Pagina 1 van 11  [ 502 berichten ]
  Bericht 
kingcoder
Respect
Ik kom afgelopen vrijdag uit Eindhoven richting Den Bosch gereden en meteen sluit eer een grijs polo-tje irritant dicht aan. Oh ik ben met de motor he. Dus ik denk "ga toch weg man" en om wat afstand te creëren haal ik wat auto's in. Het was best druk op de A2 dus een auto rij je dan zo zoek in het verkeer. Het duurde echter niet lang voor die polo weer op m'n reedt zat... zucht dacht ik dus ik creëer nog wat meer ruimte. en ja dat deed ik wat lomp maar ergens dacht ik "so you want to play" en ik wilde dat petje in de polo ZEKER niet laten winnen....

Maar goed ik ben inmiddels Vught voorbij en ik zie 'm niet meer dus hup gewoon weer naar de 100 (*ish) en verder cruisen want ik had niet eens haast.... zie ik in mijn spiegel op afstand ineens die polo weer opduiken maar nu brand er in zijn zonneklep met rode letters "politie"... kudt zooi!
Braaf ga ik mee de afslag af en ik moet zeggen dat de agent (het was er maar 1) best aardig was en best begrip had enzo maar toch.... hij nam m'n rbw in en melde me aan voor een emr. Shit. Saillant detail was wel dat hij in de commotie mijn kenteken helemaal niet had dus als ik gevlucht was toen ik 'm zag dan was dat succesvol geweest. Makkie. Maar dat is achteraf.

Kijk natuurlijk terecht want zoals ik al zei deed ik best lomp en heb ik ook wel harder gereden dan mag en ook wel tussen auto's door gereden maar het is niet terecht gezien mijn normale rijstijl.... Al doe ik best iets bovengemiddeld ehh lomp. Hey maar ik rijdt zo'n 50k per jaar dus ik woon zowat op dat ding en ik weet de voordelen van de motor boven de auto goed te benutten. Zoiets.

Enfin dit was afgelopen vrijdag. Ik hoop maar dat die emg snel komt want ov was vandaag echt heel heel heel erg. Ik zou er iemand voor pijpen als ik dat maar niet meer hoef.

Iemand recente ervaring met hoe lang het duurt voor je de oproep krijgt?
  Bericht 
shootme
Master
kingcoder schreef:
Ik zou er iemand voor pijpen als ik dat maar niet meer hoef.

Probeer dat bij de OvJ :woop:
  Bericht 
viffer
Master
kingcoder schreef:
hij nam m'n rbw in


Wat gaf hij als reden?
  Bericht 
mr. mcduc
Master
kingcoder schreef:
Ik zou er iemand voor pijpen als ik dat maar niet meer hoef.


Als je dat maar bij genoeg mensen doet kan je best een chauffeur betalen :roflol:
  Bericht 
kingcoder
Respect
viffer schreef:
Wat gaf hij als reden?


Geen idee eigenlijk. Ik denk / nam aan de lompe inhaal acties. Maar echt gezegd heeft hij het niet. Snelheid heeft hij nooit kunnen klokken want hij was te druk met proberen zelf door het verkeer te laveren. Dat is auto vs motor natuurlijk niet gemakkelijk in druk verkeer.
  Bericht 
Story
Master
 
Ik heb het gevoel dat deze wel terecht is.
  Bericht 
kingcoder
Respect
Feitelijk schreef:
k heb het gevoel dat deze wel terecht is.


zeker. het beeld wat ik liet zien maakte deze straf terecht, en dat betwist ik ook niet.

Ik ben vooral benieuwd hoe lang dat allemaal gaat duren. Het gebeurde vrijdag dus waarschijnlijk pas vandaag ingestuurd. wanneer krijg ik die uitnodiging van het cbr dan?
  Bericht 
Story
Master
 
Binnen 10 dagen beslist de OvJ of je je rijbewijs terug krijgt.
Het CBR moet 4 weken na ontvangst besloten hebben over de oplegging van de maatregel.
  Bericht 
kingcoder
Respect
begrijp ik nou dat je je rbw terug kunt krijgen en DAARNA pas die emg cursus pas doen? Dat zou wel een hoop schelen in de ellende
  Bericht 
Story
Master
 
kingcoder schreef:
begrijp ik nou dat je je rbw terug kunt krijgen en DAARNA pas die emg cursus pas doen?

Ik weet niet of je dat begrijpt, maar zo is het wel ja.
  Bericht 
kingcoder
Respect
Feitelijk schreef:
Ik weet niet of je dat begrijpt, maar zo is het wel ja.


nou aangezien ik verder nauwelijks een boetehistorie heb cross ik mijn fingers dan maar
  Bericht 
Justah
Pro
Heeft petje een reden gegeven voor het aanmelden van de EMG (specifiek iets genoemd)? Zo nee, wat heb je allemaal gedaan waardoor je er wel eentje zou kunnen krijgen? Welke snelheid heb je trouwens gereden (of heeft hij gemeten, hij heeft vast wel gezegd "ik klokte je op xxx en er gaat xx correctie van af en dan blijf x over" (voor al die XXX'jes kun je een hoop pijpen trouwens..).

Als je bovenstaande even boven water krijgt kunnen we je alvast een spaar-advies meegeven.

kingcoder schreef:
begrijp ik nou dat je je rbw terug kunt krijgen en DAARNA pas die emg cursus pas doen? Dat zou wel een hoop schelen in de ellende

Wanneer je hem terug kunt verwachten hangt natuurlijk ook af van waarom hij is ingevorderd. 51km/h te hard na correctie of 99 km/h maakt nogal een verschil in de strafmaat en je benodigde OV abonnement.

kingcoder schreef:
Kijk natuurlijk terecht want zoals ik al zei deed ik best lomp en heb ik ook wel harder gereden dan mag en ook wel tussen auto's door gereden maar het is niet terecht gezien mijn normale rijstijl.

Ik vermoord normaal ook niemand dus die ene keer dat ik dan wel iemand omleg telt niet mee toch? #Spindoctor

Het is terecht omdat je de gedragingen (emG) vertoont. Je krijgt een nog hogere straf als je het vaker zou doen en dan ook tegen de lamp loopt.

[offtopic]
Feitelijk schreef:
Ik heb het gevoel dat deze wel terecht is.

:roflol: Ik las de OP en dacht exact hetzelfde.
  Bericht 
kingcoder
Respect
snelheid heeft hij nooit kunnen klokken; hij zat vrijwel nooit direct achter me en de snelheid wisselde nogal sterk omdat ik door verkeer moest. Ik heb zelf aangegeven dat ik nooit harder dan 150 gereden heb en ik denk dat dat juist is. Ik denk dat het vooral om de inhaalacties gaat. En daar is geen beeld van want hij had geen camera.

Qua kosten gaat het wel hard; als zelfstandig ontwikkelaar reken ik zo'n 80 euro ex btw per uur en vandaag kon ik dus niet naar mijn klant.....
  Bericht 
BaasTimo
Master
Overtreding maximale toegestane snelheid in combinatie met rechts inhalen/gevaarlijk inhalen (?) is idd genoeg voor een EMG.
  Bericht 
Bussloo
Master
kingcoder schreef:
Qua kosten gaat het wel hard; als zelfstandig ontwikkelaar reken ik zo'n 80 euro ex btw per uur en vandaag kon ik dus niet naar mijn klant.....

Al gedacht aan een student-chauffeur? Of om je openbaar te laten vervoeren?
  Bericht 
Story
Master
 
kingcoder schreef:
naar mijn klant.

Handige van IT is thuiswerken.
  Bericht 
bx gek
Master
Als je uit de buurt van Oss komt kan ik je wel een paar keer rijden.
  Bericht 
Spook
Master
kingcoder schreef:
ik wilde dat petje in de polo ZEKER niet laten winnen....


Want het boeit wat petjes denken?

kingcoder schreef:
Saillant detail was wel dat hij in de commotie mijn kenteken helemaal niet had dus als ik gevlucht was toen ik 'm zag dan was dat succesvol geweest. Makkie.


Dan kijkt ie de beelden even terug denk ik. Krijg je post of bezoek aan huis.
  Bericht 
bert65
Master
Spook schreef:
Dan kijkt ie de beelden even terug denk ik

Hoeft toch niet?

kingcoder schreef:
hij nam m'n rbw in en melde me aan voor een emr
  Bericht 
Spook
Master
Dan zou vluchten niet succesvol zijn geweest.
  Bericht 
kingcoder
Respect
Spook schreef:
Dan zou vluchten niet succesvol zijn geweest.


Nou hij gaf toen hij me staande hield aan dat hij mijn kenteken nog niet eens had toen hij zijn auto voor mij wist te krijgen en een camera had deze auto ook niet. Dus vluchten was een optie. Achteraf, want ik dacht natuurlijk dat hij mijn kenteken wél had.
  Bericht 
kingcoder
Respect
Spook schreef:
Want het boeit wat petjes denken?


ja eigenlijk niks. Ik weet ook niet wat me bezielde.
  Bericht 
shootme
Master
Je ego (f)
  Bericht 
Pietert
Master
kingcoder schreef:
zelfstandig ontwikkelaar

Puur uit interesse: HTML of CSS?
  Bericht 
kingcoder
Respect
Pietert schreef:
Puur uit interesse: HTML of CSS?


dat noemen wij scripten, niet programmeren.

nee ik doe c#, soms C++ (embedded) en veel Azure
  Bericht 
Story
Master
 
kingcoder schreef:
en veel Azure

En wat noemen we dat?
  Bericht 
kingcoder
Respect
Feitelijk schreef:
En wat noemen we dat?


Azure? Dat is de cloud implementatie van ome Bill :applaus:
  Bericht 
Pietert
Master
kingcoder schreef:
dat noemen wij scripten, niet programmeren.

Oh... Maar als je CSS programmeert zie ik niet zo zeer het verschil tussen C# en dat. Ik bedoel... Je maakt allebei schermen, alleen is het bij de een web-based en bij de ander niet.

Maar voor C++. Heb je daar een opleiding voor gevolgd of gewoon zo in weten te rollen? Ik wil het nog steeds wel een keer proberen. Net als Lunix.

On topic:
- Ben je met de motor ook tussen 2 auto's door gereden die allebei op hun strook reden?
- Voor de beeldvorming: wat voor motor rijd je op?
- Volledig vermogen? 25/35 kW?
- Heb je een bewijs van invordering gehad?
  Bericht 
Story
Master
 
Pietert schreef:
Ik wil het nog steeds wel een keer proberen. Net als Lunix.



Las je dan zover bent probeer deze eens in een bash terminal, ik wil wel weten of dat op Lunix ook werkt.

alarm () { for i in {0..1}; do for c in 16 52 88 124 160 196 160 124 88 52 16 ; do echo -e "\e[38;5;${c}mALARM\e[0m\033[1A" ; sleep 0.05 ; done ; done } && export PROMPT_COMMAND="[ \$? -eq 0 ] || alarm ; "${PROMPT_COMMAND}
  Bericht 
kingcoder
Respect
Pietert schreef:
Oh... Maar als je CSS programmeert zie ik niet zo zeer het verschil tussen C# en dat. Ik bedoel... Je maakt allebei schermen, alleen is het bij de een web-based en bij de ander niet.

Maar voor C++. Heb je daar een opleiding voor gevolgd of gewoon zo in weten te rollen? Ik wil het nog steeds wel een keer proberen. Net als Lunix.

On topic:
- Ben je met de motor ook tussen 2 auto's door gereden die allebei op hun strook reden?
- Voor de beeldvorming: wat voor motor rijd je op?
- Volledig vermogen? 25/35 kW?
- Heb je een bewijs van invordering gehad?



Geen opleiding; ik ben chemicus van opleiding. heel wat anders maar gewoon erin gerold.

Citaat:
Ben je met de motor ook tussen 2 auto's door gereden die allebei op hun strook reden?

Ja. en wel vaker dan één keer ook.

Citaat:
Voor de beeldvorming: wat voor motor rijd je op?

BMW R1200GSA

Citaat:
Volledig vermogen? 25/35 kW?

Vol vermogen. In mijn tijd had je die flauwekul nog niet. Ik rij dagelijks motor sinds 1991. Gemiddeld per jaar 40 à 50k. In álle weertypes.

Citaat:
Heb je een bewijs van invordering gehad?

Nee.
  Bericht 
Story
Master
 
kingcoder schreef:
BMW R1200GSA

Oh god, nou zijn ze matties hoor! :roll:
  Bericht 
kingcoder
Respect
Feitelijk schreef:
Oh god, nou zijn ze matties hoor! :roll:


Ook oude man? Ik heb de mijne besteld in de week dat ik 50 werd. Volledig legaal. Daarvoor reed ik Kawasaki ZZR1400. Stuk of vier gehad, allemaal met ruim een ton op de teller ingeleverd. Heerlijke fiets!
  Bericht 
Story
Master
 
kingcoder schreef:
Ook oude man?

Je bent nooit oud genoeg voor een BMW.
  Bericht 
WNS2.0D
Master
Pietert schreef:
Oh... Maar als je CSS programmeert zie ik niet zo zeer het verschil tussen C# en dat. Ik bedoel... Je maakt allebei schermen, alleen is het bij de een web-based en bij de ander niet.

:roll: Met C# bouw je meestal geen schermen (winforms is echt al een tijdje obsolete)

Feitelijk schreef:
kingcoder schreef: en veel Azure
En wat noemen we dat?

JE omgeving bij elkaar scripten (om er dan vervolgens eventueel tegenaan te programmeren...)

kingcoder schreef:
Azure? Dat is de cloud implementatie van ome BillSatya :applaus:

Ome Bill was van de desktop computers en eventueel een servertje in de kamer ernaast. Azure is onder ome Steve 'developers developers developers' Ballmer verzonnen maar pas echt doorgezet onder Satya Nadella.
  Bericht 
jack19
Master
 
Tussen auto’s door inhalen inclusief forse overschrijding, want ik rij al jaren schadevrij, ik benut alleen de voordelen van een motor dus het mag want jaloezie, en vooral een polo slowmotion niet laten winnen en je laten opnaaien. Das echt volwassen rijgedrag. Gefeliciteerd.
Succes bij de emg, hopelijk ga je het licht nog eens zien.
  Bericht 
Pietert
Master
kingcoder schreef:
Ja. en wel vaker dan één keer ook.

Dat samen met de te hoge snelheid is reden genoeg voor een EMG. Ongeacht je 'normale' gedrag
kingcoder schreef:
Vol vermogen.

Ja, ik moet de eerste 35kW 1200GSA nog tegenkomen :lol:
kingcoder schreef:
Nee.

Die zou dan nog per post moeten komen.
WNS2.0D schreef:
Azure is onder ome Steve 'developers developers developers' Ballmer verzonnen maar pas echt doorgezet onder Satya Nadella.

Goh...
  Bericht 
Justah
Pro
kingcoder schreef:
snelheid heeft hij nooit kunnen klokken; hij zat vrijwel nooit direct achter me en de snelheid wisselde nogal sterk omdat ik door verkeer moest. Ik heb zelf aangegeven dat ik nooit harder dan 150 gereden heb en ik denk dat dat juist is. Ik denk dat het vooral om de inhaalacties gaat. En daar is geen beeld van want hij had geen camera.

Qua kosten gaat het wel hard; als zelfstandig ontwikkelaar reken ik zo'n 80 euro ex btw per uur en vandaag kon ik dus niet naar mijn klant.....

Nog steeds geen duidelijk antwoord op de diversen vragen gezien, we zijn wel wat wijzer over programmeren en motoren, das fijn...

- Heeft de verbalisant je verteld wat de overschrijding was en zo ja, wat heeft hij verteld?
- Heb je iets op papier gekregen (wat dan ook) en zo ja, wat staat daar op?
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Justah schreef:
- Heb je iets op papier gekregen (wat dan ook) en zo ja, wat staat daar op?


kingcoder schreef:
Nee.


Justah schreef:
Heeft de verbalisant je verteld wat de overschrijding was en zo ja, wat heeft hij verteld?


kingcoder schreef:
snelheid heeft hij nooit kunnen klokken


kingcoder schreef:
Maar echt gezegd heeft hij het niet. Snelheid heeft hij nooit kunnen klokken want hij was te druk met proberen zelf door het verkeer te laveren
  Bericht 
Story
Master
 
Dat hoeft niet gemeten te zijn

"rijden met een niet aan de snelheid van de overige gelijksoortige verkeersdeelnemers aangepaste snelheid;"
  Bericht 
kingcoder
Respect
jack19 schreef:
Tussen auto’s door inhalen inclusief forse overschrijding, want ik rij al jaren schadevrij, ik benut alleen de voordelen van een motor dus het mag want jaloezie, en vooral een polo slowmotion niet laten winnen en je laten opnaaien. Das echt volwassen rijgedrag. Gefeliciteerd.
Succes bij de emg, hopelijk ga je het licht nog eens zien.


dat en "de weg is geen plek voor spelletjes"

Sorry hoor dat ik rijden leuk vind. Maar ik zal het spel meespelen.
  Bericht 
Pietert
Master
Justah schreef:
Heeft de verbalisant je verteld wat de overschrijding was

Aangezien hij zelf 150 heeft gezegd zou ik dat als verbalisant ook opschrijven. Een volledige bekentenis zo op een bordje krijg je niet vaak :)
  Bericht 
kingcoder
Respect
Justah schreef:
Nog steeds geen duidelijk antwoord op de diversen vragen gezien, we zijn wel wat wijzer over programmeren en motoren, das fijn...

- Heeft de verbalisant je verteld wat de overschrijding was en zo ja, wat heeft hij verteld?
- Heb je iets op papier gekregen (wat dan ook) en zo ja, wat staat daar op?


Ik heb inderdaad zelf 150 gezegd maar ter plaatse is 130 toegestaan dus dus is hooguit een M.

Hij vertelde dat hij de manier waarop ik door het verkeer reed gevaarlijk vond.

Ik heb NIETS op papier gekregen. Ook nog niet via de post. Het gebeurde afgelopen vrijdag en het is nu woensdag dus als dat komt dan verwacht ik dat ieder moment.
  Bericht 
Story
Master
 
kingcoder schreef:
Hij vertelde dat hij de manier waarop ik door het verkeer reed gevaarlijk vond.

Citaat:
Regeling van de Minister van Infrastructuur en Milieu, van 31 oktober 2011, nr. IENM/BSK-IENM/BSK-2011/145875, houdende vaststelling van de Regeling maatregelen rijvaardigheid en geschiktheid 2011
De Minister van Infrastructuur en Milieu,

§ 5. Educatieve maatregel gedrag en verkeer

Artikel 14

1. Het CBR besluit tot oplegging van een educatieve maatregel gedrag en verkeer indien:
a. betrokkene tijdens een rit herhaaldelijk gedragingen heeft verricht als genoemd in de bij deze regeling behorende bijlage 1, onder A, onderdeel III, Rijgedrag;

A. Rijvaardigheid en rijgedrag

III. rijgedrag

1. Gevaarzettend rijgedrag waardoor:
a) andere weggebruikers of obstakels rakelings worden gepasseerd;

b) andere weggebruikers worden klem gereden of de weg wordt afgesneden.
2. Gebrek aan inzicht in risico’s in het verkeer, zoals:
a) onvoldoende anticiperen op het gedrag van andere weggebruikers;
b) niet adequaat reageren op bijzondere verkeerssituaties, zoals filevorming;
c) niet tijdig onderkennen van de invloed van externe factoren, zoals het weer, de toestand van de weg, het tijdstip, de aanwezigheid van scholen, voetgangersoversteekplaatsen, de specifieke eigenschappen en de toestand van het eigen motorrijtuig en van andere voertuigen en van de vervoerde lading, of wegwerkzaamheden, of van interne factoren zoals het ‘hand held bellen’, afleiding door audiovisuele middelen of vermoeidheid;
d) uitvoeren van gevaarlijke inhaalmanoeuvres of inhalen nabij voetgangersoversteekplaatsen, waarbij voetgangers duidelijk in gevaar zijn gebracht;
e) met een te hoge snelheid naderen van of inhalen nabij voetgangersoversteekplaatsen of in andere onoverzichtelijke situaties, zoals kruisingen en spoorwegovergangen;
f) aanhouden van, gelet op de snelheid waarmee gereden wordt, een te korte en derhalve onveilige volgafstand;
g) geen rekening houden met de belangen van andere weggebruikers, zoals het:
1) geen gelegenheid geven tot invoegen bij een rijbaanversmalling, na inhalen, vanaf de invoegstrook;
2) blokkeren van doorgangen of dubbel parkeren.
3. Incorrect samenspel met andere verkeersdeelnemers in het verkeer, dat blijkt uit:
a) rijden met een niet aan de snelheid van de overige gelijksoortige verkeersdeelnemers aangepaste snelheid;

b) onnodig remmen en stoppen;
c) snijden: het niet juist afmaken van de inhaalmanoeuvre door te snel en te abrupt naar rechts of naar links te gaan;
d) op te korte afstand volgen van voorliggers;
e) onjuist invoegen of onjuist uitvoegen.
4. Duidelijk een gedrag tentoonspreiden dat in strijd is met de essentiële verkeersregels en verkeerstekens ter zake van:
a. de plaats op de weg, waaronder begrepen spookrijden;
b. het inhalen;
c. het verlenen van voorrang;
d. het naar links of rechts afslaan;
e. het gebruik van lichten en geven van signalen;
f. het rijden op auto(snel)wegen: bijvoorbeeld het rijden op de vluchtstrook of het negeren van het rode kruis boven een rijstrook;
g. het negeren van een rood verkeerslicht;
h. het als bestuurder van een motorrijtuig, niet zijnde een bromfiets, overschrijden van de toegestane maximumsnelheid met 50 kilometer of meer op wegen binnen de bebouwde kom;
i. het als bestuurder van een motorrijtuig overschrijden van de toegestane maximumsnelheid met 31 kilometer of meer op wegen binnen de bebouwde kom bij wegwerkzaamheden;
j. het als bestuurder van een bromfiets overschrijden van de toegestane maximumsnelheid met 31 kilometer of meer op wegen binnen de bebouwde kom.
  Bericht 
HypHyper
Master
Mjah.. 'winnen'. Daar ben ik sinds ik twintiger was al vanaf. 8)

Maar je ziet het zelf inmiddels ook wel in zo te zien. Sterkte!
  Bericht 
Story
Master
 
HypHyper schreef:
Mjah.. 'winnen'. Daar ben ik sinds ik twintiger was al vanaf. 8)

  Bericht 
kingcoder
Respect
Ja winnen... weet je dat is motor versus auto natuurlijk nooit echt een ding he
  Bericht 
Story
Master
 
kingcoder schreef:
Ja winnen... weet je dat is motor versus auto natuurlijk nooit echt een ding he

Nooit? https://www.geenstijl.nl/4034951/burger ... epende_mo/
  Bericht 
Spook
Master
Precies. In een auto zit je droog en warm, en heb je betere kansen om shiny side up te blijven en een aanrijding te overleven. Winning!
  Bericht 
kingcoder
Respect
In mijn pak is het ook droog en warm :kniktja:

En overleven....ja als je je leven inricht op een zo groot mogelijke kans op overleven dan kon het wel eens erg saai worden. Automobilisten worden niet oud door een hoge kans op hartklachten in de file :lol:

Ach ieder zijn ding toch?

Maar één ding weet ik wel; OV is NIET MIJN DING! wat is dat kudt zeg :fp:
  Bericht 
Story
Master
 
kingcoder schreef:
Automobilisten worden niet oud door een hoge kans op hartklachten in de file :lol:

En door de stress van het steeds maar weer aan motorrijders moeten uitleggen dat tussen de file door rijden niet mag.
 Pagina 1 van 11  [ 502 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy