Pagina 2 van 2  [ 70 berichten ]
  Bericht 
Raaf
Master
Feitelijk schreef:
post dat maar eens

Graag....
  Bericht 
Aanhanger
Master
Troxelke schreef:
officieel rapport
Doe eens een link, of scan het in s.v.p.?
  Bericht 
Troxelke
Eendagsvlieg
 
Hoi Feitelijk, ik weet niet wat ik fout doe, maar het klinkt altijd zo enorm lomp wat je schrijft. Maar goed, ik zal mij daar bij neer leggen. Even wat antwoorden:

- ik meende dat in verschillende topics gelezen te hebben, dat je binnen een half jaar voor zou moeten zijn gekomen. Is dat dus niet juist (jij zegt 1:6, dus dat zou 3 jaar moeten zijn...?)
- ik mag het rapport helaas niet publiceren ... staan namen in van de ambtenaren die de test hebben uitgevoerd etc. Wellicht kan ik na mijn zaak wel wat kopiëren en plakken hier, zal ik doen!
- nee ik heb geen beginnersrijbewijs (geen punten) ... ik bedoel de registratie. Kortom, als ik binnen 2 jaar harder dan 30km/h zou rijden, heeft dat consequenties. En daar wil ik voor waken (al houd ik mij zo goed mogelijk aan de snelheid).

Iemand (vooral) uitsluitsel op de 1e en 3e? Thnx!
  Bericht 
Aanhanger
Master
Kun je mij misschien een kopie mailen naar: :edit:?
  Bericht 
Justah
Pro
Troxelke schreef:
Zoals je kunt zien aan de topic-start-datum, is het morgen precies 6 maanden geleden dat ik staande ben gehouden. Na het opsturen van alle beschikbare documenten (PV etc) heb ik nooit meer iets vernomen, geen boete, geen brief om voor te komen ... etc. Ik heb ergens gelezen dat ze mij nu na een half jaar niet meer mogen oproepen? En de boete, is die nu ook verlopen? Laten we het hopen ....

Zou erg mooi zijn maar helaas, 3 jaar later kan de vlag pas uit.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... drijf.html

Troxelke schreef:
Maar dan nog een laatste vraag: ik ben nog steeds overtuigd van het feit dat de meting niet juist kan zijn geweest. Ik heb met mijn berekeningen laten zien dat het absoluut niet zou kunnen (zie hierboven) ... en daarbij heb ik nu ook aanwijzingen gevonden waarom de meting niet juist is verlopen --> ik heb een officieel rapport in handen gekregen (via Volvo Nederland) waaruit blijkt dat verschillende laser-guns problemen ondervinden met het zogenaamde City Safety systeem van Volvo (wat mijn auto bezit). De gun waarmee gelaserd is, is ook één van de guns vernoemd in het rapport.

Aangezien het toch al een officieel rapport is zie ik niet in waarom je dat niet hier kunt delen, wat gepiep over namen valt altijd op te lossen met de zwartebalkjes brigade...Of is het een 'officieel' rapport?

Troxelke schreef:
Hiermee gesterkt, ben ik van mening dat ik het recht heb dat mijn 50+ registratie onterecht en niet gegrond is --> deze wil ik verwijderd zien, zowel bij OM als bij het CBR. Is het nu "veilig" om daar een brief richting het OM over te gaan sturen? Of open ik dan de zaak weer ("slapende honden wakker maken") en loop ik kans om alsnog een boete of een zaak te krijgen?

Dit is vrij simpel, die zaak komt echt wel en daarvoor bezwaar maken is zinloos. Je krijgt met de tijd vanzelf of een strafbeschikking of een uitnodiging voor een zitting bij de rechter. Je kunt bij de laatste je verhaal/bezwaar doen en als je de eerste afwijst komt vanzelf de tweede. Als je het wint (vrijspraak) komt er ook geen registratie..
  Bericht 
Troxelke
Eendagsvlieg
 
Justah, dank je wel!

- oké, vreemd, ik meende het toch echt ergens gelezen te hebben met die termijn van een half jaar ... ik haal even wat door elkaar denk ik? Toevallig een idee waar die half jaar termijn dan voor geldt?

- Ik heb het rapport van Volvo Nederland ter inzage en een kopie gemaakt. Echter mag ik het volgens mij ook niet hebben, vandaar. Echter hier een passage van de mail waarbij het testrapport ter inzage werd aangeboden:
Met betrekking tot het type lasergun waarmee in het verleden storingen zijn waargenomen in combinatie met City Safety treft u onderstaand de bij ons bekende informatie aan. Type Lasergun: Patrol Lasergun merk JNoptic; Class I; serienummer 0162 TP5262, De destijds met het onderzoek (2009) belaste agent van de KLPD was de heer XXXXXXXXXXXXX. In het onderzoek kwam vast te staan dat dit type lasergun de fout veroorzaakte. In het onderzoek werden ook andere typen gebruikt die geen probleem veroorzaakten. Aangezien alle in Nederland op de markt gebrachte Volvo’s voldoen aan de Europese typegoedkeuring en ook de in de auto’s gebruikte apparatuur voldoet aan de wettelijk daaraan gestelde eisen, werd vastgesteld dat dit type lasergun de veroorzaker was van het probleem van incorrecte metingen.

- Oké, dus advies is, gewoon afwachten. Dan gaan we dat doen!
  Bericht 
Aanhanger
Master
Er is geen enkele wet- of regelgeving die jou verbiedt een dergelijk onderzoeksrapportje te delen.
  Bericht 
Story
Master
 
Troxelke schreef:
maar het klinkt altijd zo enorm lomp wat je schrijft.

(f)
Troxelke schreef:

- ik meende dat in verschillende topics gelezen te hebben, dat je binnen een half jaar voor zou moeten zijn gekomen. Is dat dus niet juist (jij zegt 1:6, dus dat zou 3 jaar moeten zijn...?)

Correct! :thumb:

Aanhanger schreef:
Kun je mij misschien een kopie mailen naar:

Ik wil er ook wel eentje!

Troxelke schreef:
- nee ik heb geen beginnersrijbewijs (geen punten) ... ik bedoel de registratie.

Het CBR registreert hiervan niets, slechts wanneer je voor een EMG in aanmerking zou komen (50+ bibeko) dan worden zij geinformeerd.
Troxelke schreef:
Kortom, als ik binnen 2 jaar harder dan 30km/h zou rijden, heeft dat consequenties.

Dat wordt pas justitieel(dus niet bij het CBR) vastgelegd als je bent veroordeeld (of de strafbeschikking of transactie definitief geworden is).
  Bericht 
Aanhanger
Master
Feitelijk, kun je dat emailadres weghalen uit die quote s.v.p.?
  Bericht 
Story
Master
 
Ok, forward jij het rapport even dan?
  Bericht 
Aanhanger
Master
Ik heb het rapport niet gekregen maar ik heb het emaiadres weggehaald omdat ik de indruk krijg dat TS het niet wil geven.
  Bericht 
Troxelke
Eendagsvlieg
 
Thnx mannen! Over het rapport, als e.e.a. is gepasseerd dan zal ik het jullie nog sturen. Hoop dat jullie deze discretie begrijpen.
  Bericht 
Aanhanger
Master
Nee, ik begrijp het totaal niet.

Nu wil je discreet zijn, maar later hoeft dat niet meer?
Of denk je dat het delen van dit rapport jouw zaak zou kunnen schaden?
  Bericht 
Story
Master
 
Jij bent dan ook niet het helderste licht natuurlijk. :wink:

Als Volvo dat onder embargo aan hem heeft gegeven snap ik dat best.
Als er ambtenaren aan meegewerkt hebben dan zullen er vast wel wat wobbare documenten zijn.
Misschien wil Troxelke de benodigde gegevens daarvoor wel delen?
  Bericht 
Troxelke
Eendagsvlieg
 
Ik heb die man bij Volvo Nederland gesmeekt om dat rapport, toen heeft hij wat passages van dat rapport onder de copier gelegd en mij gestuurd. Echter was dat een "internal use only" document. Dus ik heb 'm beloofd dit niet rond te sturen.

Als ik een oproep krijg, dan ga ik met die data (heb het nummer van het test rapport en naam van de betrokken ambtenaar) het officiële document opvragen via OM, om het netjes te spelen. Dan kan ik die sowieso met jullie delen.

Dus nog eventjes geduld ... ;)!
  Bericht 
Aanhanger
Master
Helemaal duidelijk wordt het me niet.

Jij hebt nu enkele passages uit een rapport dat is opgesteld door wie?
Door volvo Nederland of de politie?

Als je zaken wilt opvragen dan adviseer ik om daar onmiddelijk mee te beginnen, wachten kan eigenlijk alleen maar in jouw nadeel werken.

Indien dit een rapport is van politie dan kun je dit opvragen onder de wet openbaarheid van bestuur. Dat kan wel een lange procedure worden, dat weet je vantevoren niet helemaal, vandaar het advies om niet te wachten.
In principe wordt het rapport daarmee openbaar voor iedereen, zoals (vrijwel alle) bestuurlijke documenten dat horen te zijn.

Als het document echt bestaat bij de politie dan is het niet chique als ze dit verborgen proberen te houden, dit soort documenten hoort vanwege het algemene belang openbaar te zijn.
  Bericht 
Troxelke
Eendagsvlieg
 
Dag Aanhanger, sorry ik ben ook niet helemaal duidelijk. Het is een verslag van de KLPD, waar Volvo aan mee heeft gewerkt. Vandaar. Ik zal e.e.a eens gaan opvragen onder WOB. Als ik wat heb, laat ik het jullie weten!
  Bericht 
Aanhanger
Master
Als je een datum/titel hebt van dat rapport dan is het redelijk eenvoudig om dat op te vragen, tenzij ze echt gaan proberen dat onder de pet te houden.
Laat het maar weten als je hulp nodig hebt.
  Bericht 
Troxelke
Eendagsvlieg
 
:thumb:
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Troxelke schreef:
Hiermee gesterkt, ben ik van mening dat ik het recht heb dat mijn 50+ registratie onterecht en niet gegrond is --> deze wil ik verwijderd zien
Kan niet want je hebt (nog) geen registratie. Pas als jij een transactievoorstel betaalt, geen bezwaar maakt tegen een strafbeschikking of de rechter jou veroordeeld heeft, heb je een registratie.

6 maanden is echt niet lang. Als het meer dan een jaar geleden is, heb je kans dat de rechter dit de OvJ aanrekent. Ze hebben 3 jaar de tijd dus reken je zelf niet rijk (sparen mag wel).
 Pagina 2 van 2  [ 70 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy