Pagina 1 van 48  [ 2354 berichten ]
  Bericht 
Prosperot
Pro
Uit de Telegraaf van 7 september 2012 (op de stinger site staat vreemdgenoeg niets...)

Citaat:
Nieuw Radarwapen van Stinger

Al weer bijna negen jaar, sinds 1 januari 2004, is het gebruik van een radardetector in Nederland officieel verboden. Stinger, fabrikant van flitsbeschermers, produceert echter nog altijd volledig legale apparaatjes. Na de DSI en de Card komt het bedrijf uit Hillegom nu met de 'VIP'. Een kastje dat zo'n beetje alle banden detecteert, daar waar het is toegestaan.

Koop je de VIP in Nederland voor het niet malse bedrag van 2295 euro, dan levert Stinger hem zonder de software die radardetectie mogelijk maakt. Je kunt vervolgens de juiste software van de Stinger-site downloaden om hem te gebruiken op een plek waar detectie niet is verboden. Op die manier voldoet Stinger aan alle wettelijke bepalingen. het is ook mogelijk om de software met één druk op de knop te wissen, mocht je het zijn 'vergeten'. Als de software voor radardetectie is gewist, behoudt het apparaat functies als alarmering van gps (zogenaamde vaste palen), trajectcontrole-alarm, eventueel aanwezige laserbescherming en een zeer handige ritregistratie.

Naast de nieuwe strakke vormgeving, die wat iPhoneachtig aandoet, zit de grootste winst in de nieuwe antenne technologie. Deze zorgt voor verbeterde accuratesse, minder valsmeldingen en waarnemingen op de K-, Ka- en de X-band. De Multi Polarity HD Antenna in de Stinger VIP is hier verantwoordelijk voor. In de praktijk werkt het apparaatje schitterend. Vér voor de controlepost wordt een waarschuwing gegeven, ook wanneer de apparatuur verdekt staat opgesteld. het aantal valsmeldingen is beperkt, zodat je ook écht op de VIP kunt vertrouwen.


Kalender nog ff gecheckt, het is geen 1 april 8)
  Bericht 
357kurt
Master
l.f.
  Bericht 
BartHimself
Pro
Zo te lezen is het de opvolger van de DSI, dat werd ook wel tijd na zoveel jaar. Ik kan uit het stuk niet opmaken dat het 2295 euro waard is.
  Bericht 
Harold
Master
Ik ben erg benieuwd, en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik over een paar dagen wel meer nieuws heb.
  Bericht 
radardetector_freak
Respect
 
Ik zou zeggen: zie http://www.stinger-deutschland.de/de/vi ... uebersicht

Foto antenne: http://www.stinger-deutschland.de/image ... ntenne.png

Met multipolariteit zou detectie op o.a multa c dus beter moeten zijn?

Wat ik me trouwens altijd afvraag: waarom proberen ze eigenlijk niet wereldwijd de boel te slijten?
  Bericht 
Harold
Master
Ik word steeds nieuwsgieriger.
  Bericht 
Raymond
Master
Naais. Ik ben ook zeer benieuwd.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Hopelijk inderdaad een beter filter tussen politieradar en alle storingsbronnen. Dat en een goedkopere prijs zou voor mij de enige reden zijn om zo'n unit aan te schaffen.
Ben benieuwd!
  Bericht 
markmg
Nieuwkomer
 
het zal gewoon een DSI zijn in een nieuw jasje en kleuren scherm waardoor ze weer extra geld kunnen vragen.. als ze de DSI niet eens goed kunnen laten werken (of zoals sommige waar ik het helemaal niet mee eens ben, zeggen hij werkt te goed)

het is en blijft kwalitatief gewoon een slecht en overpriced product de laatste jaren met al die storingsbronnen .. dan kunnen ze nu wel met een nieuw en beter product komen? mooi verhaal
  Bericht 
Raymond
Master
Overpriced ja. Slecht nee.
  Bericht 
Azes
Master
Als het maar weer niet hetzelfde verhaal wordt als met de DSI...
Werd destijds na aankondiging pas heel veel later in 2004 daadwerkelijk mondjesmaat met veel tekortkomingen in de markt gezet.
En anno 2012 is het geval eigenlijk nog steeds niet uit de Beta-status :fp: .

Ik mag hopen dat de levering en uitvoering weer niet zo'n lange lijdensweg gaat worden, anders hebben we tegen de tijd dat ie echt goed/klaar is geen Stinger meer nodig, we schuiven dan immers allang allemaal in een eenzelfde electronisch bestuurd milieuvriendelijk ding als een treintje achter elkaar over s'Heeren wegen..

En die prijs... :oops:

Overigens wel raar dat er in Nederland nog geen ruchtbaarheid aan gegeven wordt?

:koffie:
  Bericht 
enerby
Master
Prosperot schreef:
De Multi Polarity HD Antenna


Op de foto zie ik geen multi polarized antenne, wel een 45 graden polarized patch array.
  Bericht 
357kurt
Master
l.f.
  Bericht 
S60
Master
enerby schreef:
Op de foto zie ik geen multi polarized antenne, wel een 45 graden polarized patch array.

Ik ook, dit betekent dat de nieuwe MPHD Antenne dezelfde resultaten geeft als een SA onder 45º...

Daarbij: als de nieuwe VIP net zo veel False Alarm geeft als de DSI, dan wordt het een Flop in de Merc & BMW categorie... :kniktja:

Fred :glaasje:
  Bericht 
Martijn
Master
De DSI geeft geen vals alarm, want er is signaal die toevallig op dezelfde frequentie zit.

Een zeer toegevoegde waarde zou zijn is verbeterde detectie op Multa C en Mesta in Frankrijk
  Bericht 
BartHimself
Pro
Wat ze in Oostenrijk voor flitspalen hebben weet ik niet, maar zojuist op de A2 in Oostenrijk 2x ruim op tijd gewaarschuwd door de Stinger Card. 1x voor een vierkante kast aan de linkerzijde van de weg, even later voor 2 'dingen op palen' aan de rechterzijde van de weg.
  Bericht 
enerby
Master
Martijn schreef:
Een zeer toegevoegde waarde zou zijn is verbeterde detectie op Multa C en Mesta in Frankrijk


Multaradar moet geen probleem zijn, met mijn multi polarized filter gaat dit ook goed.
De Mesta heeft geen continue radar maar een pulsed radar die net als de Multaradar ook verticaal gepolariseerd is
  Bericht 
VW
Respect
 
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Martijn schreef:
Een zeer toegevoegde waarde zou zijn is verbeterde detectie op Multa C en Mesta in Frankrijk

Mwoah, voor Nederlanders is dat nu nog niet zo relevant, flitsbonnen uit Frankrijk worden vooralsnog toch niet doorgestuurd.
BartHimself schreef:
Wat ze in Oostenrijk voor flitspalen hebben weet ik niet, maar zojuist op de A2 in Oostenrijk 2x ruim op tijd gewaarschuwd door de Stinger Card. 1x voor een vierkante kast aan de linkerzijde van de weg, even later voor 2 'dingen op palen' aan de rechterzijde van de weg.

Hopelijk pakt de EVO op 34 Ghz ze ook.
  Bericht 
markmg
Nieuwkomer
 
Raymond schreef:

werk jij bij stinger toevalig ?
  Bericht 
Martijn
Master
enerby schreef:
De Mesta heeft geen continue radar maar een pulsed radar die net als de Multaradar ook verticaal gepolariseerd is


De detectie blijft slecht en hoe het voor mij als gebruiker gepolaridingest is, maakt dan niet uit (f) . Zelfs al sta je er naast ;-)



Mikkie schreef:
Mwoah, voor Nederlanders is dat nu nog niet zo relevant, flitsbonnen uit Frankrijk worden vooralsnog toch niet doorgestuurd.


Belgie werkt ook al met Mesta. Op het stuk Luxemburg Luik, vlak voor Luik staan er een paar.
  Bericht 
ricoman911
Respect
Ik ga in ieder geval alvast sparen... O:)

Ik hoop dat de 'oude' LAB en Lasersensoren nog gebuikt kunnen worden met de VIP.
  Bericht 
Raymond
Master
markmg schreef:
werk jij bij stinger toevalig ?

Haha nee.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Martijn schreef:
Belgie werkt ook al met Mesta. Op het stuk Luxemburg Luik, vlak voor Luik staan er een paar.

Zonde eigenlijk, want daardoor heb je in .be weinig meer aan je standaard NL-apparatuur.
  Bericht 
dolphin
Master
Zijn die grijze kasten in Zwitserland (recent ook in Belgie gespot als tijdelijke kast bij wegwerkzaamheden brussel-lux) ook Mesta? Krijg nl nul melding op de DSi

Afbeelding
  Bericht 
Raymond
Master
Dat zijn die laserpalen toch?
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Die hebben ze een tijdje terug ook in NL getest, toch?
  Bericht 
M4rk
Master
Raymond schreef:
Dat zijn die laserpalen toch?

:kniktja:


Mikkie schreef:
Die hebben ze een tijdje terug ook in NL getest, toch?

:kniktja:
  Bericht 
dolphin
Master
AL-G9 doet er niets mee :huh:
  Bericht 
M4rk
Master
Jawel.. dat moet je aanzetten. 47 knippertjes voor het jammen/detecteren van de traffic observer.
  Bericht 
dolphin
Master
Serieus?
Dan ga ik dat maar eens proberen..... 47 knippertjes.... Ben blij dat mn zoontje juist in de tel-fase op school zit :lol:
  Bericht 
357kurt
Master
l.f.
  Bericht 
dolphin
Master
In Zwitserland staan ze om de haverklap. 47 knippertjes gehad, binnenkort even proberen of t daadwerkelijk werkt :-)
  Bericht 
BartHimself
Pro
M4rk schreef:
Jawel.. dat moet je aanzetten. 47 knippertjes voor het jammen/detecteren van de traffic observer.

ik neem aan dat dit een grap is; hoe kom je bij 47 knippertjes in de handleiding van de ALG9 kan ik hier niets van vinden of mis ik nu iets
  Bericht 
Martijn
Master
Oostenrijk heeft ze ook, wel eens gezien bij wegwerkzaamheden. Stinger met LAB kan er voor waarschuwen, maar succes niet gegarandeerd.
  Bericht 
BartHimself
Pro
Hé, die dingen heb ik in Oostenrijk ook gezien. Bij Innsbruck op de snelweg bij de (eeuwig durende) wegwerkzaamheden aldaar. Mijn AL-G9 reageerde op die dingen....
  Bericht 
M4rk
Master
BartHimself schreef:
ik neem aan dat dit een grap is


Geen grap.. er zijn veel meer codes dan alleen die in de handleiding staan (f)
  Bericht 
BartHimself
Pro
Das heel mooi, maar waar kan ik die vinden.
  Bericht 
dikkydik
Master
Raymond schreef:
Overpriced ja.


Ach, de kosten heb je er tegenwoordig veel sneller uit. :wink: :wink:
  Bericht 
Dr. Dave
Respect
 
BartHimself schreef:
ik neem aan dat dit een grap is; hoe kom je bij 47 knippertjes in de handleiding van de ALG9 kan ik hier niets van vinden of mis ik nu iets


AL G9 is een parkeersensor en geen jammer, dus er staat niets over laserguns of flitskasten in de handleiding. 8)

Het hangt er vanaf welke FW versie je hebt. Vóór 20.20 stond detectie standaard aan, daarna een tijd niet meer om vals alarm te voorkomen en toen in Nederland van die testkasten opdoken stond het opeens weer aan. O:)
  Bericht 
BartHimself
Pro
Heb inmiddels de lijst met codes ontvangen en kan aan het 'tellen'. :-)
  Bericht 
dolphin
Master
@BartHimself: stuur die lijst ff door svp :-)
  Bericht 
BartHimself
Pro
@Dolphin: je hebt een pb
  Bericht 
Raymond
Master
Mag ik dat lijstje ook?
  Bericht 
calimero
Nieuwkomer
Hier een video over de Stinger VIP 8)

http://www.telegraaf.nl/s/12907671
  Bericht 
bs206
Weet de weg
 
Ik heb ook interesse in het al g9 lijstje...

Toch raar dat er in NL nog niks bekend is over de VIP.
  Bericht 
bs206
Weet de weg
 
Nieuwe antenne, zelfde laser sensoren. LAB nog nodig? En geen vals alarm meer... Dat moet toch ook op een DSI kunnen.
  Bericht 
EddyHH
Master
Ziet er veelbelovend uit met betrekking tot het niet hebben van vals alarm. Ben erg benieuwd wat de praktijk gaat zeggen. Morgen vast kijken hoeveel ik nog aan statiegeld in de schuur heb staan want dit wil ik wel.
  Bericht 
Martijn
Master
Gisteravond zeer gastvrij bij Stinger ontvangen. Harold en ik zijn er geweest. De antenne is echt grondig aangepakt. Vooral geschikt gemaakt voor het buitenland en dan vooral voor Ka frequenties die in landen als Spanje worden gebruikt. Er is ook X band bijgekomen voor landen als Polen die nog met van die handguns werken.

De detectieafstanden zijn niet toegenomen, maar ze hebben wel hun best gedaan om de minimum detectie bestanden op te krikken. Vooral op Multa-C zou het verschil te merken moeten zijn.

Voor in het buitenland, in Spanje wordt gebruik gemaakt van een bepaald type dat op 35.?? werkt, evenals de Ramet in Polen en Tjechie. Helaas was er nog niet getest met de Mesta, dus alleen vermoedens...

Het schermpje werkt echt erg makkelijk. We hebben behoorlijk gesproken over wat wij handig zouden vinden, bijvoorbeeld het volume van een laseralarm.

Voor Nederland blijft de DSI meer dan geschikt. Rij je veel door het buitenland, met andere frequenties dan Nederland, dan is de VIP handiger.

Toch wel jammer dat je dit apparaat niet volledig en compleet in Nederland mag gebruiken... (f)
  Bericht 
Wimpster
Master
Hoe zit het met RDD beveiliging? En zitten er ook parkeersensoren bij? Ik vind 2300 euro namelijk behoorlijk aan de prijs voor enkel wekkerfunctionaliteit.
 Pagina 1 van 48  [ 2354 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy