dat grapje dan gemiddeld kosten?
* Hoe lang gaat er overheen voordat dit soort zaken verder in behandeling genomen worden?
  Bericht 
Walker
Master
 
Vs60 schreef:
het CIJB de inquisitie waarna ik dan telefonisch verhoord tot een bekentenis zal worden gedwongen en deze verklaring in de verdere afhandeling meegenomen zal worden- tbv een maximale straf.


Niet doen dus.
  Bericht 
BaasTimo
Master
Vs60 schreef:
* Een verkeersstrafrecht advocaat in de arm nemen?

Onlangs was hier op het forum ook iemand die dat had gedaan en die kon bijna 1000 ballen aftikken, met eigenlijk nauwelijks resultaat.
De adviezen die hij kreeg waren hetzelfde/nog slechter dan de adviezen die je hier op dit forum gaat krijgen (en dat kost je niets)
  Bericht 
Plague
Master
1. Niet bellen;
2. Niet reageren op telefoontjes van het CJIB;
3. Afwachten totdat je een uitnodiging krijgt voor een (tele)verhoor met de OvJ. Niet op reageren;
4. Afwachten totdat je een dagvaarding krijgt om jezelf voor de rechter te verantwoorden. Vraag nu het strafdossier op;
5. Ga naar de rechtbank en verantwoord jezelf / verdedig jezelf a.d.h.v. de informatie uit het strafdossier.

Met deze strategie heb je mogelijk kans op ‘korting’ omdat de tijd die tussen het gepleegde feit en de verantwoording voor de rechter zit gemakkelijk kan oplopen naar meerdere jaren. Ook kan je een paar jaar lang sparen voor het boetebedrag, welke niet mals zal zijn. Nadeel hiervan is dat de eventuele tijd van recidive ook pas gaat lopen vanaf de dag dat je de boete hebt betaald.

Andere optie is iemand in jouw directe omgeving die nog wel over een rijbewijs beschikt maar niet of nauwelijks een auto bestuurt als zondebok op te voeren. In overleg uiteraard ;)

Wil je er snel vanaf zijn met zo min mogelijk gezeik? Zorg dan dat je z.s.m. de beschikking hebt over de documenten waarmee je alle gegevens rondom het vaststellen van de overtreding kunt controleren. Klopt alles? Dan schuld bekennen en betalen. Een rijontzegging behoort theoretisch tot de mogelijkheden maar zal in de praktijk niet aan de orde zijn. Voor die kennis moet je echter bij iemand als Feitelijk zijn. Die weet dat soort dingen zo op te lepelen :*
  Bericht 
Justah
Pro
BaasTimo schreef:
De adviezen die hij kreeg waren hetzelfde/nog slechter dan de adviezen die je hier op dit forum gaat krijgen (en dat kost je niets)

Op af en toe een belerende opmerking na :devil:

Plague schreef:
1. Niet bellen;
2. Niet reageren op telefoontjes van het CJIB;
3. Afwachten totdat je een uitnodiging krijgt voor een (tele)verhoor met de OvJ. Niet op reageren;
4. Afwachten totdat je een dagvaarding krijgt om jezelf voor de rechter te verantwoorden. Vraag nu het strafdossier op;
5. Ga naar de rechtbank en verantwoord jezelf / verdedig jezelf a.d.h.v. de informatie uit het strafdossier.

Met deze strategie heb je mogelijk kans op ‘korting’ omdat de tijd die tussen het gepleegde feit en de verantwoording voor de rechter zit gemakkelijk kan oplopen naar meerdere jaren. Ook kan je een paar jaar lang sparen voor het boetebedrag, welke niet mals zal zijn. Nadeel hiervan is dat de eventuele tijd van recidive ook pas gaat lopen vanaf de dag dat je de boete hebt betaald.

Wat hij zegt :kniktja:
  Bericht 
dikkydik
Master
Geen OBM bij 52 te hard (mits geen recidivist) is de richtlijn bij de rechter. Een Ovj hanteert een andere richtlijn.

Beste deal krijg je bij de rechter, zeker als het jaren duurt voor je aan de beurt bent.
 Pagina 1 van 1  [ 6 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy