▼
[ 2354 berichten ]
Op de foto zie ik geen multi polarized antenne, wel een 45 graden polarized patch array.
Ik ook, dit betekent dat de nieuwe MPHD Antenne dezelfde resultaten geeft als een SA onder 45º...
Daarbij: als de nieuwe VIP net zo veel False Alarm geeft als de DSI, dan wordt het een Flop in de Merc & BMW categorie...
Fred
Multaradar moet geen probleem zijn, met mijn multi polarized filter gaat dit ook goed.
De Mesta heeft geen continue radar maar een pulsed radar die net als de Multaradar ook verticaal gepolariseerd is
Mwoah, voor Nederlanders is dat nu nog niet zo relevant, flitsbonnen uit Frankrijk worden vooralsnog toch niet doorgestuurd.
Hopelijk pakt de EVO op 34 Ghz ze ook.
De detectie blijft slecht en hoe het voor mij als gebruiker gepolaridingest is, maakt dan niet uit . Zelfs al sta je er naast
Belgie werkt ook al met Mesta. Op het stuk Luxemburg Luik, vlak voor Luik staan er een paar.
Zonde eigenlijk, want daardoor heb je in .be weinig meer aan je standaard NL-apparatuur.
ik neem aan dat dit een grap is; hoe kom je bij 47 knippertjes in de handleiding van de ALG9 kan ik hier niets van vinden of mis ik nu iets
Geen grap.. er zijn veel meer codes dan alleen die in de handleiding staan
AL G9 is een parkeersensor en geen jammer, dus er staat niets over laserguns of flitskasten in de handleiding.
Het hangt er vanaf welke FW versie je hebt. Vóór 20.20 stond detectie standaard aan, daarna een tijd niet meer om vals alarm te voorkomen en toen in Nederland van die testkasten opdoken stond het opeens weer aan.
▲
[ 2354 berichten ]
Prosperot
Pro
Uit de Telegraaf van 7 september 2012 (op de stinger site staat vreemdgenoeg niets...)
Kalender nog ff gecheckt, het is geen 1 april
Citaat:
Nieuw Radarwapen van Stinger
Al weer bijna negen jaar, sinds 1 januari 2004, is het gebruik van een radardetector in Nederland officieel verboden. Stinger, fabrikant van flitsbeschermers, produceert echter nog altijd volledig legale apparaatjes. Na de DSI en de Card komt het bedrijf uit Hillegom nu met de 'VIP'. Een kastje dat zo'n beetje alle banden detecteert, daar waar het is toegestaan.
Koop je de VIP in Nederland voor het niet malse bedrag van 2295 euro, dan levert Stinger hem zonder de software die radardetectie mogelijk maakt. Je kunt vervolgens de juiste software van de Stinger-site downloaden om hem te gebruiken op een plek waar detectie niet is verboden. Op die manier voldoet Stinger aan alle wettelijke bepalingen. het is ook mogelijk om de software met één druk op de knop te wissen, mocht je het zijn 'vergeten'. Als de software voor radardetectie is gewist, behoudt het apparaat functies als alarmering van gps (zogenaamde vaste palen), trajectcontrole-alarm, eventueel aanwezige laserbescherming en een zeer handige ritregistratie.
Naast de nieuwe strakke vormgeving, die wat iPhoneachtig aandoet, zit de grootste winst in de nieuwe antenne technologie. Deze zorgt voor verbeterde accuratesse, minder valsmeldingen en waarnemingen op de K-, Ka- en de X-band. De Multi Polarity HD Antenna in de Stinger VIP is hier verantwoordelijk voor. In de praktijk werkt het apparaatje schitterend. Vér voor de controlepost wordt een waarschuwing gegeven, ook wanneer de apparatuur verdekt staat opgesteld. het aantal valsmeldingen is beperkt, zodat je ook écht op de VIP kunt vertrouwen.
Al weer bijna negen jaar, sinds 1 januari 2004, is het gebruik van een radardetector in Nederland officieel verboden. Stinger, fabrikant van flitsbeschermers, produceert echter nog altijd volledig legale apparaatjes. Na de DSI en de Card komt het bedrijf uit Hillegom nu met de 'VIP'. Een kastje dat zo'n beetje alle banden detecteert, daar waar het is toegestaan.
Koop je de VIP in Nederland voor het niet malse bedrag van 2295 euro, dan levert Stinger hem zonder de software die radardetectie mogelijk maakt. Je kunt vervolgens de juiste software van de Stinger-site downloaden om hem te gebruiken op een plek waar detectie niet is verboden. Op die manier voldoet Stinger aan alle wettelijke bepalingen. het is ook mogelijk om de software met één druk op de knop te wissen, mocht je het zijn 'vergeten'. Als de software voor radardetectie is gewist, behoudt het apparaat functies als alarmering van gps (zogenaamde vaste palen), trajectcontrole-alarm, eventueel aanwezige laserbescherming en een zeer handige ritregistratie.
Naast de nieuwe strakke vormgeving, die wat iPhoneachtig aandoet, zit de grootste winst in de nieuwe antenne technologie. Deze zorgt voor verbeterde accuratesse, minder valsmeldingen en waarnemingen op de K-, Ka- en de X-band. De Multi Polarity HD Antenna in de Stinger VIP is hier verantwoordelijk voor. In de praktijk werkt het apparaatje schitterend. Vér voor de controlepost wordt een waarschuwing gegeven, ook wanneer de apparatuur verdekt staat opgesteld. het aantal valsmeldingen is beperkt, zodat je ook écht op de VIP kunt vertrouwen.
Kalender nog ff gecheckt, het is geen 1 april
BartHimself
Pro
Zo te lezen is het de opvolger van de DSI, dat werd ook wel tijd na zoveel jaar. Ik kan uit het stuk niet opmaken dat het 2295 euro waard is.
Harold
Master
Ik ben erg benieuwd, en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik over een paar dagen wel meer nieuws heb.
radardetector_freak
Respect
Ik zou zeggen: zie http://www.stinger-deutschland.de/de/vi ... uebersicht
Foto antenne: http://www.stinger-deutschland.de/image ... ntenne.png
Met multipolariteit zou detectie op o.a multa c dus beter moeten zijn?
Wat ik me trouwens altijd afvraag: waarom proberen ze eigenlijk niet wereldwijd de boel te slijten?
Foto antenne: http://www.stinger-deutschland.de/image ... ntenne.png
Met multipolariteit zou detectie op o.a multa c dus beter moeten zijn?
Wat ik me trouwens altijd afvraag: waarom proberen ze eigenlijk niet wereldwijd de boel te slijten?
Piet_Piraat
Master
Hopelijk inderdaad een beter filter tussen politieradar en alle storingsbronnen. Dat en een goedkopere prijs zou voor mij de enige reden zijn om zo'n unit aan te schaffen.
Ben benieuwd!
Ben benieuwd!
markmg
Nieuwkomer
het zal gewoon een DSI zijn in een nieuw jasje en kleuren scherm waardoor ze weer extra geld kunnen vragen.. als ze de DSI niet eens goed kunnen laten werken (of zoals sommige waar ik het helemaal niet mee eens ben, zeggen hij werkt te goed)
het is en blijft kwalitatief gewoon een slecht en overpriced product de laatste jaren met al die storingsbronnen .. dan kunnen ze nu wel met een nieuw en beter product komen? mooi verhaal
het is en blijft kwalitatief gewoon een slecht en overpriced product de laatste jaren met al die storingsbronnen .. dan kunnen ze nu wel met een nieuw en beter product komen? mooi verhaal
Azes
Master
Als het maar weer niet hetzelfde verhaal wordt als met de DSI...
Werd destijds na aankondiging pas heel veel later in 2004 daadwerkelijk mondjesmaat met veel tekortkomingen in de markt gezet.
En anno 2012 is het geval eigenlijk nog steeds niet uit de Beta-status .
Ik mag hopen dat de levering en uitvoering weer niet zo'n lange lijdensweg gaat worden, anders hebben we tegen de tijd dat ie echt goed/klaar is geen Stinger meer nodig, we schuiven dan immers allang allemaal in een eenzelfde electronisch bestuurd milieuvriendelijk ding als een treintje achter elkaar over s'Heeren wegen..
En die prijs...
Overigens wel raar dat er in Nederland nog geen ruchtbaarheid aan gegeven wordt?
Werd destijds na aankondiging pas heel veel later in 2004 daadwerkelijk mondjesmaat met veel tekortkomingen in de markt gezet.
En anno 2012 is het geval eigenlijk nog steeds niet uit de Beta-status .
Ik mag hopen dat de levering en uitvoering weer niet zo'n lange lijdensweg gaat worden, anders hebben we tegen de tijd dat ie echt goed/klaar is geen Stinger meer nodig, we schuiven dan immers allang allemaal in een eenzelfde electronisch bestuurd milieuvriendelijk ding als een treintje achter elkaar over s'Heeren wegen..
En die prijs...
Overigens wel raar dat er in Nederland nog geen ruchtbaarheid aan gegeven wordt?
enerby
Master
Prosperot schreef:
De Multi Polarity HD Antenna
Op de foto zie ik geen multi polarized antenne, wel een 45 graden polarized patch array.
S60
Master
enerby schreef:
Op de foto zie ik geen multi polarized antenne, wel een 45 graden polarized patch array.
Ik ook, dit betekent dat de nieuwe MPHD Antenne dezelfde resultaten geeft als een SA onder 45º...
Daarbij: als de nieuwe VIP net zo veel False Alarm geeft als de DSI, dan wordt het een Flop in de Merc & BMW categorie...
Fred
Martijn
Master
De DSI geeft geen vals alarm, want er is signaal die toevallig op dezelfde frequentie zit.
Een zeer toegevoegde waarde zou zijn is verbeterde detectie op Multa C en Mesta in Frankrijk
Een zeer toegevoegde waarde zou zijn is verbeterde detectie op Multa C en Mesta in Frankrijk
BartHimself
Pro
Wat ze in Oostenrijk voor flitspalen hebben weet ik niet, maar zojuist op de A2 in Oostenrijk 2x ruim op tijd gewaarschuwd door de Stinger Card. 1x voor een vierkante kast aan de linkerzijde van de weg, even later voor 2 'dingen op palen' aan de rechterzijde van de weg.
enerby
Master
Martijn schreef:
Een zeer toegevoegde waarde zou zijn is verbeterde detectie op Multa C en Mesta in Frankrijk
Multaradar moet geen probleem zijn, met mijn multi polarized filter gaat dit ook goed.
De Mesta heeft geen continue radar maar een pulsed radar die net als de Multaradar ook verticaal gepolariseerd is
VW
Respect
Zou er soms geen link zijn met de nieuwe antenne van de DSI voor Spanje?
zie:
http://www.truepoint.es/joomlablog/index.php?option=com_content&view=article&id=77:nueva-antena-355-ghz&catid=1:latest-news&Itemid=54
?
zie:
http://www.truepoint.es/joomlablog/index.php?option=com_content&view=article&id=77:nueva-antena-355-ghz&catid=1:latest-news&Itemid=54
?
Piet_Piraat
Master
Martijn schreef:
Een zeer toegevoegde waarde zou zijn is verbeterde detectie op Multa C en Mesta in Frankrijk
Mwoah, voor Nederlanders is dat nu nog niet zo relevant, flitsbonnen uit Frankrijk worden vooralsnog toch niet doorgestuurd.
BartHimself schreef:
Wat ze in Oostenrijk voor flitspalen hebben weet ik niet, maar zojuist op de A2 in Oostenrijk 2x ruim op tijd gewaarschuwd door de Stinger Card. 1x voor een vierkante kast aan de linkerzijde van de weg, even later voor 2 'dingen op palen' aan de rechterzijde van de weg.
Hopelijk pakt de EVO op 34 Ghz ze ook.
Martijn
Master
enerby schreef:
De Mesta heeft geen continue radar maar een pulsed radar die net als de Multaradar ook verticaal gepolariseerd is
De detectie blijft slecht en hoe het voor mij als gebruiker gepolaridingest is, maakt dan niet uit . Zelfs al sta je er naast
Mikkie schreef:
Mwoah, voor Nederlanders is dat nu nog niet zo relevant, flitsbonnen uit Frankrijk worden vooralsnog toch niet doorgestuurd.
Belgie werkt ook al met Mesta. Op het stuk Luxemburg Luik, vlak voor Luik staan er een paar.
ricoman911
Respect
Ik ga in ieder geval alvast sparen...
Ik hoop dat de 'oude' LAB en Lasersensoren nog gebuikt kunnen worden met de VIP.
Ik hoop dat de 'oude' LAB en Lasersensoren nog gebuikt kunnen worden met de VIP.
Piet_Piraat
Master
Martijn schreef:
Belgie werkt ook al met Mesta. Op het stuk Luxemburg Luik, vlak voor Luik staan er een paar.
Zonde eigenlijk, want daardoor heb je in .be weinig meer aan je standaard NL-apparatuur.
dolphin
Master
Zijn die grijze kasten in Zwitserland (recent ook in Belgie gespot als tijdelijke kast bij wegwerkzaamheden brussel-lux) ook Mesta? Krijg nl nul melding op de DSi
M4rk
Master
M4rk
Master
Jawel.. dat moet je aanzetten. 47 knippertjes voor het jammen/detecteren van de traffic observer.
dolphin
Master
Serieus?
Dan ga ik dat maar eens proberen..... 47 knippertjes.... Ben blij dat mn zoontje juist in de tel-fase op school zit
Dan ga ik dat maar eens proberen..... 47 knippertjes.... Ben blij dat mn zoontje juist in de tel-fase op school zit
dolphin
Master
In Zwitserland staan ze om de haverklap. 47 knippertjes gehad, binnenkort even proberen of t daadwerkelijk werkt
BartHimself
Pro
M4rk schreef:
Jawel.. dat moet je aanzetten. 47 knippertjes voor het jammen/detecteren van de traffic observer.
ik neem aan dat dit een grap is; hoe kom je bij 47 knippertjes in de handleiding van de ALG9 kan ik hier niets van vinden of mis ik nu iets
Martijn
Master
Oostenrijk heeft ze ook, wel eens gezien bij wegwerkzaamheden. Stinger met LAB kan er voor waarschuwen, maar succes niet gegarandeerd.
BartHimself
Pro
Hé, die dingen heb ik in Oostenrijk ook gezien. Bij Innsbruck op de snelweg bij de (eeuwig durende) wegwerkzaamheden aldaar. Mijn AL-G9 reageerde op die dingen....
M4rk
Master
BartHimself schreef:
ik neem aan dat dit een grap is
Geen grap.. er zijn veel meer codes dan alleen die in de handleiding staan
dikkydik
Master
Dr. Dave
Respect
BartHimself schreef:
ik neem aan dat dit een grap is; hoe kom je bij 47 knippertjes in de handleiding van de ALG9 kan ik hier niets van vinden of mis ik nu iets
AL G9 is een parkeersensor en geen jammer, dus er staat niets over laserguns of flitskasten in de handleiding.
Het hangt er vanaf welke FW versie je hebt. Vóór 20.20 stond detectie standaard aan, daarna een tijd niet meer om vals alarm te voorkomen en toen in Nederland van die testkasten opdoken stond het opeens weer aan.
bs206
Weet de weg
Ik heb ook interesse in het al g9 lijstje...
Toch raar dat er in NL nog niks bekend is over de VIP.
Toch raar dat er in NL nog niks bekend is over de VIP.
bs206
Weet de weg
Nieuwe antenne, zelfde laser sensoren. LAB nog nodig? En geen vals alarm meer... Dat moet toch ook op een DSI kunnen.
EddyHH
Master
Ziet er veelbelovend uit met betrekking tot het niet hebben van vals alarm. Ben erg benieuwd wat de praktijk gaat zeggen. Morgen vast kijken hoeveel ik nog aan statiegeld in de schuur heb staan want dit wil ik wel.
Martijn
Master
Gisteravond zeer gastvrij bij Stinger ontvangen. Harold en ik zijn er geweest. De antenne is echt grondig aangepakt. Vooral geschikt gemaakt voor het buitenland en dan vooral voor Ka frequenties die in landen als Spanje worden gebruikt. Er is ook X band bijgekomen voor landen als Polen die nog met van die handguns werken.
De detectieafstanden zijn niet toegenomen, maar ze hebben wel hun best gedaan om de minimum detectie bestanden op te krikken. Vooral op Multa-C zou het verschil te merken moeten zijn.
Voor in het buitenland, in Spanje wordt gebruik gemaakt van een bepaald type dat op 35.?? werkt, evenals de Ramet in Polen en Tjechie. Helaas was er nog niet getest met de Mesta, dus alleen vermoedens...
Het schermpje werkt echt erg makkelijk. We hebben behoorlijk gesproken over wat wij handig zouden vinden, bijvoorbeeld het volume van een laseralarm.
Voor Nederland blijft de DSI meer dan geschikt. Rij je veel door het buitenland, met andere frequenties dan Nederland, dan is de VIP handiger.
Toch wel jammer dat je dit apparaat niet volledig en compleet in Nederland mag gebruiken...
De detectieafstanden zijn niet toegenomen, maar ze hebben wel hun best gedaan om de minimum detectie bestanden op te krikken. Vooral op Multa-C zou het verschil te merken moeten zijn.
Voor in het buitenland, in Spanje wordt gebruik gemaakt van een bepaald type dat op 35.?? werkt, evenals de Ramet in Polen en Tjechie. Helaas was er nog niet getest met de Mesta, dus alleen vermoedens...
Het schermpje werkt echt erg makkelijk. We hebben behoorlijk gesproken over wat wij handig zouden vinden, bijvoorbeeld het volume van een laseralarm.
Voor Nederland blijft de DSI meer dan geschikt. Rij je veel door het buitenland, met andere frequenties dan Nederland, dan is de VIP handiger.
Toch wel jammer dat je dit apparaat niet volledig en compleet in Nederland mag gebruiken...
Wimpster
Master
Hoe zit het met RDD beveiliging? En zitten er ook parkeersensoren bij? Ik vind 2300 euro namelijk behoorlijk aan de prijs voor enkel wekkerfunctionaliteit.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum