Postingstijd interval gedetecteerd van 31.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 1  [ 30 berichten ]
  Bericht 
Manolo
Nieuwkomer
 
Beste Forum leden Wou even me verhaal hier kwijt

Kreeg dus een aagtekende brief van de cbr en bleek dus een EMG te zijn
Op de brief staaner diverse overtredingen gemeld en een datum
Voor de rest geen plaats of tijd
Omdat ik nooit staand ben gehouden heb ik cbr gebeld en gevraagd om de verbaal, die heb ik dus nu binnen en het schijnt een politie agente te zijn geweest in haar privetijd die de verbaal heeft opgemaakt
Ben voor de rest nooit staand gehouden of opgeroepen geweest
De overtredingen waren binnen de bouwde kom zoals te hard rijden? Zonder meeting en rechts inhalen etc
Wou graag weten of het normaliter kan zonder aanhouding emg aansmeren, aangezien op cbr website staat dat bestuurder vast gesteld moet worden voor een emg cursus, dus niet op een kenteken
  Bericht 
Story
Master
 
Manolo schreef:
Wou graag weten of het normaliter kan zonder aanhouding emg aansmeren,

Nee.
  Bericht 
dvdouden
Master
Feitelijk schreef:
Nee.

Wel als op een andere manier dan staandehouding de identiteit van de bestuurder vastgesteld kon worden, toch?
invordering-rijbewijs-emg/staande-houding-emg-t67324.html#p2417962
  Bericht 
Plague
Master
Oei! Ik zou beginnen met het goed lezen van het verbaal. Als daar niet uit blijkt dat de agente jouw identiteit onomstotelijk heeft vastgesteld dan heb je wel een zaak, denk ik. Maar staande houden is niet per se nodig, tenzij de regels sinds 2011 zijn veranderd...
  Bericht 
bert65
Master
Plague schreef:
Ik zou beginnen met het goed lezen van het verbaal.

Inderdaad. Dit dus!!!
  Bericht 
Manolo
Nieuwkomer
 
Beste leden

Heb dus een brief ontvangen van de cbr en moet me bezwaar telefonische toe lichten, terwijl de bezwaar duidelijk genoeg was vind ik persoonlijk
Maar mijn vraag is of dit bij iedereen het geval dat je een bezwaar verder telefonische moet toelichten
Of geldt dit voornamelijk bij gevallen waar ze nog twijfels hebben om uitspraak te doen
Wat denken jullie of misschien heeft iemand het zelfde ervaren

Mvg
  Bericht 
R
Master
Manolo schreef:
terwijl de bezwaar duidelijk genoeg was vind ik persoonlijk

IK zou het daarbij laten. Je kan niks beter maken in een gesprek, wel per ongeluk slechter. Of het verstandig is, is een tweede. Dat weet een ander beter.
  Bericht 
Manolo
Nieuwkomer
 
Ja ze gaan natuurlijk vissen of ze er wat uit kunnen gaan halen, maar ik vroeg me af of elke bestuurder die een emg opgelegd krijgt zijn verhaal verder moet toelichten
  Bericht 
bert65
Master
Manolo schreef:
en moet me bezwaar

O:) mijn bezwaar O:)
De agente heeft jou dus "genaaid" met een EMG maar heb je ook post van het CJIB gehad? Zo ja, heb je dan bezwaar gemaakt bij het CJIB of een briefje geschreven naar het CBR? Als je niet bent staande gehouden, hoe weet het CBR dat jij de bestuurder bent terwijl Gekke Henkie de auto bestuurde?
  Bericht 
maarten28
Master
Wat was je bezwaar? "Ik heb deze overtreding niet begaan"? Of heb je een gat voor jezelf gegraven?

Bellen en toelichten dat "ik heb deze overtreding niet begaan" en dat je denkt dat de verbalisant waarschijnlijk iemand anders heeft gezien maar dat jij die overtreding niet hebt begaan.
Dat je zonder datum en tijd nog niet eens kunt zeggen waar je was zou ik voor me houden.
  Bericht 
Manolo
Nieuwkomer
 
Heb inderdaad een brief van cbr ontvangen en nooit staande gehouden of oproep van politie
Het betreft ook nog eens een bedrijfs voertuig
  Bericht 
bert65
Master
Manolo schreef:
nooit staande gehouden of oproep van politie

En mijn vraag, heb je daar al antwoord op?

bert65 schreef:
heb je ook post van het CJIB gehad?


Manolo schreef:
Het betreft ook nog eens een bedrijfs voertuig

Dan ben ik bang dat jouw werkgever je werkgever jouw een oor aan heeft genaaid. Als het voertuig op naam staat van een bedrijf, hoe komt het CBR dan bij jou uit? Ik vind het ook vreemd dat er dan helemaal geen PV is opgemaakt (en verstuurd) voor de overtredingen.
  Bericht 
Manolo
Nieuwkomer
 
Heb de pv gekregen nadat ik hierom vroeg bij de cbr
En nooit post heb ik nooit gehad van cijb
De bedrijfs auto staat uiteraard op mijn naam maar heeft kent meerdere chauffeurs ivm de sector van de bedrijf
  Bericht 
bert65
Master
Manolo schreef:
En nooit post heb ik nooit gehad van cijb

Vreemd! Tante agent meldt je aan voor een EMG maar zonder overtreding(en) te beboeten?

Ik zou het CBR even vragen hoe het kan dat jij als bestuurder wordt aangemerkt terwijl je de bestuurder niet was O:) O:) O:) De identiteit van de bestuurder is tenslotte niet vastgesteld...
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Manolo schreef:
me bezwaar
Iedereen hier is erg benieuwd naar wat er precies in je bezwaar staat.
  Bericht 
Manolo
Nieuwkomer
 
Dus als ik het goed begrijp hoor je ook nog eens een Boete te krijgen van de cijb als kerst op de taart?
Ik kreeg de brief van cbr maand later pas dat ik een emg cursus heb opgelegd gekregen zonder en de pv volgde daarop na dadat ik hierom heb gevraagd.
Heb zelf ook een dash cam in de auto hangen maar daar heb ik helaas nu niks aan aangezien de beelden automatische wissen na enkele dagen, als de voertuig nou staande was gehouden kon men geïdentificeerd worden en had je nog in ieder geval de cash cam beelden om daar nog eventueel tegen in beroep kunnen als je daar mee oneens was
  Bericht 
shootme
Master
Manolo schreef:
cash cam

Die zijn meestal in de berm of boven de weg.
  Bericht 
bert65
Master
Manolo schreef:
Dus als ik het goed begrijp hoor je ook nog eens een Boete te krijgen van de cijb als kerst op de taart?

Eigenlijk is het andersom;
- je begaat een reeks overtredingen, in korte tijd en elkaar snel opvolgend ->
- oom/tante agent houdt je staande en controleert jouw identiteit ->
- jouw wordt een aantal verbalen aangezegd (die gaan via CJIB of eerst via OM) maar je krijgt post van CJIB ->
- agent geeft aan dat het CBR wordt geïnformeerd ->
- als kers op de taart besluit CBR dat je in aanmerking komt voor een EMG.
  Bericht 
Manolo
Nieuwkomer
 
Heb enkel post gehad van cbr ruim maand later, voor de rest heb ik van niemand post gehad
In de brief van cbr stond enkel datum en tijd en geen plaats, dus heb ik pv opgevraagd via cbr en binnen gekregen. Wist niet dat het zo makkelijk tegenwoordig gaat om een burger te bestraffen die ook niet eens de kans krijgt voor enige verweer
  Bericht 
Plague
Master
Misschien is het goed om dat pv eens hier (geanonimiseerd) te uploaden. Dan kunnen wij eens met je meekijken.
  Bericht 
18vti
Master
bert65 schreef:
Eigenlijk is het andersom;
- je begaat een reeks overtredingen, in korte tijd en elkaar snel opvolgend ->
- oom/tante agent houdt je staande en controleert jouw identiteit ->
- jouw wordt een aantal verbalen aangezegd (die gaan via CJIB of eerst via OM) maar je krijgt post van CJIB ->
- agent geeft aan dat het CBR wordt geïnformeerd ->
- als kers op de taart besluit CBR dat je in aanmerking komt voor een EMG.


Kleine opmerking:
De agent geeft aan het CBR door dat deze vindt dat je je voor een EMG cursus gekwalificeerd hebt.
CBR voert dit gewoon uit. CJIB en CBR zijn verschillende instanties. Ook al worden alle boetes door het CJIB ingetrokken dan blijft de EMG cursus staan door de rijbewijs vergunningverlener CBR.

Volgens mij komt het niet zo vaak voor dat iemand dit krijgt zonder dat het RBW ingevorderd is o.i.v. artikel 130 of zoiets?
Denk niet dat TS de waarheid spreekt.
  Bericht 
Manolo
Nieuwkomer
 
18vti, waar heb ik volgens jou de waarheid gesproken? Alles wat ik heb aangegeven is geen woord van gelogen
  Bericht 
18vti
Master
Manolo schreef:
18vti, waar heb ik volgens jou de waarheid gesproken?


Dat is nu net de vraag :lol:

Waar ik een issue mee heb is dat je zegt dat je niet staande gehouden bent , de auto niet op jouw naam staat, dat er meerdere bestuurders zijn die dit voertuig gebruiken en toch voor een EMG aangemeld bent.
  Bericht 
bert65
Master
18vti schreef:
de auto niet op jouw naam staat,


Manolo schreef:
De bedrijfs auto staat uiteraard op mijn naam


Plots komt mij een vraag op: heeft het bedrijfsvoertuig blauwe kentekenplaten? O:) Als dat zo is, word je goed in de gaten gehouden...
  Bericht 
Plague
Master
Nogmaals: upload het pv (geanonimiseerd) en dan kunnen we bekijken of er nog wat aan te doen is. Als je dat niet wilt dan maak je het wel erg lastig voor ons om je te helpen.
  Bericht 
18vti
Master
Plague schreef:
Nogmaals: upload het pv (geanonimiseerd) en dan kunnen we bekijken of er nog wat aan te doen is. Als je dat niet wilt dan maak je het wel erg lastig voor ons om je te helpen.


Deze persoon komt niet eens door de eerste psych talk sessie heen vrees ik als dit de manier is waarop deze alles communiceert.
Zelfreflectie lees ik nergens, heeft zeker met bepaalde afkomst te maken.

Niet komen opdagen bij de cursus is direct rbw ongeldig, daar komt ie dan ook wel achter.
  Bericht 
snovvdog
Master
Kan ook dyslectisch zijn?

Maar goed, upload het PV waarbij je je persoonlijke gegevens en referentienummers weghaalt, dan kunnen we kijken...
  Bericht 
18vti
Master
snovvdog schreef:
Kan ook dyslectisch zijn?


Gaat niet om het missen van een woordje hier en daar.
EMG aangesmeerd krijgen kan NIET zonder dat er een rijbewijs ingezien is door een agent -PUNT-

Dus wat je zegt is idd nodig, zonder dat: :dag:
  Bericht 
Manolo
Nieuwkomer
 
18vti, als je goed hebt gelezen wat ik zei dan weet je dat ik heb gezegd dat voertuig op mijn naam staat en een bedrijfs voertuig betreft
Laat we aub niet over zelfreflectie beginnen want Nederlanders score daar zeker niet echt bepaald hoog in
Maar dat is een andere onderwerp :thumb:
  Bericht 
18vti
Master
Manolo schreef:
18vti, als je goed hebt gelezen wat ik zei dan weet je dat ik heb gezegd dat voertuig op mijn naam staat en een bedrijfs voertuig betreft
Laat we aub niet over zelfreflectie beginnen want Nederlanders score daar zeker niet echt bepaald hoog in
Maar dat is een andere onderwerp :thumb:


Ik had het niet goed gelezen idd, sorry (f)

Ik ben geen heilig boontje (Zelf ook al EMG gehad :dag:) maar het is zeker het navragen waard waar geconstateerd is dat jij de bestuurder was die al deze overtredingen begaan heeft.
In mijn geval werd ik aan de kant gezet en het rijbewijs ingenomen dus dat was wel duidelijk voor mij dat ik post kreeg.

Heb je al post gehad van de cursus aanmelding? Die had ik binnen 2 weken al dacht ik.
 Pagina 1 van 1  [ 30 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy