Pagina 1 van 1  [ 19 berichten ]
  Bericht 
TostiHamKaas
Eendagsvlieg
 
Goedemiddag forummensen,

Helaas is het mij inmiddels overkomen dat ik ben geflitst op een N-weg waar 100 was toegestaan, mijn snelheid is hier gemeten en bleek meer dan 70 km/u te hard te zijn geweest.
Nu heeft mijn werkgever (HR) een e-mail ontvangen van de betreffende leasemaatschappij om aan te geven wie op welk moment hier de bestuurder was. De auto heeft een vaste bestuurder echter heb ik op het moment van de flits achter het stuur gezeten, derhalve dus dat de werkgever met alle liefde mijn naam wilt opgeven bij de lease-mij. Op het moment dat mijn werkgever mijn naam heeft doorgegeven was ik ziek, ik heb hier dus zelf ook nooit aan meegewerkt noch iets ondertekend.

Nu is de vraag hoe ik onder inname van het rijbewijs ga uitkomen, ik heb fout gezeten en verdien de bekeuring (ja, dit is een dure...) echter zou ik vanwege mijn werk niet zonder rijbewijs kunnen. Het openbaar vervoer in mijn dorp is dusdanig slecht dat reistijden naar mijn werk onbegonnen zijn.

Wie-o-wie heeft tips welke vervolgstap ik nu het beste kan nemen? Lease-mij heeft mijn naam, maar ik heb zelf niks ondertekend.

Alvast bedankt! :-)
  Bericht 
Oldskool
Master
TostiHamKaas schreef:
Op het moment dat mijn werkgever mijn naam heeft doorgegeven was ik ziek, ik heb hier dus zelf ook nooit aan meegewerkt noch iets ondertekend.

Dat hoeft ook niet. Je werkgever is formeel de kentekenhouder en daar wordt altijd aan gevraagd wie de bestuurder was. Als in jouw leaseovereenkomst staat dat jij de enige bestuurder bent en familie/vrienden geen gebruik mogen maken van de auto is er dus ook geen "overleg" nodig. Als dat er niet in staat heb je altijd nog de mogelijkheid om aan te geven dat je de auto aan iemand anders had uitgeleend, maar dan zal die de val voor je moeten nemen (aangezien je al hebt aangegeven wel degelijk de bestuurder te zijn geweest). Dat zal 'm dus ook niet gaan worden.

TostiHamKaas schreef:
Nu is de vraag hoe ik onder inname van het rijbewijs ga uitkomen

Niet. 70+ is een zeer serieuze overtreding en je zal je rijbewijs minstens een paar weken kwijt gaan zijn tot er een besluit wordt genomen over een al dan niet volgende teruggave van je rijbewijs.

Beste wat je kunt doen is een klaagschrift sturen naar de rechtbank met een pleidooi dat je je auto echt nodig hebt voor je werk (overigens betwijfel ik daarbij of "Het OV in mijn woonplaats is gaar" daarvoor voldoet, volgens mij moet je echt kunnen aantonen dat voor de uitvoering van je functie een auto nodig is, bijvoorbeeld omdat je op locatie bij klanten moet zijn). Als de OvJ/rechter het met je pleidooi eens is heb je kans om hem versneld terug te krijgen. Anders zal het toch echt een paar maandjes bussen/treinen worden.
  Bericht 
Walker
Master
 
Oldskool schreef:
je zal je rijbewijs minstens een paar weken kwijt gaan zijn tot er een besluit wordt genomen over een al dan niet volgende teruggave van je rijbewijs.


Dat geldt alleen bij staandehouding. Lijkt me stug dat er zonder vaststelling over de rechtmatige bestuurder ineens de politie op de stoep staat om het rijbewijs in te nemen.

https://www.om.nl/onderwerpen/boetebase ... tCatVer=C1

Zou dan op Eur 1100,- komen. Het wordt anders als je al een kruisje achter je naam hebt staan...
  Bericht 
TostiHamKaas
Eendagsvlieg
 
Bedankt voor jullie antwoord, helaas zit er dan niks anders op dan het lot onder ogen moeten zien en even een aantal maanden te mogen gaan bussen.
Hoelang duurt deze procedure meestal, vanaf berichtgeving LM tot aan de zitting?

Walker schreef:
Het wordt anders als je al een kruisje achter je naam hebt staan...

Ruim een jaar geleden door een gewijzigde situatie op de weg een overtreding begaan van 40 km/u te hard, hier heb ik een schikking getroffen met OvJ.
Neem aan dat ze de tweede keer (en zeker bij deze snelheid) niet zo mild zullen zijn.
  Bericht 
hoevenpe
Die hard
 
Was het 70 te hard met of zonder correctie? Dat maakt denk ik wel wat uit...
  Bericht 
TostiHamKaas
Eendagsvlieg
 
hoevenpe schreef:
Was het 70 te hard met of zonder correctie? Dat maakt denk ik wel wat uit...

Uit m'n hoofd 75 na correctie.
  Bericht 
Christafari
Master
Voor correctie denk ik?
  Bericht 
Oldskool
Master
Walker schreef:
Lijkt me stug dat er zonder vaststelling over de rechtmatige bestuurder ineens de politie op de stoep staat om het rijbewijs in te nemen.

Zonder die vaststelling niet natuurlijk, maar van wat ik begrijp uit de post van TS is de naam al doorgegeven, dus dan kun je er wel op wachten dat ze binnenkort een keer aan de deur staan.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
+75 na correctie en recidivist. Ouch.
Ik zou me vast gaan oriƫnteren op een paar maanden alternatief vervoer. Normaal staat voor +75 vier maanden OBM dacht ik, maar je moet niet verbaasd zijn als dat 6 maanden worden omdat je in de recidiveregeling valt.
  Bericht 
snovvdog
Master
Jij had de auto toch aan iemand anders geleend die dag?

Oldskool schreef:
altijd nog de mogelijkheid om aan te geven dat je de auto aan iemand anders had uitgeleend, maar dan zal die de val voor je moeten nemen (aangezien je al hebt aangegeven wel degelijk de bestuurder te zijn geweest). Dat zal 'm dus ook niet gaan worden.

Waarom niet? Ik ken wel enkele mensen met rbw die nooit rijden, zouden prima de val voor mij kunnen nemen.

Het hoeft maar een moeder/oma/neef whatever te zijn die toch nooit rijdt...
  Bericht 
BaasTimo
Master
Niet iedereen heeft familie die daaraan meewerkt hoor :lol:
  Bericht 
Schoenzool
Master
Oldskool schreef:
Dat hoeft ook niet. Je werkgever is formeel de kentekenhouder en daar wordt altijd aan gevraagd wie de bestuurder was. Als in jouw leaseovereenkomst staat dat jij de enige bestuurder bent en familie/vrienden geen gebruik mogen maken van de auto is er dus ook geen "overleg" nodig. Als dat er niet in staat heb je altijd nog de mogelijkheid om aan te geven dat je de auto aan iemand anders had uitgeleend, maar dan zal die de val voor je moeten nemen (aangezien je al hebt aangegeven wel degelijk de bestuurder te zijn geweest). Dat zal 'm dus ook niet gaan worden.


Als dit niet het geval is maar als er nog iemand anders mag rijden als jij in de auto zit ...... maak je misschien nog een kans als je iemand anders weet op te geven
  Bericht 
Oldskool
Master
snovvdog schreef:
zouden prima de val voor mij kunnen nemen.

Er zit een groot verschil tussen zouden kunnen en zouden willen ;)
  Bericht 
Justah
Pro
TostiHamKaas schreef:
Uit m'n hoofd 75 na correctie.

Wat stond er op de brief (feitcode toevallig)?

TostiHamKaas schreef:
Ruim een jaar geleden door een gewijzigde situatie op de weg een overtreding begaan van 40 km/u te hard, hier heb ik een schikking getroffen met OvJ.
Neem aan dat ze de tweede keer (en zeker bij deze snelheid) niet zo mild zullen zijn.


Dat denk ik ook niet, dit zal de eis gaan worden (vanaf 70 gecorrigeerd): "tarief 1e overtreding + 20% + OBM 6 mnd ov".
Blijf je toch net onder de 70 kom je op "tarief 1e overtreding + 20% + OBM 4 mnd ov".

Tarief bij 70-75 NA correctie: 1100 (+20%) = 1320
Tarief bij 69 NA correctie: 1000 (+20%) = 1200
  Bericht 
TostiHamKaas
Eendagsvlieg
 
Hi allen,

Kleine update: zojuist de brief 'Kennisgeving strafbaar feit en ontbieding verhoor' mogen ontvangen. Ofwel of ik daadwerkelijk de bestuurder was op het moment van rijden.
Daar het voertuig een gedeelde auto van de zaak betreft en mijn werkgever telefonisch mijn naam heeft doorgegeven aan de LM lijkt mij het verstandigst om deze brief onbeantwoord te laten totdat ik zal worden uitgenodigd voor een verhoor bij het OM?

Feitcode is VF075, overschrijding van de max. snelheid op (auto)wegen buiten de bebouwde kom; van 70 tot 75km/h.

Iemand nog tips? :-)

Grt.
TostiHamKaas
  Bericht 
Justah
Pro
TostiHamKaas schreef:
Iemand nog tips? :-)

Spaarpot gaan aanleggen?

Wat is de houding van je werkgever hierin? Is men zich daar bewust van de mogelijkheid dat jij de komende tijd gaat fietsen en/of niet op je werk kunt komen? Hoe zou men daar reageren als jij je oma van 103 als katvanger inzet, is het een optie?
  Bericht 
Kami
Master
TostiHamKaas schreef:
Iemand nog tips? :-)


Zondebok in het buitenland zoeken.
  Bericht 
Remo
Master
Ik zou zelf gewoon aangeven dat de auto te koop stond en iemand een proefrit kwam maken, maar dat wordt lastig met een lease auto :lol: Je neef uit Oeganda was een week op bezoek toch?
  Bericht 
Tweebel
Master
Remo schreef:
Je neef uit Oeganda was een week op bezoek toch?


Ik denk een prinses uit Nigeria!
 Pagina 1 van 1  [ 19 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy